Zobacz temat - [R75] przepływomierz CDT i IAT czujnik temperatury powietrza
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] przepływomierz CDT i IAT czujnik temperatury powietrza

longer86 - Czw Mar 09, 2017 21:27
Temat postu: [R75] przepływomierz CDT i IAT czujnik temperatury powietrza
Potrzebuje informacji tak dla upewnienia od posiadaczy CDT/CDTi z poliftów.


Czujnik temperatury w dolocie przed EGR, dochodzą do niego 2 przewody... Jeden jest zasilający, a drugi jest sygnałowy do ECU

Zasilający... Kto sprawdzi czy tam jest +12V czy +5V ?

I również pytanie do osobników posiadających polifta, przy przepływomierzu jaka jest ilość przewodów. 3? 4? 5?

I tutaj kolejna kwestia czy czujnik przed EGR jest zasilany z przepływki czy bezpośrednio z ECU.

PS. Jak ktos ma na zbyciu to przygarnę rurkę z gwintem w którą czujnik jest wkręcany.

zdzichu - Pią Mar 10, 2017 11:52

Tam jest +5V. Zasilanie jest wspólne dla kilku czujników, niekoniecznie musi być z przepływomierzem. Jeżeli chodzi o zasilanie to wszystkie czujniki są zasilane napięciem odniesienia +5V, natomiast +12V idzie na mechanizmy wykonawcze. Co do przepływomierza to w td4 jest 5 przewodów bo jest jeszcze czujnik powietrza zasysanego. W R75 jest chyba ten sam przepływomierz.
longer86 - Pią Mar 10, 2017 12:52

nie zrozumieliśmy się do końca. w poliftowym 75 czujnik z przepływki wyleciał na rurę przed EGR nie ma czujnika powietrza zasysanego chyba że jest i w przepływce i w dolocie przed EGR i dlatego to chcę własnie ustalić jak dokładnie to w 75 wygląda
0L0 - Pią Mar 10, 2017 14:49

Na czujniku w dolocie jest 5V.

Kabli do przepływki idzie 5.

longer86 - Pią Mar 10, 2017 15:01

dzieki, pozostaje mi ustalić skąd idą kable do czujnika w dolocie
zdzichu - Sob Mar 11, 2017 07:30

Są dwa czujniki. Na przepływomierzu jest czujnik powietrza zasysanego, a przy kolektorze czujnik powietrza doładowanego. +5V najbliźej będzie z czujnika ciśnienia w kolektorze.
prebenny - Sob Mar 11, 2017 17:20

zdzichu nie zgodzę się, że na przepływce jest czujnik jak masz oddzielny za IC. Jak nie masz podłączonego tego 'dodatkowego' to owszem komputer błędu nie zgłasza ale temperaturę cały czas pokazuje ok 78 stopni (mimo, że na dworze -20 ;) ).

W przedlifcie masz termistor na wierzchu przeływki - w polifcie go skasowali.

longer86 - Sob Mar 11, 2017 22:25

I właśnie dlategoprebenny, poszukuje twardych dowodów jak faktycznie jest w polifcie. Bo wtedy wg numerów katalogowych polift powinien mieć inną przepływkę
zdzichu - Sob Mar 11, 2017 22:55

Ja mam td4, więc podaję na tym przykładzie. Nie miałem styczności zR75, ale to prawie to samo. Jeżeli przepływomierz ma 5 pinów to jest w nim IAT. Można wymontować i zobaczyć czy on tam jest. Można też sprawdzić czy jest zasilanie +5V.
Jak warunki meteo pozwolą to trochę poszukam po drutach, niestety nie mam garażu.

longer86 - Sob Mar 11, 2017 23:02

Przewodów może być 5 ze względu na oszczędność w produkcji wiązki. Na rimmerbros chyba nie rozróżniają przepływki przed i po lift

[ Dodano: Sob Mar 11, 2017 23:02 ]
Zgadza sie nie rozróżniają 2 przepływek

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-MHK101130SLP

zdzichu - Sob Mar 11, 2017 23:21

A jakie parametry wskazuje TOAF? Nigdy tego nie sprawdzałem (połaczeń) ale w przepływomierzu czujnik temperatury jest.
0L0 - Nie Mar 12, 2017 11:01

Wytargałem mój stary przepływomierz z piwnicy i z boku jest termistor.

Nie wiem czy to jest fabryczny przepływomierz i czy da się odczytać z któregoś z kodów datę produkcji, ale na obudowie (tej z zatrzaskami) jest data 6,05.