Zobacz temat - [R75]Zmiana map cdt na cdti
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]Zmiana map cdt na cdti

adas07072a - Pon Gru 05, 2016 18:45
Temat postu: [R75]Zmiana map cdt na cdti
Witam. Dziś przyszedł długo oczekiwany interfejs do diagnostyki.
Pobawilem się troszkę itd. Postanowiłem zmienić mapy wtrysku. Zrobiłem kopię zapasową i zacząłem wgrywanie. Pytanie brzmi czy to normalne że wgrywanie trwało ok minuty? Po wszystkim pojawił się napis DONE.

marcin.misek - Pon Gru 05, 2016 22:07

adas07072a napisał/a:
robiłem kopię zapasową i zacząłem wgrywanie.

Czym robiles remap ?
adas07072a napisał/a:
Pytanie brzmi czy to normalne że wgrywanie trwało ok minuty?

A ile powinno trwac ? godzine ? sekunde ?
adas07072a napisał/a:
Po wszystkim pojawił się napis DONE

Działa ? odpala ? lepiej jezdzi ? jakie jest wlaściwie pytanie ?

sTERYD - Wto Gru 06, 2016 09:35

Kolega chciał się pochwalić, a Ty go zmiażdżyłeś ;)
adas07072a - Wto Gru 06, 2016 18:04

Użyłem toafu. Tak odpala jest żwawy szybciej reaguje na pedal gazu.
Czytałem na tym forum że niektórzy wgrywali i trwało to nawet 15 minut. A pytanie brzmi czy mogły się tak sie szybko wgrać mapy ?

Punx - Wto Gru 06, 2016 18:40

Pewnie masz rzadszy prąd w aku to i elektrony szybciej płyną, ot cała tajemnica szybszego zapisu :mrgreen:
longer86 - Wto Gru 06, 2016 18:59

Gdybym mial czekać po 15 minut za każdym razem kiedy cos zmienie... Miałbym juz dlugą siwą brode
christopher7 - Wto Gru 06, 2016 19:48

Punx napisał/a:
Pewnie masz rzadszy prąd w aku to i elektrony szybciej płyną, ot cała tajemnica szybszego zapisu :mrgreen:

Raczej kwestia temperatury...
Jak jest zimno, elektrony są bliżej siebie prąd ma mniejsze opory; szybciej płynie i zapis w ECU jest szybszy. :mrgreen:

Aż strach pomyśleć jak szybko działałby TOAF w temperaturze zera bezwzględnego. :mrgreen:

marcin.misek - Wto Gru 06, 2016 20:08

adas07072a napisał/a:
Czytałem na tym forum że niektórzy wgrywali i trwało to nawet 15 minut.

Pokaż gdzie tak pisali.

Galetto wgrywa całą mape pare minut, moze kolo 15 własnie.. nie wiem, nie pamietam.
TOAF ładuje jedynie 48 kb z 512 kb, ale jest to najwazniesza czesc jesli chodzi o mape, wiec :
512kb - 15 minut
48 kb -x minut
x= (48kb*15 minut) / (512kb)
x ~ 1,4 minuty..
Galetto robi to moze krocej, wiec proporcjonalnie TOAF tez to robi krocej.
Minuta to dobry czas, przyspieszyc sie chyba nie da, mozna co najwyzej spowolnic.

Punx napisał/a:
Pewnie masz rzadszy prąd

Cytat:
Raczej kwestia temperatury...

A mi sie wydawało ze to wszystko zależy od położenia geograficznego... jak ja jeszcze mało wiem...

christopher7 - Wto Gru 06, 2016 20:29

Z tą geografią chyba jest coś na rzeczy. TOAF wyraźnie szybciej działa w okolicach Strzegomia :o
Punx - Wto Gru 06, 2016 20:42

W sumie Marcin się nie myli bo zarówno temperatura otoczenia jak i rzadzizna prądowa są zależne od geograficznego położenia względem Heliosa ... coś o tym wiem znam jego synalka :)
longer86 - Wto Gru 06, 2016 22:21

To gdzie ja mieszkam, skoro mapki wrzuca mi w 28 sekund. Galeciak
marcin.misek - Wto Gru 06, 2016 22:41

longer86 napisał/a:
To gdzie ja mieszkam, skoro mapki wrzuca mi w 28 sekund.
Mosina rulez !! :P
Punx - Sro Gru 07, 2016 08:49

Longer pewnie za mocno nakręcasz zegarek ... sprężyna oddaje więcej siły i szybciej popycha wskazówki sekundowe.
longer86 - Sro Gru 07, 2016 12:14

Mam elektroniczny , ale faktycznie cos mi się ostatnio dzień za wcześnie konczy
MaReK - Czw Gru 08, 2016 00:54

adas07072a napisał/a:
Tak odpala jest żwawy szybciej reaguje na pedal gazu.

Teraz pomyśl, co się musi dziać jak wgrasz te zmodyfikowane przez nas :twisted:

Cytat:
A pytanie brzmi czy mogły się tak sie szybko wgrać mapy ?

Najprawdopodobniej wgrała Ci się tylko jedna kartka z całego atlasu :)


longer86 napisał/a:
To gdzie ja mieszkam, skoro mapki wrzuca mi w 28 sekund. Galeciak

W Czelabińsku Toaf instaluje się bezpośrednio w gnieździe OBD i jest sterowany przyciskami z radia :) Wrzucenie mapy trwa 1/10 mrugnięcia okiem... szklanym.

longer86 - Czw Gru 08, 2016 10:05

MaReK napisał/a:
Czelabińsku Toaf instaluje się bezpośrednio w gnieździe OBD i jest sterowany przyciskami z radia Wrzucenie mapy trwa 1/10 mrugnięcia okiem... szklanym.


A w okolicach Prypeci kolo Czarnobyla dostajesz przyspieszenia atomowego a mapki dostosowywane sa radiowo do warunków na drodze za pomocą oka Moskwy duka

Punx - Czw Gru 08, 2016 10:35

A ja ostatnio wgrałem sobie do fabrycznego NAVI w R75 zmodyfikowaną AutoMapę, pojechałem na hamownie to wyszło że mam 410KM i 900Nm i to sprawdzane tylko na wstecznym, średnie spalanie spadło mi z 5,2 do -20L/100km ... tak, tak to nie pomyłka po przejechaniu 100km na pustym baku, silnik "wyprodukowuje" 20L czystego ON Verva ...


... a skąd to wiem ? Po pewnym czasie paliwo nie mieściło się już w baku i zaczęło się wylewać, obok auta powstała kałuża z ON a na niej pojawiło się logo Orlenu i napis Verva.

mrkz - Wto Sty 23, 2018 11:59

Czy znana jest Wam sytuacja, kiedy podczas wgrywania map wyskoczyło:
DDE security fail
Czekałem i czekałem i nic dalej się nie pojawiło. Odłączyłem kompa, kluczyk na zero. Pół minuty czekania i... normalnie odpalił :-) Przed tym komunikatem było:
DDE reset
DDE ident
DDE security access - attempt 0
DDE security access - attempt 1
DDE security access - attempt 2
DDE security access - attempt 3
DDE security fail
Oczywiście przed tym zrobiłem kopie zapasową. Z tego co rozumiem map nie udało się wgrać ale czy trzeba przywrócić poprzednie ustawienia?

prebenny - Wto Sty 23, 2018 13:26

Jak silnik odpala to nie trzeba :lol:

Dognij piny 7-8.

mrkz - Wto Sty 23, 2018 13:42

Ale stres był... faktycznie na początku (czyli z półtora roku temu) kabel nie łączył się, dopiero gdy podgiąłem druciki było ok. Teraz łączył się ze wszystkimi modułami wręcz wzorowo więc myślałem, że jest ok. Może lepiej daruję sobie te zadanie z tym kablem.
Jeszcze mam jedno laickie pytanie, aż mi głupio o to pytać... ;-) mianowicie, w którym module jest kasowanie inspekcji olejowej? Szukałem z 10 minut i nie mogłem znaleźć, co najlepsze przy pierwszej wersji programu kasowałem już ją.

Jeszcze jedno spostrzeżenie: na laptopie, który podłączałem nie działał prawidłowo eksplorator windows. Przez program MyWinLocker nie można było przenieść plików z pendrivea na komputer i odwrotnie, dopiero po wyszukaniu w internecie przyczyny, odinstalowaniu go, pliki normalnie się kopiują. Czy jest możliwe aby to była przyczyna nieudanej próby zmiany map?

prebenny - Sro Sty 24, 2018 06:06

Inspekcja jest w IKE (IPK) o ile mnie pamięć nie myli.
MaReK - Czw Sty 25, 2018 14:15

mrkz napisał/a:
DDE reset
DDE ident
DDE security access - attempt 0
DDE security access - attempt 1
DDE security access - attempt 2
DDE security access - attempt 3
DDE security fail

Hmm.. co miało się niby zepsuć, skoro on się nawet nie dostał do sterownika ;)
Zła identyfikacja to efekt najprawdopodobniej braku prawidłowego podłączenia się do OBD, ew. wyłączony zapłon lub sianie głupot po linii komunikacyjnej.

Poprawne połączenie będzie wtedy, kiedy sterownik silnika prawidłowo się zidentyfikuje i poprawnie program odczyta kody ZCS. Wtedy można próbować robić 'tuning' :D

mrkz - Wto Maj 05, 2020 20:23

Wrócę jeszcze raz do tematu. Tym razem podszedłem do wszystkiego rzetelnie, piny posprawdzane, dla pewności potraktowane kontaktem, kody ZCS sczytane poprawnie(komunikat "ZCS Codes reading...Done"). Generalnie program łączy się poprawnie ale niestety ponownie jest problem z wgraniem map. Wyskakuje DDE security fail.
Jest sens inwestować w nowy kabel czy może ktoś w okolicach Radomia ma na chwilę użyczyć swojego? Przy okazji zapisałem logi podczas przyśpieszania. Dobrze odczytuje, że na niskich obrotach jest za mała dawka powietrza i z tego powodu jest mułowaty. Co ciekawe odpięcie przepływomierza nie daje poprawy.
W załącznikach logi w notatniku, nie wiem czemu ale program nie zapisywał mi ich do pliku tylko musiałem je kopiować do schowka itd. Jeśli ktoś mógłby mi z tym pomóc to byłbym bardzo wdzięczny. Chciałem zaprowadzić samochód do Mariusza z BritishCars ale niestety już tych egzemplarzy nie przyjmuje do napraw :)

MaReK - Sro Maj 06, 2020 16:44

Piszesz o Roverze 75? Bo opisówka pod Twoim nickiem mówi co innego.

mrkz napisał/a:
Chciałem zaprowadzić samochód do Mariusza z BritishCars ale niestety już tych egzemplarzy nie przyjmuje do napraw

wie co robi chłopak :) Z tymi autami to trochę zabawa gównem bez patyka :P
Możesz zaprowadzić Adasia z Zakroczymia lub do Lubiczowa, Warszawska 91.

Z którego roku masz auto? Możesz mi podać numerki ze sterownika silnika?
Czy kiedykolwiek udało Ci się odczytać mapę i wrzucić do sterownika jakąś modyfikację?

Pozdrawiam,

mrkz - Sro Maj 06, 2020 18:40

Tak, chodzi mi o 75-tke. Stary 620 zezłomowałem, muszę zmienić opis.

Mój egzemplarz jest z 2000 r. Tzn buda bo drugi silnik chyba z 1999r. Mapy ze sterownika program normalnie sczytuje, problemy są podczas zapisywania nowych. Myślałem, że problem był w starym laptopie bo przez jakiś czas nie dało się kopiować plików na inne nośniki czy urządzenia. Po zmianie laptopa historia jest taka sama. Co do numerów sterownika program pokazuje
ID1 7785541
ID2 NNN100692

Sorry za offtop ale wrócę do logów z live data, wczoraj trochę poczytałem i widzę, że któraś pompa paliwa może nie domagać, do tego ten przepływomierz. Myślę, że przy pomocy programu i ze znajomymi mechanikami jakoś sobie z tym autem poradzę. W tym roku zlot będzie blisko mnie więc trzeba będzie się pochwalić :)

MaReK - Sro Maj 06, 2020 22:29

mrkz napisał/a:
Tak, chodzi mi o 75-tke. Stary 620 zezłomowałem, muszę zmienić opis.

Super. Teraz wszystko jest jasne ;)

mrkz napisał/a:
Mój egzemplarz jest z 2000 r. Tzn buda bo drugi silnik chyba z 1999r.

Chodzi o moduły w tym sterownik silnika zamontowany w aucie oraz ew. moduł świateł (możesz podejrzeć jego CI w Toafie).

mrkz napisał/a:
Myślałem, że problem był w starym laptopie bo przez jakiś czas nie dało się kopiować plików na inne nośniki czy urządzenia.

Jeżeli nigdy nie wrzucałeś map TOAFem, to jest szansa jeszcze na poprawienie tego problemu. Jeśli jednak Ty lub poprzednik wrzucił/próbował wrzucić do tego sterownika mapy - to jest problem.

Niestety jakiś czas temu udało mi się uceglić taki sterownik w roczniku auta jak Twój. Nie pamiętam już dokładnie co było przyczyną, ale po wrzuceniu w sterownik mapy (teoretycznie z sukcesem), zaczął się właśnie tak zachowywać jak u Ciebie. Tyle tylko, że on przyjął poprawnie mapę raz, ale musiało coś pójść nie tak, bo korekty wtrysków się rozjechały, auto paliło dziwnie, występowały błędy zupełnie z kosmosu. Mapka była przerabiana na bazie oryginału, więc sądzę, że coś w komunikacji z tymi starszymi sterownikami jest inaczej niż w autkach powyżej 1999r.

Niestety nie dało się już wgrać ponownie nawet oryginału. Nie pomagało flashowanie np. Galletto, czy MPPSem. Po prostu sterownik sypał komunikatami o niepoprawnym sec access.
Mam go gdzieś w czeluściach na wolne zimowe wieczory - może będę się nad nim pastwił.

Rozwiązaniem problemu w moim przypadku (czas naglił) było przełożenie komputera od innego, zdrowego dawcy. Dopisanie go do auta i ponowny remap. Komputer był już z nowszego auta, dlatego udało się to zrobić bez problemu.

Inny przypadek, to podobne rocznikowo auto, w automacie. Wysypał się sterownik w taki sposób, że nie dało się nawet odpalić silnika. Tam też nie pomagało galetto. Wymiana sterownika załatwiła sprawę. Niestety, to był jakiś zagraniczniak i wszystko odbywało się zdalnie.

Jeśli u Ciebie galetto nie podoła z odczytem i zapisem mapy, to pewnie będziesz musiał wymienić DDE na coś powyżej rocznika 1999. Jeśli masz kabel oparty o układ FTDI, możesz mieć program Galetto do sprawdzenia. Jakby co pisz na pw albo na messengerze.

Pozdrawiam,

mrkz - Sro Maj 06, 2020 23:34

Faktycznie TOAF moduł silnika datuje na 15/99. Map pomimo kilku prób nie udało się wgrać, na szczęście samochód nie wykazuje żadnych objawów zniszczenia. Jeden wtrysk ma wskazania na poziomie +1.90, -0.80, -0.90, +0.90 ale na dniach postaram się wymienić przynajmniej dwa. A propo na jednym z wtrysków ze starego silnika zauważyłem, że ta jakby ruchoma tulejka stoi nieruchomo a na pozostałych nie. Próbuję rozgryźć tajemnicę starego silnika gdzie płyn szedł do oleju. Na UPG nie widać było żadnych uszkodzeń, za to odma olejowa była w opłakanym stanie. Jeszcze chłodnicę oleju muszę dokładnie obejrzeć.
Co do nowych map chyba następnym krokiem będzie kupno nowszego sterownika i próby znęcania się nad starym, chyba że autorzy programu mają chęci go przetestować to mogę go wysłać :) Kabel chyba jest oparty u ww układ, kupiłem go z odnośnika dp aukcji na stronie TOAF, muszę zatem jeszcze Galetto z internetu wykopać i spróbować.

Mały update. Galetto w wersji 1260 już mam, program normalnie zadziała na nowszym systemie niż Windows XP?