Zobacz temat - [Rall] Wpływ szerokości / wielskości opon na jazde
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [Rall] Wpływ szerokości / wielskości opon na jazde

Saaphyri - Czw Mar 02, 2017 17:03
Temat postu: [Rall] Wpływ szerokości / wielskości opon na jazde
Witam, jaki wpływ ma założenie do samochodu szerszych opon ?

Z tego co mi się wydaje , to:

Mamy 100 Nm momentu, ale przy ruszaniu ostrzejszym tracimy przyczepność więc jesteśmy w stanie ze 100 wykorzystać tylko 50 Nm ( Nie znam się na tym za bardzo więc moje zdanie może być bzdurą ;d ), dlatego szersza opona pozwala na dynamiczniejsze ruszanie
Tu już mi się nie wydaje, poprawia się przyczepność w ogóle zwłaszcza na zakrętach.


Coś czytałem na forum to jeden pisze że jak 14 zmienił na 15 to mi 1l więcej pali, inny że jak szersze opony dał to mu samochód się zamulił bo opory toczenia, inny że przy 140km/h czuje wibracje podwozia spowodowane powietrzem gdyż auto wyżej stoi, ktoś tam pisze to ktoś tamto.

Jaki wpływ na jazdę ma założenie szerszych opon ?

robsson78 - Czw Mar 02, 2017 18:48

Tak ogólnie i krótko.
- troszkę większe spalanie
- niższa prędkość maksymalna
- lepsze trzymanie w zakrętach
- jak do tych opon dodasz fajne alufelgi to + 40% do zajebistości auta :wink:

Kozik - Pią Mar 03, 2017 08:14

Saaphyri napisał/a:
Mamy 100 Nm momentu, ale przy ruszaniu ostrzejszym tracimy przyczepność więc jesteśmy w stanie ze 100 wykorzystać tylko 50 Nm ( Nie znam się na tym za bardzo więc moje zdanie może być bzdurą ), dlatego szersza opona pozwala na dynamiczniejsze ruszanie
Tu już mi się nie wydaje, poprawia się przyczepność w ogóle zwłaszcza na zakrętach.


przy 1.4 16v R200 którego miałem przy oponach 175 prędkość maksymalna 210km/h przy 185 prędkość 200km/h przy 195/50R15 prędkość 190km/h i nie dało rady za boga szybciej ;)

opona szersza nie oznacza lepszej przyczepności, opona lepsza oznacza przyczepność.