Zobacz temat - [Rover 214] Pomoc w zdjęciu alternatora
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214] Pomoc w zdjęciu alternatora

artursobyy - Wto Lut 21, 2017 14:52
Temat postu: [Rover 214] Pomoc w zdjęciu alternatora
Witam, jest to mój pierwszy post na tym forum i zwracam się z prośbą o pomoc.
Otóż zakupiłem alternator do swojego rovera 214 si i chciałbym go wymienić osobiście ponieważ nie znam nikogo kto mógłby mi w tym pomóc, a samochód stoi pod blokiem i się marnuje. Teraz pytanie moje takie, czy mógłby mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak zdjąć stary alternator i założyć nowy, byłbym bardzo wdzięczny ponieważ nigdy wcześniej nie robiłem niczego podobnego i nie wiem jak się za to zabrać, czy jest z tym dużo roboty i czy jako osoba która się na tym nie zna da radę to zrobić samemu?
Jeśli natomiast jest z tym dużo roboty i nie poradzę sobie osobiście, mogę zapłacić komuś kto się zna za pomoc w robocie, Żyrardów (Mazowieckie) Okolice Warszawy.
Pozdrawiam! :)

Saaphyri - Wto Lut 21, 2017 18:12

Tutaj opis dla:

Rover serii 200 silnik serii K bez klimatyzacji


https://zapodaj.net/a965919b0aa4c.jpg.html




abuk888 - Wto Lut 21, 2017 22:39

Panie kochany tosz to trza altka poluzowac to pasek zejdzie, odkrecasz przewody, wykrecasz srube mocujaca i voila, gotowe :D nowy wkladasz na miejsce i w odwrotnej kolejnosci. ja dla pewnosci zdjalem minusowa kleme, warto przy zabawie z kabelkami ;p
artursobyy - Sro Lut 22, 2017 02:41

Dzięki panowie, później spróbuje jeszcze raz bo poszedłem odkręcać ale śruby to są tak zjechane że klucze się kręcą, muszę znaleźć jakiś sposób na te śruby i powinno być okej
robsson78 - Sro Lut 22, 2017 18:11

Spryskaj czymś w rodzaju wd-40 a jak jest miejsce na zamach to przed odkręceniem przyłóż w śrubę młotkiem tylko w alternator nie traf :grin:
sebeks - Sro Lut 22, 2017 19:32

artursobyy napisał/a:
Dzięki panowie, później spróbuje jeszcze raz bo poszedłem odkręcać ale śruby to są tak zjechane że klucze się kręcą, muszę znaleźć jakiś sposób na te śruby i powinno być okej


Naspawać nakrętki i odkręcić jak człowiek :wink: Potem nowe śruby tylko sobie weź w klasie 10,9 albo 12,5 żeby w przyszłości nie mieć problemów z objechanymi łbami czy zerwanym gwintem śruby jak się zapiecze.

longer86 - Sro Lut 22, 2017 22:38

jak jest miejsce a śruba objechana to najlepszym narzędziem na okrągły twór jest klucz do rur ;) nie raz mi uratował sytuację
iktorn73 - Czw Lut 23, 2017 12:29

Jak jest miejsce to można próbować Vise Grip czyli Morsem :) . Ale najlepiej mieć klucze sztorcowe, takie specjalne do objechanych śrub. Mają w środku ostre spiralne wycięcia,wcinają się w łeb śruby i nie ma mocnych. Ja kupiłem na All... za 50 zł komplet,może nie super jakości ale zdają egzamin :) .
longer86 - Pią Lut 24, 2017 10:22

ewentualnie klucz który już kiedyś mnie uratował z obrobioną śrubą i polecam firma jonnesway - seria supertech

przykład https://www.youtube.com/watch?v=lYk4xA_DSL4

Sadev - Czw Cze 29, 2017 20:45

Witam, przymierzam się do wymiany alternatora, posiadam klimatyzację i z tego co widzę będę miał problem z odkręceniem śrubek mocujących przewody. Poza tym atakowałem ten nadlew w kształcie łba śruby 13mm, ale nie udało mi się zluzować paska, (nie wiem może jest ten mechanizm zapieczony). Teraz mam pytanie, jak obluzuje te 2 główne śruby mocujące, pasek powinien się bezproblemowo obluzować tak? przewody będę w stanie odkręcić dopiero gdy zmienię nieco położenie alternatora inaczej musiałbym demontować rurki klimatyzacji.
sebeks - Pią Cze 30, 2017 22:53

Nie sądzę aby napinacz się zablokował. W dobrą stronę tym kluczem ciągnąłeś ?
Sadev - Sob Lip 01, 2017 13:58

Teraz mówiąc szczerze zgłupiałem, zabrałem się do tego jeszcze raz, tym razem udało mi się znaleźć mniej wyrobioną trzynastkę, i ta nakrętka się obkręca, tzn była dokręcona a ja ją zluzowałem, czy to powinien być nadlew? czy jest to poprostu śruba wkręcona którą powinno się "dokręcać" w celu zluzowania napinacza? Jest to śruba pod dolnym mocowaniem alternatora.
sknerko - Sob Lip 01, 2017 14:37

Tak żeby zluzować kręcisz zgodnie z wskazówkami zegara

[ Dodano: Sob Lip 01, 2017 14:37 ]
Ale to chyba jest taka pseudo śruba odlana z korpusem

Sadev - Nie Lip 02, 2017 11:39

Według instrukcji dla auta bez klimy ( ja mam ) śruba znajduje się od przodu auta (tam nic nie widzę i gdy włożę rękę nie wyczuwam) sądziłem że ta śruba jest z lewej strony patrząc od przodu, ale teraz już mam mętlik.

https://zapodaj.net/ef2a6228a7393.jpg.html

https://zapodaj.net/5cfdf77fe270a.jpg.html

P.S

Ściągnąłem manuala, dla silników z klimą śruba od napinacza znajduję się pod napinaczem i trzeba go atakować spod spodu także muszę oddać auto do mechanika ponieważ nie mam dostępu do kanału.