Zobacz temat - [R75] Pomoc z Toaf'em
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pomoc z Toaf'em

itemek48 - Sro Maj 24, 2017 11:07
Temat postu: [R75] Pomoc z Toaf'em
Witam, czy jest gdzieś jakiś tutorial jak korzystać z Toafa ? bądź ktoś chciał by mi pomóc sie pobawić toafem ? chodzi mi głównie o kodowanie. Wiem ze na forum jest multum tematów na ten temat ale znaleźć w nich konkretną odpowiedź czy pomoc granicy z cudem ponieważ jest w nich masa stron i postów nic nie wnoszących.
dzelo23 - Sro Maj 24, 2017 12:55

Toaf nie jest jakoś strasznie skomplikowany. Z czym masz problem?
itemek48 - Sro Maj 24, 2017 13:47

b]dzelo23[/b], Hmm chodzi mi o wytłumaczenie co do czego i jak. Co mogę uzyskać poprzez toafa w swoim roverze :) może podaj mi swój nr GG albo fb to pogadamy :) będzie o wiele sprawniej i wygodniejsze
longer86 - Sro Maj 24, 2017 14:38

Mówisz ze nie możesz znalezc nic konkretnego... Ale nic konkretnego nie poszukujesz przejrzałbyś forum, temat toafa to wiedziałbyś co od czego. Tak w skrocie
itemek48 - Sro Maj 24, 2017 14:56

Właśnie napisałem że szukam czegoś co wytłumaczy mi co z czym się je :) i na forum wiem że znajdę odpowiedz ale znaleźć ja graniczy z cudem bo tematy mają nawet po 80stron
dzelo23 - Sro Maj 24, 2017 15:46

To może napisz na fejsowej grupie, ja za fejsem słabo ale multum ludzików tam zagląda. Nie zdziwiłbym się gdyby było więcej niż tu. :D
marcin.misek - Sro Maj 24, 2017 16:49

Szybka acz krótka instrukcja :

1. Zakładam ze potrafisz sciagnac i zainstalowac program oraz sterowniki do kabla i kabel jest prawidlowy.
2. uruchomienie programu :
- najpierw podłączasz kabel do komputera
- nastepnie uruchamiasz program
- w przeciwnym wypadku program nie wykryje Twojego portu COM.
3. Wybierasz odpowiedni port COM i wciskasz Polacz.
4 . Wybierasz interesujący Cie modul i działasz, modulu :
- Silnik - wiadomo, na podstawei kodow ZCS następuje autodetekcja silnika, ale mozna wybrac inny, jezeli zle odczyta,
- BCU - modul komfortu , szyby, drzwi, alarm
- IKE - licznik
- ABS/ASC - wiadomo
- PDC - czujniki parkowania
- JATCO - autoatyczna skrzynia biegow
-SMAC - elektryczne fotele z pamiecią
- LCM - światła
- EWS - immobilizer
- SRS - poduszki powietrzne
- ATC - modul klimatyzacji automatycznej
- RADIO - radio
- SHD - szyberdach aelektryczny
- Webasto - webasto
Dział tools to kolejne 3 guziki :
- Skan pojazdu - jak sama nazwa wskazuje, skanuje caly pojazd w poszukiwaniu dostepnych modulow, odczytuje bledy, mozna zapisac raport, jak i hurtowo usunac wszystkoe bledy ze znalezionych modolow
- VIN - narzedzie do kopiowania nr VIN z Zródła do Cel . Kazdy moduł ktory poisiada nr VIN moze byc zrodlem, Celem moze byc jedynie modul w ktorym da sie zapisac nr VIN. Jezeli zrodlowy nr vin jest "dlugi" a docelowy "krotki", zostanie zapisany jedynie koncowka "dlugiego" VIN Jezeli Zrodlo jest "krotkim" VINem , a Cel dlugim, analogicznie zostanie zastapiony jedynie sam koniec nr VIN.

Po wybraniu zadanego modulu i poprawnym polaczeniu sie z nik pojawiają sie karty i tak :
- Bledy
- Odczyt - wiadomo
- Kasowanie - kasuje bledy i dokonuje ponownego odczytu bledow
- Kodowanie
- Odczyt - wiadomo
- Zapis - zapisanie dokonanych zmian
- Kopia zapasowa - wykonanie kopii zapasowej danych, dane sa odczytywane z modulu i zapisywane na dysku w plikach o formacie *.toaf
- Przywroc - przywracanie kodowanie z pliku kopii zapasowej
Ponizej tych guzikow jest lista rzeczy ktore mozna zmienic, nalezy wybrac odpowiednia rzecz ( np jezyk wyswietlacza w IKE) i z tabelki po prawej wybrac odpowiednia wartosc Niektore dane mozna wpisac "z reki", wowczas tabelka po prawej jest nieaktywna, a aktywuje sie pole Wartosc wlasna , gdzie nalezy wpisac odpowiednią wartosć ( np Obroty biegu jalowego w module silnika ( diesel)).
Ponadto program wykonuje automaczyczna kopie bezpieczenstwa przy kazdorazowym odczycie kodowania. Pliki te zapisywane sa gdzies na dysku. Gdzies poniewaz ze wzgledu na blad w programie zle wybierana jest sciezka danych backupu. Nalezy poszukac na dysku plikow *.toaf
Co do czego i jak sie koduje, nalezy wydedukowac z opisu, zapytac na forum, badz nie dotykac opcji jezeli nie wie sie co to jest.

Kolejna Karta,
Kontrola :
Steroanie wybranymi jednostami ktore sa podrzedne pod dany modul, np zapalanie poszczegolnych swiatel , czy testowanie predkosciomierza na liczniku. suwak sluzy do sutawienia wartosc ( np dla predkosciomierza ) , nie dziala wszedize.
- Start - wlaczenie kontroli
- Stop - wylaczenie

LIVE DATA
- najciekawsza karta, a z najwiekszymi problemami obslugi.
Po lewej jedna lista, po prawej druga.
Ta po lewej pewnie pusta.
- nacisnij PPM na lewej liscie i wcisnij DODAJ
z podanej listy nalezy wybrac co nas interesuje, nadac nazwe dla dancyh wartosci (np napiecia ) i zapisac.
zapisana nazwa pojawi sie na lewej liscie.
- START- nalezy wybrac interesujacą nas nazwe wartosci LIVE DATA wcisnac start, po prawej pojawia ze wybrane przez nas nazwy, oraz biezace wartosc.
- STOP - zatrzymanie pomiarow
- POKAZ LOGI - pokazuje okienko z dokonanymi pomiarami, mozna wyeksportowac do pliku.

PILOTY ( dla BCU)
- lista pilotow jakie sa przypisane do naszego BCU. mozna je dowolnie kasowac.
- Dodanie nowego pilota wymaga podania hasla - po haslo prosze sie zwrocic na toaf@roverki.eu


Mam nadzieje ze wystarczy na poczatek. Program jest prosty, jezeli sie czyta co sie robi, nie robic nic na pałe... ale dal takich wlasnie sa przewidziane pliku auto backupu... W razie PROBLEMOW - pisac, najelpiej na forum, ew na profilu TOAF'a na FB.
Live data nie jest dostepna dla kazdego modulu, Chip tuning tylko dla DDE ( uzywac rozwaznie)

Chyba tyle...

ARTUR1983 - Sro Maj 24, 2017 17:41

Ja myślę że chodziło bardzej o taki tutorial na przykład.

Chcę mieć z kluczyka aby wszystkie szyby się domykały.

Czyli
1.Uruchamiamy BCU
2 klikamy KODOWANIE
3.wpisujemy wartość itp
4.Zapisujemy.

Coś w ten deseń.

marcin.misek - Sro Maj 24, 2017 18:50

I dla kazdej opcji tak opisywac ?
no bez przesady...
trzeba czytac..;/

ARTUR1983 - Sro Maj 24, 2017 20:48

marcin.misek napisał/a:
I dla kazdej opcji tak opisywac ?
no bez przesady...
trzeba czytac..;/


No właśnie jakby był oddzielny temat prowadzony na bieżąco bez zbędnych komentarzy w temacie o toafie to by było krótko i na temat bez przewijania kilku kilkunastu stron by się dowiedzieć jak coś zrobić.

A druga sprawa są bardziej i mniej skomplikowane rzeczy więc prostota w przekazie informacji jak coś zrobić jest najważniejsza.

adam_26 - Sro Maj 24, 2017 21:02

Wiesz co sory ale nawet nowicjusze jakich spotkałem nie mieli problemów, takich jak ty ich pierwszy kilkuminutowy kontakt z programem i każdy wiedział co gdzie klikać i gdzie sobie szukać. To nie jest program dla blondynek i lepiej żeby się one tego w ogóle nie dotykały:!: Wystarczy czytać ze zrozumieniem. A jak ci się nie chce poszukać na forum to pojedz do warsztatu żeby ci kompa podłączyli $$$ .
ARTUR1983 - Czw Maj 25, 2017 07:19

adam_26 napisał/a:
Wiesz co sory ale nawet nowicjusze jakich spotkałem nie mieli problemów, takich jak ty ich pierwszy kilkuminutowy kontakt z programem i każdy wiedział co gdzie klikać i gdzie sobie szukać. To nie jest program dla blondynek i lepiej żeby się one tego w ogóle nie dotykały:!: Wystarczy czytać ze zrozumieniem. A jak ci się nie chce poszukać na forum to pojedz do warsztatu żeby ci kompa podłączyli $$$ .


Dalej spłycasz temat i czepiłeś się kwestii która ci odpowiada ale nie jest sednem sprawy o którą chodzi.

dzelo23 - Czw Maj 25, 2017 07:48

Załóżmy że zakładamy temat o poradach w toafie, ktoś zadaje pytanie co i jak zrobić, pada odpowiedź a dwie strony dalej ktoś pyta o to samo bo to już jest 80ta strona i nie chce mu się szukać.
Ja rozumiem że ktoś nowy, pierwszy raz podłącza kompa pod auto, no ale zrozum ile razy można pisać to samo tylko dlatego że ktoś nie chce poszukać/przeczytać.
Nawet nie napisałeś konkretnie o co chodzi.

longer86 - Czw Maj 25, 2017 09:06

Sądząc po wypowiedzi z FB to oczekuje więcej możliwości niż te wypisane w programie, a takich nie ma. Chyba ze sam rozpracuje oprogramowanie siedzace w modułach. Jedyne opcje niedostępne dla darmowego użytkownika to dopisanie kluczy i mocniejsze mapy do klekota. Tyle w temacie.
ARTUR1983 - Czw Maj 25, 2017 09:56

dzelo23 napisał/a:
Załóżmy że zakładamy temat o poradach w toafie, ktoś zadaje pytanie co i jak zrobić, pada odpowiedź a dwie strony dalej ktoś pyta o to samo bo to już jest 80ta strona i nie chce mu się szukać.
Ja rozumiem że ktoś nowy, pierwszy raz podłącza kompa pod auto, no ale zrozum ile razy można pisać to samo tylko dlatego że ktoś nie chce poszukać/przeczytać.
Nawet nie napisałeś konkretnie o co chodzi.


Masz 1510 postów na chwilę obecną w temacie o toafie. Czy tu chodzi o to że komuś się nie chce czy może nie wie że już taki temat jest gdzieś tam na którejś stronie np w 789 poście poruszony? Czy ma czytać od 1 posta czy od 1510 do tyłu bo będzie szybciej mimo że tego nie wie?
A co w sytuacji jak przeczytał wszystkie 1510 postów i nie znalazł odpowiedzi bo nie chciał wyjść na kogoś komu się nie chce poszukać ?

Po prostu temat o toafie jest źle skonstruowany. Powinny być dwa tematy jeden do zadawania pytań/rozwiązywania problemów a drugi już z gotowymi rozwiązaniami wtedy unikniesz zadawania w kółko tych samych pytań przez takie osoby o których piszesz.

sknerko - Czw Maj 25, 2017 11:09

ARTUR1983, u góry masz taki pasek z napisem google on mocno ogranicza ilość postów do przeczytania rece opadają jak się czyta to co piszesz
itemek48 - Czw Maj 25, 2017 12:32

Właśnie dzięki temu tematowi i temu co pisałem na fb uzyskałem odpowiedz której nie mogłem znaleźć. Tzn wychodzi na to że znalazłem już wcześniej ale teraz dostałem odpowiedź konkretną. Bez domyślania się czy dobrze myślę czy nie.
I nie chodziło mi o sama obsługę programu bo jest ona banalnie prosta. Po prostu nie rozumieliscie tego o co mi chodziło. I sam tez nie potrafiłem dobrze tego określić. Wiec juz spokojnie. Może zrobiłem lekkie zamieszanie ale to nie powód aby obrażać odrazu .
W

ARTUR1983 - Czw Maj 25, 2017 13:20

sknerko napisał/a:
ARTUR1983, u góry masz taki pasek z napisem google on mocno ogranicza ilość postów do przeczytania rece opadają jak się czyta to co piszesz


No co ty? :)

Dzięki że mi powiedziałeś ze jest google. :P

A tak na poważnie tu nie chodzi o czas i w jaki sposób to znajdę ale w pewnym sensie "syf" w temacie o programie Toaf by go przekopać i znaleźć konkret danej sprawy która kogoś interesuje.

longer86 - Czw Maj 25, 2017 13:24

ARTUR1983 napisał/a:
A tak na poważnie tu nie chodzi o czas i w jaki sposób to znajdę ale w pewnym sensie "syf" w temacie o programie Toaf by go przekopać i znaleźć konkret danej sprawy która kogoś interesuje.


bo jak kolega wyżej wspomniał:

itemek48 napisał/a:
I nie chodziło mi o sama obsługę programu bo jest ona banalnie prosta


problemem okazało się:

itemek48 napisał/a:
I sam tez nie potrafiłem dobrze tego określić


a więc podstawy e szkoły podstawowej;) formułowanie zdań. ciężko odpowiedzieć na bliżej nieokreślone pytanie

sknerko - Czw Maj 25, 2017 15:38

ARTUR1983 napisał/a:
No co ty?

Dzięki że mi powiedziałeś ze jest google.
A ile razy z niego korzystałeś? wiedzieć a korzystać to dwie różne sprawy :P bo ja jakoś zawsze znajduję rozwiązanie moich problemów przy jego pomocy i następuje to z reguły bardzo szybko a nie wydaje mi się by google nie indeksowało zapytań o toaf. pytałem tez niedawno o pewną rzecz w toafie bo nieoczywistym mi się coś wydawało a na forum odpowiedzi nie było i bez szemrania chłopacy napisali co mi było potrzeba więc zastanów się czemu teraz nagle taki opór powstał w dublowaniu informacji o programie. Może to nie na forum jest bajzel a ludzie nie potrafią googla zapytać o to o co im chodzi?
jmierzwa952 - Pią Maj 26, 2017 07:18

wyzej wspominacie o fb, mozna prosic nazwe grupy zeby dołączyć? :wink:
mariuszstyczen1 - Czw Kwi 12, 2018 00:30
Temat postu: [R75] Pomoc z Toaf'em
Połączyłem ostatnio mojego roverka z Toafem, kilka błędów usunąłem ale niestety nie mogę znaleźć LIVE DATA gdzie ona się znajduje?

dodam że po wejściu w moduł Silnik na gorze mam tylko Błędy i Kody zcs, poniżej odczyt i kasuj

R75 1.8turbo 2004r.

dzelo23 - Czw Kwi 12, 2018 11:14

Toaf niestety nie ma live data do 1.8 i 1.8turbo
mariuszstyczen1 - Nie Kwi 15, 2018 21:59
Temat postu: [R75] Pomoc z Toaf'em
dzieki za info
viking - Nie Kwi 22, 2018 10:30

Jak ustawić Service Oil bo wszelkie wartości jakie wprowadzam to zegar pokazuje maks 1100 km do Oil serwis
Arczibald - Sob Mar 20, 2021 14:40

Witam wszystkich,
Koledzy mam pytanie o procent jasności swiatek długich by świeciły jak drogowe.
W toaf już to ustawiłem ale jest to prawdopodobnie 30%.
Chciałbym zwiększyć do 50%
Będę wdzięczny za podpowiedź

Dziadek - Sob Mar 20, 2021 21:39

Z tego co pamiętam kiedy ustawiałem DLRy to nie było wyboru mocy świecenia, więc wymieniłem żarówki na zimniejsze i teraz barwę w dzień mają zbliżoną do neutralnej, a w nocy i tak nieźle dają. Spróbuj bo to koszt paru zeta i nie trzeba grzebać w programie.
Arczibald - Sob Mar 20, 2021 21:44

Zmieniłem żarówki na mocne Philipsy 6000k ale przy tej obniżonej wartości świecą i tak słabo. Zorientowałem się kiedy kierowcy migali światłami. Pewnie widok jest na poziomie świateł pozycyjnych.
Fajnie byłoby zwiększyć sobie tę wartość

dawidd - Nie Mar 21, 2021 07:36

usiądź w drugim aucie na przeciwko swojego i zobaczy czy nie oślepiasz - bo może migają ci bo wydaje sie im ze jedziesz na długich, a nie drl'ach - dzienne w odbłyśnikach długich tak niestety dzialaja ze oślepiają
0L0 - Nie Mar 21, 2021 11:08

Ja jak jeżdżę na "dziennych" to zawsze opuszczam światła najniżej jak się da (pokrętłem przy włączniku świateł).

Należy też mieć na uwadze to, że to nie są światła przeznaczone do jazdy dziennej i teoretycznie można by za takie coś stracić dowód rejestracyjny.

Światła drogowe mają na celu walić wąskim snopem światła najdalej jak się tylko da przed pojazd. Nawet jak jest to 30% to może to być uciążliwe dla innych uczestników ruchu, dlatego takich "DLRów" powinno się używać tylko przy słonecznej pogodzie lub niewielkim zachmurzeniu.

Arczibald - Nie Mar 21, 2021 12:03

Prawda, skupiłem się na słabym natężeniu a nie pomyślałem o wiązce i mimo wszystko oślepianiu. To mógł być powód zwracania uwagi przez nadjeżdżających.
Teraz je opuszczę lub zmienię na standard. Chciałem z tego korzystać z uwagi na oszczędność żarników...

marcin.misek - Sro Mar 24, 2021 17:27

Arczibald napisał/a:
Chciałbym zwiększyć do 50%

Można,ale powoduje to mryganie świateł. 30% jest ustawieniem optymalnym.

Arczibald - Sro Mar 24, 2021 17:30

Rozumiem,
zostaję więc przy 30%

Rover_75_1_8_t - Sro Mar 23, 2022 22:38

Fajny post.
MaReK - Sro Mar 23, 2022 23:58

Rover_75_1_8_t napisał/a:
Fajny post.

Zajebisty ;)