Zobacz temat - [R45] Nowe zawieszenie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Nowe zawieszenie

Monotonny - Nie Mar 05, 2017 19:21
Temat postu: [R45] Nowe zawieszenie
Czołem roverzyści :) Mam do was pytanie ;-) Otóż byłem wczoraj na stacji diagnostycznej sprawdzić na szarpakach zawieszenie i amortyzatory ponieważ czułem ze roverek jeździ już inaczej niż go kupiłem. Wyszło na to że mam do wymiany tył amortyzatory (20% :o ) z tyłu także główne gumy wahacza i te małe ( nie wiem jak się nazywają) z przodu tylko niby gumy do góry przy amortyzatorze, i teraz nie wiem czy kupić całe zawieszenie przód i tył i będę miał spokój czy tylko wymienić to co jest niby tylko popsute ale to będzie pewnie bez sensu :) Drugie pytanie czy te tulejki itp będą pasować do mojego rovera?
Zawieszenie przód
Zawieszenie tył
Amortyzatory tył

bociannielot - Pon Mar 06, 2017 09:39

Monotonny, całe zawszenie trochę kosztuje więc to już zależy od Ciebie, ja bym wymieniał po kolei :) ogólnie to podziwiam że chcesz jakieś no name za tyle kasy pchać do R bo na aukcji nigdzie się nie doszukałem producenta tych tulei :)
barney79 - Pon Mar 06, 2017 17:10

bociannielot napisał/a:
bo na aukcji nigdzie się nie doszukałem producenta tych tulei :)

Przecież pisze NTY :mrgreen:

bociannielot - Pon Mar 06, 2017 17:18

A to przepraszam, jak NTY to zmienia postać rzeczy :)
Monotonny - Pon Mar 06, 2017 18:37

bociannielot, właśnie miałem pisać że firma to NTY :) To co panowie warto to brać? I czy to będzie wszytko pasować do mojego? :wink:

[ Dodano: Pon Mar 06, 2017 18:37 ]
bociannielot napisał/a:
Monotonny, całe zawszenie trochę kosztuje więc to już zależy od Ciebie, ja bym wymieniał po kolei :)
Myślę że do roverka warto jednak wydać te 1000zł i mieć spokój.
ADI-mistrzu - Pon Mar 06, 2017 18:53

Monotonny, rada:
1. Tuleje skręcasz na opuszczonym i zatankowanym aucie, nie na podniesionym.
2. Po wymianie dobrze sprawdzić zbieżność.

iktorn73 - Pon Mar 06, 2017 20:06

Nie trzeba na opuszczonym,wystarczy zaznaczyć pozycję starych. Kup duże silent bloczki firmy NOK to dobra firma,praktycznie jak oryginał i dobrze pasują. Są takie same jak w Civic. Wymiana to godzina na stronę i możesz to zrobić bez rozkręcania zawieszenia. Jak odkręcisz wahacz wzdłużny to będziesz musiał ustawić geometrię. Sworznie dolne przednich wahaczy firmy 555 lub podobnej jakości. Tuleje wewnętrzne wahacza przód możesz kupić np. Trw są niezłe,ewentualnie poliuretan. Wymień tylko to co się popsuło.
ADI-mistrzu - Pon Mar 06, 2017 20:12

iktorn73, co Ci da zaznaczenie pozycji starych przy wahaczach dolnych z przodu trzymanych przez amortyzator? Po skręceniu śruby przestają się obracać i jedyny obrót jest na gumie.
Jeśli skręcisz je na podniesiony samochodzie, to po opuszczeniu już będą skręcone, przy wpadaniu w dziury dodatkowo się będą skręcać i szybciej się zużyją (nie mówiąc już o gorszych właściwościach).

Dodatkowo bez prasy ciężko je wyciągnąć i nowe wpasować.

iktorn73 - Pon Mar 06, 2017 20:21

Miałem na myśli tuleje w wahaczu wzdłużnym tylnym. Z przodu faktycznie ma sens skręcanie na stojącym aucie.
ADI-mistrzu - Pon Mar 06, 2017 20:49

iktorn73, chodzi Ci o tak zwane cukierki :)
Tak, je trzeba od razu dobrze ustawić, potem ciężko się tam dostać, ale jak pisałeś marker załatwia sprawę.

Monotonny - Pon Mar 06, 2017 21:12

ADI-mistrzu, iktorn73, dziękuje za rady chłopaki! :) A co do tych tulejek to mam do wymiany dokładnie tak: tulejka tył nr. 081105 2x, 081108 4x i niby reszta jest okey :) No i oczywiście amortyzatory tył. Z przodu to mam tylko tulejki i sworznie przy wahaczu górnym: 081100 4x no i ten sworzeń 2x.
Przód
Tył
Zrobię tak jak mówicie ze wymienię tylko to co jest popsute i tyle :lol:
Wahacz lewa prawa strona( Wiem muszę kupić lewą i prawą :)) Firma chyba okey?
Tył tulejka Nie wiem które muszą być z tyłu te małe tulejki :(

flapjck1 - Pon Mar 06, 2017 23:39

Ja bym poszedl w poli, i wymienial sukcesywnie to co sie zuzylo parami, cukierki duze tylko z bikopura/strongflex reszte poli tez moge polecic od nich, ale fakt ze sa sporo drozsi od deutera
Monotonny - Wto Mar 07, 2017 01:23

flapjck1, wielkie dzięki za rady ale w poli nie pójdę :cry: Zwykłe gumy kupię i będzie dobrze myślę ;-) To co Panowie napiszecie mi jakie te małe muszą być?
ADI-mistrzu - Wto Mar 07, 2017 07:01

Jak swojego kupiłem w 2012 roku to także miał gumy na zawieszeniu do robienia.
Po 5 latach muszę teraz ponownie je zrobić, ale chyba właśnie poli wypróbuje, tylko miękkie o sztywności podobnej do oryginalnych.

Monotonny, dlaczego poli nie chcesz zastosować? Pytam tak z ciekawości, może wiesz coś czego ja nie wiem :)

bociannielot - Wto Mar 07, 2017 09:48

Poli są spoko, sztywne ale spoko, r45 miękki jest to tragedii nie będzie :)
Monotonny - Wto Mar 07, 2017 15:39

ADI-mistrzu, jeśli miał bym robić całe zawieszenie na poli to 1000zł by nie starczył :( A tak po za tym za rok chcę zmienić rovera na 75 :)

[ Dodano: Wto Mar 07, 2017 15:39 ]
Znajdziecie mi panowie te małe tulejki z tyłu? Ja nie mogę tego nigdzie znaleźć :( Chciałbym to dziś już zamówić i w week to robić.

iktorn73 - Wto Mar 07, 2017 15:40

Denckermann to taki szajs typu Hart :) ,nie wiesz na co trafisz. Tedgum może być,ja osobiście wolę NOK.
A w górnych wahaczach nie lepiej wymienić sworzeń i gumy na jakieś firmowe? Wydaje mi się że sworzeń jest wymienny tak jak w Civic.

bociannielot - Wto Mar 07, 2017 15:53

Monotonny, jest zestaw na olkuszu za mniej niz 900zł, wszystko to co skleiłeś w tej gumie z allegro

[ Dodano: Wto Mar 07, 2017 15:53 ]
iktorn73, mi ktos polecił górne wahacze przód denckermann i póki co śmigają już ze dwa lata

flapjck1 - Wto Mar 07, 2017 16:09

iktorn73 napisał/a:
Denckermann to taki szajs typu Hart :) ,nie wiesz na co trafisz. Tedgum może być,ja osobiście wolę NOK.
A w górnych wahaczach nie lepiej wymienić sworzeń i gumy na jakieś firmowe? Wydaje mi się że sworzeń jest wymienny tak jak w Civic.



tedgum to szajs - trwalosc na 1000 km

Monotonny - Wto Mar 07, 2017 16:21

bociannielot, właśnie widzę :) Myślałem że będzie drożej ale nie jest źle :) Ale tak będę musiał dokupić sworznie itp. Ale dobra poli teraz odpada. Panowie pilnie szukam tych tulejek z tyłu i nie mogę znaleźć.
iktorn73 - Czw Mar 09, 2017 14:08

Widocznie zależy na co się trafi :) , ja zakładałem Denckermanna,tyle że nie do MG, i niestety nie polecam. Natomiast Tedgum zdawał egzamin.
Monotonny - Czw Mar 23, 2017 23:12

Witam po krótkiej przerwie :) Przez ten czas trochę poszukałem po internecie i zamówiłem części zawieszenia. Dziś skończyłem wszystko wymieniać i okazało się że jeszcze muszę wymienić łącznik stabilizatora z tyłu, i mam mały dylemat :-| czy zamówić takie coś? (Łącznik 1) podobno lepsze niż oryginalne, albo może takie coś? czyli oryginalne Łącznik 2.
Dla zainteresowanych co zamówiłem :
- http://allegro.pl/tuleja-...5MmFhNmQzYjU%3D 2x
- http://allegro.pl/wahacz-...4ZmE3Y2FiYzg%3D 2x Lewy Prawy
- http://allegro.pl/tuleja-...ars_rule_id=201 4x
- http://allegro.pl/amo-tyl...6292537502.html komplet

bociannielot - Pią Mar 24, 2017 12:05

wolałbym raczej oem
Monotonny - Nie Mar 26, 2017 13:46

bociannielot, dzięki wielkie ;)