Zobacz temat - [R75]Pali bezpiecznik lusterka, fotele problem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]Pali bezpiecznik lusterka, fotele problem

Boncky - Nie Sty 15, 2017 18:31
Temat postu: [R75]Pali bezpiecznik lusterka, fotele problem
Hej,

przeszukałem forum, trochę info znalazłem, ale nie wyczerpuje to mojego tematu.
Mam taki problem że nie działa całkowicie sterowanie elektrycznie przednimi fotelami, dodatkowo nie działa sterowanie elektryczne lusterkami, mimo iż przełączniki się podświetlają. Wybija mi bezpiecznik nr 25 - według info z forum jest to bezpiecznik od podgrzewania siedzeń, czy on też jest na wspólnym układzie z ich sterowaniem ?

czy jest jakaś najczęściej występująca awaria podgrzewania siedzeń, w sensie jakiś kabel, przekaźnik robi zwarcie ? pamiętam że fotel od dołu lubiał mieć kiepskiej jakości połączenie, co powodowało zapalanie się kontrolki poduszki - u mnie się zapala ale czy to jest jakoś powiązane z podgrzewaniem czy sterowaniem fotela ?

pzdr

wellman - Nie Sty 15, 2017 20:09

Wydaje mi się, że podświetlenie do sterownika lusterek i szyb idzie osobnym przewodem, stąd może być coś nie tak, a iluminacja będzie działać. Za działanie panelu lusterek i podgrzewanie lusterek odpowiadają bezpieczniki 11 i 35 nad nogami pasażera. Może być też tak, ale to raczej mało prawdopodobne, że w samym sterowniku wyzionął ducha przekaźnik. Inna opcja to wtyczki do lusterek w drzwiach... no, ale żeby obie na raz? Raczej nie.

Bezpiecznik 25 istotnie jest od podgrzewania siedzeń i jest niezależny od ich sterowania. Jeśli go wywala to może zwarcie robi mata w jednym z foteli.

Sterowanie siedzeń masz fabrycznie na bezpiecznikach 21 (prawy fotel) i 19 (lewy fotel). Chyba, że masz jakąś dorabianą, rzeźbioną instalację (taką odkryłem u siebie po zakupie roverka) to może być różnie. :P

Natomiast kontrolka poduszki nic wspólnego ani z grzaniem, ani sterowaniem siedzeń nie ma. Tyle tylko, że grzebiąc pod fotelem lub "wyjeżdżając" nim do skrajnych poziomów można naruszyć delikatny spokój żółtej lub niebieskiej wtyczki, które już mogą przyczynić się do zaświecenia kontrolki SRS. Na ogół wystarczy "poprawić" te połączenia, niektórzy "usztywniają" je trytytkami, powinno być ok.

Boncky - Nie Sty 15, 2017 20:36

tak więc wyciągnę jutro bezpieczniki i je przeczyszczę, chociaż miernikiem sprawdzałem i zwierają obwód, ale przeczyszczę...
sprawdzę kable od lusterek, sprawdzę połączenia mat z siedzeń i wtyczki z dołu polutuję lub poprawię

nie pasuje mi tylko że nie działa wszystko " na raz" nie podświetla mi się przycisk od grzania siedzeń, ani kierowca ani pasażer, mimo iż bezpiecznik wywala dopiero po chwili...

coś tam namotane jest, instalacja wygląda na nie dłubaną.

T4 pokarze dokładniej usterkę, czy zakres błędu to "nie działa lusterko" ?:) bo mogę się podpiąć w sumie tylko 40km musiałbym podjechać i nie wiem czy warto czy błędy będą ogólne czy precyzyjnie informuje o usterce sterownika itd ?

wellman - Nie Sty 15, 2017 20:49

Raczej T4 ani nawet TOAF w tej materii nie pokaże nic. Sterowanie i podgrzewanie foteli nie jest kontrolowane przez żaden układ elektroniczny (chyba, że masz fotele z pamięcią to może SMAC coś by zarejestrował jeśli chodzi o sterowanie foteli... ale to tylko sobie zgaduję).

Podobnie z lusterkami, z tym panelem się nie jak diagnostycznie nie połączymy. O ile sterowaniem szyb zajmuje się BCU i potrafi wykryć problem z przekaźnikiem lub silnikiem podnośnika szyb, to już lusterka są sterowane bezpośrednio z tego panelu w drzwiach i tu też błędu żadnego nie zobaczysz.

Co do siedzeń, rzuciłbym jeszcze okiem na punkty masy. Grzanie stołków obydwu i sterowanie prawego masz w punkcie masowym pod prawym przednim słupkiem (trzeba zdjąć osłonę po prawej stronie nóg pasażera). Natomiast sterowanie lewego fotela ma masę pod adekwatną osłoną z drugiej strony, ale tu się gorzej zdejmuje przez dźwignię do otwierania maski.

Wykręcenie, przeczyszczenie punktów masy papierem ściernym i potraktowanie smarem miedzianym nie kosztuje wiele, a czasem działa cuda. :-)