Zobacz temat - [MG ZS]MG kopci przy przyspieszaniu.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS]MG kopci przy przyspieszaniu.

Lukaswroc - Pią Maj 19, 2017 07:26
Temat postu: [MG ZS]MG kopci przy przyspieszaniu.
Witam wszystkich i prosze o pomoc bo czytam i czytam... słucham i słucham... pytam i pytam... i wiem coraz mniej :(
Opisze sytuację od początku dla jasności:

Jak kupiłem moje MG ZS to mocy praktycznie zero (pedał w podłodze a on nie jedzie) więc pojechał podpiąć pod kompa i wyszło, że przepływka podje max 25%.
Pojechałem kupiłem nową przepływkę (zamiennik) i się zaczęło. Na luzie na wolnych autko nie puszcza grama dymu, jak przygazuję do 4000 to tylko czarny bąk, natomiast sytuacja się zmienia podczas jazdy. Powyżej 2000-2500 obr jak przyspieszam idzie siwy (chyba ciemny) dym (widać dopiero w nocy jak ktoś za mną jedzie), jak ustabilizuję obroty i prędkość to zero. Natomiast jak włączę klimę to już powyżej 2000-2300obr kopci na czarno aż cała klapa zasyfiała. Na autostradzie kopci na czarno dopiero powyżej 150km/h.
Jedni mechanioki twierdzą że przepływka, inni że wtryski, jeszcze inni że turbo.
Może ktoś miał podobne objawy bo wymieniać wszystko po kolei to jak gra w lotto.

bociannielot - Pią Maj 19, 2017 10:49

nieszczelnosc w układzie turbo obstawiam
Lukaswroc - Sob Maj 20, 2017 21:49

A czy w przypadku nieszczelności nie powinien być mułowaty i gwizdać??? Bo mnie się wydaje, że chociaż powinien być gwizd. Dziwne jest to, że silnik nie kopcijak stoi tylko przy obciążeniu jak jadę.
sknerko - Sob Maj 20, 2017 22:39

Przy nieszczelnym dolocie to nie jest dziwne tylko normalne. Jak stoi to turbo dmucha tyle o ile i nieszczelność nie ma wiekszego wpływu na ilość powietrza w mieszance, jak jedziesz to turbo już daje spore ciśnienie w dolot i wtedy powietrze spieprza gdzieś bokiem i masz w mieszance za dużo paliwa w stosunku do powietrza i kopci.
Lukaswroc - Pią Lip 28, 2017 23:01

W końcu miałem czas i możliwość sprawdzenia układu dolotowego. Rozebrałem wszystko od turbo do dolotu i dałem do sprawdzenia. Cooler był w jednym miejscu dziurawy to go pospawali. Metalowa rura od turbo wraz w resztą gumowych (2szt: z i od coolera) są szczelne bo również sprawdzili. Jedyne co mi się teraz nasuwa na myśl to oddać wtryski do sprawdzenia ponieważ żadnej różnicy nie ma. Niektórzy twierdzą że może być to również wina zaciętego EGR-a.

Jakieś sugestie.

bociannielot - Pon Lip 31, 2017 13:59

Lukaswroc, a nie masz jakis pakietow malego tuningowca u siebie? nie widze tez info o redukcji do turbo, też sprawdzona była?
Lukaswroc - Pon Lip 31, 2017 19:31

Żadnych pakietów nie mam. Wszystko w oryginale.
Jeżeli chodzi o "redukcje do turbo" to o co konkretnie Ci chodzi? Tak jak wcześniej napisałem sprawdzane były 2x gumowa rura + metalowa ta co idzie za silnik do turbo. Coś jeszcze jest? Może ci chodzi o to gniazdo w które sie wciska te metalową rure?

Remigiusz - Pon Lip 31, 2017 19:47

A bez przepływki jak jechał ?
Lukaswroc - Wto Sie 01, 2017 09:28

Tak jak pisalem na wstepie. Przeplywka byla walnieta i nie jechal w ogole (pedal w podlodze a nie moglem ze swiatel ruszyc). Jak wymienilem przeplywke to kopniecie maksymalne ale kopci. Myslisz ze to wina zamiennika przeplywki? Najwyzej odepne przeplywke i pojezdze to zobacze czy kopci na wypietej.
bociannielot - Wto Sie 01, 2017 09:34

Redukcja to kawałek gumy na turbo, tej gumy co rura dolotowa metalowa z IC do niej wchodzi
Lukaswroc - Pią Sie 04, 2017 09:01

A widzisz o tym zapomniałem. Dzisiaj wieczorem sprawdzę jak tylko słońce zajdzie bo wykitować idzie :cry:

[ Dodano: Wto Sie 01, 2017 21:19 ]
OK, sprawdziłem już resztę. Redukcja jest cała (opaski też). rura od filtra do turbo też jest w porządku. Jedyne co to ktoś przede mną coś rzeźbił w tej rurce przy wlocie do turbo ale to raczej nie ma znaczenia ponieważ idzie tam opaska. Również rura od odmy (chyba) też jest cała.

Jutro najwyżej przepływkę odczepię i trochę tak pośmigam zobaczę czy coś to da.

[ Dodano: Pią Sie 04, 2017 09:01 ]
Tak więc przepływka odpięta. Autko zrobiło sie "mułowate" ewidentnie nie ma takiej mocy jak powinien mieć. Przypomina jazdę starym SDI albo jak bym miał przyczłapkę za sobą. Aby dobrze go napędzić biegi trzeba zmieniać przy 3.000obr no i za każdym razem pedał w podłodze a on się powoli rozpędza.
Wczoraj jechał za mną ojciec i sprawdzalśmy jak tam dymienie. 1 jazda to pedał w podłodze, zmiana biegów między 3.000 a 3.500obr, ojciec twierdzi że dopier powyżej 3.000 puszczał "bąka" przy zmianie biegu.
2 jazda to na spokojnie zmiana biegów 2.000-2.200obr i wtedy grama dymu, nawet rzadko kiedy bąk się zdarzał.
Jak jechałem sam i za mną jakieś obce auto to przy pedale w podłodze przy około 3.000obr zdawało mi się że trochę dymi ale to nie tyle co z podpiętą przepływką.

Moje pytanie więc brzmi: Czy jest możliwe ża nowy "zamiennik" jest walnięty? I czy da się dla 100% pewności że dymienie to wina przepływki sprawdzić to na komputerze.

I najważniejsze jaka jest pewność, że jak kupię oryginał za około 650-750zł to dymienie się nie pojawi z powrotem. Może jest jakiś sposób na pominięcie tej nieszczęsnej przepływki?

Remigiusz - Pią Sie 04, 2017 09:29

Sposób jest wgrać inne mapy do sterownika co wykasuje przeplywke.

Napisz to mnie to ogarnę tobie.

Co do rurki wlotu to ona taka jest fabrycznie.

bociannielot - Pią Sie 04, 2017 09:41

Remi tylko może wypadało by wspomniec koledze że po Twoich mapkach auto będzie dymiło duzo bardziej niż na serii :wink:
longer86 - Pią Sie 04, 2017 09:43

To jest diesel , musi dymić, a jak nie dymił to było coś zepsute
Lukaswroc - Pią Sie 04, 2017 09:50

Rozumiem ze to diesel ale chyba nie powinien dymic az tak! Przy kazdym wcisnieciu pedalu czarne kleby? Klapa i zderzak od dolu do gory czarna? Juz nie wspomne jak klime wlacze.
bociannielot - Pią Sie 04, 2017 10:15

longer86, xD
Lukaswroc, masz rację na serii nie powinien nawet dymka puscic, nie wazne czy but w podlodze i wlaczona klima :ok:

Lukaswroc - Pią Sie 04, 2017 10:45

bociannielot, No wlasnie do tego zmierzam ze nie powinien dymic. Wiec pyanie nasowa sie inne: czy moj zamiennik przeplywki jest walniety i czy da sie to sprawdzic jak sie podlaczy pod komputer w czasie jazdy. Czy ktos cos takiego juz robil?

Wiem ze 2,0 w dieslu to nie rakietu ale nie powinien dymic.

bociannielot - Pią Sie 04, 2017 11:33

Lukaswroc, ogolnie odczyty z przepływki da sie sprawdzic czy sa prawidlowe, musialbys poszukac tylko jakie maja byc i porownac, osobiscie nigdy tego nie robilem, nie wiem tez czy kopcenie to efekt przeplywomierza :ok:
Remigiusz - Pią Sie 04, 2017 19:50

Jak masz elm327 sprawdź sobie doładowanie oraz wartości przepływki ile max pokazuje i podaj.

Ale jak kopci tak drastycznie ze okopcone na serii to coś nie tak.

A robiłeś test szczelności kompresorem dolotu ?

Lukaswroc - Sob Sie 05, 2017 06:50

Remigiusz, Wysłany: Pią Lip 28, 2017 23:01 :W końcu miałem czas i możliwość sprawdzenia układu dolotowego. Rozebrałem wszystko od turbo do dolotu i dałem do sprawdzenia. Cooler był w jednym miejscu dziurawy to go pospawali. Metalowa rura od turbo wraz w resztą gumowych (2szt: z i od coolera) są szczelne bo również sprawdzili.
Redukcja jest cała (opaski też). rura od filtra do turbo też jest w porządku
Również rura od odmy (chyba) też jest cała.

Jeżeli chodzi o elm327 to nie mam a mój mechanik będzie dopiero po niedzieli żeby sprawdzić. Chyba że znacie kogoś z Wrocławia kto ma to podjadę choćby dzisiaj.

JAK MYŚLICIE NADA SIĘ?
http://allegro.pl/elm327-...6743126059.html

JAK TAK TO PODJADĘ I KUPIE BO TO NIE DUŻE PIEIĄŻKI

bociannielot - Sob Sie 05, 2017 09:15

Lukaswroc, na bt sobie kup elma i potem wszystko smartfonem sobie ogarniesz z aplikacją np torque :)
Remigiusz - Sob Sie 05, 2017 22:45

To ze dales sprawdzić wiem. Tylko pytanie czy oglądali tylko rury czy w całości sprawdzili układ jeszcze :-)
Lukaswroc - Nie Sie 06, 2017 12:20

Oddałem wszystko do sprawdzenia. Mówili że sprawdzili wszystko i tylko cooler był nieszczelny. Nie było mnie przy tym jak sprawdzali. Podejrzewam że osobno sprawdzali każdą część ponieważ wszystko czyste wróciło. Ja sam jeszcze sprawdziłem organoleptycznie wszystko.

Zastanawia mnie to że jak teraz mam odpiętą przepływkę to mogę go kręcić do ponad 3 tys i nie kopci.

Remigiusz - Nie Sie 06, 2017 21:50

Opcja jest jeszcze taka ze ktos Odwalil lipe przy mapowaniu. Skoro bez przepływki jest w normie.
Lukaswroc - Pon Sie 07, 2017 11:25

No bez przepływki jest w normie (z kopceniem) ale jedzie jak by bez turbo. Pedał w podłodze a on powoli się napędza. No i pytanie co z tym dalej? Jutro jade podpiąć go pod komputer i sprawdzić parametry w czasie jazdy jakie są bez i z przepływką. Rozmawiałem jeszcze z mechanikiem moim i powiedział że to raczej jest wina zamiennika przepływki, że niby podaje złe parametry.
bociannielot - Pon Sie 07, 2017 11:31

jak bez przepływki nie kopci to tak jak mechanik powiedział :ok:
Lukaswroc - Sob Sie 12, 2017 10:07

Jutro będzie pod komputerem to będzie więcej wiadomo

[ Dodano: Sob Sie 12, 2017 10:07 ]
Ok więc na komputerze wszystko w porządku.

Ale z innej beczki, Jakie wymiary powinna mieć ta gumowa redukcja od turbo do ic?
Okazało się że musiała pęknąć jak ją demontowałem lub nie zauważyłem pęknięcia od wewnątrz i pokazał się na niej olej (a dokładniej na tych splotach wzmacniających. Może to wina właśnie tego że kopci bo jak by nie patrzył to ciśnienie właśnie tamtędy może uciekać.
Spisałem jakiś nr z tej redukcji: ERR-5873

Remigiusz - Sob Sie 12, 2017 21:54

Zmierz suwmiarka i kup redukcję silikonowa na alledrogo.
Lukaswroc - Nie Sie 13, 2017 10:29

Wiem tak zrobiłem, wyszło mi 51/37. Do 5bar wystarczy? Czy lepiej na 7bar kupić.
longer86 - Nie Sie 13, 2017 14:15

Wystarczy Ci do 2bar. Ale takich nie ma.
Lukaswroc - Nie Sie 13, 2017 17:27

no to spoko, jutro zamawiam i pewnie w środę zamontuje i dam znać jak z dymieniem
bociannielot - Pon Sie 14, 2017 09:59

Lukaswroc napisał/a:
Ale z innej beczki, Jakie wymiary powinna mieć ta gumowa redukcja od turbo do ic?
wiedziałem że to ona :ok:
Lukaswroc - Pon Sie 14, 2017 10:13

bociannielot, no to się jeszcze okaże czy to przez nią kopci :wink:
bociannielot - Pon Sie 14, 2017 11:33

Lukaswroc, przez nią :ok: miałem tak samo, -40% do mocy +400% do dymienia :ok:
Lukaswroc - Sro Sie 16, 2017 10:37

bociannielot, Tak więc redukcja wymieniona na nową i przestał kopcić na czarno. Teraz już "tylko" stawia siwą chmurę przy przyspieszaniu jak się turbo załącza a później już czysto.