Zobacz temat - GMS 6808 i mrugający wiświetlacz
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Car-audio, nawigacje, radia CB - GMS 6808 i mrugający wiświetlacz

xROnx - Sob Mar 11, 2017 22:56
Temat postu: GMS 6808 i mrugający wiświetlacz
Dzisiaj zamontowałem u siebie stację multimedialną. Zdecydowałem się na GMS model 6808. Generalnie jakość dźwięku super i to jeszcze w połączeniu z subwooferem...
ALE
Mam problem: Gdy są włączone światła mruga mi wyświetlacz. Gdy są wyłączone nie mruga.
Przestawiam to na tym filmie -> https://youtu.be/e4MTvUuFMfc

longer86 - Sob Mar 11, 2017 23:08

Prawie jak https://m.youtube.com/watch?v=LKSZDVgARQk

Jaki masz akumulator?

xROnx - Sob Mar 11, 2017 23:12

No... daje po oczach wieczorem....
Akumulator mam Varty 75Ah 680A
kupiony w maju 2015r

longer86 - Sob Mar 11, 2017 23:53

Ty masz xenon? Czy hid?
xROnx - Nie Mar 12, 2017 18:44

xenon
longer86 - Nie Mar 12, 2017 21:10

Może kwestia przetwornic, kiedyś u mnie w innym aucie tez pulsował wyświetlacz razem z niskimi tonami, sprawdź na liczniku, nie pamiętam ale chyba pozycja 7 napicie akumulatora. Może alternator nie wyrabia?
xROnx - Nie Mar 12, 2017 21:50

Sprawdziłem przed chwilą: nawet gdy przełączę na światła pozycyjne to wyświetlacz mruga...
Jedyna pozycja z nie mrugającym wyświetlaczem to pozycja świateł dziennych...

[ Dodano: Nie Mar 12, 2017 21:50 ]
zastanawia mnie teraz jeszcze taka rzecz:
w instrukcji obsługi napisane są takie dwa zdania:
1)
SEKTOR ZASILAJĄCY 'A'
ILL - zasilanie podświetlenia przycisków z obwodu świateł mijania lub postojowych pojazdu
B+ - +12V ( stałe zasilanie pamięci ) P.ANT - +12V ( zasilanie wzmacniacza antenowego )
ACC - +12V ( po załączeniu stacyjki ) GND - MASA ( minus zasilana )
UWAGA ! Konektor ACC musi być podłączony do obwodu +12V po załączeniu stacyjki co zapewni
mały pobór prądu spoczynkowego w czasie czuwania ( wyłączenia ) radia . Podłączenie do stałego
zasilania zwiększy pobór prądu co może doprowadzić do szybkiego rozładowania akumulatora samochodowego .
W zależności od wersji samochodu funkcje konektorów ACC i B+ mogą być zamienione miejscami.

2)
UWAGA: jeśli do gniazda ISO sektor A - zasilający , PIN 6 zostanie podłączone zasilanie
od świateł postojowych, to po ich załączeniu ekran oraz podświetlenie przycisków i
regulatora obrotowego automatycznie zmieni tryb jasności na nocny.


I teraz podczas mojego montażu przemieniłem dwa przewody w celu podtrzymywania pamięci tj podłączyłem ACC z B+ (przewód czerwony z żółtym)
Nic więcej nie zmieniałem w wiązce dołączonej do radia (kostka radio<->kostka ISO)

longer86 - Nie Mar 12, 2017 23:34

ILL podłączyłbym pod biało czerwony który odpowiada za oświetlenie konsoli .

Idąc za tą instrukcją odłącz pin 6 i sprawdź co wtedy. Podejrzewam, ze radio nie radzi sobie z sygnałami z LSM i nie wie czy jest noc czy dzień.

xROnx - Pon Mar 13, 2017 07:46

longer86 napisał/a:
ILL podłączyłbym pod biało czerwony który odpowiada za oświetlenie konsoli .

A gdzie on jest? Jest we wiązce która idzie do radia?

sknerko - Pon Mar 13, 2017 08:21

zobacz czy nie masz ściemnionych zegarów to radio ma regulacje jasności wyświetlacza i wie kiedy włączasz światła, jak masz mocno ściemnione to wyświetlacz mruga. jak jeżdżę na automatycznie zapalanych światłach (bez podświetlenia zegarów) to nie miga a jak włączę światła to muszę troche rozjaśnić zegary żeby nie mrugał.
longer86 - Pon Mar 13, 2017 09:16

W złączu iso A, pin 6 o którym wspominają w instrukcji. Sprawdź reakcje na ściemniacz jak sugeruje sknerko a jeśli nie to spróbuj go odłączyć ten pin, z tym ze wtedy stracisz funkcję sciemnienia wyświetlacza po włączeniu świateł
xROnx - Pon Mar 13, 2017 21:17

Wszystko już OK. Wystarczyło lekko rozjaśnić podświetlanie zegarów w aucie i już nic nie mruga.
Radio brzmi rewelacyjnie... jeszcze jak się ma subwoofer w aucie to już orgazm :)