Zobacz temat - [MG ZT-T ] jakiś przedmuch i chcek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [MG ZT-T ] jakiś przedmuch i chcek

PiotrVN - Wto Cze 13, 2017 09:19
Temat postu: [MG ZT-T ] jakiś przedmuch i chcek
Czołem towarzystwu

jestem w trasie mam zapalony chcek eninge słychać jakiś przedmuch
a komputer melduje

P0306 Cylinder 1 Misfire Detected
P0306 Cylinder 6 Misfire Detected

zgadzało by się z odsłuchem bo błędy wskazują na nieszczelność 1 i 6 cylindra
czy spotkał się ktoś z takim problemem i czy to nieszczelność na wydechu czy wdechu
generalnie zdecydowałem iż jadę mam nadzieję iż to mnie nie zbije bo do domu ponad 600 km

ciekaw jestem waszej opinii .. co tam umarło

sknerko - Wto Cze 13, 2017 09:41

nieszczelność pewnie na kolektorze ssącym a może na Visach.... nieszczelny wydech nie powoduje wypadania zapłonu.
dj_darco - Wto Cze 13, 2017 11:07

dojachać może dojedziesz bez uszczerbku na silniku ale jak masz gaz to przełącz na benzin.
Druga sprawa zobacz czy nie ma przebicia na kablu WN na 1 cylindrze na 6 jest fajka więc raczej mało prawdopodobne żeby miała przebicie.
Możliwe że świece już się kończą.
A może ..... wjechałeś w jakąś wielką kałużę ? :P

PiotrVN - Sro Cze 21, 2017 15:53

Witam ponownie posiadaczy angolewskiej myśli technicznej z dobrych
wieści to iż dojechałem i wymyśliłem iż to niepalący gar daje taki efekt

daleko się nie pomyliłem 6 cylinder świeca nie pali czarno smolista pewnie efekt jazdy z niesprawnością
1 cylinder niby nie jest źle co jest dziwne skoro podaje błąd

po wymianie świec i cewki na 6 cylindrze niestety nie ma poprawy
czyli to objaw nie przyczyna
( błąd ciągle ten sam )

nie pali mi się bo inny angolski produkt mnie wspiera
ale to niedopuszczalne by materia wygrywała ....

nie dobrałem się do wtyczek kompa by sprawdzić przejście
czytałem o tranzystorku w ECM ... skupiam się na tym
bo wszelakie mechaniczne problemy ciśnienie czy kolektory nie zabierają zapłonu

więcej nie zdążyłem ale poproszę o podpowiedzi

za chwilę bedę dłubał głębiej ( rozrząd znaczy ) ale bez wyleczenia tej choroby nie dodam sobie następnej niewiadomej
dobrego dnia .
PiotrVN

sebeks - Sro Cze 21, 2017 23:06

Za niskie ciśnienie sprężania też powoduje wypadanie zapłonu ;-)
dj_darco - Czw Cze 22, 2017 09:04

albo uwalona cewka
PiotrVN - Pią Lip 07, 2017 10:03

opowieści ciąg dalszy ....
dawno tak nie miałem poździeranych kłykci jak dziś ....:)
a trochę już żyję ... :) bo na tych tylnych cewkach mało jednak miejsca
a jak ktoś kiedyś zapyta czy da się świece wymienić te od grodzi to tylko się uśmiechnę

ale do rzeczy w/g rave przejrzałem połączenia i choć jasne to nie jest bo jakoś inaczej wtyczki są opisane kolory też to wszelakie przejścia do ECM są
takoż masy jak i krosy pomiędzy

rozebrałem też komputerek i nie bardzo jest jak to pomierzyć bo to faktycznie montaż powierzchniowy i miernik nic nie mówi
jakikolwiek zmian wizualnych nie widać ani różnic

chwilowo nie mam pomysłu co dalej

coby jednak nikogo nie urazić powiem iż w mechaniczne usterki mi w głowie mentalnie odpadają bo nawet jak by coś się wypaliło to świeca by paliła lepiej gorzej ale przepalała

zrobię jeszcze może jakieś porównanie napięć na pracującym silniku
ale to raczej dla pewności

jak zbadać ten komputer znaczy te tranzystorki z dwoma nogami co już jest jakoś dziwne

.PiotrVN


Ps na dziś tyle .... czas odpocząć i odjechać poczciwym disco




PiotrVN

[ Dodano: Czw Cze 29, 2017 11:26 ]
tak trochę z doskoku ale mam już pewne wykluczenia

po weryfikacji i próbach dość drastycznych ( po staremu ) czyli cewka świeca na zewnątrz do masy wyszło iż strona elektryczna jest OK ....
jest iskra i to dobra

to teraz czas na mechanikę jako że miałem robić rozrząd
rozbieram górę robiąc sobie dostęp sprawdzę ciśnienie sprężania
i tak muszę dostać się do uszczelek bo lekko ciekną to zdejmę kapy głowic


po tym ruchu ocenię co dalej

a jak ktoś ma radę to poproszę ...

pozdrawiam

[ Dodano: Pią Lip 07, 2017 10:03 ]
wykonałem próby ciśnieniowe 6 ty czylinder 0 pozostałe 12-12,5 bar

wynika iż zawory

po zdjęciu pokrywy nie widać uszkodzeń

jak sprawdzić i czy muszę zdejmować głowicę ...

longer86 - Pią Lip 07, 2017 18:13

A sio! Pająki i inne wstrętne... UP :)
aimp12 - Pią Lip 07, 2017 18:26

Miałem podobnie.
Najpierw waliło checkiem, raz to był konkretny cyliner, wymieniłem cewkę i wszystkie świece. Waliło dalej wypadaniem zapłonów tylko bez konkretnego cylindra. Samochód szarpał, dusił się, czasem gasł.
Po jakimś miesiącu stracił moc, nie wkręcał się na obroty i było słuchać jakiś przedmuch z okolicy kolektora ssącego. Im więcej gazu tym wyraźniej jakby 'zasysał'. Posprawdzałem wszystkie podciśnienia, kolektor ssący, odmy. No nic. Wszystko jak należy. Kolega podsunął mi pomysł z katalizatorem. Po popuszczeniu go na śrubach auto zaczęło się wkręcać. Okazało się że przedni katalizator rozpadł się i zapchał drugi.
Po usunięciu tych zapchanych katów, nie było żadnych błędów od zapłonu

A odnośnie cylindrów to nie pomogę :<

PiotrVN - Czw Lip 13, 2017 08:50

Witam
wakacje nie sprzyjają pracy .... nawet przy zabawkach
niemniej wszystko już wiadomo po zdjęciu głowicy

i nie ma że boli ...dobre wróżby czy fart
jest za to

wypalony zawór wydechowy 6 cylindra

jako iż była też informacja o 1 też zdjęta głowica wszystko OK

obie daję do regeneracji

tu mam pytanie ... odkręcając głowicę użyłem klucza gwiazdka
9 tki ale ciężko to na te szpilki było założyć ( bo wbić trochę trzeba było )

przy dokręcaniu trzeba jednak częściej zmieniać czy jest tam jakiś trik
narzędziowy czy po prostu luźna 10 tka

a i czy jest jakiś myk na montaż przedniej głowicy bo wyjąć było nie
łatwo przeszkadza chłodnica ewentualnie ją zdemontować ....:):)

jeszcze chwila a będę miał całe auto w proszku ....dawno już tak się nie zagłębiałem od czasów Landrovera disco 1

chwilę potrwa szlif głowic ale wrócę do was ..