Zobacz temat - [MG ZR 160] Kilka pytań odnośnie samochodu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] Kilka pytań odnośnie samochodu

sobon - Pon Lis 14, 2016 20:19
Temat postu: [MG ZR 160] Kilka pytań odnośnie samochodu
Pożegnałem się w niedzielę z moim roverkiem 214 si i jutro będę miał na podwórku MG ZR 160 1.8 VVC z 2005r z przebiegiem 77tys auto zakupiłem w niemczech wszystko sprawdzone lakier sprawdzany płyn więc jest ok Teraz moje pytania:

Miałem w 214 problem z hgf założyłem uszczelkę itd. i termostat PRT i było wszystko ok nie chcę powtórki z HGF-em co sądzicie o tym żebym założył termostat PRT teraz do tego MG????

Jaki polecacie olej do silnika i do skrzyni??? Proszę o marki i gęstości???

Jaki lać płyn i jak go odpowietrzać????

Jaki kupić najlepiej rozrząd i czy wymieniać pasek od zmiennej fazy?? I czy da się wymienić pasek zmiennej fazy bez zastosowania blokady ?? ??

Dziękuje:)

ADI-mistrzu - Wto Lis 15, 2016 06:57

1. Nie widzę sensu wymiany sprawnego termostatu
2. Ja do silnika leję MOTUL 5W40 X-CESS, w skrzyni się nie wymienia (te pochodzą od ford'a i nie przewidują wymiany, a jak bardzo chcesz to musisz półoś wyciągać i tym otworem spuszczać i nalewać)
3. Płyn jaki? Do prania? Czy może chłodniczy bądź hamulcowy?
Chłodniczy bez znaczenia, ja mam różowe borygo, odpowietrzam ściągając najmniejszy przewód ze zbiorniczka wyrównawczego a następnie po napełnieniu jego wdmuchuję powietrze do zbiorniczka aby przepchnąć płyn dalej. Powietrze z układu ucieka wtedy tym małym wężykiem. Robię tak aż zacznie tam się przelewać, wtedy układ jest odpowietrzony. Hamulcowy nie pamiętam.
4. Ja rozrząd rekomenduję:
- paski GATES
- pompa SKF
- napinacz INA

luke27 - Wto Lis 15, 2016 07:26

Termostat, jesli chce Ci się z tym bawić, to jak najbardziej. Najgorsze w tej operacji jest "wyprucie" seryjnego, polecam założyć taki na 82°. Olej w skrzyni sie wymienia, to jest pg1, lejesz texaco, procedura w instrukcji, na forum też znajdziesz. Olej do silnika 10w40, ja testowałem motula, valoline i millersa, najlepiej sprawdza mi się millers, syntetyk. Płyn chłodniczy to np. Prestone jest bardzo ok, hamulcowy motul. Rozrząd, jak przedmówca, krótki pasek wymieniasz obracając rozrząd tak, aby znaczki były odwrócone o 180°, blokade masz tylko na pasek idący na wał, kosztuje z 15zł i się przydaje.
ADI-mistrzu - Wto Lis 15, 2016 08:10

luke27, jesteś pewien że w polifcie nadal jest PG1?
luke27 - Wto Lis 15, 2016 08:26

Tak G4BSV dokładnie.
flapjck1 - Wto Lis 15, 2016 08:49

Nowa skrzynia typu IB5 weszla do mniejszych silnikow - 1,4/1,6
sobon - Wto Lis 15, 2016 10:23

Dziękuję panowie za odpowiedzi z termostatem sobie poradzę bo podobnie było w 214 Olej w silniku ogarne A co do rozrządu to tak jak kolega pisze kupie blokadę i bedzie ok A o plyn to pytałem o chłodniczy I jeszcze pytanko co moge jeszcze zrobic oprócz wymiany termostatu na prt żeby zejsc z hgf em do minimum Czytałem na forum o jakims zaworze w kolektorze ssacym? Jesli cos zle doczytałem to proszę mnie poprawić Pozdrawiam
ADI-mistrzu - Wto Lis 15, 2016 10:49

W poliftach jest dołożony zawór by-pass, nie wiem jak w 1.8Vi ale może także być.
Jest to zawór nadciśnieniowy zabezpieczający przez zapchaniem się np. chłodnicy.
Często w nim kulka znika i jest wtedy cały czas otwarty.

W kolektorze ssącym jest otwór technologiczny do komory wodnej w bloku silnika. Jak uszczelka padnie pod kolektorem to potrafi wyciekać bądź wciekać do 1 cylindra przez zawór.

luke27 - Wto Lis 15, 2016 12:18

Pozostaje tylko sprawdzenie układu i chłodnicy. Kanały wodne są obok cylindra 1 i 4, ale tutaj nie występuje problem z padającą uszczelką, dla aluminiowego kolektora wykonana jest z jakiejś masy celulozowej. Zmieniając rozrząd warto wymienić uszczelniacze na wałkach i wale. Jeśli zdecydujesz się na syntetyk, to warto zrobić płukankę, tylko nie środkiem marki "bazzar", lecz czymś markowym. W twojej k-serii ryzyko HGF jest już mniejsze (inne standardy produkcyjne). Jeśli przebieg jest autentyczny i auto było w miarę dbane to pozostaje lać dobry olej i nie "pałować" na zimnym silniku.
ADI-mistrzu - Wto Lis 15, 2016 13:34

luke27 napisał/a:
...
Jeśli przebieg jest autentyczny i auto było w miarę dbane to pozostaje lać dobry olej i nie "pałować" na zimnym silniku.

I to jest chyba najważniejsze, na 3 rovery w rodzinie żaden HGF'u nie uświadczył (2x 1.4L i jeden 1.8L).

sobon - Sro Lis 16, 2016 06:49

Dziekuje adi i luke za przydatne mi informacje Luke a co do wymiany simeringów to będę raczej je wymieniał tylko może trochę w pozniejszym terminie poniewaz uzbiera sie trochę wydatków a z tego co zauważyłem z pod pokrywki jest malutkie pocenie sie więc wtedy zrobię wszystko przy okazji. Dzieki jeszcze raz

[ Dodano: Sro Lis 16, 2016 06:49 ]
luke 27 powiedz mi który termostat jest który bo u mnie nic nie wiedzą w sklepie i sadza ze sa takie same 82 to czarny a 88 ??

ADI-mistrzu - Sro Lis 16, 2016 07:00

Simeringi wymień razem z rozrządem, grosze kosztują a jak będzie silnik bez pasków to masz już podejście.

Jeśli cieknie Ci z nad łapy alternatora to nic z tym nie zrobisz, szkoda zachodu.

luke27 - Sro Lis 16, 2016 08:57

Ja mam czarny. Kupiony na s-partsie. Jeśli dobrze pamiętam była informacja że jest na 82°.
sobon - Sro Lis 16, 2016 20:34

Adi tak wlasnie zrobię simeringi z rozrządem A tobie Luke ponowne dzięki. Miło sie przesiąść z. R 214 na MG 160

[ Dodano: Sro Lis 16, 2016 20:34 ]
Znajdzie mi ktoś jakiś link odnośnie blokady rozrządu bo chce sobie ją kupić szukałem na necie tej co luke pisał za około 15zł i nie znalazłem :(

leszczu - Czw Lis 17, 2016 17:13

http://allegro.pl/blokada...6591999726.html

Ja tam wymieniałem rozrząd bez żadnych blokad.

MultecFSO - Czw Lis 17, 2016 17:54

Chyba nie w VVC. Nie pamiętam dokładnie, ale zdaje się, że gdy przód jest ustawiony na znaki to tylny wałek ssący jest na szczycie krzywki, także lekko ruszysz paskiem przy zakładaniu/napinaniu i przeskakuje.
Ja do swojego leję Motula 6100+ 10W40 i porównując do Liqui Moly, budżetowego Mobila to chodzi na nim najlepiej.
Na Millersa synteycznego do niego mi szkoda, bezsens w zasadzie wlewać do niego taki olej. To nie S54B32.

luke27 - Czw Lis 17, 2016 18:15

Dlatego przestawiasz o 180 stopni podczas zakładania krótkiego paska, tak jak pisałem. Tyle się pisze na tym forum że zdrowy VVC to jak Yeti w centrum Warszawy i szkoda Ci kasy na porządny olej? Zwłaszcza że w przypadku VVC ma to uzasadnienie...
sobon - Czw Lis 17, 2016 21:16

Ja zalałem Motul 5w40 x-clear Jutro zabiore sie za montaz termostatu PRT ten czarny 82° tylko chcialbym go dobrze odpowietrzyc i opisze mi kros w miarę dokładnie sprawdzony sposób odpowietrzenia ?? ? A jesli chodzi o rozrzad to rozumie ze ustawiam znaki wkladam blokadę sciagam wymieniam pasek pompę i napinacz wyciagam blokade robie obrot walem o 180° i bez obaw wymieniam mały pasek ?? ?
ADI-mistrzu - Czw Lis 17, 2016 22:01

W tym tyg. jeszcze pisałem jak odpowietrzyć, poszukał moich postów, znajdziesz.
luke27 - Czw Lis 17, 2016 22:05

Wałem to będzie 360stopni, obracasz aż znaczki na kołach zamiast w środku znajdą się na zewnątrz w linii. Do tego silnika rekomendowany jest olej 10w40, chodzi o hydrauliczne popychacze, toczyła się na ten temat nie jedna dyskusja, tutaj, czy za granicą. Układ zalewasz, odpowietrzasz odpowietrznikiem, zapalasz auto, jak się zagrzeje i termostat puści, gasisz czekasz aż ostygnie i dolewasz płynu. Na początku kontroluj poziom płynu bardziej niż zazwyczaj.
sobon - Pią Lis 18, 2016 06:58

Luke wlasnie jadac dzis rano do pracy nie wiem czemu ale zastanawialem sie ze moglem wlac 10 w i popychaczy nie było by słychać ani troszkę tak myślę a teraz jest tak jak i przed wymianą. A co do termostatu PRT to dali mi termostat o nr katalogowym PA66GF30 boje sie żeby mnie nie oszukali i zeby to byl ten termostat na 82 ° a nie na więcej moze ktoś to sprawdzić jakoś mnie upewnić Dziękuję
luke27 - Pią Lis 18, 2016 07:22

Ja to przerabiałem z valvoline, niby do sportu, póki olej był świeży to tragedii nie było. Później strasznie klekotały popychacze na zimnym. Popychacze nówki. Przerabiałem różne oleje między innymi 300v. Teraz używam millersa i jestem mega zadowolony. Swoją drogą najciszej ten silnik jak do tej pory chodził mi na 10w40 millersa, mineralu do docierania silników. Termostat sprawdzę wieczorem u siebie jeśli nalepka jeszcze jest. Zawsze możesz wykonać test z wodą i termometrem.
sobon - Pią Lis 18, 2016 10:03

Właśnie mysle że bedzie tak jak mówisz zaczną klekotać następny olej zaleje wlasnie ta 10 millersa A jesli chodzi o termostat ta takie nr mam wytloczone na tej czarnej obudowie .
MultecFSO - Pią Lis 18, 2016 17:58

Popychacze to na 5W40 pracują tak jak powinny. O ile są czyste, niezatarte i połówka głowicy jest dobrze złożona.
A jak VVC Ci zacznie klepać to olej nie pomoże. Do sztywnowałkowej K-Serii można lać 5W40, ale VVC kiepsko znosi ten olej.

Co do odwracania kół rozrządu, to ja to wiem. Nie jedno VVC już składałem. :)
Jeżdżę na Motulu 10w40 w tej chwili i silnik pracuje cichutko.

luke27 - Pią Lis 18, 2016 20:39

A to sory kolego, ja silniki tylko na You Tube widziałem. Coś Ci się podawane informacje, między postami wzajemnie wykluczają. Niestety nie udało mi się dziś tego numeru odczytać. Jutro podam, postaram się rano.
sobon - Pią Lis 18, 2016 21:17

Luke ten nr podany przeze mnie to nr tworzywa wiec sory Tyle co dalem radę odczytać to pisze wewnątrz puszki waxstat 11.5 jest kuleczka i zrobilwm test wodny z termometrem i przy temperaturze 88-89°C jest otwarty i woda leci ciurem jak spadala mi temp ponizej 88°C zmniejszał sie przeplyw a przy 82°C zamykał sie i przeplyw byl przez tą kuleczkę Powiedz Luke mogę go założyć i czy uspokoi to moje obawy przed Hgf - em
luke27 - Pią Lis 18, 2016 21:32

To masz jak w serii. Powiem tak ja w mocno dłubanym VVC miałem założony na 82st. Wentylator załączył mi się chyba tylko raz w spore upały, jak po kilku godzinach na autostradzie, zjechałem i stanąłem chwilę przed przejazdem kolejowym. Generalnie chodzi o zasadę działania tego termostatu. Sprawdzałem to na autocomie z wykresem i rzeczywiście jest różnica między montowanym seryjnie i tym, mimo tego że czujnik znajduje się na wyjściu głowicy. Koledzy w UK, jeżdżący w rajdach najczęściej mają seryjny z wywierconym otworem 2mm i nie słyszałem narzekań. Ja do rajdówki wsadziłem na 82st. Działa idealnie ale też chłodnice mam ogromną... Nic złego się nie stanie jak założysz na 88st. na pewno lepsze to niż seria , 82st. przydaje się w upały i jeśli lubisz ostrzejszą jazdę.
feldbahn75 - Pią Lis 18, 2016 21:42

Co do koloru obudowy termostatu nie sugeruj się, że czarny to na 82 stopnie. Ja ostatnio kupiłem biały na 82.
MultecFSO - Sob Lis 19, 2016 10:37

Nie mówie, że nie widziałes. Ale ze 5w40 powoduje problemy z popychaczemi w K16 to jeszcze nie słyszałem. Nie jedno zwykle K16 pędziłem na takim oleju i chodziły cichutko.
A w VVC to nie popychacze stukają najczęściej. ;)

Co to znaczy solidnie podłubane VVC? Jakieś info ? Wykres ? Może być na PW. ;)

sobon - Czw Lis 24, 2016 19:47

Pomocy panowie nagle przestał mi działać prędkościomierz i liczydełko od kilometów przejechanych sprawdzone:

*Bezpieczniki dobre

*Obrotomierz działa

*Szukałem impulsatora na skrzyni i go nie ma - więc czyta z czujnika abs

*Podepiołem się kompem (mam DELPHI) błędów brak abs działa bo sprawdzałem -załącza się abs- przejechałem się z wpiętym kompem i każde koło ładnie wysyła sygnał i pokazuje ładnie takie same prędkości tylko kurde zegar stoi /??

*Gdzie szukać ?? ? w zegarze ?? ? przepalona ścieżka ?? ? wypieło się coś

luke27 - Czw Lis 24, 2016 19:54

Impulsator, górna część skrzyni, między półosiami, idzie wtyczka. Resztę doczytaj na forum. Na pewno były tematy.
sobon - Czw Lis 24, 2016 19:58

Czytałem na forum
Przykręcany jest jedną śróbką ?Bo jak tak to u mnie jest to tylko zaślepka i nie ma wtyczki - chyba że żle patrzę ??

ADI-mistrzu - Czw Lis 24, 2016 20:47

luke27 u kolegi sobon nie występuje, prędkość pobierana jest z modułu ABS, a sam ABS impulsy taktuje względem wianka na kołach.
sobon - Pią Lis 25, 2016 06:06

Tak bedzie jak pisze adi tylko co robic dalej gdzie szukać
luke27 - Pią Lis 25, 2016 06:52

Fakt Panowie. Nie ta wiązka. Zapędziłem się.

[ Dodano: Pią Lis 25, 2016 06:52 ]
Zacznij od sprawdzenia czy podaje sygnał na zegary i tak leć po schemacie.

sobon - Pią Lis 25, 2016 06:59

Podrzucisz mi jakis schemacik tej instslscji
luke27 - Pią Lis 25, 2016 07:17

Odezwij się pw.
Rzeski - Pią Lis 25, 2016 11:27
Temat postu: VVC
Odnośnie prewencji przed HGFem polecam wymienic chłodnice wody. (Valeo)
Zalać prestonem o podwyższonej temp. wrzenia.
Korek ze zbiorniczka upuszcza Ci prawidłowo ?

Powodzenia !! !

sobon - Pią Lis 25, 2016 13:56

Tak wszystko działa dobrze dzis założę termostat prt 82°C i raczej nie widzę potrzeby dłubać cos wiecej
robsson78 - Pią Lis 25, 2016 17:31

Panowie, tak w skrócie odnośnie popychaczy przecież one wypełniają się olejem przy starcie, jeśli olej ma inną gęstość niż zaleca producent auta mogą się nie wypełnić, powstaje poduszka powietrzna i klekoczą. To samo jeśli olej jest za rzadki po zatrzymaniu silnika wypłynie i przy ponownym starcie jest luz i klekoczą.
luke27 - Pią Lis 25, 2016 18:35

Pisałem o tym, wnioski z własnego doświadczenia i nie tylko, ale szkoda dyskutować... Każdy robi jak uważa, ja się zdaje na doświadczenie ludzi o większej wiedzy i staram się nie popełniać drugi raz tego samego błędu.
MultecFSO - Nie Lis 27, 2016 11:56

To może w ten sposób. W silnikach BMW M52, M52Tu i M54 sa zastosowane praktyczynie identyczne popychacze (średnica 33mm, jedynie 0.5mm wyższe niz w K Serii). Konstrukcyjnie rowniez to samo. I co to za magia i czary, że te popychacze pracują poprawnie z olejami 0W40, 5W40. I olej z nich nie wypływa, ani nie ma problemów z "dojściem" wewnątrz ?
Co do wypływania. Podpowiem. Zaworek kulkowy w popychaczu. Jeżeli olej z niego ścieka to wymień popychacz, a nie zwalaj na olej. ;)

P.S gęstość olejów takich jak 5W40 czy 10W60 w 15st jest prawie taka sama. Zresztą porownywanie olejów na podstawie gęstości do niczego nie prowadzi. Zająłbym się raczej lepkoscia. Ale to już odsyłam panów pod hasło "klasyfikacja lepkościowa SAE".
Silników K16 parę złożyłem i tak sie składa, że nie pisze tego na podstawie bzdur wyczytanych w internecie. Ale tutaj na forum na kazdy problem odpowiedz to - uszczelka pod glowica.

Pozdrawiam