Zobacz temat - [R75] Ciepły nawiew na pasażera i tył
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Ciepły nawiew na pasażera i tył

Kafar90 - Sro Sty 11, 2017 23:20
Temat postu: [R75] Ciepły nawiew na pasażera i tył
Witam wszystkich forumowiczów. Jakiś czas nie miałem większych problemów, ale pogoda jest jaka jest i zauważyłem problem z ciepłym nawiewem. Ciepłe powietrze leci tylko na kierowcę a z nawiewow pasażera i tego środkowego na tył leci zimne. Gdzie jest klapka odpowiedzialna za rozdzielenie powietrza i jak najłatwiej się do niej dostać? Choć coś czuję że będę musiał rozebrać cała deske :|
longer86 - Sro Sty 11, 2017 23:30

Z kratki na tył leci zawsze zimne :p na pasażera jesli leci zimne to klapka regulacji lub przytkana nagrzewnica
Kafar90 - Czw Sty 12, 2017 04:48

A to dziwne no ale ok. A gdzie jest ta klapka regulacji żebym ja sprawdził?
wellman - Czw Sty 12, 2017 08:14

Kafar90, po stronie pasażera zdejmujesz trzymający się na jednej śrubce nawiew na nogi. Warto dla wygody ściągnąć też plastik nad nogami pasażera zasłaniający bezpieczniki (dwie plastikowe śruby przekręcasz o 90 stopni i wyjmujesz jedną spinkę z tyłu).

Teraz zdejmujesz obitą materiałem ściankę, która zasłania bok konsoli. No i tam będziesz miał siłownik nawiewu.

Kafar90 - Czw Sty 12, 2017 12:27

Dzięki bardzo za wszystkie odpowiedzi. A jeszcze wrazie czego gdyby coś się okazało z nagrzewnica to gdzie jest i jak najłatwiej się dostać do niej?
wellman - Czw Sty 12, 2017 13:09

Kafar90, nagrzewnicę też będziesz widział po zdjęciu tego panelu, ale demontaż możliwy jest tylko od strony kierowcy. Tam podchodzą rurki.

Jeśli jednak z nawiewu po stronie pasażera masz zimne-zimne powietrze to na 99% siłownik klapy nawiewu. Zamulona nagrzewnica najczęściej objawia się letnim powietrzem, gdy z nawiewu po lewej mamy gorące.

Kafar90 - Czw Sty 12, 2017 13:17

Ok dzięki za informację i pomoc. Mam nadzieje ze dzisiaj albo jutro się uda. A ostatnie pytanie ten siłownik jest jakoś naprawialny czy do wymiany odrazu?
wellman - Czw Sty 12, 2017 13:19

Kafar90, jest naprawialny. Na ogół problemem są styki. Wyjmij go, rozkręć, wyczyść powierzchnie styków, możesz użyć jakiegoś sprayu typu "kontakt", uzupełnić smar do mechanizmu i zobacz, czy zatrybi. Jeśli nie - wtedy wymiana.
Kafar90 - Sob Sty 14, 2017 16:47

Znalazłem silniczek, ale działa. Tylko że kończy swoją pracę przy ustawieniu 20 stopni od 20 stopni jak zwiększamy temperaturę to się już nie rusza nic. Tak ma być?
MD - Sob Sty 14, 2017 16:49

Kafar90, nie. Ma się poruszać w pełnym zakresie - po trochu, a przy HI oraz LO ma mocno się odkręcać. Jak rozkręcisz silniczek, do góry będzie taki mały potencjometr. Należy tam - jak napisano wcześniej - prysnąć kontaktem. Zwróć uwagę na smar w środku oraz na prowadnicy tego trzpienia z silniczka - co by wszystko miało szansę chodzić płynnie i bez oporów.
Kafar90 - Sob Sty 14, 2017 18:28

Rozebralem i psiknalem kontaktem. Niestety nadal jest tak że przy przejściu z low do 16 robi duży ruch a później cztery małe ruchy i już ma koniec możliwości ruchu. Tak więc już nie wiem.. Może ktoś już w tym grzebal wcześniej i jakoś poprzestawial coś w środku..
A sprawdziłem jeszcze kierowcę i tam zrobiło cały cykl po przejściu z low do 16 i potem już nic. Czy auto musi być zagrzane do temperatury roboczej?
Po rozgrzaniu też się rusza ale tylko w zakresie do 19 stopni ale leci ciepłe powietrze przez prawie cały czas a później zimne.

wellman - Sob Sty 14, 2017 21:47

MD, , z tym jaki mają siłowniki wykonywać ruch to nie jest oczywiste. :-) Sterowanie silniczkami od klapek nawiewów zależne jest nie tylko od zadanej temperatury, ale szeregu innych czynników (w tym chyba nawet wskazań "czujnika nasłonecznienia"). Zależnie od poszczególnych parametrów mogą się nie ruszyć poniżej/powyżej określonych nastaw, aż do czasu uzyskania np. odpowiedniej temp. płynu chłodzącego. ;-)

Myślę, że najlepiej testować przy rozgrzanym silniku.

Zrób jeszcze test modułu climatronika. Tu masz opisane co i jak: http://forum.roverki.eu/v...p=112015#112015 (test 3).

Jeśli będziesz testować po zmroku (lub w garażu) to błędy 21 i 22 są normalne. Każdy inny to wskazówka. :-)

MD - Sob Sty 14, 2017 22:01

wellman, zaprzeczę. :P U mnie padnięty był potencjometr od strony kierowcy, a klimatyzacja i tak nie wychwyciła problemów z nim. Prawdę mówiąc, jakikolwiek błąd z lewym serwo pojawił się... po całkowitym odpięciu serwa. :D

Wydaje mi się, że niezależnie od temperatury silnika, lo i hi zawsze działają, bo to są po prostu skrajne położenia bez kontroli temperatury. Chłodzimy lub grzejemy czym mamy. Każdy pośrednio stopień to już wyliczenia z temperatur, nasłonecznienia itd.

Ale mogem się mylić. :P Tyle, że u mnie problemy z serwem nie były zgłaszane w teście klimy.

longer86 - Sob Sty 14, 2017 22:03

To pewnie prosty układ, silniczek działa? Działa no to nie ma bledu bo obwód zamknięty.
Kafar90 - Sob Sty 14, 2017 23:47

Ok jutro zrobię test w dzień. Ale też mi się wydaje że test będzie ok bo robiłem na jesień i było dobrze ale jutro powtórzę. A jak test będzie ok to o mi pozostanie?

Do Wellman, link od Ciebie nie działa, możesz jeszcze raz wrzucić?
Dobra już znalazłem właściwy temat:)

Test zrobiony i wszystko jest ok. Co mogę jeszcze zrobić? :(

JaCu - Nie Sty 15, 2017 14:53

Mam dokładnie to samo co Ty, tj. tylko podszybie kierowcy grzeje ciepło, reszta lodówka. W następny weekend się zabieram. Mogę powiedzieć, że po podłączeniu do kompa nie ma żadnych błędów.
Kafar90 - Nie Sty 15, 2017 15:10

No to super. Będziesz wszystko rozbieral?
JaCu - Nie Sty 15, 2017 16:49

Zapewne tak. Nie wiem, co tam zastanę bo autko kupiłem niedawno :?:
bobek2525 - Nie Sty 15, 2017 17:14

Mam ten sam problem na mnie leci ciepłe na pasażera zimne i co ciekawe mam 2 znajomych które są w posiadaniu 75 i mają ten sam problem to chyba jakaś wada fabryczna :P
wellman - Nie Sty 15, 2017 17:24

bobek2525, jak było pisane wcześniej - może to być uszkodzony siłownik klapki nawiewu, choć osobiście stawiam (i tak było u mnie) na dokumentnie zakamienioną nagrzewnicę.

Niestety płukanie całego układu chłodzenia rzekomo specjalnie przeznaczonymi do tego celu i super-skutecznymi środkami nie pomaga na tą przypadłość za bardzo. Najlepiej kupić drugą nagrzewnicę (zwracając uwagę, czy nie jest od angola, bo to nie będzie pasować), sprawdzić, czy jest ok z użyciem 1l gorącej wody i ewentualnie przepłukać dodatkowo "chałupniczymi metodami" (np. z użyciem octu), by po tym zabiegu zainstalować w roverku i cieszyć się brakiem żali pasażera na nadmierny chłód. ;-)

Kafar90 - Nie Sty 15, 2017 17:37

Dzięki Wellman. Zobaczę jeszcze ta nagrzewnice i resztę rzeczy. Widzę że dużo ludzi ma ten problem. Powodzenia w naprawach i piszcie czy się wam udało i jak:)
longer86 - Nie Sty 15, 2017 17:51

Ja sobie z tym poradziłem, nagrzewnica ma na prawdę drobne kanaliki i najmniejszy syf z czasem ja zapycha. Kupiłem 10 kwasków cytrynowych, wyciągnąłem nagrzewnice z auta, zasypywalem po trochu kwaskiem i lalem wrzatek z czajnika. Raz z jednej strony raz z drugiej, zatykalem oba wyloty i potrzasalem. Czasochlonne, ale z każdym zalaniem wylatywal z niej syf. Po kilku plukaniach zalewalem zimna woda z kranu, po czym lalem wrzątek i sprawdzałem czy rowno sie rozgrzewa. I tak do skutku. Nagrzewnica grzeje jak nowa
Kafar90 - Nie Sty 15, 2017 18:01

Dzięki Longer86 tak zrobię. A jak zasilanie nagrzewnicy i odpływ są tak samo ciepłe to nie znaczy że nagrzewnica jest ok?
longer86 - Nie Sty 15, 2017 18:07

Wlot i wylot jest po jednej stronie, natomiast zapychają sie najdalsze kanaly, po stronie pasażera... Przez to cieplo jest u kierowcy.
Kafar90 - Nie Sty 15, 2017 18:11

Wszystko na to wskazuje i mam nadzieję że to to bo jutro ja wyciągam :) napisze co i jak jak skoncze:)

Longer86 dużo jest roboty żeby ją wyciągnąć. Są jakieś dziwne przeszkody czy coś?

longer86 - Nie Sty 15, 2017 19:05

1 śrubka i plyn lejacy sie do auta
JaCu - Nie Sty 15, 2017 19:10

Co myślicie o occie/krecie? Nagrzewnica jest aluminiowa?
Kafar90 - Sro Sty 18, 2017 01:02

No i jestem po płukaniu nagrzewnicy. Było w niej trochę syfu, udało się wypłukać i ciepłe powietrze wrocilo:). Demontaż też nie jest jakiś uciążliwy ale nie wiem co za dowcipnis dał ta blaszke co trzyma rurki za pedałem gazu na jakąś miękka srubke na krzyżak, nie wiem czy będę się męczył żeby ją przekręcić spowrotem.
Wszyscy tak macie że jak auto stoi i jest włączone ogrzewanie i jak dacie gazu tak do 2 tys to zaczyna cieplejsze lecieć?
Nie wiem tylko czy udało mi się dobrze odpowietrzyc odrazu bo trochę to trwało, ale trochę pojezdze i jeszcze raz spróbuję.
Tak więc kto ma taki problem to prawie na 100 jest to przytkana nagrzewnica.. To do dziela:)
Dzięki za pomoc wszystkim

pavello200 - Sro Sty 18, 2017 14:50

a czym płukałeś nagrzewnicę?
JaCu - Sro Sty 18, 2017 15:12

Kafar90 gratuluję operacji. Ja w tę niedzielę do tego przysiądę, bo już mam dosyć lodówki, w kombinacji z podgrzewanymi fotelami mam prawdziwe szaleństwo.

Pytanie mam: Ile Wam wypłynęło płynu chłodzącego po odkręceniu nagrzewnicy?

Kafar90 - Sro Sty 18, 2017 17:49

Plukalem kwasem cytrynowym tak jak poprzednicy. Ja najpierw spuścilem z całości a w środku do miski po odlaczeniu przewodów złapałem litr może troszkę więcej.
longer86 - Sro Sty 18, 2017 18:57

Do pełnego spuszczenia płynu w cdt jest ponoć jeszcze śruba wkręcona w silnik, na tylnej ściance w okolicach turbiny. Ale nigdy jej nie odkręcałem.
AdaskoC - Sro Sty 18, 2017 21:36

wellman napisał/a:
Najlepiej kupić drugą nagrzewnicę (zwracając uwagę, czy nie jest od angola, bo to nie będzie pasować


Pasuje, wystarczy podmienić rurki, co nie jest też jakieś wybitnie trudne :)

pavello200 - Czw Sty 19, 2017 15:33

a czy jest możliwe żeby po odłączeniu tych dwóch rurek od nagrzewnicy wypłynęło tylko około 0,5 litra? bo u mnie tak było i sie lekko zdziwiłem czemu więcej nie poleciało

[ Dodano: Czw Sty 19, 2017 15:33 ]
i czy trzeba po ponownym zamontowaniu nagrzewnicy jakoś odpowietrzać układ?

Kafar90 - Czw Sty 19, 2017 17:01

Do pavello 200, no gdzieś tyle wyleci, nie ma tego tak dużo jak najpierw spuścisz z całości. Ja odpowietrzalem, jakoś nie wierzę że coś samo może się odpowietrzyc. Przy webasto masz odpowietrznik.
prebenny - Czw Sty 19, 2017 18:38

Kafar90 webasto masz w dieslu a kolega ma 1.8, w którym webasto nigdy nie było.
Kafar90 - Czw Sty 19, 2017 20:30

Sorry nie doczytałem.
pavello200 - Pią Sty 20, 2017 16:02

czyli gdzie ja u siebie mam odpowietrznik bo szukałem go w pocie czoła zaglądałem i nie widze nic na tych wężach zeby można było odkręcić i odpowietrzyć?????
Kafar90 - Nie Sty 22, 2017 18:30

A jak już jest ten temat to mam jeszcze jedno pytanie. Na odpalonym silniku jak odkręcić odpowietrznik a mam zakręcony wyrównawczy to nic nie leci przez odpowietrznik a jak odkręce wyrównawczy to wali przez odpowietrznik. Tak ma być? Bo naprzyklad na zgaszonym jak odkręce odpowietrznik i dolewam do wyrownawczego to przez odpowietrznik nic nie wycieka tylko wyrównawczy się dopełnia. Jak to ma być? :) Pozdrawiam
longer86 - Nie Sty 22, 2017 18:47

Zakrec wyrównawczy, odkręć odpowietrznik, to układ ciśnieniowy, a odpowietrznik jest najwyżej, powietrze musi być przepchniete
Kafar90 - Nie Sty 22, 2017 19:57

Ok tak zrobiłem ale wkoncu zacznie coś lecieć przez odpowietrznik czy nie?
longer86 - Nie Sty 22, 2017 20:38

Musi, tylko odpal auto nagrzej do temperatury roboczej i później daj nawiew w kabinie na cieply i na max
Kafar90 - Nie Sty 22, 2017 22:47

No tak zrobiłem, rozgrzalem odkrecilem odpowietrznik i przez chwilę była tam woda w otworze ale po chwili już nic nie było i tak chodził sobie z 10 min i tam się nic nie działo chyba że powietrza mam tyle. Ale jak dodam gazu to wyleci woda z odpowietrznika. Jutro spróbuję jeszcze raz.
longer86 - Pon Sty 23, 2017 11:40

Dolewaj plynu
JaCu - Pon Sty 23, 2017 15:41

Jestem po czyszczeniu. Ciepłe powietrze zagościło w całej kabinie (z wyjątkiem nawiewów tylnych, ale tak ma być)
Do czyszczenia użyłem tabletek do odkamieniania ekspresu italico z biedronki. Płukanie było z sześć razy, aż cały syf wyszedł, a wszystkie rurki rozgrzały się równomiernie.
Najwiekszy problem sprawiła trzecia śruba trzymająca rurki i ponowne połączenie ich obejmami. Sama nagrzewnica wyszła z miejsca jakby była na kołach.

Nie odkręcałem wlewu płynu chłodniczego przed rozkręceniem nagrzewnicy, wyleciał niecały litr płynu. Zebrałem go poprzez lejek do blaszki na ciasto :mrgreen: Po ponownym zamocowaniu odpowietrzylem układ w następujący sposób : butelka z odcietym dnem, dopasowana do otworu wlewu płynu i wlożona w niego. W nią wlana ta sama ilość płynu, co się wylala + 10%. Odkrecony otwór odpowietrzający. Uruchomiony silnik do momentu nie wessania całego płynu. Po czym zakręcenie zbiornika płynu i czekanie na całkowite odpowietrzenie. Utrzymywalem obroty w okolicach 1500. Na koniec zakręcenie zaworu odpowietrzającego.

CoCu - Sro Cze 27, 2018 21:39

A u mnie problem jest następujący.
Odpalam auto, jadę kilkanaście minut i mimo wyłączonej klimy, leci mi na nogi strumień ciepłego powietrza. Włączam klimatyzację, ustawiona jest na 20 czy 19 stopni na tryb Auto z kratek na desce leci chłodne powietrze, a dołem nadal ciepłe. Jak na panelu klimy ustawię brak nadmuchu na nogi, to wtedy przestaje dmuchać na nogi, ale mimo to wciąż jak ręką sprawdzam to leciutko ciepłe wylatuje.
Dopiero jak jeszcze obniżę temperaturę, to zaczyna na nogi lecieć chłodne powietrze.
Wcześniej tak nie było, to jest dopiero od kilkunastu dni od wizyty w serwisie. Był wymieniany moduł komfortu, ale to chyba nie ma związku?
Czy winna może być nie domykająca się klapka zamykająca nawiew na nogi?
Denerwuje mnie to ostro, bo mi się w aucie jakiś mikroklimat przez to wytwarza a po za tym mocno nie ekonomiczne jest chłodzenie grzania.

SyntaX - Czw Cze 28, 2018 20:31

Zrób kalibrację silniczków krokowych w klimie
CoCu - Pią Cze 29, 2018 15:34

A czy mógłbyś napisać, jak to się robi? Bo szukam na forum, ale nie znajduję miejsca gdzie by opisano jak to wykonać.
marcin.misek - Pią Cze 29, 2018 18:02

CoCu napisał/a:
Bo szukam na forum, ale nie znajduję miejsca gdzie by opisano jak to wykonać.

W R75 nie ma takiej procedury, w T4 nie widziałem czegoś takiego wiec zgaduję ze nie ma magicznej procedury które by to robiła.

adam_26 - Sob Cze 30, 2018 06:29

marcin.misek napisał/a:
CoCu napisał/a:
Bo szukam na forum, ale nie znajduję miejsca gdzie by opisano jak to wykonać.

W R75 nie ma takiej procedury, w T4 nie widziałem czegoś takiego wiec zgaduję ze nie ma magicznej procedury które by to robiła.


A może Syntax ją zna i się z nami podzieli ?? :cool: