Zobacz temat - [r75] Jakie moze byc minimalne ciśnienie paliwa ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [r75] Jakie moze byc minimalne ciśnienie paliwa ?

dawidd - Nie Sty 15, 2017 14:52
Temat postu: [r75] Jakie moze byc minimalne ciśnienie paliwa ?
Znów wrócę do tematu przewijającego sie co jakiś czas na forum.
Mam wgrane mapy od Marka, mam tez 2 nowe pompy i mam tez niskie ciśnienie wstępne, oscylujące w granicach 3 barów. Jako ze pompy maja po pare m-cy wiec ich nie podejrzewałem. Sprawdziłem zaworek zwrotny - po zaciśnięciu przewodu przed nim ciśnienie wzrosło do 4,25 bara - czyli chyba max co może byc przy tym silniku(to info mam z forum bmw, nie wiem czy jest zgodne z prawda). Zaworek rozebrałem wyczyściłem i nic to nie dalo, wiec wsadziłem podkładkę pod sprężynkę w zaworku o grubości 2mm.
Ciśnienie wzrosło do 3,86 na biegu jałowym - myślę super, ale przejechałem sie i znów pokazał mi sie blad niskiego ciśnienie a dokładnie 3,66 bara.
Jeśli 3,6 to za mało i ile powinno byc zeby błąd sie nie pojawiał ?
Auto normalnie pali i jeździ, nawet przy tych 3 barach nie było problemu, ale cos chciałem mu poprawić :)

prebenny - Nie Sty 15, 2017 15:19

U mnie na jałowym jest 3.5-3.6 bara i przy mocnym bucie spada do 3.1 bara. Błędu chyba nawet nie mam (powiem szczerze, że dawno się nie łączyłem z wozem ;) ).

Co do ciśnienia 4.25 - to maksymalny odczyt z czujnika czyli równie dobrze może być ciśnienie 10 bar a czujnik i tak pokaże 4.25.

Swoją drogą jak przybędzie mi nieco chęci to kupiłem zawór zwrotny otwierający się przy ciśnieniu 4 bar. Jak go zamontuje to napiszę jakie dało to efekty.

longer86 - Nie Sty 15, 2017 15:29

Częsty przypadek blad ciśnienia, jednak minimalne ciśnienie wynosi 3 bary dla odpalenia silnika, zaworek jest tylko zabezpieczeniem przed przeciążeniem elektrycznej pompy paliwa. Kiedys znalazłem pdf oryginalnej pompy pierburga i tam jest wykres ciśnienia, wydajności w litrach itd. Pompa ma za zadanie dostarczyć paliwo do pompy common rail a wtstepujcw za pompa Cr ciśnienie zapewnia zsopatrzenie wtryskow, chcąc utrzymać wyższe ciśnienie wstępne to faktycznie inny zaworek lub podkladka. Ale to w granicach rozsądku chyba ze lubisz wymieniać pompy które nie dają rady
dawidd - Nie Sty 15, 2017 22:15

prebenny napisał/a:
kupiłem zawór zwrotny otwierający się przy ciśnieniu 4 bar

możesz podać jakieś szczegóły? Gdzie taki zaworek dostałeś?

j0zek - Nie Sty 15, 2017 22:51

dawidd ale jak Ci wyskakuje błąd niskiego ciśnienia, przy 3,6 bara???
Ja mam na jałowym 3,45b, jak jadę to mam 3,2, a gdy przyspieszam to spada do 3 i nie pokazuje błędu.

MaReK - Nie Sty 15, 2017 23:17

Napiszę jeszcze raz, bo gdzieś już o tym wspominałem. Kiedyś walcząc zdalnie z nieodpalającym R75 w dieslu wszystko wskazywało, że jest to problem ciśnienia paliwa. Właściciel wymienił na początku pompę w baku i na progu, ale to nic nie zmieniło. Potem wymienił zaworek zwrotny - wybrał taki plastikowy za kilkanaście zł - od passata. Myślałem, że go źle podłączył, ale ciśnienie miał praktycznie non-stop 4.25 bara ;) Po naprawie auto zaczęło lepiej jeździć, odpalać za każdym razem (zimny/ciepły). Niestety nie potrafię powiedzieć jaki to dokładnie był zaworek. Ale to pewnie coś do 12-15 zł na allegro.
dawidd - Pon Sty 16, 2017 00:12

MaReK napisał/a:
Myślałem, że go źle podłączył, ale ciśnienie miał praktycznie non-stop 4.25

no to morze własnie źle podłączył, kazdy zaworek zwrotny odwrotnie wpięty da taki efekt. Chyba ze trafił na jakiś, który ma prog otwarcia powyżej 4,5 bara i stad takie wskazania

MaReK - Pon Sty 16, 2017 00:40

Podłączył dobrze. Też sugerowałem błędne podłączenie, ale było prawidłowe. Wydaje mi się, że zaworek był "mocniejszy" niż oryginał roverkowy. Najważniejsze jest to, że auto pracuje prawidłowo i mierząc TOAFem przy wysokich obciążeniach praktycznie ciśnienie nie zmienia się.
dawidd - Pon Sty 16, 2017 00:56

MaReK napisał/a:
ydaje mi się, że zaworek był "mocniejszy" niż oryginał roverkowy

pewnie tak. Ja jak znajdę chwile to rozbiorę jeszcze raz zaworek i wcisnę grubsza podkładkę - myślę ze 3mm da mi juz wartość kolo 4 barow. Może wtedy błąd 1260 juz mi sie nie pojawi

prebenny - Pon Sty 16, 2017 06:44

MaReK jak szukałem info o zaworkach z VW to nigdzie nie było podane przy jakim ciśnieniu się otwiera więc zasadnicze pytanie brzmi czy ten zaworek w ogóle się otwierał czy po prostu blokował przepływ i stąd wyższe ciśnienie.

dawidd - http://www.normapress.pl/...1-4-4,p18805,PL koszt z przesyłką 89 zł (56 zł netto + 20 przesyłka). Co ciekawe wydaje mi się, że ten zaworek ma regulację ('od drugiej strony' śruba na torxa) więc można się pobawić ciśnieniem jak będzie za niskie/za wysokie.

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=929326#929326

dawidd - Pon Sty 16, 2017 07:19

dzięki prebenny, ze wkleiłeś ten link do tematu robionego zaworu, wiedziałem ze cos takiego było ale nie wiedziałem gdzie.
Taki zaworek mozna zrobić za jakieś 40 zl,, 10 razy taniej niz oryginał :)
http://allegro.pl/zawor-h...6667771429.html

prebenny - Pon Sty 16, 2017 08:53

dawidd pewnie masz rację, że można taniej ale stety niestety aż takiej wiedzy nie mam i druga sprawa jeszcze trzeba sprawdzić przy jakim ciśnieniu zawór się otwiera a tego też nie mam możliwości zrobić :(
dawidd - Pon Sty 16, 2017 11:21

prebenny napisał/a:
trzeba sprawdzić przy jakim ciśnieniu zawór się otwiera a tego też nie mam możliwości zrobić

jeśli po założeniu zaworka ciśnienie w programie pokaże poniżej 4 i mniej, to znaczy ze zaworek sie otworzyl

prebenny - Pon Sty 16, 2017 12:15

dawidd jasne ale co chwile rozbierać i kręcić zaworkiem to lipa :P Wiadomo, że butelkę podłożysz i najwyżej ropa w butelkę poleci ale jak nie mam garażu to to nie jest pogoda na takie zabawy ;)
Marcin84 - Pon Sty 16, 2017 12:46

Panowie ten robiony zawór z linku który podał prebenny to moja konstrukcja :) Podałem tam konkretny zawór, który ma fabrycznie otwierać się przy 4 barach. Całość kosztowała mnie poniżej 100zł. Zwykły zawór do hydrauliki standardowo otwiera się przy 0,5 bara więc ten z linku z allegro który podał dawidd się nie nada raczej.

Ogólnie każdy zawór zwrotny założony w złym kierunku pozwoli odpalić to auto. Kierunek montażu ma ogromne znaczenie. Jest szansa, że sporo osób które piszą na forach, że kupiły zaworek od TIR-a, traktora czy czego tam jeszcze, założyły go w druga stronę, auto wtedy pali ale nie ma zabezpieczenia pomp progowej i wysokiego ciśnienia.

dawidd - Pon Sty 16, 2017 14:42

dziś wstawiłem grubszą plastykowa podkładkę, ciśnienie na jałowym mam ok4-4,1 bara. Podczas jazdy max spadlo do ok 3,6. Blad niskiego ciśnienia dalej sie pokazuje i zapisuje sie juz przy ciśnieniu ponad 3,8 bara. Nie wiem co mu jest, ze wskakuje ten blad 1260 przy takiej wartości.
Mam wrażenie, ale może to placebo ze rover szybciej sie wkręca na obroty, i szybciej zbiera

wellman - Pon Sty 16, 2017 16:26

dawidd, może żywota dokonuje czujnik ciśnienia wstępnego zlokalizowany w tej dużej plastikowej nakrętce na filtrze paliwa? Spróbuj wyjąć wtyczkę i dać tam trochę spreyu do kontaktów, a jak to nie pomoże to może wymień tą główkę na inną.
dawidd - Pon Sty 16, 2017 16:51

no byc moze, bo nawet kiedyś zapalał mi sie check, ale po pryśnięciu w złącza usterka więcej sie nie pojawiła. Dziwi mnie tylko zapis błędu - 3.8 bara i niżej w opisie komunikat ze ciśnienie progowe zbyt niskie do uruchomienia silniak
longer86 - Pon Sty 16, 2017 18:59

Moim zdaniem błąd niskiego ciśnienia nawet przy dużej wartości to efekt chipowania, niech znajdzie się choćby jeden mający ten błąd na oryginalnych mapach
dawidd - Pon Sty 16, 2017 19:09

tez o tym myślałem, ale chipa mam od paru lat i wczesniej tego błędu nie było. Fakt ze pare m-cy temu wgrywałem nowa mapę, ale nie jestem wstanie powiedzieć czy błąd sie pojawił po niej czy jedno z drugim nie ma nic wspolnego
longer86 - Pon Sty 16, 2017 19:17

A skąd wiesz ze tego bledu nie bylo wczesniej?
dawidd - Pon Sty 16, 2017 19:49

no wiesz, kontrole co jakiś czas robię, standardowo miałem tylko błąd świec żarowych ale z ciśnieniem bylo ok
MaReK - Sob Sty 21, 2017 11:55

Wrzuć sobie mapę standard (CDTi) i zobacz. Przy okazji podeślij mi mapę swoją to coś sprawdzę.
dawidd - Sob Sty 21, 2017 12:52

Ok, ale najpierw muszę ją zgrać ze sterownika. A co do ciśnienia to na zimnym mam ok 4,2 bara a na ciepłym ok 4 bary na jalowym. Przy max bucie spada do ok 3.6
longer86 - Sob Sty 21, 2017 13:00

Wszyscy sie uczepili tego ciśnienia.



Ciśnienie po prostu ma być wyższe niz 3 bary, nawet jak bedzie 5 nic to nie zmieni po za obciążeniem pompy, wraz ze wzrostem ciśnienia, spada wydajność w litrach/h

A wyższe ciśnienie wstępne nie ma znaczenia na prace silnika bo za ciśnienie na wtryskach odpowiada pompa wysokiego ciśnienia gdzie dochodzi ono do 1350bar, wiec 1 bar w gore na pompie wstępnej nie robi na silniku wrażenia

MaReK - Sob Sty 21, 2017 16:59

Mnie się udało pozbyć komunikatu od niskim ciśnieniu przy mapie ostatniej jakiej używałem.
A miałem standardowo dla przedlifta 3.52 na jałowym. Po mocnym pałowaniu, nie zgłaszał problemu. Natomiast wcześniej miałem po krótkiej przejażdżce. Wydaje mi się, że Tobie podsyłałem mapkę zmodyfikowaną nowszymi "odkryciami" ale nie wiem czy akurat z tym ;)

[ Dodano: Sob Sty 21, 2017 16:59 ]
Dawidd tylko jeszcze napisz mi, jak masz błąd ciśnienia wstępnego to jaki wynik się zapisuje w błędach...

adas07072a - Nie Lut 05, 2017 18:05

Za to u mnie dzis auto zgaslo w trasie i nie chcialo odpalic po komunikacji z toafem pokazuje blad cisnienie ktore wynosi tylko 1.15 bar
dukat11 - Nie Lut 05, 2017 18:41

adas07072a napisał/a:
Za to u mnie dzis auto zgaslo w trasie i nie chcialo odpalic po komunikacji z toafem pokazuje blad cisnienie ktore wynosi tylko 1.15 bar


Jako że normalnie to 3,6-4bary spada ludziom poniżej 3 i zaczyna sie szarpanie to twoje 1,15 to zdecydowanie za mało

adas07072a - Nie Lut 05, 2017 18:54

tylko pytanie czy winna jest pompka pod maska..
Teoretycznie pokazuje w toafie bląd zwiazany z ta pompką :)
Zdjąłem wężyk z filtra i paliwo leci ale takim ciśnieniem ze z latwoscią zatykam palcem :)

prebenny - Nie Lut 05, 2017 19:54

Ciśnienie paliwa do odpalenia musi być minimum 3 bary - poniżej tego ECU nie pozwoli odpalić.

Co do pompy - może to być wina pompy przy akumulatorze albo pompy w zbiorniku (w poliftach była tylko ta w baku).

adas07072a - Nie Lut 05, 2017 20:46

Hmm a jest jakis sposob aby to dokladnie zdoagnozowac? Czy tylko metoda wymiany ? Mam wrazenie ze kiedys ta pod maska pracowala glosniej a dzis wydaje cichy dzwiek. Prawie nie slyszalmy:). Po dotkniecie czuc ze pracuje
j0zek - Nie Lut 05, 2017 22:08

adas07072a napisał/a:
tylko pytanie czy winna jest pompka pod maska..
Teoretycznie pokazuje w toafie bląd zwiazany z ta pompką :)
Zdjąłem wężyk z filtra i paliwo leci ale takim ciśnieniem ze z latwoscią zatykam palcem :)


Skąd wiesz, że pokazuje w toafie błąd z TĄ pompką?:)
Błąd pokazuje odnośnie niskiego ciśnienia, a nie wskazuje, która to pompa.

Wymień pompę w baku.

dukat11 - Pon Lut 06, 2017 08:04

j0zek napisał/a:
Skąd wiesz, że pokazuje w toafie błąd z TĄ pompką?:)
Błąd pokazuje odnośnie niskiego ciśnienia, a nie wskazuje, która to pompa.


Jeśli masz powyżej 1/4 zbiornika to ta pod maską. Sam pół roku jeździłem bez sprawnej pompki w zbiorniku i nie było żadnych problemów powyżej 1/4 zbiornika paliwa. Na pewno pompka ma większe obciążenie ale spokojnie daje radę.

adas07072a - Pon Lut 06, 2017 08:52

w toafie napisane ze zbyt niskie cisnienie na pompce wstepnej
j0zek - Pon Lut 06, 2017 13:14

dukat11 napisał/a:
j0zek napisał/a:
Skąd wiesz, że pokazuje w toafie błąd z TĄ pompką?:)
Błąd pokazuje odnośnie niskiego ciśnienia, a nie wskazuje, która to pompa.


Jeśli masz powyżej 1/4 zbiornika to ta pod maską. Sam pół roku jeździłem bez sprawnej pompki w zbiorniku i nie było żadnych problemów powyżej 1/4 zbiornika paliwa. Na pewno pompka ma większe obciążenie ale spokojnie daje radę.


Niekoniecznie pod maską. Ja miałem też powyżej 1/4 i nie odpalał i była wina pompy w baku.

[ Dodano: Pon Lut 06, 2017 13:14 ]
adas07072a napisał/a:
w toafie napisane ze zbyt niskie cisnienie na pompce wstepnej


A nie czasem "niskie ciśnienie paliwa wstępnego"?

belialek - Sro Lip 03, 2019 12:49

Witam,

A czy w wersji 1.8 benz bez turbo w wyniku słabego ciśnienia pojawi się gdzieś w komputerze stosowny błąd (nie odpala)?

cyborg - Sro Lip 03, 2019 15:31

Nie pojawi się. Komputer to nie mechanik samochodowy. Najzwyklejszy manometr w rękę i zmierz ciśnienie, to zajmuje 3 minuty..