Zobacz temat - Ubezpieczenie samochodu na kogoś innego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Prawo i ubezpieczenia - Ubezpieczenie samochodu na kogoś innego

Saaphyri - Nie Cze 11, 2017 14:00
Temat postu: Ubezpieczenie samochodu na kogoś innego
Witam, z racji że jestem młodym kierowcą z 21 letnim samochodem ubezpieczenie wyliczone ubezpieczenie - 3000zł w górę.

Postanowiłem ubezpieczyć auto na moją mamę, która chociaż już kierowcą nie jest, prawo jazdy posiada prawie 40 lat, tutaj sytuacja o niebo lepsza bo ubezpieczenie na rok czasu w znanych markach ubezpieczalni - około 1200zł ( Podejrzewam, że jak pójdę do no name ubezpieczalni to będzie jeszcze taniej ).


I tutaj pytanie:

Czy aby ubezpieczyć samochód w taki sposób, konieczne jest podanie siebie LUB mamy jako współwłaściciela ?

prebenny - Nie Cze 11, 2017 16:54

Jako właściciela podajesz osobę, która jest wpisana w dowodzie rejestracyjnym jako właściciel.

Jeżeli Twoja mama jest w DR wpisana to ona jest właścicielem, jeżeli Ty jesteś wpisany to Ty. Jak ktoś jest współwłaścicielem w DR wpisany to też musi być podany w ubezpieczani.

Jeżeli to jest samochód Twojej mamy a jeździsz nim Ty to teoretycznie powinieneś być wpisany jako użytkownik pojazdu... Czego praktycznie nikt nie robi, bo podnosi to cenę OC do poziomu jakbyś sam był właścicielem. Generalnie z czym się Twoja mama musi liczyć to jak się rozbijesz to ona będzie tracić zniżki (na wszystkie samochody).

longer86 - Nie Cze 11, 2017 21:36

I beny zapomniał dodać, że jeśli auto w dowodzie rejestracyjnym ma wpisanego tylko Ciebie to zapomnij o ubezpieczeniu na kogoś lub czeka Cię wycieczka do wydziału komunikacji żeby dopisać współwłaściciela
sknerko - Nie Cze 11, 2017 21:38

longer86 kto ci tak powiedział znam conajmniej dwie osoby które maja siebie w dowodzie a ubezpieczenie na dwóch
longer86 - Nie Cze 11, 2017 21:51