Zobacz temat - [R75] Czujnik
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czujnik

alpacino - Nie Cze 25, 2017 21:17
Temat postu: [R75] Czujnik
Co oznacza błąd w TOAF-ie , czujnik prędkości obrotowej silnika? , wczasie mocnego przyspieszania i powyżej 3000obr/min , potrafi mi zgasić silnik na autostradzie! , ale wciskam sprzęgło i bez problemu odpala
longer86 - Nie Cze 25, 2017 21:28

Czujnik prędkości obrotowej silnika czyli czujnik walu korbowego, przykrecony do bloku na prawo od rozrusznika, patrząc na silnik od przodu.
alpacino - Pon Cze 26, 2017 12:30

longer86 napisał/a:
Czujnik prędkości obrotowej silnika czyli czujnik walu korbowego, przykrecony do bloku na prawo od rozrusznika, patrząc na silnik od przodu.

Dzieki , da sie to jakoś przeczyścić , ewentualnie popsikac wtyczkę kontaktsprayem ?
Czy uszkodzenie tego czujnika może dawać objawy w postaci gaśnięcia silnika podczas jazdy ?(przyspieszania , wyższych obrotów?), myślałem też o zaworze CR , pompka paliwa raczej sprawna
Nie chciałbym byc nachalny , ale ponowię pytanie , czy uszkodzony czujnik prędkości obrotowej silnika ,może dawać objawy gaśnięcia w trakcie jazdy???, czy to raczej inna przyczyna ?

[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 12:30 ]
Nie chciałbym byc nachalny , ale ponowię pytanie , czy uszkodzony czujnik prędkości obrotowej silnika ,może dawać objawy gaśnięcia w trakcie jazdy???, czy to raczej inna przyczyna ?

wellman - Pon Cze 26, 2017 18:00

alpacino, to może być bardzo wiele rzeczy, więc trudno udzielić jednoznacznej odpowiedzi. W tym również może to być ten czujnik, choć najczęściej jego usterka przyczynia się do problemów z odpalaniem ciepłego silnika. Możesz kupić za grosze używkę na alledrogo, podmienić i zobaczyć, czy jest różnica. To nic trudnego.

Chcesz wiedzieć, co jest przyczyną gaśnięcia to najlepiej podłącz TOAF, włącz live data, odłóż laptopa na podłogę po stronie pasażera i przejedź się. Niech zaloguje parametry, powinno być widać, co się dzieje.

Zawór CR w pompie możesz przeczyścić, możesz przeczyścić czujnik na listwie CR i czujnik doładowania wkręcony w kolektor.

longer86 - Pon Cze 26, 2017 20:11

wellman napisał/a:
choć najczęściej jego usterka przyczynia się do problemów z odpalaniem ciepłego silnika.


Mylisz czujnik wałka rozrządu z czujnikiem wału.

MaReK - Pon Cze 26, 2017 22:54

Błąd diagnostyczny $1E25(Czujnik monitorowania prędkości obrotowej (RPM)) nie musi oznaczać usterki w samym czujniku, chociaż może. Może to być problem po drodze w instalacji.
AdaskoC - Pon Cze 26, 2017 23:30

MaReK napisał/a:
Błąd diagnostyczny $1E25(Czujnik monitorowania prędkości obrotowej (RPM)) nie musi oznaczać usterki w samym czujniku


Dokładnie. Dziś w moim przypadku ten błąd oznaczał zerwany rozrząd w CDT ;)

MaReK - Pon Cze 26, 2017 23:39

AdaskoC napisał/a:
Dziś w moim przypadku ten błąd oznaczał zerwany rozrząd w CDT

Może tak być. Ja spotkałem się z pękniętym wałem.

Ten rozrząd padł przy ilu Km?

AdaskoC - Wto Cze 27, 2017 00:18

283tyś z groszami.

Mało, spotykałem z przebiegami ok 600 i jeździły jeszcze zdatnie.

MaReK - Wto Cze 27, 2017 07:54

Coś musiało postawić opór ;) Będziesz rozbierał czy na złom :) ?
Są szaleńcy co w tym motorze wymieniają rozrząd wraz ze ślizgami :) Ciekaw jestem ile taki remont polata...

alpacino - Wto Cze 27, 2017 08:47

Przepraszam za powielenie tematu , ale tak mnie to wkurza :mrgreen: , że za cholerę nie wiem co jest grane i oczekiwałem jakiejś odpowiedzi
Dziś rano pojechałem przetestować na dłuższej trasie auto i tak : zapłon bez problemu, lekki dymek przy odpaleniu , trasa, po około 50 km , silnik zagrzany i zaczęło się , przy redukcji i dodaniu gazu zgasł.... odpaliłem bez problemu zajechałem na parking , specjalnie wziąłem lapka z TOAF-em , podłączyłem i błedy:
3505-świece żarowe,przekażnik świec żarowych (błąd X3 , z różnymi wartościami)
Prędkość silnika774,231/min
Temperatura cieczy chłodzacej25,19C
Wielkość wtrysku-13,82^3
Ciśnienie na listwie CR-331,33 bar
Błąd 1190 ciśnienie paliwa (błąd X2 z różnymi wartościami)

Prędkość silnika -1473,531/min
Cisnienie paliwa wstępnego -3,22 bar
wielkość wtrysku 59,91^3
Ciśnienie paliwa na szynie CR-746,99 bar
Błąd czujnika prędkości obrotowej silnika juz nie wystąpił....
Przy dodawaniu gazu widoczny czarny dym i samochód słabo przyspiesza , więc tu podejrzewam kolanko , dolot IC.....ale te błędy???
Pompka?, czujnik na listwie? , czy zawór CR

longer86 - Wto Cze 27, 2017 09:29

Przeczyść zawór ciśnienia paliwa na pompie CR
MaReK - Wto Cze 27, 2017 12:55

Świece oczywiście nie mają żadnego wpływu. Możesz zdjąć kolektor i sprawdzić sobie ile z 4 świec Ci padło. Wystarczy, że jedna zemrze i błąd będzie się pojawiał. Może to też być usterka przekaźnika, ale raczej stawiałbym na świece.

alpacino napisał/a:
Przy dodawaniu gazu widoczny czarny dym i samochód słabo przyspiesza , więc tu podejrzewam kolanko , dolot IC.....ale te błędy???

Podejrzewasz? Nie możesz tego zweryfikować zaglądając tam ;) ?
Jaki jest stan czy bardzo uwalone?

Jak wygląda live data w TOAF? Możesz w tym aucie zestawić sesję team viewer, żebym mógł zdalnie sobie popatrzeć?

Może to być kwestia regulatora na pompie, o czym pisze longer86, może to być też problem czujnika wysokiego ciśnienia na listwie CR - problem połączeniowy.

alpacino - Wto Cze 27, 2017 13:15

MaReK napisał/a:
Świece oczywiście nie mają żadnego wpływu. Możesz zdjąć kolektor i sprawdzić sobie ile z 4 świec Ci padło. Wystarczy, że jedna zemrze i błąd będzie się pojawiał. Może to też być usterka przekaźnika, ale raczej stawiałbym na świece.

alpacino napisał/a:
Przy dodawaniu gazu widoczny czarny dym i samochód słabo przyspiesza , więc tu podejrzewam kolanko , dolot IC.....ale te błędy???

Podejrzewasz? Nie możesz tego zweryfikować zaglądając tam ;) ?
Jaki jest stan czy bardzo uwalone?

Jak wygląda live data w TOAF? Możesz w tym aucie zestawić sesję team viewer, żebym mógł zdalnie sobie popatrzeć?

Może to być kwestia regulatora na pompie, o czym pisze longer86, może to być też problem czujnika wysokiego ciśnienia na listwie CR - problem połączeniowy.

Zderzak ściągnę dopiero koło soboty (praca 12h) , zaglądając od spodu, to rzeczywiśćie uwalone jest w okolicach połączeń na oringach
Nie robiłem nigdy live data , na czym to polega?
Wiem ,że jest taka zakładka , robi sie to na odpalonym silnikui jakiś czas to trwa? , tak samo ta sesja o której pisałeś "team viewer" , przegladarka zespołów ? , jak to zrobić?

MaReK - Wto Cze 27, 2017 15:00

alpacino napisał/a:
tak samo ta sesja o której pisałeś "team viewer" , przegladarka zespołów ? , jak to zrobić?

"windows" to okna ;)
To może jeszcze raz.

Nie musisz ściągać zderzaka, żeby wizualnie ocenić od góry czy IC jest zawalone na kolanie czy nie. Wystarczy latarka z telefonu nawet. Włożenie ręki i sprawdzenie czy jest brudno/gęsto czy sucho.

LIVE DATA w programie TOAF, to jest podgląd pracy podzespołów silnika w czasie rzeczywistym.
Uruchamiasz program, live data oraz silnik i patrzysz na cyferki.

Sesja "TEAM VIEWER" to zestawienie połączenia Twojego laptopa w samochodzie (potrzebny laptop, internet, interfejs, program TEAM VIEWER). Ten ostatni to program do zarządzania Twoim laptopem zdalnie - czyli tak jakbym siedział przed tym laptopem w Twoim samochodzie.

longer86 - Wto Cze 27, 2017 15:07

Nie mogę się powstrzymać by to zobrazować, TEAM VIEWer to narzędzie do teleportacji marka w każde miejsce naszego globu.
alpacino - Wto Cze 27, 2017 15:25

MaReK napisał/a:
alpacino napisał/a:
tak samo ta sesja o której pisałeś "team viewer" , przegladarka zespołów ? , jak to zrobić?

"windows" to okna ;)
To może jeszcze raz.

Nie musisz ściągać zderzaka, żeby wizualnie ocenić od góry czy IC jest zawalone na kolanie czy nie. Wystarczy latarka z telefonu nawet. Włożenie ręki i sprawdzenie czy jest brudno/gęsto czy sucho.

LIVE DATA w programie TOAF, to jest podgląd pracy podzespołów silnika w czasie rzeczywistym.
Uruchamiasz program, live data oraz silnik i patrzysz na cyferki.

Sesja "TEAM VIEWER" to zestawienie połączenia Twojego laptopa w samochodzie (potrzebny laptop, internet, interfejs, program TEAM VIEWER). Ten ostatni to program do zarządzania Twoim laptopem zdalnie - czyli tak jakbym siedział przed tym laptopem w Twoim samochodzie.

Dobra , , zainstalowałem program TEAM VIEWER , komputer został dodany , teraz , co zrobić , aby sie z Toba połączyć?
Co do IC , to jak pisałem wcześniej , jest niezbyt czysto (obtłuszczone ) taki marasek lekki :oops: , ale nie mam dolnej osłony silnika(tzn , już mam nowa , ale jeszcze nie byłoczasu załozyć...) wiec może to też trochę od ulicy (woda,kurz) trudno tak , bez dokładnych ogledzin stwierdzić...fakt , że jest tłustawe
Przeczyszczę połączenie benzyna i trochę pojeżdżę , zobaczymy , czy bedzie pocić na nowo

longer86 - Wto Cze 27, 2017 15:56

Jeśli jest tłuste to nie licz ze to z ulicy. Tak hop siup tego nie oczyścisz. Polecam cos do mycia silników i myjkę ciśnieniową.
MaReK - Wto Cze 27, 2017 16:34

No jak już masz Team Viewer, to musimy teraz się zgrać.
Jak masz facebook'a to pisz do mnie (Marek Roszkowski) a jak nie, to napisz mi tu na PW numer ID oraz hasło. Zejdź do auta włącz net i podłącz kabelek od TOAF'a

AdaskoC - Czw Cze 29, 2017 14:49

MaReK napisał/a:
Będziesz rozbierał czy na złom ?


Na złom, w wolnej chwili tylko rozbierzemy go z ciekawości.