Zobacz temat - [MG ZR 160] niskie obroty na zimnym, gasnie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] niskie obroty na zimnym, gasnie.

bartek19901990 - Pon Lut 20, 2017 19:10
Temat postu: [MG ZR 160] niskie obroty na zimnym, gasnie.
Witam, mam problem z moim Roverkiem1.8 vvc.

1. Przy odpaleniu na zimnym silniku ma niskie obroty takie, ze auto potrafi zgasnac - tak sie dzieje gdy nie wlacze elektryki (swiatel, dmuchawy radia). Jak zalacze elektryke czy tez puszcze sprzegło to on dostaje troszke nizsze obroty. Jak jest cieply to z odpaleniem jest wszystko ok.

2. Dzis jak jechalem autem po podczas jazdy mi sie zapalila kontrolka ABS i zgaslo radio ale jak wiadomo jak sie jedzie to tak jakby odpalil na biegu (tak mi sie wydaje).

3. tak to wyglada z temperatura i obrotami na ciepłym silniku po przejechaniu 15 km. (zdjecie)

slax - Wto Lut 21, 2017 16:34

Do sprawdzenia silnik krokowy +czujnik temp ecu
bartek19901990 - Wto Lut 21, 2017 22:50

slax napisał/a:
Do sprawdzenia silnik krokowy +czujnik temp ecu


Rozumiem ze czujnik z brązową wtyczką od temperatury do komputera tak?

seraph - Sro Lut 22, 2017 09:52

Ten górny, a dolny jest od zegarów. Jak go odepniesz to powinien załączyć się wentylator chłodnicy po odpaleniu i nawet na ciepłym silniku powinny być podwyższone obroty.
Markzo - Sro Lut 22, 2017 10:22

Masz takie zegary w zr160??
sebeks - Sro Lut 22, 2017 11:23

Ja bym jeszcze sprawdził czy ładowanie jest jakie być powinno. Może się alternator kończy. Wtedy za niskie napięcie na instalacji i komp zaczyna świrować. Nie te czasy otwarcia wtrysków, nie te napięcia na czujnikach itd

Jeśli rozrusznik jest z przekładnią planetarną to powinno dać radę nim zakręcić nawet przy 9V na akumulatorze pod obciążeniem.

bartek19901990 - Sro Lut 22, 2017 16:06

Silnik od MG ZR 160 a zegary sa od 200 :) wiem ze dziwne.

Chłopaki jest taki problem ze dzis wsiadam do auta odpalam - obroty niskie, zapalam swiatła auto gasnie, prubuje odpalic i dopiero za 3 razem odpalil przy pomocy dodania gazu. Ponownie zapalam swiatła i znowu gasnie. Probujac odpalic auto nawet z gazem tak dlugo krecil az sie akumlator nie rozładował a auto nie odpalilo.

slax - Sro Lut 22, 2017 17:17

Ale my tu z fusów nie potrafimy wróżyć, musisz posprawdzać pewne rzeczy. Alternator, aku, masy, krokowy i czujkę temp.
bartek19901990 - Sro Lut 22, 2017 18:00

Rozumiem ze bym musiał posprawdzac różne rzeczy ale nie mam bladego pojecia co to moze byc. Chciałbym tylko dodac ze ten problem zaczał pojawiac sie po wymianie uszczelki pod kolektorem ssacym.
slax - Sro Lut 22, 2017 18:43

bartek19901990, Matko bosko, toć piszemy co masz sprawdzić. trzeba po kolei eliminować pewne rzeczy. Jak był zrzucany kolektor, to trzeba zobaczyć czy wszystko podpięte jak powinno być, czy szczelne. My Ci tu mówimy o prostych rzeczach, które możesz sprawdzić całkiem sam, wystarczy pójść do auta i trochę pogmerać, dodatkowo poczytaj sobie forum, hasła zostały podane na tacy. Nikt z nas za ciebie tego nie zrobi :d
sebeks - Sro Lut 22, 2017 19:26

No to jak ten kolektor zrzucałeś to zacząłbym od sprawdzenia, czy przypadkiem nie wypięła się któraś z kostek oczujnikowania kolektora. Najprostsze i najszybsze do sprawdzenia, tak samo jak ładowanie. Podładuj aku, odpal auto, niech chodzi nawet kulawo i miernik w dłoń sprawdzając jakie napięcie na klemach. Tylko wpierw porządnie naładuj aku. Niski prąd ładowania i długie ładowanie. Areometr masz do mierzenia gęstości elektrolitu ? Może aku dogorywa albo jakaś cela padła i jak wcześniej pisałem, napięcie siadło. Reszta to jak koledzy wyżej piszą.

Szukanie usterek w autach to eliminowanie krok po kroku kolejnych MOŻLIWYCH punktów. Czyli sprawdzasz jeden element. Jak jest OK to go pomijasz i sprawdzasz kolejny. I tak w kółko aż dojdziesz do rozwiązania. Czasem przyczyna może być prozaiczna, przetarty gdzieś kabelek. Wyjdzie przy pomiarach.

MultecFSO - Sob Lut 25, 2017 23:44

Masz uszkodzony czujnik temperatury do ECU. Jest to czarny czujnik w ZR160, nie brązowy.
bartek19901990 - Czw Mar 02, 2017 18:31

Czujnik temteratury został wymieniony ten w zółtym kwadracie. Silniczek krokowy wyczyszczony specjalnym srodkiem do czyszczenia EGR. teraz jest cieplo na dworze to auto juz nie gasnie ale obroty na zimnym jeszcze sa okolo 500.
robsson78 - Czw Mar 02, 2017 18:40

Sądząc po pierwszym zdjęciu z tego postu to masz chyba uszkodzony termostat.
Wskaźnik jest strasznie nisko jak na ciepły silnik który przejechał 15 kilometrów.
Nie masz problemów z ciepłym nawiewem ?

bartek19901990 - Pią Mar 03, 2017 06:27

robsson78 napisał/a:
Sądząc po pierwszym zdjęciu z tego postu to masz chyba uszkodzony termostat.
Wskaźnik jest strasznie nisko jak na ciepły silnik który przejechał 15 kilometrów.
Nie masz problemów z ciepłym nawiewem ?


Problemu nie ma z ciepłym nawiewem. termostat był sprawdzany jest dobry. :)

[ Dodano: Pią Mar 03, 2017 06:27 ]
MultecFSO napisał/a:
Masz uszkodzony czujnik temperatury do ECU. Jest to czarny czujnik w ZR160, nie brązowy.


Gdzie sie znajduje ten czarny czujnik? ja tam widze 2 czujniki jeden do komputera a drugi na wskaznik od licznika.

sebeks - Pią Mar 03, 2017 13:24

Czarny czujnik jest pod tym zaznaczonym na zdjęciu, tylko że prostopadle (wkręcony pionowo). Włóż rękę pod spód tego brązowego, tylko bliżej głowicy, powinieneś go wyczuć.
robsson78 - Pią Mar 03, 2017 18:23

Wypnij wtyczkę od czujnika czarnego lub brązowego i sprawdź wskazania temperatury na desce, będziesz wiedział który czujnik jest od temp. a który od kompa wielki mi problem.
Dobrze że termostat jest ok. Jeśli tak to chyba czujnik temp. do wskazań na deskę się sypie bo wskazanie z pierwszej fotki nie jest normalne dla nagrzanego silnika.

sebeks - Sob Mar 04, 2017 08:01

czarny jest od wskazania na desce. wczoraj lutowałem kabel bo się urwał.
bartek19901990 - Nie Mar 05, 2017 21:56

sebeks napisał/a:
czarny jest od wskazania na desce. wczoraj lutowałem kabel bo się urwał.


ile masz kabli od szujnika ktory idzie do wskaznika na liczniku? ja mam jeden.

sebeks - Pon Mar 06, 2017 11:24

też mam jeden
bartek19901990 - Sro Mar 08, 2017 16:09

chciałbym powrócic do tematu.

Jak macie wskazówke od temperatury na wyłaczonym silniku?

Ja mam tak na zdjeciu i wydaje mi sie ze to jest własnie za nisko ta wskazowka i dlatego pokazuje nizsza temperature na ciepłym. Co o tym sadzicie?

seraph - Sro Mar 08, 2017 16:33

To jest normalne położenie na wyłączonym zapłonie - początek skali to jest jakieś 60 stopni. Ile trwa nagrzewanie się silnika u Ciebie? Albo masz niesprawny termostat, albo czujnik lub sam zegar źle pokazuje.
bartek19901990 - Sro Mar 08, 2017 17:46

seraph napisał/a:
To jest normalne położenie na wyłączonym zapłonie - początek skali to jest jakieś 60 stopni. Ile trwa nagrzewanie się silnika u Ciebie? Albo masz niesprawny termostat, albo czujnik lub sam zegar źle pokazuje.


zima to po przejechaniu 6 km wskazowka jest na nagrzanym silniku.Mechanik patrzyl to mowil ze termostat jest dobry a czujnik wymieniałem od temperatury do komputera. chyba ze czujnik ten na zegary jest niesprawny.

seraph - Sro Mar 08, 2017 19:03

Na nagrzanym silniku tzn tak jak na początkowym zdjęciu, czy dopiero wchodzi na skalę temperatury? Normalnie to po dosłownie kilku (3-4km) wskazówka powinna być już w połowie skali i to jest nominalne położenie. Nasze silniki grzeją się szybko i wystarczy, że wskazówka drgnie, a dosłownie w oczach wędruje w górę.
Za wskazania temperatury odpowiada właśnie dolny czujnik i można ewentualnie sprawdzić jego oporność.

sebeks - Sro Mar 08, 2017 19:06

Możesz sprawdzić termometrem ( takim zwykłym) tylko ze skalą do minimum 100 stopni na ile nagrzewa ci się płyn. Na ciepłym odkręcasz powoli wlew płynu i trzymasz termometr żeby go płyn opłukiwał lecąc z przelewu do zbiorniczka. Temperatura tam powinna być parę stopni niższa niż na wylocie z silnika.
bartek19901990 - Pią Mar 17, 2017 22:19

Chłopaki poradzilem sobie z gasnacym silnikiem :) Okazalo sie ze mechanik aby zmniejszyc obroty silnika to w wezyku miedzy przepustnica a silniczkiem krokowym wsadzil jakis ogranicznik aby mniej powietrza bylo. Auto odpala na wysokich obrotach tj 1200 obr/min i jak jest ciepły to ma 900 obr/min.

Moje pytanie czy dobre to obroty???

Jak jade autem i puszcze na "luz" to obroty chwilunie zatrzymaja sie na 1000 a pozniej opadna na 900 czy to tak ma byc?

sebeks - Nie Mar 19, 2017 10:34

ja pierdzielę, ale patenty :roll: chyba czas zmienić mechanika

Co do obrotów. Jak mam zagrzany silnik, to też przy schodzeniu z obrotów schodzi tak do 1100-1200 po czym na chwilę zatrzymuje się i spada w okolice 900-1000

bartek19901990 - Nie Mar 19, 2017 19:44

sebeks napisał/a:
ja pierdzielę, ale patenty :roll: chyba czas zmienić mechanika

Co do obrotów. Jak mam zagrzany silnik, to też przy schodzeniu z obrotów schodzi tak do 1100-1200 po czym na chwilę zatrzymuje się i spada w okolice 900-1000


a na zimnym ile masz?

sebeks - Nie Mar 19, 2017 19:56

Na zimnym są podwyższone. Dokładnie nie pamiętam ale chyba 1200 trzyma do póki się trochę nie nagrzeje. Póki co nie jestem w stanie sprawdzić ile dokładnie bo auto zostało w PL a ja na delegacji siedzę obecnie ;)