Zobacz temat - [R75] Problem z dmuchawą nawiewów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Problem z dmuchawą nawiewów

staniapl - Pią Cze 16, 2017 21:15
Temat postu: [R75] Problem z dmuchawą nawiewów
Witam,

Pacjent rover75 polift 2004 r.


Przestała działać dmuchawa nawiewów na climatroniku mogę nastawiać temp i generalnie wszystko z wyjątkiem wiatru z nawiewów.

Bezpieczniki i przekaźniki pod maską sprawdzone.

Napięcie we wtyczce do dmuchawy jest (próbówka świeci) - mechanik powiedział, że po podaniu masy z aku dmuchawa startuje.

Czyli problem z masa, jak się dowiedziałem masa do dmuchawy nie idzie prosto z ziemi gdzie szukać usterki.

(zresztą przełożyli drugą dmuchawę - obstawiając spaloną dmuchawę)

Elektryk kazał wymienić mi element ze zdjęcia (bóg wie co to jest - rezystor - a przecież mam climatronik) Jak sprawdzić pomierzyć ten element ?

Marek podpowiedział, żeby sprawdzić masę we wtyczce dmuchawy z punktem masowym za pomocą miernika (czy jest przejście) tylko gdzie je znaleźć.

Toaf w ATC i BCU nie zgłasza błędów związanych z klimatyzacją

Proszę o pomoc.

AdaskoC - Sob Cze 17, 2017 07:51

To jest opornica i gdy padnie to wentylator nie będzie działać.
Sprawdź czy jest masa, a później sprawdź "na krótko" wentylator.

staniapl - Sob Cze 17, 2017 08:41

AdaskoC napisał/a:
To jest opornica i gdy padnie to wentylator nie będzie działać.
Sprawdź czy jest masa, a później sprawdź "na krótko" wentylator.


No właśnie ale wentylator (przy chłodnicy) chodzi - jak odpalę auto i włączę klimę to wentylator zaczyna pracować - ale nie ma wiatru z nawiewów.

Trochę źle mnie zrozumiałeś.

Dmuchawa za konsolą na krótko działa, jest też napięcie + na wtyczce do niej więc pozostaje sprawdzić masę - tylko gdzie dokładnie masa z tej wtyczki leci aby sprawdzić miernikiem czy jest przejście.

Czyli jak podejrzewałem ta opornica to wymysł elektryka który nie powinien dotykać się do Rover-ów.

marek501 - Nie Cze 18, 2017 16:06

Tu masz wszystko pięknie opisane :https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=543865#543865 .W moim przypadku był uwalony bezpiecznik termiczny wewnątrz opornicy.
pozdr.

SeniorA - Nie Cze 18, 2017 18:05

staniapl napisał/a:
tylko gdzie dokładnie masa z tej wtyczki leci
czarne złącze 12 przewodowe za modułem klimy ( pin 12 ) i dalej punkt masowy na nadkolu w kabinie po stronie pasażera ( pkt3 ). Pewnie jest tak jak u marek501 bo on puszcza masę.
longer86 - Pon Cze 19, 2017 11:12

Ok a wlacz panel Klimy i ustaw siłę nadmuchu wentylatora na max... Sprawdź czy wtedy sie wlaczy dmuchawa
staniapl - Pon Cze 19, 2017 15:31

marek501 napisał/a:
Tu masz wszystko pięknie opisane :https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=543865#543865 .W moim przypadku był uwalony bezpiecznik termiczny wewnątrz opornicy.
pozdr.

Dzięki czytałem jak rozumiem ten tranzystor mocy to to samo co opornica zwana jeżykiem to co wrzuciłem w pierwszym poście w załączniku ? i na tym elemencie trzeba zewrzeć 2 grube przewody ?

SeniorA napisał/a:
staniapl napisał/a:
tylko gdzie dokładnie masa z tej wtyczki leci
czarne złącze 12 przewodowe za modułem klimy ( pin 12 ) i dalej punkt masowy na nadkolu w kabinie po stronie pasażera ( pkt3 ). Pewnie jest tak jak u marek501 bo on puszcza masę.


Sory za głupie pytania "za modułem klimy" - czyli gdzieś za klimatronikiem czy mówimy o BCU pod schowkiem ?

I Drugie szperałem za radą MaRKa i niestety nie znalazłem tych pkt masowych po stronie pasażera czy macie zdjęcie/ szkic poglądowy gdzie to jest ?

longer86 napisał/a:
Ok a wlacz panel Klimy i ustaw siłę nadmuchu wentylatora na max... Sprawdź czy wtedy sie wlaczy dmuchawa


Nie włącza się w żadnym wypadku / niestety - za chwilę jadę przerzucić z drugiego rovera (przedlift) panel klimatronika i tą opornicę (którą pokazałem w pierwszym poście) - jeżeli to nic nie da będę miał pewność, że te elementy nie są winne.

i niestety kolejna wizyta u trzeciego majstra (2 poprzednich nie rozwiązało problemu).

SeniorA - Pon Cze 19, 2017 16:55

staniapl napisał/a:
"za modułem klimy"
jest jeden moduł klimy , na panelu . Tu trzeba sprawdzić bo jeśli będzie masa, to eliminuje sprawdzenia na nadkolu pod tapicerką i wskazuje na usterkę tzw. opornicy/tranzystora mocy.
MarcinLitwa - Pon Cze 19, 2017 17:09

Witam, u mnie przy identycznych objawach winnym okazał się przekaźnik pod maską, najprościej sprawdzić można zamieniając z tym od podgrzewania szyb, bo są takie same. U mnie ten uszkodzony nawet na mierniku wskazywał że jest zdrowy, dopiero pod obciążeniem " smażył styki" i nie przepuszczał prądu.
SeniorA - Pon Cze 19, 2017 17:26

MarcinLitwa napisał/a:
u mnie przy identycznych objawach winnym okazał się przekaźnik pod maską
staniapl napisał/a:
Bezpieczniki i przekaźniki pod maską sprawdzone.

Napięcie we wtyczce do dmuchawy jest

staniapl - Pon Cze 19, 2017 21:59

Problem rozwiązany, połowicznie jak na razie. Podmiana opornicy z innego rover i wiatr w samochodzie ożył :)

Rozebrałem opornicę i termobezpiecznik powiedział papa, tymczasowo zastąpiony drucikiem.

Pytanie czy on przy "normalnej" pracy tak się grzeje po minucie nawiewu jest mocno ciepły.

marek501 - Pon Cze 19, 2017 22:47

Nagrzewa się , nie bez powodu zamontowany jest w kanale nawiewu.