Zobacz temat - [R75] Montaż tempomatu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Montaż tempomatu

Imprinting - Sob Maj 13, 2017 21:20
Temat postu: [R75] Montaż tempomatu
Z uwagi na to, że to moja pierwsza aktywność na tym forum na początku chciałbym przywitać wszystkich użytkowników :D

[ Dodano: Sob Maj 13, 2017 21:20 ]
Mam następujące pytanie - w moim R75 nie posiadam niestety tempomatu i chciałbym go założyć od zera (nie mam wiązki) . Czy jeśli kupię kompletny tempomat do benzynowej 75'ki 2.5 V6, to wystarczy wymienić w nim sam moduł tempomatu żeby działał on poprawnie w dieslu? Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi :smile:

AdaskoC - Sob Maj 13, 2017 22:02

Od benzyny nie bardzo się nada.

Musisz kupić przyciski na kierownicę, przycisk na konsolę środkową i sterownik tempomatu. Ewentualnie czujnik pedału jeśli nie ma w Twoim aucie.

Imprinting - Sob Maj 13, 2017 22:11

AdaskoC napisał/a:
Od benzyny nie bardzo się nada.

Musisz kupić przyciski na kierownicę, przycisk na konsolę środkową i sterownik tempomatu. Ewentualnie czujnik pedału jeśli nie ma w Twoim aucie.


Wiem, że z benzyny nie będzie działał bo to jest inny sterownik. Chodzi mi o to, czy jeśli zamontuje wszystkie części z benzyny i dołożę sterownik dedykowany do diesla, to czy to ruszy. Czy są jakieś różnice w wiązce elektrycznej, itp?

longer86 - Sob Maj 13, 2017 22:55

Tempomat z diesla różni sie komponentami . Diesel ma modul połączony do ecu silnika i to wszystko.
Benzyna ma inna zasadę dzialania

Imprinting - Sob Maj 13, 2017 23:03

longer86 napisał/a:
Tempomat z diesla różni sie komponentami . Diesel ma modul połączony do ecu silnika i to wszystko.
Benzyna ma inna zasadę dzialania


Czyli wiązka elektryczna z benzyny się nie nada? Dobrze rozumiem?

MaReK - Nie Maj 14, 2017 03:30

Imprinting napisał/a:
uwagi na to, że to moja pierwsza aktywność na tym forum na początku chciałbym przywitać wszystkich użytkowników

Siema!

To, że jest to pierwsza aktywność wcale nie zwalnia Cię z obowiązku czytania forum :P
O tym tempomacie, dokładkach, niedziałaniu było X razy. Wystarczy wpisać w szukajkę na tym forum i będzie wiele ciekawych tematów do poczytania.

Wyposażenie dla diesla:

- przyciski w kierownicy lub kierownica z przyciskami
- włącznik na konsoli środkowej
- czujnik wciśnięcia pedału sprzęgła (jeśli go nie ma)
- sterownik tempomatu dla diesla (biała puszka) montowany z przodu, nad schowkiem po stronie pasażera.

do tego musisz w sterowniku silnika aktywować opcję tempomatu tak aby działała zgodnie z założeniami producenta.

Imprinting - Nie Maj 14, 2017 09:22

MaReK napisał/a:


To, że jest to pierwsza aktywność wcale nie zwalnia Cię z obowiązku czytania forum :P
O tym tempomacie, dokładkach, niedziałaniu było X razy. Wystarczy wpisać w szukajkę na tym forum i będzie wiele ciekawych tematów do poczytania.

Czytałem tematy związane z tempomatem i wiem co dokładnie potrzebuje by go założyć. Wiem też że niektóre egzemplarze R75 posiadają wszystkie wiązki tj. roleta, CT, grzane siedzenia i właśnie tempomat. Mój nie ma niczego z ww. wyposażenia a co za tym idzie nie mam wolnych kostek i okablowania. I zastanawiam się, czy jeśli to okablowanie wezmę z wersji benzynowej, to będzie jakiś problem z założeniem tego.

MaReK - Nie Maj 14, 2017 11:11

Imprinting napisał/a:
Mój nie ma niczego z ww. wyposażenia a co za tym idzie nie mam wolnych kostek i okablowania.

Dobrze sprawdziłeś? Prześledziłeś wiązke za konsolą środkową oraz za schowkiem nad nogami pasażera? Kilka przypadków już było, że wiązki ktoś nie miał, a potem cudownie się odnajdowała zawinięta w gąbkę i/lub folijkę :)

Więc jeśli jesteś pewny tego, że wiązki nie ma, to próbuj zdobyć kostki do podłączenia guzika włączającego oraz do modułu tempomatu. Następnie spreparuj swoją wiązkę na wymiar. Różnica w wiązce od benzyny na pewno jest, chociażby w ilości przewodów idących do komputera silnika. Należy też pamiętać, że w benzynie jest o 3 elementy wykonawcze więcej. Sterownik tempomatu, pompka, przepustnica.

Imprinting - Nie Maj 14, 2017 11:38

Dziękuję bardzo za pomoc! :D
Szukałem wszędzie i wiązki niestety brak... :( W takim razie biorę się za szukanie potrzebnych elementów :cool:

MaReK - Nie Maj 14, 2017 12:18

Zbierz co potrzeba, może uda Ci się znaleźć jakąś pociętą wiązkę, tak żeby wtyczki były z kabelkami, to zawsze łatwiej połatać i niż dorabiać piny. Ze schematami jakby co to pomożemy, spróbuję Ci zrobić taki schemat pinowy co z czym, skąd i na który PIN. Gdyby Ci się udało zrobić zdjęcie wtyczek (rozebranych) do sterownika silnika. Jakie przewody do nich dochodzą. Na zdjęciu zaznaczyłem Ci o jakie wtyczki mi chodzi.

Sprawdziłeś czy nad schowkiem (w okolicach modułu komfortu BCU) nie ma luźnej wtyczki?

BetJar - Nie Maj 14, 2017 21:49

Imprinting, do sterownika tempomatu musisz mieć jeszcze wspornik
montażowy (taka wyprofilowana blacha), oraz maskownicę przycisków z dodatkowym otworem.

[ Dodano: Nie Maj 14, 2017 21:49 ]
Imprinting napisał/a:
Szukałem wszędzie i wiązki niestety brak...

W roczniku 2003 - niemożliwe. Poszukaj dobrze za bezpiecznikami, do przycisku będzie gorzej,
ale też do ogarnięcia.

Imprinting - Pon Maj 15, 2017 16:13

BetJar to wszystko co jest przy bezpiecznikach. Ja nie wiem czego szukać, ale może mógłbyś rzucić okiem na to i powiedzieć czy coś od tempomatu tam jest?
BetJar - Sro Maj 17, 2017 22:51

Podjedź do mnie to obadamy (namiary i termin do ustalenia na PW),
a tu masz krok po kroku: http://www.mgf.ultimatemg...ntrol/index.htm