Zobacz temat - [2.0IDT] Dym spod maski w czasie jazdy, ciężko odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [2.0IDT] Dym spod maski w czasie jazdy, ciężko odpala

flow - Wto Cze 13, 2017 10:40
Temat postu: [2.0IDT] Dym spod maski w czasie jazdy, ciężko odpala
Ostatnimi czasy coś się buntuje MG i jest kilka niepokojących objawów:
1) ciężko odpala po dłuższym postoju, czasem kręci z 10s zanim odpali, po odpalenu trochę się dusi (telepie autem)
2) po postoju pod silnikiem pojawia się tłusta plama, tłuste są również okolice silnika (m.in. rury intercoolera)
3) od wczoraj świeci się "check engine" - czekam do zlotu na odczyt błędów
4) w czasie jazdy od czasu do czasu puści dymka spod maski (z przodu)

Ubytków oleju nie zauważyłam, płyn chlodniczy jakiś czas temu uciekł, ale był to jednorazowy incydent (uciekło z 300ml).

krzychuuu1992 - Wto Cze 13, 2017 11:21

Czyżby jakiś wyciek z układu paliwowego ? Pompa ?
bociannielot - Wto Cze 13, 2017 12:31

flow napisał/a:
4) w czasie jazdy od czasu do czasu puści dymka spod maski (z przodu)
może nieszczelna chłodnica i płyn paruje to jednak nie tłumaczy tłustych plam itp
flow - Wto Cze 13, 2017 13:26

bociannielot napisał/a:
flow napisał/a:
4) w czasie jazdy od czasu do czasu puści dymka spod maski (z przodu)
może nieszczelna chłodnica i płyn paruje to jednak nie tłumaczy tłustych plam itp

To wygląda jakby te rury intercoolera parowaly, są całe tłuste od czegoś

wolftek - Wto Cze 13, 2017 14:31

Wygląda mi to na nieszczelność w układzie doprowadzania paliwa .Stawiam na sparciałe rurki przy świecach,łatwo to ustalić odkręcając 3 śrubki i zdejmując osłone silnika.
flow - Wto Cze 13, 2017 14:45

Podejrzewam, że mechanik by to zauważył tym bardziej że wtryski były wymieniane, aleale sprawdzę dla pewności
bociannielot - Wto Cze 13, 2017 15:06

flow napisał/a:
Podejrzewam, że mechanik by to zauważył
nie przeceniał bym jego fachowości :lol:
enyłej, może źle dokręcił przy wymianie i teraz takie kwiatki, tłumaczyło by to problemy z odpalaniem i parowanie, weź umaż troszkę swoje paluszki w tej plamie pod autem i powąchaj czy to ropą śmierdzi i będziemy wiedzieć więcej :wink:

wolftek - Wto Cze 13, 2017 15:22

Zauważył by albo i nie .U mnie kręcił nakrętke od metalowej rury doprowadzającej paliwo do świecy (wtrysku) i dopiero na warsztacie inny mechanior zauważył że cieknie z wężyka powrotu (sparciały),chcieli wymienić oczywiście ten jeden ale kazałem wymienić wszystkie .Jak zdejmiesz osłone silnika to trochę wytrzyj ,odpal i prześledż układ paliwa.Powodzenia.
flow - Wto Cze 13, 2017 15:39

Po wymienie wtryskiwaczy jedyne co doszło to check engine, liczyłam że tamte objawy związane są ze starymi wtryskami, ale objawy zostały :/
bociannielot - Wto Cze 13, 2017 15:54

flow napisał/a:
Po wymienie wtryskiwaczy jedyne co doszło to check engine

flow, no to faktycznie super warsztat :ok:

flow - Wto Cze 13, 2017 16:12

Najmniejsze zło, poza tym od początku do niego jeżdżę i po testowaniu innych warsztatów zabrakło mi nerwów
Liczę, że na zlocie na kompie coś wyjdzie

Raptile - Wto Cze 13, 2017 21:11

flow, przyjedz cos tam popatrze :)
flow - Wto Cze 13, 2017 21:16

Znalazłam źródło wycieku, o ile to to było przed wymianą wtryskiwaczy. Leci z jednego z wtrysków (pierwszy z prawej) jednak cały silnik jest jakiś "spocony" możliwe że to przez ten jeden wyciek? Dokładniej kapie z tej śruby, która jest na boku wtrysku, do której dochodzi wężyk. Jak się tym zająć, co dokręcić?



Cały spód auta jest mokry :???:

Remigiusz - Wto Cze 13, 2017 21:25

Przyjedz na zlot to sie zrobi wszystko na miejscu :D Juz tobie pisałem :D Pewnie trzeba odkręcić srube i wyczyścić srubunek i znowu skrecic. Tak sie to dzieje to samo miałem w swojej 25 gdzie nigdy wtryski nie byly ruszane. Nagle dymilo sie z pod maski i okazalo sie ze kapie z wtrysku. Wiec odkręciłem umyłem wszystko ładnie plynem do mycia hamulcow i zlozylem i znow jest git :D
flow - Wto Cze 13, 2017 21:34

Dzięki :smile: tyle, że już przed wymianą wtryskiwaczy były takie objawy, boję się, że to rzeczywiście będzie np. pompa paliwa. Nie przypominam sobie żeby wcześniej tak paliwem śmierdziało spod maski, ale zobaczymy co wyjdzie. Mam nadzieję, że auto już nie kona, najwyżej trafi do British cars, bo już tracę cierpliwość do tutejszych mechaników
wolftek - Sro Cze 14, 2017 08:06

No i popatrz jak Ci ładnie trafiłem z tą usterką.Jeśli masz stare rurki (wężyki sparciałe) to wymień ,zrobisz to sama to żadna filozofia .
bociannielot - Sro Cze 14, 2017 09:26

Jak wolftek, pisze, taki wężyk sama wymienisz, kosztuje grosze i kupisz go w każdym motoryzacyjnym :ok:
flow - Sro Cze 14, 2017 09:53

Tyle, że wężyki też były wymienione, razem z podkładkami. Dzisiaj postaram się to ogarnąć
bociannielot - Sro Cze 14, 2017 09:55

flow, łatwo się przerywają nawet przy zakładaniu czasem, wiem bo tak miałem że wymieniałem po 2-3 razy :ok:
flow - Sro Cze 14, 2017 10:05

Wcześniej mogło być to samo? Objawy pasują pod to?

Wszystkimu był winien cieknący wtrysk (oprócz check engine)

bociannielot - Sro Cze 14, 2017 10:06

flow, nie wiem bo az takich problemow wielkich nie mialem z checkiem, ale odpalal trudniej nieco :ok:
Remigiusz - Sro Cze 14, 2017 13:03

Przyjedz w takim stanie jak jest :D ogarnie się to na miejscu :D
flow - Sro Cze 14, 2017 13:05

Kurcze, wymiana tych wężyków banalna, już nic nie cieknie :mrgreen: tylko check engine został
wolftek - Sro Cze 14, 2017 14:20

No i widzisz jak chcesz to potrafisz.Niedługo będziesz nam auta naprawieć.Ha ,ha ,ha.A z tym checkiem to sprawdż rurki czy wszystkie są podłączone .Jak Ci to wytłumaczyć ?.Jak otworzysz maske to one są między silnikiem a kabiną po lewej stronie podłączone są do takiej plastykowej rzeczy jakby z okrągłą nakrętką .Jedna z tych rurek idzie w dół do silnika i tam może być urwana lub dziurawa.
flow - Sro Cze 14, 2017 15:31

Już chyba nic nie cieknie, musiałabym najpierw wszystko osuszyć, bo tak to ciężko zobaczyć. Kontrolka nie dawała mi spokoju, pojechałam do warsztatu i wyskoczył błąd z EGR. Chyba czas najwyższy żeby wywalić to dziadostwo