Zobacz temat - Fabryka MG ROVER 11 lat później w nienaruszonym stanie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Fabryka MG ROVER 11 lat później w nienaruszonym stanie

NoPE - Sob Lut 04, 2017 20:02
Temat postu: Fabryka MG ROVER 11 lat później w nienaruszonym stanie
Gorący wątek na zagranicznym forum.
Przeznaczona do rozbiórki jako kolejny etap wygaszania fabryki.
Sfotografowana przez Dab'a Hand'a linia produkcyjna nr 3 (montownia).
Zdjęcia mówią same za siebie ale warto poczytać opisy pod nimi (linki źródeł poniżej)














































Źródła:
Report - MG Rover plant, Longbridge January 2017
Photographs abandoned Longbridge MG Rover plant
Production has officially ended at Longbridge..

longer86 - Sob Lut 04, 2017 20:29

Szkoda miejsca... :(
greg-si - Sob Lut 04, 2017 20:33

Bardzo dziwi fakt że zostały całe linie produkcyjne.
Mam trochę styczności z ludźmi którzy otwierali/zamykali fabryki motoryzacyjne i przebiegało to w zupełnie inny sposób, cały asortyment, maszyny, wszystko było sprzedawane. Nawet hale były rozbierane i sprzedawane.
Dlatego dziwię się że stoją jeszcze karoserie (i to o zgrozo EU!, chętnie bym taką kupił).

Cóż, Anglia to dziwny kraj...

NoPE - Sob Lut 04, 2017 21:24

Szkoda miejsca, bo obecny stan fabryki pozwala na jej ponowne uruchomienie bardzo niskim nakładem finansowym. Widać SAIC ma to gdzieś.
Zwróćcie uwagę ile tam jest części zamiennych na magazynie. Ile uszczelek pod głowice :) Pewnie mnóstwo dokumentacji. Najprawdopodobniej zostaną zniszczone. Z tego co wyczytałem to coś zostanie sprzedane ale komu i co to już nie jest powiedziane.

Remigiusz - Sob Lut 04, 2017 21:32

NoPE, Te niektory foty sa z teraz ? Bo niektore wyglada tak samo jak zdjecia co widzialem w 2008 roku :-) Niektore sa nowe bo bylo tz o tym na FB :wink:

No u nich do dzwinie bylo bo zostalo to porzucone i tak lezalo sobie to wszystko przez kupe lat.

Mi by sie marzylo dopasc tam czesci do G-serii i dokumentacje sterownikow Diesla :D

NoPE - Sob Lut 04, 2017 21:59

Rzekomo ze stycznia 2017 (choć nie wszystkie - jeden artykuł jest z września 2016)
Pewnie są pomieszane, bo monitory na niektórych zdjęciach są sprzed dwóch dekad i nie sądzę by fabryka je używała w 2005.

[ Dodano: Sob Lut 04, 2017 21:59 ]
Więcej zdjęć w poniższych wątkach:
http://www.28dayslater.co...06-2016.t104281
http://www.28dayslater.co...sept-16.t105288
http://www.28dayslater.co...er-2016.t106232
http://www.28dayslater.co...26-12-08.t35753

Vigoslaw - Nie Lut 05, 2017 08:41

Rzeczywiście wszystko zostawili... bogaty kraj, ze zamroził tyle kasy i nie chciał jej odzyskać ;)
Podobno UK kiedyś słynęło z przemysłu.
Na poważnie to jest to przerażające i fascynujące zarazem.
Co do sprzętu to widać, ze był już przestarzały w 2006 roku.

Podsumowując marka, która już nie nadążała za konkurencją, która nie mała pomysłu ani środków na przyszłość musiała tak skończyć.
Robi spoko samochody, ale nie tak dobre jak konkurencja, wiec musiało się to tak skończyć :cry:

Co by nie mówić to samo przerabiał np. SAAB i w niedalekiej przyszłości czeka to Alfę Romeo...
Zostaną tylko główne silne koncerny max 10 i to one będą dzielić się przychodami na rynku.

Pozdro,

Vig

j0zek - Nie Lut 05, 2017 12:33

Vigoslaw głupoty gadasz z tym nienadążaniem za konkurencją, to BMW położyło rączkę na to, aby R się nie rozwinęło bardziej. Przecież R nie mogło być jeszcze ciut lepsze za o wiele mniejsze pieniądze niż bmw.
longer86 - Nie Lut 05, 2017 12:56

Oj j0zek nie pitol. Bo jakos jaguar pod rządami forda daje rade... Po prostu brytole sie sprzedali, wystarczyło żeby tak negocjować, aby produkcja została w UK itd a oni pozwolili na przeniesienie całego procesu technologicznego do chin.

Historia jak u nas produkcja fiata na licencji, syrena, warszawa każdy chcial miec zachodnie auto, podobnie pewnie brytyjczycy. A wiadomo jak pracują Brytyjczycy ;) co przekłada sie na jakość a w ostateczności na upadek wielkiej fabryki.

Ale upadają tez inne znane marki jak wspomniał VIG, Saabowi tez się nie udało, a o sporym szczęściu moze mówić skoda której pewnie tez nie bylo by na rynku gdyby nie vag, odpowiednie zarzadzanie i skoda jest w czołówce.

Tylko bmw które przejęło R/MG niezbyt sie do tego nadawało, kiedy rover sprzedawal auta pokroju 25/45 bmw nigdy nie miało takich małych miejskich aut.
Zabrali sie za "dużą" 75 a jednym modelem do wyboru rynku nie zawojują.

slax - Nie Lut 05, 2017 13:14

Po mojemu, to BMW chodziło wyłącznie o MINI, wiedzieli że na legendzie mogą dużo zarobić, to im się z reszta udało, potem to co zostało z Rovera poszło do chin a szwaby zostawiły sobie MINi.

IMHO nie jest do końca tak, że te auta były złe. W niektórych kwestiach na pewno odbiegały od konkurencji, ale były tez dobre strony, choćby silniki serii K, szkoda że te motory nie zostały porządnie dopracowane, mógłby z tego wyjść jeszcze lepszy silnik. Druga sprawa, czy w tamtym okresie np VW , audi itp, mieli w swojej ofercie odpowiednika mg F/Tf? Szwaby miały tylko brzydkiego golfa cabrio, audi także ZTCP nie miało małego roadstera? A jaka konkurencje miał Rover 200 Vi? albo ZR 160? wśród niemieckich marek?

j0zek - Nie Lut 05, 2017 14:01

Longer tylko, że :

Jaguar > Ford
Rover < BMW

longer86 - Nie Lut 05, 2017 14:23

j0zek napisał/a:
Longer tylko, że :

Jaguar > Ford
Rover < BMW


Tak a skoda < vw
Dacia jest tańsza odmianą renault i jakos potrafią współpracować,

Mozna miec swoja podmarkę która moze być gorsza i moze być lepsza
Sa maybachy od mercedesa, sa tez lexusy od toyoty.

Zysk w końcu i tak trafia do jednej kieszeni.
Tylko tutaj slax ma rację, mini wyciągnęli na prostą i maja z tego zysk. Na rovera zwyczajnie nie mieli pomysłu, bo kojarzony byl ze zwykłym autem miejskim a do marki Premium za dużo braklo , pomimo ze wczesniej roverem jezdzila rodzina królewska.

j0zek - Nie Lut 05, 2017 15:00

Ale podajesz przykłady marek, które od początku były mocne na rynku z różnych powodów. A Rover nie.
Pomysły na R/MG były, dużo ciekawych conceptów, ale nic nie zrobili.
A do premium niewiele brakuje, no może do semi-premium
Chociażby poprawa montażu elementów wykończenia wewnątrz, dołożenie do palety 1 silnika benzynowego np. 3.0-3.2 V6, albo nawet R6 oraz jednego mocniejszego diesla 3.0 204km.
Zaproponowanie doposażenia auta w np niektóre elementy wykończenia wewnętrznego z naturalnej skóry - tunel środkowy, deska rozdzielcza, boczki drzwi.

longer86 - Nie Lut 05, 2017 18:31

Zwróć uwagę jak od poczatku toczyła sie historia rovera. W międzyczasie mariaż z British leyland, polecam obejrzeć filmik na yt w ktorym opowiadają o upadku marki.

Podalem przykład skody, z czego znałeś skodę zanim odbudowal ich vag?
Favotitka? Cos jeszcze? Bo o istnieniu pierwszych modeli octavii ja dowiedziałem sie dopiero po wypuszczeniu octavii przez vag.

Zobacz spójrz wstecz u rovera... Eksperymentalny jet1, sd startujący w wyścigach, mg metro materiał byl, krolowa jezdzila p5 a nie jaguarem...

NoPE - Nie Lut 05, 2017 19:17

Vigoslaw napisał/a:
bogaty kraj, ze zamroził tyle kasy i nie chciał jej odzyskać

Właścicielem fabryki jest SAIC (Chiny) i to jemu powinno zależeć na sprzedaży obiektu, a nie UK, które to pobierają niemały podatek za fabrykę.

longer86 - Nie Lut 05, 2017 19:31

Myślę ze Chińczycy i tak dostają swoje za to ze czesc z terenów fabryki została przeznaczona i spożytkowana pod budowę domów galerii i budynków biurowych.

Więcej info tutaj:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Longbridge_plant

flapjck1 - Nie Lut 05, 2017 20:46

Pamietajcie ze dla przecietnego angola rover to marka dla " grzyba" i traktowali go tak jak my calkiem niedawno poloneza...
longer86 - Nie Lut 05, 2017 21:18

Wspominałem o tym wczesniej, jak mieliśmy fiaty i poloneza to każdy chcial miec astre czy golfa,
AndrewS - Wto Lut 07, 2017 23:16

greg-si napisał/a:
cały asortyment, maszyny, wszystko było sprzedawane. Nawet hale były rozbierane i sprzedawane.


Właśnie tak podobno się dzieje z naszym FSO wywożą tłocznie itp

manuel - Wto Lut 07, 2017 23:40

AndrewS napisał/a:
greg-si napisał/a:
cały asortyment, maszyny, wszystko było sprzedawane. Nawet hale były rozbierane i sprzedawane.


Właśnie tak podobno się dzieje z naszym FSO wywożą tłocznie itp


Z naszym FSO to jest tak, że firma nadal istnieje a jedyni jej pracownicy to ludzie odpowiedzialni za wynajem powierzchni po FSO i - jak braknie na premie- wyprzedaż majątku.

Kilka lat pracowałem po sąsiedzku więc wiem z dosyć pewnego źródła ;(

ADI-mistrzu - Sro Lut 08, 2017 09:53


To zdjęcie mnie zaintrygowało, co to za auta stoją? Niby R25/MG ZR ale tył jakiś taki inny...

longer86 - Sro Lut 08, 2017 10:12

MG3 mój przyjacielu... nie znasz historii współczesnej :)

Taka trochę fabia w wykonaniu chińczyków i MG

ADI-mistrzu - Sro Lut 08, 2017 21:31

longer86, dziwne... i co stoi nowe MG3 poskładane od tak? Rozumiem MG ZR, R25 ale nowy model by zostawili na tasmie?
longer86 - Czw Lut 09, 2017 00:26

Te zdjęcia sa jakos zmieszane, przypomnę ze czesc fabryki w longbridge nadal należy do SAIC i produkują MG, spójrz na googla earth, Birmingham, west midlands lowhill lane, zdjęcia na Google earth sa z 2016 roku i widac główny wjazd do fabryki który ma sie świetnie, czesc terenów została przekształcona na sklepy itd, w części kontynuowali produkcje.

Gdzies widzialem artykuł o wygaszaniu produkcji mg6 z powodu małego zainteresowania. Musze zglebic ten temat. Fabryka w cowley tez została podzielona na kilka części, postawili sklepy i budynki mieszkalne, a czesc fabryki bmw przebudowala zmienila nazwę na Oxford i po dzis dzien produkuje mini.

Bardzo kusi mnie jechac do brata do Londynu i wybrac sie na wycieczje do Birmingham by na własne oczy zobaczyć jak to obecnie wygląda...

Moze w czasie corocznego pride of longbridge

[ Dodano: Czw Lut 09, 2017 00:26 ]
http://www.expressandstar...-at-longbridge/

Tak jak mówiłem, fabryka stala z produkcja od 2005, w 2011 wznowili, ostatnio produkowane MG3 (widoczne na zdjęciach) i MG GS.

Artykuł z wrzesnia 2016, wiec fotki mogą być autentyczne, tym bardziej ze w artykule mowa o przeniesieniu calej produkcji do chin a w longebridge zostaje tylko kilka oddziałów biurowych.

maciej - Czw Lut 09, 2017 11:53

slax napisał/a:
Druga sprawa, czy w tamtym okresie np VW , audi itp, mieli w swojej ofercie odpowiednika mg F/Tf? Szwaby miały tylko brzydkiego golfa cabrio, audi także ZTCP nie miało małego roadstera? A jaka konkurencje miał Rover 200 Vi? albo ZR 160? wśród niemieckich marek?

slax, nie przesadzajmy, bo konkurencja była i to mocna:

MG F/TF - Audi TT (weszła 3 lata po MGF)/Mazda MX-5 (była od zawsze i to bardzo popularna w UK) zależnie, czy zależy Ci na tylnym napędzie, czy nie, a oba auta mają trwalsze silniki i lepiej się prowadzą, a chwilę później Opel Speedster, czyli... tadam... Lotus Elise w innym ubranku :D

200Vi/ZR 160 - konkurencja to każdy hot hatch, a w bonusie dostaje się trochę większą budę :)

[ Dodano: Czw Lut 09, 2017 11:53 ]
longer86 napisał/a:
Podalem przykład skody, z czego znałeś skodę zanim odbudowal ich vag?
Favotitka? Cos jeszcze? Bo o istnieniu pierwszych modeli octavii ja dowiedziałem sie dopiero po wypuszczeniu octavii przez vag.

Hehe... longer86, nie jesteś tak wiele ode mnie młodszy, a 105/120 nie pamiętasz? te z silnikiem z tyłu, a chłodzeniem i bagażnikiem z przodu, do tego otwieranym na bok. ;)
Moje pierwsze auto to Skoda S100 odziedziczona po dziadku i ojcu, a to była już ich druga. :)
No i jako dziecko jeździliśmy na Słowację, to tam ciągle jeździły Octavie, Felicje i Spartaki (te z lat 50-tych). :D
No i Czesi dobrze pograli, bo de facto Felicja to w dużej części (łącznie z silnikiem 1.3!!!) Favoritka po FL. :)
flapjck1 napisał/a:
Pamietajcie ze dla przecietnego angola rover to marka dla " grzyba" i traktowali go tak jak my calkiem niedawno poloneza...

longer86 napisał/a:
Wspominałem o tym wczesniej, jak mieliśmy fiaty i poloneza to każdy chcial miec astre czy golfa,

Dlaczego?
I w Polsce i w UK powody były dokładnie te same - z powodu wielu nawarstwionych problemów (podatków, związków zawodowych, złych decyzji rządu i zarządu) zarówno Rover, jak i polskie marki zostały 10-30 lat za konkurencją.

Nie zapomnę pierwszej jazdy stopem A80 B4, a potem Omegą I 2.0 wuja i A100 2.3 znajomego dziadka, tak 1986-88 i przepaści, która dzieliła te auta (Audi jeszcze wtedy było postrzegane mniej prestiżowo niż Mercedes), a właśnie Skody S100 i FSO 125p 1500 ME, które mieliśmy w rodzinie.

Podobnie było w UK - Rover 45, czyli Honda Civic 1995 vs. Honda Civic 2005, MG ZR/ZS vs. Civic TypeR, żeby już o innych markach nie wspominać.

BigBoyPL - Sob Lut 25, 2017 23:11

Dziwne, to wygląda trochę tak jakby Chińczycy tam narobili bałaganu i uciekli
Zdjęcie według mnie silnika z MG3, W galerii widać też sanki z TF prawdopodobnie produkcji NAC :(
Na starszych zdjęciach z 2007-8 widać dziesiątki różnych karoserii 25/45/75.

xROnx - Pon Cze 19, 2017 22:36

BigBoyPL napisał/a:
Na starszych zdjęciach z 2007-8 widać dziesiątki różnych karoserii 25/45/75.

To wszystko zostało po wstrzymanej produkcji w 2005(?)
Jako taką ciekawostkę dodam że na YT można znaleźć jakiś filmik grupki osób które "na lewo" wchodzą na teren fabryki (albo w 2016 albo w 2017r)i chodzą sobie po pomieszczeniach...
a na końcu mijają trochę zdezelowane, poobijane modele m.in MG6 gdzieś na tyłach fabryki.
Ciężko powiedzieć co tam się dzieje... co oni tam produkują... może nie wszystko im wychodzi :)
Kiedyś gdzieś czytałem artykuł na temat ile szt MG6 sprzedali w UK w którymś tam roku i było to chyba 10szt i te 10szt to były egzemplarze należące do firmy wynajmującej samochody. Na ile to prawda? Nie wiem.

[ Dodano: Pon Cze 19, 2017 22:36 ]
znalazłem filmik :)
https://www.youtube.com/watch?v=HknU0vei1Mc

longer86 - Pon Cze 19, 2017 23:00

Obecnie od wrzesnia 2016 nie produkują nic. Wstrzymali montaż mg3 i zamiast płacić 5% podatku za auta ostatecznie montowane w Anglii , będą importować calosc z chin z podatkiem 10%.

W longbridge zostali tylko inżynierzy i projektanci w ilości 300 osób. I jest to jedyny dział który tam pozostał.

http://europe.autonews.co...noreUserAgent=1