Zobacz temat - [R75] Problem z odpaleniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z odpaleniem

qiver77 - Sob Gru 24, 2016 08:58
Temat postu: [R75] Problem z odpaleniem
Witam, proszę o pomoc, wsiadając rano do samochodu odpalił jak zawsze, przyjechałem zgasiłem i kiedy znowu chciałem ruszyć w dalszą drogę rozrusznik kręci, ale już nie chce odpalić. Hol pod dom, kabel, toaf diagnoza "P0340 Camshaft position sensor circult multifunction" - brak sygnału. Poczytałem forum i natrafiłem na jeden temat gdzie ktoś opisywał że kupił czujnik do bmw e 46. Też takowy kupiłem w sklepie stacjonarnym gdyż zamiennika do rovera w żadnej hurtowni nie ma, ale na tym czujniku też nie chce odpalić. Znalazłem na s-parcie czujnik za 270 plus kabel za 90, i na angielskiej stronie https://www.dmgrs.co.uk/p...00610-ysb002450 taki czujnik. Może ktoś jest z okolic Wrocławia kto by miał owy czujnik na sprzedaż. Z góry dziękuję.

[ Dodano: Sob Gru 24, 2016 08:58 ]
KOLEDZY POMOŻECIE???

SeniorA - Sob Gru 24, 2016 10:50

qiver77 napisał/a:
brak sygnału
to nie znaczy , że czujnik jest padnięty , są jeszcze przewody wpięte do ECM ( pin 54 i 18 ), sprawdziłbym czy mają ciągłość i kontakt.
qiver77 - Sob Gru 24, 2016 11:31

Dziękuję za odpowiedź, powiedz gdzie jest ten moduł i jak to sprawdzić??

[ Dodano: Sob Gru 24, 2016 11:31 ]
Napięcie na wtyczce jest sprawdziłem miernikiem.

SeniorA - Sob Gru 24, 2016 11:37

qiver77 napisał/a:
Napięcie na wtyczce jest sprawdziłem miernikiem.
czyli bezpieczni F1 w komorze silnika jest ok. Moduł ECM jest w grodzi przy filtrze kabinowym .
qiver77 napisał/a:
jak to sprawdzić??
przedzwonić mirnikiem wpinając się do pinu 54 a później do 18 i odpowiednio do pinów wtyczki od podłączenia czujnika..
adam_26 - Sob Gru 24, 2016 13:12

przy mierzeniu nie wkładaj sond bezpośrednio do pików wtyczki tylko przez jakiś przewód linkowy, lub drucik bo można sobie rozepchać piny tak że nie będą potem kontaktowały z ECM. Opcionalnie można wycofać piny ze wtyczki i podgąć piny, u siebie musiałem tak poprawiać, po pomiarach :/
SeniorA - Sob Gru 24, 2016 14:47

adam_26 napisał/a:
przez jakiś przewód linkowy, lub drucik
kawałek spinacza połączyć kostką łączeniową z sondą.
qiver77 - Sob Gru 24, 2016 15:06

Dziękuję wszystkim za pomoc sytuacja opanowana, był przepalony bezpiecznik w komorze silnika ten pod F1 15A. Wymieniłem i pali na dotyk. Dla potomnych czujnik położenia walka rozrządu pasuje od BMW e46. Trzeba tylko trochę poszlifowac.
SeniorA - Sob Gru 24, 2016 17:00

qiver77 napisał/a:
Napięcie na wtyczce jest sprawdziłem miernikiem.
a jednak F1 ,no to żle sprawdzałeś , bo jak F1 spalony to nie mogło być napięcia na czujniku , VIS -ach i sondach , dlatego wspomniałem o bezpieczniku F1.