Zobacz temat - [R45] Awaria systemu wtyrsku, blad na benzynie jak i na lpg
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Awaria systemu wtyrsku, blad na benzynie jak i na lpg

orzelgorskiego - Pon Kwi 03, 2017 19:40
Temat postu: [R45] Awaria systemu wtyrsku, blad na benzynie jak i na lpg
Witam,

Jaka może być przyczyna awarii wtrysków. Zapaliła mi się kontrolka na desce rozdzielczej.
Ostatnio wymieniałem uszczelkę pod głowica i czyściłem listwę wtryskowa od gazu marki Valtek. Nie regulowałem później listwy tylko w czasie odkręcania zapamiętałem na ile obrotów były przykręcone wszystkie śruby. Po skręceniu listwy okazało się, że auto szarpie na lpg, wiec poluzowałem trochę śrubki od listwy. Po tym zabiegu auto zaczęło chodzić płynnie.

Nie wiem czy może to mieć coś wspólnego z ta awarja wtryskow, gdyz blad ten mam na benzynie i na lpg.a

Z gory dziekuje za pomoc.
Tomek

ADI-mistrzu - Wto Kwi 04, 2017 06:58

orzelgorskiego, ostatnio znalazłem wadę fabryczną w naszych autach...
Do komputera dochodzą dwie wtyczki, mała po lewej i większa po prawej.
Ta większa odpowiada między innymi od wtryskiwaczy i przewody od nich są na brzegu, na dole przewodu.
Ogólnie przewód przy wtyczce jest przypięty do stelaża gdzie komputer jest mocowany, ale czasem to odpada, przez co przez lata przewód zaczyna ocierać o krawędź aż dotrze się do przewodów.
Potem już co jakiś czas wtrysk się otwiera zwierany do masy.

Sprawdź tam, później wrzucę zdjęcia jak ja to zrobiłem u szwagra (chodź zauważyłem że u mnie już też jest nieco przetarte).

orzelgorskiego - Wto Kwi 04, 2017 10:57

ADI dzieki, dzisiaj sprawdze :)
IROLA - Sro Kwi 05, 2017 08:19

Witam, w innym temacie pisałeś o rozładowanym akumulatorze i wariacjach wiatraka, może to być razem powiązane, dlatego zrób jak radzi kol. ADI. Od siebie dodam, że u mnie w tej wiązce (od większej wtyczki) dwa kable były stopione a inne przetarte. Z zewnątrz niczego nie było widać opisałem to w ostatnim poście w tym temacie.
orzelgorskiego - Czw Kwi 06, 2017 19:08

Dzieki, sprawdze to. Z wentylatorem mam problemy nadal, chodzi caly czas i sie nie wylacza wcale. Musze odlaczac kleme od akumulatora jak wysiadam za kazdym razem.

Wie ktos moze jak sprawdzic przekaznik od niego? Znalazlem na forum jaki to przekaznik - pozycja R5, Przekaźnik 6RLD, SIEMENS YWB 10012. P

ADI-mistrzu - Pią Kwi 07, 2017 07:00

Wrzucam zdjęcia problemu z wiązką przewodów.
Poniżej widać przetarcie, jest odo od spodu przewodu:
http://obrazki.elektroda...._1491540823.jpg
http://obrazki.elektroda...._1491540829.jpg
http://obrazki.elektroda...._1491540833.jpg

Jak to naprawiałem to od razu założyłem grubszą rurkę termokurczliwą na wystający kawałek metalu aby temu zapobiec w przyszłości:
http://obrazki.elektroda...._1491540960.jpg
http://obrazki.elektroda...._1491540964.jpg

Ogólnie w miejscu przetarcia trzeba odciąć ten kawałeczek zniszczonego przewodu i dosztukować brakujący kawałek. Przed lutowanie wsadzić rurkę termokurczliwą aby wszystko dobrze zabezpieczyć. Po takiej operacji owijamy wiązkę taśmą izolacyjną i składamy obudowę złącza.
Dodatkowo przy obudowie metalowej zabezpieczającej złącza jest otwór, można kupić opaskę zaciskową z króćcem montażowym i tam to wszystko przytwierdzić aby się już więcej nie ocierało. Coś takiego:

orzelgorskiego - Pon Kwi 10, 2017 19:07

Dzieki za pomoc, sprawdzilem kable i byly ok. Kontrolka awarii wtrysku zniknela po regulacji listwy wtryskowej od gazu, wiec przypuszczam ze to bylo przyczyna jej zapalenia.