Zobacz temat - [R75]Części potrzebne do naprawy VIS
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]Części potrzebne do naprawy VIS

sknerko - Czw Maj 25, 2017 20:52
Temat postu: [R75]Części potrzebne do naprawy VIS
Wiem że o VIS są całe elaboraty na forum ale że ostatnio reanimowałem VISy w moich autach to napisze jakie podzespoły są potrzebne do naprawy i gdzie udało mi się je nabyć.
Zacznijmy od switchy krańcowych: Są to switche firmy Cherry i musza mieć odporność na zawilgocenia IP67 (pisze o tym bo na forum jest podany namiar na mikroprzełącznik ale taki co nie jest szczelny i może zdechnąć jak olej się do VISa dostanie) Namierzyłem taki przełącznik i ma on oznaczenie DC2C-K8AA ma 3 nóżki ale środkowa odcinamy bo nie jest potrzebna. Kupiłem go tu https://www.conrad.pl/?we...efKey=mmucQRCTh
Następne są przekaźniki (mówię w liczbie mnogiej bo są dwie wersje VIS z większym i mniejszym przekaźnikiem) w aucie z 1999r jest większy przekaźnik namierzyłem taki firmy HONGFA RELAY o oznaczeniu HFD2/012-S kupiłem tu http://www.tme.eu/pl/deta...e/hongfa-relay/
w aucie z 2000r był przekaźnik mniejszy i tego znalazłem firmy TE CONNECTIVITY o oznaczeniu V23079A1003B301 a kupiłem tu http://www.tme.eu/pl/deta...ty/1-1393788-1/
Na koniec dioda czyli to małe czarne z srebrnym paskiem po jednej stronie to jest zwykła dioda prostownicza o oznaczeniu 1N4007 dostępna wszędzie :)

Rysownik - Czw Maj 25, 2017 21:20

Czad ! chce się za nie zabrać jak skończę temat klamek :D wielkie dzięki za linki, pytanie taktyczne czy jak już to rozłożę.. opłaca się w razie "w" wymienić styczniki nawet jeśli wydają się OK ?
sknerko - Czw Maj 25, 2017 21:31

pewnie że się opłaca, nowe powinny ze 100tys km wytrzymać, przede wszystkim wymyj silniczki dokładnie benzyną ekstrakcyjną, jak i całą resztę i popraw wszystkie lutowania, zdejmując starą cynę i daj nową najlepiej tą co zawiera ołów, mówię bardzo poważnie, w moim poprawa lutowań wytrzymała 10 lat i nadal jest OK
jmierzwa952 - Czw Maj 25, 2017 22:23

piwo dla autora to za malo !
sknerko - Czw Maj 25, 2017 22:25

No szkoda że nie wiem gdzie zdobyć silniczki ale jak się dowiem jakimś cudem to napiszę
Piwo właśnie wypiłem ;P

dj_darco - Pią Maj 26, 2017 06:50

Silniczki można wyciągnąć z zamków BMW E46 ja wyciągnąłem z zamka tylnej klapy. Troszeczkę trzeba je przerobić ale do ogarnięcia :)
sknerko - Pią Maj 26, 2017 08:12

dj_darco, napisz coś bliżej co przerobić jak i czym?
dj_darco - Pią Maj 26, 2017 11:14

w silniczkach od zamka klapy oś jest po drugiej stronie silniczka trzeba ją wyprasować w drugą stronę i skrócić bo jest za długa o 5 mm z tego co pamiętam. Nie jestem pewien na 100% ale ten silniczek jest chyba mocniejszy od oryginalnego i nie nadaje się do balance jedynie do power. Trzeba by było go lekko zdławić opornikiem np?

[ Dodano: Pią Maj 26, 2017 11:14 ]
lub bez kombinacji
https://www.aliexpress.co...e7-e74a8d060cb5
Ale musisz kupić 5 szt :)

sknerko - Pią Maj 26, 2017 12:49

Znaczy ten pasuje do naszych VIS plug&play jedynie oś trzeba przerobić żeby założyć ten pierdolnik co napędza ślimak?
dj_darco - Pią Maj 26, 2017 13:20

ten z chin pasuje tylko trzeba skrócić oś poza tym plug & play
Rysownik - Pią Maj 26, 2017 18:51

Silniczek

To samo tylko sklep inny, zamawiałem u nich drona i kilka innych wynalazków więc mogę śmiało polecić, dbają o klienta, jeśli coś dostaniesz w złym stanie wyślą jeszcze raz za free. Niestety dalej są to chiny ale można zamówić 1szt.. i dostawa jest free :D

Będę pewnie zamawiał w czerwcu.

adam_26 - Pią Maj 26, 2017 19:59

Panowie zgodnie z tym co pisał marek501 tutaj https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=938105&highlight=#938105 prędkość obrotowa 12000-16000RPM jest za duża i silniczek się blokuje. Trzeba by zmierzyć jakie dokładnie obroty mają oryginalne silniczki, jak robiłem pracę inżynierską miałem nkoder pod ręką i miałem czym to zmierzyć, ale teraz niestety go nie mam :/
dj_darco - Sob Maj 27, 2017 05:46

te silniczki nie blokują się na VIS Power więc śmiało je można wsadzać. Inna sprawa przy Balance. Wystarczy delikatnie zdławić silniczek i będzie gitara.
flatron946455 - Wto Maj 28, 2019 10:21

witam, sknerko, a po zlutowaniu juz nowych elementów w Visie, jak ustawiasz ta zebatke jest jakas pozycja poczatkowa ? chyba silniczka nie trzeba bo to juz chyby kwestia sterewania, ale wydaje mi sie ze jakos trzeba ustawic ta zebatke...
sash997 - Sro Maj 29, 2019 17:35

Krzywka na zębatce ma być pomiędzy mikrostykami, jak podłączysz vis to się ustawi odpowiednio
flatron946455 - Czw Maj 30, 2019 14:52
Temat postu: silniczki VIS
a co jesli po wyminaie silniczka sie nie ustawia ?
przekreciłem zaplon na poz 2 i nic nie reaguje..

adam_26 - Czw Maj 30, 2019 20:44

Miernik w rękę i trzeba sprawdzać nie da się diagnozować na odległość :mrgreen:
flatron946455 - Pią Maj 31, 2019 00:04
Temat postu: vis
adam_26 za bardzo się nie znam na tym, nie wiem ile ma mieć super i wogole co do czego :sad: tylko lutowe umiem

Dodano: Pią Maj 31, 2019 00:02
Power zrobiłem i działa.. ten balans nie chciał się ustawić, więc mniej o więcej ustawiłem, i przejechałem się pierwszy raz i normalnie silnik pracował.. później wsiadam i wogole mi na obroty nie chciał wejść i gasl, odkrecilem balans i ta klapka okazała się zamknięta, czyli on zadziałał ale już jej nie otworzył

Dodano: Pią Maj 31, 2019 00:04
Adam_26 mieszkasz nie daleko mnie może być mi z tym pomógł jak bys miał czas, a może masz akurat taki balans na zbyciu to mógł bym go odkupić

adam_26 - Sob Cze 01, 2019 05:44

jakiś balance się znajdzie ;) jak znajdę tylko czas to się dogadamy wysłałem ci priv ;-)
krzyzowiec1410 - Wto Cze 04, 2019 08:37

U mnie też pojawił się problem z silniczkami VIS. Lokalny mechanik nie poradził się z tematem (pomimo konkretnej sumy). Nie chce mi się z nim już walczyć bo dojeżdżam do pracy a nie chce znowu czekać 3 tygodni aż się ogarną.
Błędu nie było przez jakieś 3 tygodnie i znowu się pojawił. Kiedyś ktoś na forum oferował usługę regeneracji tego ustrojstwa. Czy to jest jeszcze aktualne?
Zależy mi na tym aby dostać sprawny moduł a moje uszkodzone odeślę. Chcę to zrobić to na zasadzie podmiany bez czekania na naprawę uszkodzonego elementu.

tommasino - Czw Cze 06, 2019 01:23

krzyzowiec1410, dogadaj sie z adam_26,
On właśnie naprawia VISy.

flatron946455 - Pon Cze 10, 2019 22:22

witam, mam naprawione Visy i jest mały problem A mianowicie silnik nie pracuje równo na biegu jalowym po dodaniu gazu, tak do 2 tyś szarpie jak by się powiedzmy dlawil, i to samo jest przy zejściu... ma ktoś jakieś pomysły?? może po komp trzeba to podpiąć i błędy pomasowac czy coś takiego????
tommasino - Sro Cze 12, 2019 18:02

flatron946455, a nie faluje ci na jałowym? Możliwe, że dostaje sie lewe powietrze do kolektora. Moze masz niedokręcone te VISy. Posprawdzaj równiez wszystkie rurki odmy.
flatron946455 - Sro Cze 12, 2019 22:47

tommasino ,to nie tylko że faluja, wogole na obroty nie wchodził podawałem gazu A obroty spadały do 300, coś mu !@!$# ... przyjechał kolega z komp i jakieś błędy były skasował je i nic nie pomogło i pomyślałem że może akumulator odepne i okazalo sie ze chodzi... nie wiem co to było
tommasino - Czw Cze 13, 2019 18:08

flatron946455, założe się, że dostawał gdzieś lewe powietrze.
flatron946455 - Czw Cze 13, 2019 21:35

jak chodzi to nawet nie będę tego ruszał hehe
Mariuszczs - Nie Lip 28, 2019 11:25

A nowe silniczki są dostępne ? Albo chociaż gabarytowo identyczne żeby podmienić plastik ze szczotkami ?
flatron946455 - Sro Lip 31, 2019 16:49

https://www.conrad.pl/p/s...n-263-h0-229021 ja ten kupilem i dziala, zalozylem go do balance, ale musialem go troszke przerobic
Mariuszczs - Pią Sie 02, 2019 17:24

Lewe powietrze najlepiej sprawdzić psikając motostartem zawierającym eter w miejsca gdzie sobie może zaciągać lewe powietrze. Czyli wszystkie łączenia za przepustnicą aż do głowic. Mi w jednym aucie nawet łapało lewe powietrze na kanale EGR na pęknięciu na głowicy.
Psikamy na pracujacym silniku - przeważnie silnik będzie się mocno dławił jak sobie zaciągnie nieszczelnością.

A z tymi silniczkami co dokładnie przerabiałeś w nich ?

flatron946455 - Nie Sie 04, 2019 18:20

długość tego waleczka, i przylutowalem styki do silniczka...
Gusio92 - Pon Sie 05, 2019 12:57

A najlepiej to sobie sprawdź szczelność dymem;)