Zobacz temat - [R25] Zbyt mała siła hamowania na przeglądzie technicznym
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Zbyt mała siła hamowania na przeglądzie technicznym

colo254 - Wto Maj 23, 2017 21:55
Temat postu: [R25] Zbyt mała siła hamowania na przeglądzie technicznym

Hej :mrgreen:

Dzisiaj byłem na przeglądzie i diagnosta powiedział mi, że mam za słabe hamulce szczególnie na tylnej osi :oops: ... Jaka powinna być siła hamowania dla Rover'a 25, który ma z przodu tarcze lite, a z tyłu bębny ?

Dla mnie były to wyniki:

Z przodu:

ok. 1,7 i 1,8

Z tyłu

0,8 i 0,9

Ręczny

1,4 i 1,5

Zastanawia mnie to, dlaczego ręczny jest aż o tyle silniejszy od zwykłych hamulców z tyłu :o

Podczas próby hamowania ręcznym samochód aż wyciągnęło z rolek, natomiast na zwykłym hamulcu nie było szans zatrzymać rolek... Diagnosta mówił mi, że nie wciskam do końca hamulca, ja natomiast naciskałem go z całej siły... :cry:

Czy ktoś też miał taki problem z hamulcami ? :|


Pozdrawiam :cool:

Remigiusz - Wto Maj 23, 2017 22:32

Cylinderki do wymiany pewnie ciekną. Ściągnij bęben i zobacz do środka ;) Skoro na ręcznym jest ok to szczeki są ok i hamują dobrze tylko silą z pedału nie przechodzi do szczeki. Czyli problem w hydraulice.
krzychuuu1992 - Wto Maj 23, 2017 23:27

Swoją drogą co to za stacja na której samodzielnie wjeżdża się na rolki ?
Remigiusz - Sro Maj 24, 2017 09:44

Chyba na każdej tak jest. To kto ma wjechać jak tylko jeden gość jest. Ja się nie spotkałem jeszcze żeby diagnosta wjeżdżal.

Mnie tylko dziwi ze on na to nie wpadł w czym problem.

krzychuuu1992 - Sro Maj 24, 2017 11:41

U mnie w mieście są dwie SKP i cały proces przeglądu, wjeżdżanie na rolki itd. przeprowadza diagnosta i wydaje się to logiczne.

Co do problemu, jeżeli przód hamuje około 1,8 a tył 0,8 i założymy, że przeciętny rozdział siły hamowania to 70/30 to ja nie widzę problemu. (0,8/2,6*100% czyli 30% tył. 0,8/2,6*100% czyli 70% przód)

Markzo - Sro Maj 24, 2017 12:24

Przy bebnach i bez abs 200/25 hamuje tyle slabo/wcale. W 200 wywalilem korektor sily hamowania i dalem trojniki - auto zaczelo hamowac. Przy abs i 4x tarcze nie ma tego problemu :)
bociannielot - Sro Maj 24, 2017 12:33

Remigiusz napisał/a:
Chyba na każdej tak jest. To kto ma wjechać jak tylko jeden gość jest. Ja się nie spotkałem jeszcze żeby diagnosta wjeżdżal.

gdzie Ty Remi mieszkasz? ja się nie spotkałem jeszcze żebym ja sam musiał gdziekolwiek na diagnostyce autem wjeżdżać xD

m166 - Sro Maj 24, 2017 12:39

kol Remigiusz ma rację , u mnie było identycznie okazało się że przeciekał cylinderek po wymianie hamulce OK
pozdrawiam
w mojej mieścinie są 4 stacje diagnostyczne i na każdej diagnosta sam wjeżdża autem na stanowisko do przeglądu

sknerko - Sro Maj 24, 2017 12:49

Bo zdaje się że teraz maja obowiązek wjechać samemu
krzychuuu1992 - Sro Maj 24, 2017 13:05

Obowiązek obowiązkiem, ale tak czasami jest po prostu bezpieczniej i mniej kłopotu jak trafi się jakiś niedzielny driver xD Pozatym PT to usługa, za którą płacisz i liczysz, że wykona to profesjonalista i od razu zbada jak zachowuje się pojazd chociażby na wyżej wymienionych rolkach.
bociannielot - Sro Maj 24, 2017 13:16

ja dodam że nawet jak korzystałem ze stacji diagnostycznej za granicą (czyt. w Sosnowcu :D ) to tam diagnosta też sam wjeżdżał na kanał, rolki itp
Remigiusz - Sro Maj 24, 2017 13:16

Znam tylko Podkarpacie :D Na innych nie bylem :wink: Wiesz nie musisz sam wjechać jak nie chcesz bo się gość zawsze pyta ale żeby było szybciej bo mało komu chce się czekać :wink:

Wszystko ma iść szybko i sprawnie.

Ja znow odwrotnie w 200 mialem zawsze problemy na tarczach i abs tyl ze kiepsko hamowalo. Mam bebny teraz w 45 na tyle i problemow mniej ale cylinderki pracuja jak trzeba.

Wystarczy zobaczyc do srodka jak pisalem wyzej i caly problem bedzie widoczny. ;) Filozofii tutaj wiekszej nie ma :wink: