Zobacz temat - [R75] Oddzielne zestawy kół - procedury
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R75] Oddzielne zestawy kół - procedury

pineska - Nie Lut 05, 2017 13:41
Temat postu: [R75] Oddzielne zestawy kół - procedury
Witam!
Tak mnie ostatnio naszła pewna myśl. Ponieważ posiadam oddzielne komplety kół (opony + felgi) na lato i zimę to jedyną czynnością jaką wykonuję na zmianę sezonu jest ich wymiana. Jednak te koła maja już odpowiednio 3 i 4 lata, zastanawiam się więc czy nie należałoby zdjąć opony i sprawdzić czy coś się z gumą od strony felgi nie dzieje . Zresztą jak kiedyś jeździłem na wulkanizację to zawsze smarowali mi felge jakimś środkiem przy wymianie opon...
Czy należy to robić tj. zdejmować oponę czy raczej nie jest to konieczne i póki bieżnik jest ok to mogę dalej jeździć bez kombinowania?
Jak Wy postępujecie mając oddzielne komplety?
Pozdrawiam :-)

prebenny - Nie Lut 05, 2017 15:34

pineska ten środek przy wymianie opon to był klej ;)

Jak nie schodzi powietrze i nie ma bicia to nie zawracałbym sobie głowy.

longer86 - Nie Lut 05, 2017 17:21

Jesli nie ma potrzeby, powietrze nie uchodzi to zakładam, sprawdzam ciśnienie i jadę.

Zakladanie i ściąganie opon z felg tez je troche nadwyręża.

NoPE - Nie Lut 05, 2017 22:33

pineska napisał/a:
jakimś środkiem przy wymianie opon...

prebenny napisał/a:
ten środek przy wymianie opon to był klej

Taa, super glue!
Zwykły towot dają i kity cisną, że to specjalny środek.

pineska - Pon Lut 06, 2017 16:53

Ok, czyli nie będę kombinował na wiosnę i po prostu zmienię koła ;-) Thx
prebenny - Wto Lut 07, 2017 10:26

NoPE nie wnikam, bo wulkanizatorem nie jestem natomiast na logikę bez żadnego sposobu uszczeleninia połączenia felgi z oponą to raczej by ciśnienia w oponie nie było ;)
NoPE - Wto Lut 07, 2017 17:05

Coś ta logika Twoja nie loguje :)

Kapa (warstwa uszczelniająca)

Wykonana jest z miękkiego, elastycznego kauczuku i obejmuje całą wewnętrzną stronę opony, tworząc szczelne połączenie i zabezpieczenie przed dostawaniem się do środka powietrza i wody. Charakteryzuje się dużą odpornością na działanie środków utleniających, kwasów i zasad, dzięki czemu zastępuje dętkę w oponach bezdętkowych. Jej zadanie to niedopuszczenie do utraty ciśnienia powietrza oraz ochrona elementów wewnętrznych przed wnikaniem tlenu, ozonu i wody.

Współ z rantem i budową felgi powietrze nie uchodzi.