Zobacz temat - [R75] Sprzęgło + wysprzęglik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Sprzęgło + wysprzęglik

Ciastek0397 - Nie Lut 19, 2017 20:27
Temat postu: [R75] Sprzęgło + wysprzęglik
Witam. Dotknął mnie powszechny problem uszkodzenia wysprzęglika. Z licznych tematów na forum potwierdziłem to co mówił mechanik, czyli wymiana samego wysprzęglika jest bez sensu. Mechanik naliczył ok. 1600zł za części i 500zł za wymianę. Wyczytałem [nie pamiętam nicku] jak pewien forumowicz polecał sprzęgło Nationala, z resztą nie jeden a całkiem sporo.
Na eBayu znalazłem coś takiego: http://www.ebay.pl/itm/FO...=item234e6f600d
Tu mam do Was pytanie, dlaczego cena jest tak niska? Nie chciałbym wtopić pieniędzy. Czy ktoś z Was zamawiał podobnie z Anglii? Czas wysyłki to rzekomo 7-10 dni roboczych, sprawdza się?
Czy gdzieś w Polsce można kupić to sprzęgło? Zależy mi na czasie.
Znalazłem również ofertę z landroverowy za 600zł ale bez wysprzęglika.
Jeśli było coś więcej na ten temat na forum to bardzo przepraszam ale czas nagli i nie miałem zbytnio jak dokładniej przeszukać.
@Edit: w linku z eBaya podali, że pasuje do roczników 2001 - 2005. Faktycznie jest jakaś różnica która eliminuje mojego Roverka (2000)?

alpacino - Nie Lut 19, 2017 20:42
Temat postu: Re: [R75] Sprzęgło + wysprzęglik
Ciastek0397 napisał/a:
Witam. Dotknął mnie powszechny problem uszkodzenia wysprzęglika. Z licznych tematów na forum potwierdziłem to co mówił mechanik, czyli wymiana samego wysprzęglika jest bez sensu. Mechanik naliczył ok. 1600zł za części i 500zł za wymianę. Wyczytałem [nie pamiętam nicku] jak pewien forumowicz polecał sprzęgło Nationala, z resztą nie jeden a całkiem sporo.
Na eBayu znalazłem coś takiego: http://www.ebay.pl/itm/FO...=item234e6f600d
Tu mam do Was pytanie, dlaczego cena jest tak niska? Nie chciałbym wtopić pieniędzy. Czy ktoś z Was zamawiał podobnie z Anglii? Czas wysyłki to rzekomo 7-10 dni roboczych, sprawdza się?
Czy gdzieś w Polsce można kupić to sprzęgło? Zależy mi na czasie.
Znalazłem również ofertę z landroverowy za 600zł ale bez wysprzęglika.
Jeśli było coś więcej na ten temat na forum to bardzo przepraszam ale czas nagli i nie miałem zbytnio jak dokładniej przeszukać.
@Edit: w linku z eBaya podali, że pasuje do roczników 2001 - 2005. Faktycznie jest jakaś różnica która eliminuje mojego Roverka (2000)?


Stanowczo , zmień mechanika!!!!! i to jak najszybciej !! !!
Dlaczego chce wymieniać sprzegło???...jakie objawy???, poza tym dobre sprzęgło za 600 pln spokojnie kupisz + wysprzęglik metalowy !! !( tylko i wyłącznie) , to 350pln ! , ( a gdy będzie potrzeba to jeszcze metalowa pompka sprzęgła TAZU za 350pln) więc wszystko razem 1300pln!!!!

Za wymianę 500 pln , to jeszcze norma ! (trochę roboty jest!) , ale jak tak Cię podliczył , to jeszcze nie zdziw się ,że po demontażu skrzyni powie Ci ,że trzeba wymienić dwumasę !! ! :o :o :o :o
Przerabiałem ....mechanik proponował "przy okazji"wymianę dwumasy (bo się minimalnie rusza!!! ) jeżdżę już na niej 7 lat!!! i wszystko OK!!!
Jest mnóstwo naciagaczy!!!.....

Boncky - Nie Lut 19, 2017 21:13
Temat postu: Re: [R75] Sprzęgło + wysprzęglik
alpacino napisał/a:
Ciastek0397 napisał/a:
Witam. Dotknął mnie powszechny problem uszkodzenia wysprzęglika. Z licznych tematów na forum potwierdziłem to co mówił mechanik, czyli wymiana samego wysprzęglika jest bez sensu. Mechanik naliczył ok. 1600zł za części i 500zł za wymianę. Wyczytałem [nie pamiętam nicku] jak pewien forumowicz polecał sprzęgło Nationala, z resztą nie jeden a całkiem sporo.
Na eBayu znalazłem coś takiego: http://www.ebay.pl/itm/FO...=item234e6f600d
Tu mam do Was pytanie, dlaczego cena jest tak niska? Nie chciałbym wtopić pieniędzy. Czy ktoś z Was zamawiał podobnie z Anglii? Czas wysyłki to rzekomo 7-10 dni roboczych, sprawdza się?
Czy gdzieś w Polsce można kupić to sprzęgło? Zależy mi na czasie.
Znalazłem również ofertę z landroverowy za 600zł ale bez wysprzęglika.
Jeśli było coś więcej na ten temat na forum to bardzo przepraszam ale czas nagli i nie miałem zbytnio jak dokładniej przeszukać.
@Edit: w linku z eBaya podali, że pasuje do roczników 2001 - 2005. Faktycznie jest jakaś różnica która eliminuje mojego Roverka (2000)?


Stanowczo , zmień mechanika!!!!! i to jak najszybciej !! !!
Dlaczego chce wymieniać sprzegło???...jakie objawy???, poza tym dobre sprzęgło za 600 pln spokojnie kupisz + wysprzęglik metalowy !! !( tylko i wyłącznie) , to 350pln ! , ( a gdy będzie potrzeba to jeszcze metalowa pompka sprzęgła TAZU za 350pln) więc wszystko razem 1300pln!!!!

Za wymianę 500 pln , to jeszcze norma ! (trochę roboty jest!) , ale jak tak Cię podliczył , to jeszcze nie zdziw się ,że po demontażu skrzyni powie Ci ,że trzeba wymienić dwumasę !! ! :o :o :o :o
Przerabiałem ....mechanik proponował "przy okazji"wymianę dwumasy (bo się minimalnie rusza!!! ) jeżdżę już na niej 7 lat!!! i wszystko OK!!!
Jest mnóstwo naciagaczy!!!.....








Zakładanie że ktoś jest z góry naciągaczem jest trochę lipne... a skąd wie mechanik że sprzęgło zużyte? nie wiem czy to przypadek czy miał już trochę R75 ale akurat może dobrze zakładać bo sprzęgło to największy syf w tym aucie i każdy to przechodzi często nie jeden raz... dwumasa to ten sam temat, stwierdzi że do wymiany to przecież stara zostanie, można sprawdzić, a jak luz jest kilka cm to już mamy odpowiedź.... Ty miałeś farta bo dwumasa miała lekki luz( nowa też ma lekki luz - zakres ruchu) ale niestety większość tak nie ma...

Złota zasada w R75 która dotyczy znacznej większości jest taka że jak klęka sprzęgło to Wymieniaj komplet a dwumasę dobrze sprawdź. Niestety sporo osób szło na skróty i się rok bujali z wiecznymi problemami ze sprzęgłem...

Dziadek - Nie Lut 19, 2017 21:29

Dwa tygodnie temu wymieniłem sprzęgło na AP + wysprzęglik Tazu - razem 9 stówek, wymiana 5 + organoleptycznie sprawdzona dwumasa. Pompka została oryginalna od urodzenia bo nic się nie działo, ale jakby co to się wymieni też na Tazu. Auto śmiga aż miło, nic się nie zapowietrza chociaż jeżdżę codziennie i to głównie po mieście.
adas07072a - Nie Lut 19, 2017 21:33

Ostatnio wymienialem caly komplet tzn sprzeglo wysprzeglik i pompka koszt gratow 900zl + 400 robota :)
Ciastek0397 - Nie Lut 19, 2017 21:46

@adas07072a , mógłbyś podać z jakich firm części kupowałeś?
Co do sprzęgła to facet tłumaczył, że jak jest wyciek na wysprzegliku to jest duza szansa, że sprzęgło zostało zamoczone płynem i się ślizgać będzie.
A co z tym sprzegłem Nationala? Można kupić tutaj w Polsce bo coś znaleźć nie mogę
@Dziadek kupowałeś może na tej aukcji? http://allegro.pl/rover-7...6524913362.html

prebenny - Nie Lut 19, 2017 21:52

alpacino biorąc pod uwagę problematyczność i koszt roboty też uważam, że jak już dotykać jedno to od razu załatwić drugie...
Dziadek - Pon Lut 20, 2017 00:19

Dokładnie to kupiłem. Szybko i zgodnie z opisem.
Ciastek0397 - Pon Lut 20, 2017 07:36

Używa ktoś już jakiś dłuższy czas ten metalowy wysprzęglik? Ktoś tutaj pisał że 2 na 3 wracają na reklamację, pojawia się jakieś buczenie?
adas07072a - Pon Lut 20, 2017 08:02

Ciastek0397 napisał/a:
@adas07072a , mógłbyś podać z jakich firm części kupowałeś?
Co do sprzęgła to facet tłumaczył, że jak jest wyciek na wysprzegliku to jest duza szansa, że sprzęgło zostało zamoczone płynem i się ślizgać będzie.
A co z tym sprzegłem Nationala? Można kupić tutaj w Polsce bo coś znaleźć nie mogę
@Dziadek kupowałeś może na tej aukcji? http://allegro.pl/rover-7...6524913362.html


Z tamtej strony kupowałem pompkę sprzęgła tazu :)
Ogólnie to ja składałem tańsze graty gdyż budżet ograniczony
Docisk firmy slr a tarcza luk-a wysprzeglik tazu i pompka tazu

prebenny - Pon Lut 20, 2017 09:06

Ciastek0397 ja 1.5 roku już jeżdżę na wysprzęgliku TAZU i u mnie jest ok a przejechałem na nim ok 20 tyś km. Natomiast posty o problemach pojawiły się 2-3 miesiące temu (?) więc w tym czasie mogło coś się zmienić z jakością.
alpacino - Wto Lut 21, 2017 12:54

Ciastek0397 napisał/a:
Używa ktoś już jakiś dłuższy czas ten metalowy wysprzęglik? Ktoś tutaj pisał że 2 na 3 wracają na reklamację, pojawia się jakieś buczenie?

Założony prawie dwa lata temu ok 25.000km :D ...ZERO ! problemów , działa jak nowy ! , wiec nie wiem jakie problemy maja inni ... :o

Ciastek0397 - Sro Lut 22, 2017 07:52

Wczoraj dzwonił mechanik, okazało się, że jednak sam wysprzęglik do wymiany! Sprzęgło było już robione, dwumasa jest w porządku, więc pozostaje się cieszyć. Teraz jeszcze tylko termostat i można jeździć.
Co do wysprzęglika wybrałem ten TAZU. Myśle, że będe zadowolony. Dzięki za pomoc.

n0name - Sro Lut 22, 2017 10:47

zastanawia mnie dalczego w Britishcars nie chcą montować metalowych wysprzęglików?

Mowili że może to uszkodzić łożysko(chyba że coś pomieszałem)

abcde - Pon Lut 27, 2017 14:09

n0name napisał/a:
zastanawia mnie dalczego w Britishcars nie chcą montować metalowych wysprzęglików?


Ano dlatego, ze one sie nie psuja...reszte dopowiedz sobie sam :)

dj_darco - Pon Lut 27, 2017 18:02

Czytałem już sporo na temat wysprzęglików TAZU i problemy zazwyczaj dotyczą diesli. Czasami występowały drgania na pedale sprzęgła. Nie wiem czy to wina koła dwumasowego ? Ogólnie budowa plastikowego wysprzęglika niweluje drgania-falowanie dwumasy a metalowy TAZU jest bardzie sztywny i przenosi te drgania?
Taka luźna myśl. Zaznaczę że u mnie Nigdy nie było problemu z wysprzęglikiem a sprzęgło wymienione było przy 220 000 km cały komplet prócz koła zamachowego wersja V6 więc koło jest ''raczej'' trwałe. Wszystko od LUKa włącznie z pompką. obecnie 260 000 na blacie i zero problemów. Posiadacze V6 mogliby coś powiedzieć na ten temat ?

prebenny - Pon Lut 27, 2017 18:06

dj_darco drgania są po zmianie ale pompki a nie wysprzęglika.
dj_darco - Pon Lut 27, 2017 18:11

To już kompletnie nie kumam skąd te drgania... Teoretycznie budowa pompki nie powinna mieć wpływu na tego rodzaju atrakcje... Plastik absorbuje drgania ?
prebenny - Pon Lut 27, 2017 18:16

dj_darco budowa pompki może nie ale ori pompkę masz na 'w miarę' elastycznym przewodzie a TAZU na miedzianej rurce. I tu może być przyczyna :)
dj_darco - Pon Lut 27, 2017 18:27

Ale też ważne jest źródło drgań, w silnikach V6 i 1.8 problem raczej nie występuje.
longer86 - Pon Lut 27, 2017 20:01

prebenny, miałeś kiedys miedziany przewód w ręce? Jak dla mnie nie ma szans żeby to drgania przeniosło. Jesli mowa o drganiach pedału to myślę ze po prostu plastikowy wyprzęglik jest bardziej elastyczny. Natomiast jesli źródło drgań... Hmmm silnik ze diesel? Chyba nie szedł bym w tym kierunku bo względem silnika wysprzeglik jest na walki w skrzyni... Ciężki temat ale ja nie zauważam problemu
MaReK - Wto Lut 28, 2017 02:00

abcde napisał/a:
Ano dlatego, ze one sie nie psuja...reszte dopowiedz sobie sam

Nie powinno się karmić trolli, ale ja Ci odpowiem. Nie montują ponieważ jest już kilka przypadków, gdzie wysypuje się łożysko (dosłownie, kulki leżą na skrzyni) i rozlega się jedno wielkie wycie, a po kilkuset kilometrach wysprzęglik trafia szlag. Mniej reklamacji jest na plastikowego Britparts'a.

dj_darco napisał/a:
To już kompletnie nie kumam skąd te drgania...

Mam zestaw plastikowa pompa i metalowy wysprzęglik TAZU - żadnych drgań nie ma.

prebenny napisał/a:
dj_darco drgania są po zmianie ale pompki a nie wysprzęglika.

Dlatego ile się da zamierzam jeździć na 7 letnim oryginale, którego nie chwaląc się naprawiłem z Tomim sam ;)

huberto8 - Sob Cze 17, 2017 09:40

Witam,mam takie pytanie uciekł mi płyn i sprzęgło zostało twarde,okazało się ze nie mam płynu...wiec zabrałem się za wymianę płynu i odpowietrzanie ale mam taki problem,jest juz wszystko ok ale jest problem hmm tłoczek który tam jest z metalowym koszyczkiem i uszczelka która powinna wszystko trzymać nie mam możliwości połoczenia bo cały czas się rozpina... czy ktoś miał coś takiego??
MaReK - Sob Cze 17, 2017 11:21

huberto8 napisał/a:
Witam,mam takie pytanie uciekł mi płyn i sprzęgło zostało twarde,okazało się ze nie mam płynu...wiec zabrałem się za wymianę płynu i odpowietrzanie ale mam taki problem,jest juz wszystko ok ale jest problem hmm tłoczek który tam jest z metalowym koszyczkiem i uszczelka która powinna wszystko trzymać nie mam możliwości połoczenia bo cały czas się rozpina... czy ktoś miał coś takiego??

Płyn uciekł i sprzęgło twarde? Co to znaczy. Jak płyn ucieka gwałtownie, zwykle pedał wpada w podłogę i już tam zostaje. Jeśli to się sączyło z pompki lub przecieka wysprzęglik, to należy problem wyeliminować (zwykle wymiana) i dopiero wtedy robić procedurę odpowietrzania. Bo tak, za chwilę problem powróci.

Nie wiem o jakim koszyczku piszesz. W którym on jest miejscu? Zrób fotkę tego elementu.

sTERYD - Sob Cze 17, 2017 11:28

Pewnie chodzi o szybkozłącze na przewodzie.
Wyciągnąłes ten biały plastikowy pierścionek do rozlaczania?

MaReK - Nie Cze 18, 2017 02:55

Na Zlocie padł mi nagle wysprzęglik britpartsa ;)
Nie wiem już kuźwa jakie wkładać? :) Nie ostrzegał, po prostu przelewa się przez niego płyn.
Muszę wrócić 330 km :P Jeszcze nie wiem jak ;)

sTERYD - Nie Cze 18, 2017 08:38

Chyba trzeba wrócić do pomysłu przeróbki na ssystrm z dźwignią...
sash997 - Nie Cze 18, 2017 14:06

nie rozumiem... w innych autach jest przecież podobna konstrukcja wysprzęglika i są bezawaryjne
groszek_76 - Nie Cze 18, 2017 14:45
Temat postu: R 75
Wychdzi na to że zbyt duży skok wysprzęglika względem tarczy, albo zbyt duże ciśnienie na pompce , bo co innego jak tylko to wchodzi w prawidłową pracę układu jak w innych samochodach
sTERYD - Nie Cze 18, 2017 15:38

Nie chce nic mówić, ale wysprzegliki centralne nigdzie nie są wzorem bezawaryjnosci...
groszek_76 - Nie Cze 18, 2017 16:18
Temat postu: R75
....ale w naszym przypadku to k....a jakieś fatum , więc coś nie halo , w BMW , VW czy AUDI czy innych tak nie padają, coś poszło nie tak w obliczeniach.
MaReK - Nie Cze 18, 2017 19:45

Dojechałem.

Analizowaliśmy na zlocie co mogło przyczynić się do tego stanu rzeczy. Było wiele głosów, że Britparts, TAZU i coś tam jeszcze to straszna kupa, która w ostatnim okresie zeszła na psy. mariusz418 pytał, czy uszczelniacz (taki złoty kominek w skrzyni) nie został zbyt bardzo zjechany przez poprzedni, metalowy wysprzęglik, bo mógł się skosić i w ten sposób wpłynąć na destrukcję obecnego wysprzęglika. Do ostatniego momentu sprzęgło chodziło jak marzenie i była to ostatnia rzecz jakiej się spodziewałem :)

Jutro zobaczymy co się dzieje. Wkładam teraz innej firmy. Syntax poleca wysprzęgliki Nationala, ale to nie jest producent, więc nie wiadomo co tam się wkłada. Jutro zdam więcej relacji. Też jestem zmęczony i wkurzony, bo co tydzień targać skrzynię to mi się nie uśmiecha...

Dojechałem na patencie mariusz418. Zrobiłem otwór na średnicę wężyka od strzykawki w korku od pompki. Wyjąłem kondomik, zakręciłem korek wpuszczałem płyn i po każdym wciśnięciu sprzęgła dostrzykiwałem ;) Ale to patent na autostardę, do niej na holu dociągnął mnie kolega ADI-Czesci.

thomassonss - Pią Kwi 05, 2019 19:38

Cześć,

Wgrałem ostatnio już drugi raz mapkę, różnica jak między CDT a CDT+ i auto zapier... dopóki nie uślizgnęło mi sprzęgło. Przy 2,5tys gdzie moment osiąga max ślizga. W oryginale miałem w tym aucie 116KM. Po pierwszym upgradzie do CDT+ nigdy nie ślizgało. Aut ma koło 300tys przebiegu.

Co radzicie? Zrobić downgrade czy wymienić sprzęgło? Boje się że pójdę w koszta a nowe sprzęgło nie ogarnie tej super mapki. Z drugiej strony jak raz ślizgnęło to moze za 20tys będzie ślizgało nawet na mapce CDT+

dawidd - Pią Kwi 05, 2019 19:59

Nowe sprzęgło na pewno nie będzie sie ślizgać na cdt+
thomassonss - Pią Kwi 05, 2019 21:56

Może trochę zamotałem. Sytuacja jest taka że miałem mapę CDT+ (zero problemów) a wgrałem coś mocniejszego (ślizga sprzęgło). Pytanie brzmiało:

Czy inwestowac w nowe sprzęgło aby dało radę z mapką cdt+++?

Chodzi o opinie użytkowników mających mapy wykraczające poza CDT+ (135KM). Czy sprzęgła na rynku dedykowane do Rover 116/131KM są w stanie poradzić sobie z mocami/momentami dużo ponad serię, czy trzeba inwestowac w coś specjalnego?

Dzela1993 - Sob Kwi 06, 2019 08:33

Jak kupisz sprzęgło dobre jakościowo do CDT to ma dać rade, lecz oczywiście będzie się szybciej zużywało niż w serii.
A tak z ciekawości. Na ile koników teraz podciągnąłeś?

thomassonss - Sob Kwi 06, 2019 08:54

W sumie to nie wiem :mrgreen: dostałem mapkę dzięki uprzejmości kolegi. Różnica jest jak między CDT a CDT+ czyli obstawiałbym że ta mapka już jest pod 145-150KM. Wrażenia super, wciska w fotel jak w moim starym focusie chipowanym na 125KM (auto 300kg lżejsze), no ale chyba na takiego 20-letniego trupka to za dużo..

Dodam, że zaślepiałem egr i założyłem własnej roboty szeroki bypass. Do tego uszczelniałem cały IC, sprawdzałem wtryskiwacze, wypłukałem silnik i zalałem full syntetyk. Czyli robota dookoła zrobiona.

borsuk88 - Sob Kwi 06, 2019 09:03

pokaż zdjęcia bypass-a ?? i czy 2 na sprzedaż dałbyś rade zrobić ?
dawidd - Sob Kwi 06, 2019 19:14

borsuk88,
ja juz pare lat temu zrobilem tak:
https://the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?t=191&page=22
pełny przelot ze starego egr

borsuk88 - Sob Kwi 06, 2019 20:50

A jak dokładnie to zrobiłeś możesz opisać>?? chyba zaraz będe pisał do adasko i kupie starego egra.
dawidd - Nie Kwi 07, 2019 14:31

co tu opisywać, młotkiem i przecinakiem wytłukłem środek a później go wyszlifowałem tym co miałem pod ręka. W dziurę powrotu spalin dałem jakąś stożkowa śrubę, cos mi tam podpasowało i tak to uszczelniłem. Robiłem to parę lat temu wiec dokładnie nie pamiętam, ale robota prosta jak drut dlatego zawsze dziwił mnie zachwyt robionymi bypasami za parędziesiąt funtów skoro samemu można to zrobić w 2h ze starego egr'u
thomassonss - Nie Kwi 07, 2019 19:15

dawidd napisał/a:
borsuk88,
ja juz pare lat temu zrobilem tak:
https://the75andztclub.co.uk/forum/showthread.php?t=191&page=22
pełny przelot ze starego egr


Fajna robota. Myślałem o tym na początku natomiast problemem było zeszlifowanie materiału w środku. Trzeba by to pewnie jakimś frezem jechac czy coś. Znalezienie odpowiedniego wypełniacza też jest wyzwaniem, bo jednak każda potencjalna drobinka, która by odpadła w tym miejscu moze ci uszkodzić cylinder jeśli jej nie wydmucha. Nie czytałem artykułu, może tam opisane fajnie.

Ja zrobiłem to tak jak załącznik. Wygląda topornie bo to zwykła rura 2'' (jeszcze zardzewiała) dospawana do kołnierza. Skorzystałem z wycinarki plazmowej (za 400zł Parkside) oraz zwykłej spawarki oraz wiertarki. Zaleta jest taka że ma nieco większy prześwit niż egr ze sposobu powyżej (o jakieś 5-10%)
Mógłbym zrobić grzecznościowo, natomiast bardziej profesjonalnie wygląda:

bypass aliexpress

Cokolwiek byście nie robili należy pamiętać o zaślepieniu też wylotu z kolektora wydechowego. Ja zaślepiłem samą rurkę, która z braku zamocowania na końcu zaczęła drgać i po 20km przy 3tys obr mi dosłownie wybuchła na zgrzewie. Wracałem do domu bez turbo (pluło spalinami pod maskę zamiast na łopatki). Zaślepkę zamocować tam to trochę ciasnoty, trzeba ściągać aku, mieć torx T50 oraz fajne przedłużki. Alternatywnie książka podaje że trzeba ściągac pokrywę zaworową (3x tyle roboty+ rekomendowana nowa uszczelka)

borsuk88 napisał/a:
A jak dokładnie to zrobiłeś możesz opisać>?? chyba zaraz będe pisał do adasko i kupie starego egra.

Nie żebym ci odradzał kupno używki u Adaśko, ale porównaj ceny bo takie egry kosztują na alledrogo 8zł.. z przesyłką 25zł. Tak czy inaczej mozesz rozważyć kupno tego bypasa z aliexpres bo za egr do roboty+owalną zaślepkę juz zapłacisz 50zł a dodasz 30zł i masz pełny zestaw, bez roboty i pewny.

No i chyba na końcu warto dodać uczciwie NAJWAŻNIEJSZE:
Ta modyfikacja wg tego co czytałem i doświadczyłem nie ma zbytniego (wręcz żadnego) wpływu na moc. Nie będę tu pisał doktoratu o pomiarach w TOAFie itp. Dla silnika bez chipa i tak jest zawsze nadmiar powietrza a opory przepływu jakie generuje choćby IC są o niebo większe niż jakiś egr.

Odp tutaj choć to jest temat o sprzęgle, więc można przekleić gdzie indziej.

borsuk88 - Nie Kwi 07, 2019 20:39

no właśnie widzę ,że 33 zł plus 26 przesyłka i tylko ok 50 dni i było by wszystko jak należy bez przeróbek - muszę się zastanowić
dawidd - Nie Kwi 07, 2019 21:01

thomassonss napisał/a:
Ta modyfikacja wg tego co czytałem i doświadczyłem nie ma zbytniego (wręcz żadnego) wpływu na moc

zgadza sie, ale czystszy kolektor jest

thomassonss - Nie Kwi 07, 2019 21:50

Ale do tego wystarczy odpiąć małą rurkę podciśnienia od EGR i zaślepić ją śrubą - 2 min roboty a EGR dezaktywowany, żaden syf nie leci.

Ew. wywalić całą rurę doprowadzającą spaliny do EGR i zaślepić sam wlot od strony turbo.