Zobacz temat - [200/25/ZR] Przedni pas rożnice 200/25/polift
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [200/25/ZR] Przedni pas rożnice 200/25/polift

karolkr - Czw Lut 23, 2017 13:09
Temat postu: [200/25/ZR] Przedni pas rożnice 200/25/polift
Witam!
Chodzi mi jak wygląda temat mocowania błotnika i pasa przedniego ?
Wytłumacze na przykładzie: do rovera 200/25 można bez żadnych przeróbek zamontować przód od polifta 2005 ?

abuk888 - Czw Lut 23, 2017 13:23

na 99% tak bo blotniki w 200 i polifcie sa te same, maska tez. musisz sie jednak liczyc ze zmiana swiatel na poliftowe no i rover po takiej operacji bedzie wygladal jak zespawany polonez z passatem.
karolkr - Czw Lut 23, 2017 14:49

abuk888, Kolego ja dałem przykład ;) szukam gołej karoserii i znalazłęm właśnie z 25 z 2002r a i dlatego moje pytanie ;) Bo niechce robić rzezby a szukam zdrowej budy pod budowe rajdowki.
luke27 - Czw Lut 23, 2017 14:55

Według homologacji N/A czy nie? Bo jeśli tak to vin jest istotny, poza tym np. MG ZR S1600 w istocie jest roverem 25...
bociannielot - Czw Lut 23, 2017 15:11

Są różnice w mocowaniach między 200 a 25/ZR, nie pamiętam jakie dokładnie ale od tego koledzy macie szukajkę forumową :ok: .
Markzo - Pią Lut 24, 2017 05:48

miedzy roverem 200 a 25 juz jest inna maska, blotniki, pas przedni, lampy, zderzak. Przy polifcie powinno byc jak przy 25 ale moga byc inne otwory pod lampy w pasie przednim...
sebeks - Pią Lut 24, 2017 08:00

Akurat jestem na etapie kończenia takiej przekładki :mrgreen:

Z różnic to:

maska, zderzak, belka pod zderzakiem, błotniki, pas pod maską ( ten w którym jest zamek maski), go musiałbyś przespawać i mozna go połączyć z dolną częścią starego pasa. Choć jak chcesz bardziej pro, to odciąć cały pas przedni rozwiercając na zgrzwach i wstawić pas z 25. Do tego potrzebujesz lejek zbiorniczka spryskiwaczy bo z 200 nie podejdzie. Potrzebujesz też końcówki fartuchów, bo lampy z 25 są szersze i głębiej wchodzą ( czyli czeka cię podcinanie fartuchów i robienie wstawki na wysokości przed zbiornicziem wspomagania oraz na wysokości osuszacza klimatyzacji po stronie kierowcy. No i lampy, czyli rzeźba z kostkami. Na szczęście kolory kabli są identyczne i sobie odpowiadają ( czyli łączysz kolorami i bangla).

BigBoyPL - Sob Lut 25, 2017 21:33

sebeks, Maska ma inne mocowania czy może różni się tylko wykończeniem przy światłach ? Ciekawi mnie to bo widziałem 25 bez tego przetłoczenia na środku maski ale to była raczej szpachla-mod :-)
sebeks - Wto Mar 07, 2017 08:32

mały UP.

maska pasuje P&P na stare zawiasy z 200. Starej maski nie jestem w stanie porównać z nową z R25 bo niestety... pozwijało ją przy dzwonie jak harmonijkę, z resztą lewa podłużnicę też, o pasie przednim nie wspomnę :mrgreen:

jak masz klimę to załatw sobie wąż/rurkę łączącą osuszacz ze skraplaczem. W 25 jest tam odcinek giętki. Jak zostawisz z 200 to nie wejdzie ci kierunkowskaz w zderzak. No może jakbyś jakoś powyginał fikuśnie starą rurkę to może by to siadło. Mnie się nie chciało bawić bo miałem rurkę z R25.

jeszcze jedno. układ chłodzenia zostawiasz z 200 i wentylator chłodnicy. Nie wiem jak chłodnica, bo ja kupując nową kupiłem do 200, ale wentylator z R25 na pewno nie podejdzie do 200 P&P. Musiałbyś przerabiać węże klimy idące od sprężarki bo w R25 są inaczej poprowadzone. No i kostka wentylatora jest inna. Mnie się nie chciało bawić.


Czyli reasumując:

Maska + błotniki + zderzak kompletny + lampy przód + kostki lamp + cały pas przedni (koniecznie z fartuchami) wraz z belką pod zderzakiem + wąż klimy osuszacz->skraplacz + wlew zbiorniczka spryskiwaczy + wiązka kierunkowskazów ( potrzebne będą Ci kostki) + podpora maski ( ta do podtrzymywania po otwarciu - taki pręt, bo jest inaczej gięty).

Wszystko pasuje P&P na miejsca mocowań starych elementów blacharskich. Musisz jedynie przespawać końcówki fartuchów ( lampy są szerzej) Do tego będziesz musiał w podłużnicach wywiercić otwory powiedzmy M4,5 pod dolne mocowanie lampy i wkręcić tam blachowkręty M6 bo nie ma gwintu w podłużnicach w tym miejscu ( czyli nie ma gdzie wkręcić śruby którą mocujesz dolne mocowanie lampy) - koniecznie namierz przed wierceniem gdzie to ma być przy założonym zderzaku i wstępnie ustawionych lampach !!

Wlew zbiorniczka spryskiwaczy po prostu wyciągasz do góry i nowy wkładasz, jest na wcisk.

To chyba tyle. Jakbyś miał jakieś konkretne pytania to wal śmiało, najlepiej na PW bo wtedy na pewno zauważę że ktoś co chce :wink:

Jak nie zapomnę to za 2 tygodnie po powrocie do domu cyknę fotę metamorfozy mojego R200 :mrgreen: