Zobacz temat - [Rover 45] Problemy po odpaleniu na zimnym silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 45] Problemy po odpaleniu na zimnym silniku

pawlovsky - Sob Kwi 15, 2017 14:02
Temat postu: [Rover 45] Problemy po odpaleniu na zimnym silniku
Cześć,
jako, że problem powraca a myślałem, że udało się go wyeliminować opiszę co i jak.

Samochód po zakupie rok temu po odpaleniu na zimnym silniku potrafił strasznie falować obrotami, zgasnąć lub szarpać do przodu po ruszeniu. Chwilę później doszła kolejna awaria, zawieszał się w trakcie jazdy na obrotach, np 4 tys i nic nie schodziło, pomagało zatrzymanie się i zgaszenie motoru.

Wszystkie filtry wymienione, aby wyeliminować zawieszanie się obrotów wymieniłem przepustnicę wraz z potencjometrem przepustnicy oraz silniczek krokowy.

Jednak problem nie do końca został wyeliminowany jako że np. dziś po 1 dniu stania auto po odpaleniu i delikatnym ruszeniu zgasło. To samo stało się 2 tygodnie temu, wtedy przy ruszaniu zaczął szarpać do przodu, falować i zgasł. Świeżo po przeczyszczeniu krokowego ku mojej złości. O co chodzi??

Jedyne co pomaga to gdy odpalę auto i dam mu minutę na rozgrzanie wtedy rusza normalnie. dodam że auto nie ma LPG.

Pozdrawiam serdecznie i życzę Wesołych Świąt ;)

ADI-mistrzu - Sob Kwi 15, 2017 21:07

Ostatnio pisałem o przecieraniu się wiązki przy kompie ECU.
Znajdź mój post i sprawdź to.

pawlovsky - Sob Kwi 22, 2017 19:57

Cześć, posta znalazłem, dziś sprawdziłem co i jak. U mnie jednak ku mojemu zadowoleniu te kable zarówno z prawej jak i lewej strony są dobrze zaizolowanie taśmą, po prawej nawet w plastikowej rurce. Najwidoczniej poprzedni właściciel pomyślał i to zrobił.

Więc to nie będzie powód.

Remigiusz - Sob Kwi 22, 2017 20:07

Nie było opcji w k-series nauczenia krokowca od nowa :neutral: :?:

Warto by było tez dane odczytać z jakiegoś scannera ;)

ADI-mistrzu - Sob Kwi 22, 2017 21:26

pawlovsky, jeśli rurka karbowana to nazywa się to peszel i standardowo było w to wsadzane.
Aby zobaczyć przetarcie to niestety trzeba kabel odpiąć, innej opcji za bardzo niema.

pawlovsky - Nie Kwi 30, 2017 00:39

Cześć :) dzięki za wskazówki. Faktycznie osłona taka jak mówisz ale widać, że taśmę dokleił poprzedni właściciel, kable sprawdziłem, niestety pod taśmą na nich nie ma przetarć więc nie to jest powodem zachowania silnika. :/ Auto przejechało wczoraj 600 km bez najmniejszego problemu, dziś problem znowu wystąpił, po odpaleniu i ruszeniu zafalował i zgasł...

Pozdrawiam

Adrian - Nie Kwi 30, 2017 07:05

Robiłeś adaptację przepustnicy po wymianie?
pawlovsky - Pon Maj 01, 2017 12:12

Cześć, nie nie robiłem. Jak należy to prawidłowo zrobić?? W 45 nie ma komputera pokładowego ani wtyczki pod komputer ani nic. :/
ADI-mistrzu - Pon Maj 01, 2017 15:31

pawlovsky, jest, OBD jest przy prawej nodze kierowcy za tunelem śrdkowym.
pawlovsky - Sro Maj 10, 2017 22:21

Cześć, dzięki za informację, zajrzałem i faktycznie jest wtyczka. :)

Ale nie wiem jak wykonać procedurę adaptacji przepustnicy? Czy wykonuje się ją mechanicznie czy za pomocą komputera?
Drugie pytanie to dowiedziałem się, że trzeba ją robić po każdym odpięciu akumulatora, czy to prawda? Choćby tej zimy wypinałem i ładowałem go z 5 razy..

Serdecznie pozdrawiam