|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R75] Oddzielne zestawy kół - procedury
pineska - Nie Lut 05, 2017 13:41 Temat postu: [R75] Oddzielne zestawy kół - procedury Witam!
Tak mnie ostatnio naszła pewna myśl. Ponieważ posiadam oddzielne komplety kół (opony + felgi) na lato i zimę to jedyną czynnością jaką wykonuję na zmianę sezonu jest ich wymiana. Jednak te koła maja już odpowiednio 3 i 4 lata, zastanawiam się więc czy nie należałoby zdjąć opony i sprawdzić czy coś się z gumą od strony felgi nie dzieje . Zresztą jak kiedyś jeździłem na wulkanizację to zawsze smarowali mi felge jakimś środkiem przy wymianie opon...
Czy należy to robić tj. zdejmować oponę czy raczej nie jest to konieczne i póki bieżnik jest ok to mogę dalej jeździć bez kombinowania?
Jak Wy postępujecie mając oddzielne komplety?
Pozdrawiam
prebenny - Nie Lut 05, 2017 15:34
pineska ten środek przy wymianie opon to był klej
Jak nie schodzi powietrze i nie ma bicia to nie zawracałbym sobie głowy.
longer86 - Nie Lut 05, 2017 17:21
Jesli nie ma potrzeby, powietrze nie uchodzi to zakładam, sprawdzam ciśnienie i jadę.
Zakladanie i ściąganie opon z felg tez je troche nadwyręża.
NoPE - Nie Lut 05, 2017 22:33
pineska napisał/a: | jakimś środkiem przy wymianie opon... |
prebenny napisał/a: | ten środek przy wymianie opon to był klej |
Taa, super glue!
Zwykły towot dają i kity cisną, że to specjalny środek.
pineska - Pon Lut 06, 2017 16:53
Ok, czyli nie będę kombinował na wiosnę i po prostu zmienię koła Thx
prebenny - Wto Lut 07, 2017 10:26
NoPE nie wnikam, bo wulkanizatorem nie jestem natomiast na logikę bez żadnego sposobu uszczeleninia połączenia felgi z oponą to raczej by ciśnienia w oponie nie było
NoPE - Wto Lut 07, 2017 17:05
Coś ta logika Twoja nie loguje
Kapa (warstwa uszczelniająca)
Wykonana jest z miękkiego, elastycznego kauczuku i obejmuje całą wewnętrzną stronę opony, tworząc szczelne połączenie i zabezpieczenie przed dostawaniem się do środka powietrza i wody. Charakteryzuje się dużą odpornością na działanie środków utleniających, kwasów i zasad, dzięki czemu zastępuje dętkę w oponach bezdętkowych. Jej zadanie to niedopuszczenie do utraty ciśnienia powietrza oraz ochrona elementów wewnętrznych przed wnikaniem tlenu, ozonu i wody.
Współ z rantem i budową felgi powietrze nie uchodzi.
|
|