Zobacz temat - [ R75 ]Po odpięciu akumuatora samochod nie dziala.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [ R75 ]Po odpięciu akumuatora samochod nie dziala.

wisnia9135 - Sro Kwi 26, 2017 17:33
Temat postu: [ R75 ]Po odpięciu akumuatora samochod nie dziala.
Witam po odpięciu akumulatora na 2 dni i podłączeniu go z powrotem samochód nie odpala kreci kręci ale niestety nic. czy ktoś miał kiedyś taki problem lub wie co może być tego przyczyna?[i]
Remigiusz - Sro Kwi 26, 2017 18:05

Cytat:
Co robic???


Poprawić temat :D

longer86 - Sro Kwi 26, 2017 21:00

Zamknij i otwórz auto z pilota, sprawdź podłączenie do akumulatora. I popraw temat [R75]
mocu - Sob Kwi 29, 2017 18:09

Jeśli masz Toafa to wykasuj błędy, może pomoże... Włóż kluczyk do stacyjki, otwórz drzwi kierowcy i odłącz akumulator na dwie zdrowaśki. Podepnij akumulator i sprawdz czy działa. Akumulator musi być naładowany, zbyt niskie napięcie może generować błędy. U mnie słaby akumulator powodował masę błędów. Podobno ważna jest procedura odpinania baterii.
SeniorA - Sob Kwi 29, 2017 18:48

mocu napisał/a:
Włóż kluczyk do stacyjki, otwórz drzwi kierowcy i odłącz akumulator
mocu napisał/a:
. Podobno ważna jest procedura odpinania baterii.
tylko to ma się nijak do procedury
longer86 - Sob Kwi 29, 2017 19:44

Jakos nigdy nie stosowałem żadnej procedury odpinania klem akumulatora, co to NASA? Otwierasz auto, podnosisz maskę i odkręcasz akumulator.
rafalmis1 - Nie Kwi 30, 2017 07:54

spalony duży płytkowy bezpiecznik w komorze silnika chyba 150A.
mocu - Nie Kwi 30, 2017 09:21

longer86 napisał/a:
Jakos nigdy nie stosowałem żadnej procedury odpinania klem akumulatora, co to NASA? Otwierasz auto, podnosisz maskę i odkręcasz akumulator.


Też zawsze tak robiłem. Aż pewnego razu zrobiła mi się choinka na zegarach (wyswietlało błędy...) Przestał działać centralny z pilota. Gdzieś wyczytałem, żeby odpinać baterię przy otwartych drzwiach z kluczykiem w stacyjce i faktycznie po tym zabiegu pilot zaczął działać. Błędy nie pojawiły się na wyświetlaczu.

christopher7 - Nie Kwi 30, 2017 10:13

W tym wątku odłączanie akumulatora znajdziecie więcej odnośnie komplikacji po odpięciu akumulatora. Tu też taka ciekawostka: ciekawostka
Kolejność odpinania klem miewa czasem znaczenie...
Wątpiącym, chcącym przetestować praktyczne zastosowania prawa Darwina polecam próbę połączenia obydwu biegunów akumulatora np solidnym drutem lub metalowym kluczem lub też badanie wpływu na elektronikę podłączenia bieguna (+) do masy. :mrgreen:

Oczywiście wszelkie takie eksperymenty robicie na własne ryzyko ;-)

SeniorA - Nie Kwi 30, 2017 13:02

W Owners Workshop Manual R75 i w Rave , jest podany sposób odłączania baterii i ostrzeżenie o możliwości wystąpienia problemów po ponownym podłączeniu w przypadku nie zachowania podanych zasad . Czyli wyłączone wszystkie odbiorniki , drzwi zamknięte i kluczyki w kieszeni a nie w stacyjce. Chodzi o to , by wszystkie moduły ( BCU, LSM, ECM , EWS ) były w stanie spoczynku lub czuwania.
longer86 - Nie Kwi 30, 2017 14:21

Co do podłączania klem sprawdziłem kiedys w escorcie bez elektroniki, przykrecajac najpierw minus a zaś plus i zlaczylem kluczem + i karoserie na podszybiu, ah jak ładnie spawało
MaReK - Nie Kwi 30, 2017 16:11

SeniorA napisał/a:
Czyli wyłączone wszystkie odbiorniki , drzwi zamknięte i kluczyki w kieszeni a nie w stacyjce. Chodzi o to , by wszystkie moduły ( BCU, LSM, ECM , EWS ) były w stanie spoczynku lub czuwania.

Też bym tak robił - na chłopski rozum :)