Zobacz temat - [R75] Czy dwumas do wymiany? Jaki dopuszczalny luz ?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Czy dwumas do wymiany? Jaki dopuszczalny luz ?

dawidd - Pon Cze 26, 2017 15:34
Temat postu: [R75] Czy dwumas do wymiany? Jaki dopuszczalny luz ?
Cześć,
Jestem w trakcie wymiany wysprzeglika i przy okazji przyjrzałem sie koło dwumasowemu. Ma ono spory luz osiowy - tak ok 3,5cm. No i zastanawiam sie czy wymieniać czy składać.
Auto czasami szarpało przy ruszaniu, ale tarcza sprzęgła tez juz świeża nie jest, ma ok 7 mm gr i sprężyny tłumiące można delikatnie ruszać palcami. Co prawda sprzęgło nigdy sie nie uslizgnelo, ale możne to ta tarcza powodowała szarpanie?
Nie zaobserwowałem hałasu, jakiś nadmiernych wibracji itp

tak to wygląda

https://zapodaj.net/7b9b9b7619761.jpg.html

wellman - Pon Cze 26, 2017 18:05

dawidd, trochę duży ten "luz", moje miało mniejszy i zmieniłem. ;-) Ale wibracje dało się czuć wyraźnie i była kaczka przy ruszaniu z dwójki. Na Twoim miejscu bym wymienił za jedną robotą ze sprzęgłem i wysprzęglikiem. Nie ma co trzy razy skrzyni zrzucać w odstępach kilku tygodni. ;-)
dawidd - Pon Cze 26, 2017 21:03

zamówiłem juz wszystko luk'a dwumas 1330, sprzęgło z dociskiem 560, wysprzeglik mam dostać nowy w ramach gwarancji od tazu, objeździłem na nim od października 2015 r. Az jestem ciekaw jakości tych nowych rzeczy, mam 320 tys i oryginalny dwumas BMW 21.21

[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 18:28 ]
wellman, a mam jeszcze pytanie, czy przy wymianie kola zmieniales tez sruby mocujące i czy byly z kołem w zestawie ?

[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 18:44 ]
a i co z uszczelniaczem wału, mimo iz jest sucho to przy takiej naprawie powinno się profilaktycznie wymienić czy dać spokój?

[ Dodano: Pon Cze 26, 2017 21:03 ]
Siememering ma wymiary 110x90x12
Wymieniam wszystko, tak zeby juz więcej w sprzęgło nie spoglądać
Zna ktos momenty dokręcania śrub kola dwumasowego i śrub docisku sprzęgła?

MaReK - Pon Cze 26, 2017 23:37

dawidd napisał/a:
Zna ktos momenty dokręcania śrub kola dwumasowego i śrub docisku sprzęgła?

Koło (110-115 Nm), a docisk 25Nm.
Ja obydwa wkręcałem na stare śruby ale dałem klej LOCTITE'a.

dawidd napisał/a:
a i co z uszczelniaczem wału, mimo iz jest sucho to przy takiej naprawie powinno się profilaktycznie wymienić czy dać spokój?

Skrzynie i silnik miałem targane już kilka razy w ciągu roku i nie dawałem nowych uszczelniaczy. Odpukać, jest sucho.

Jedyne co zmieniłem po ostatniej wysypce wysprzęglika, to kominek złoty w skrzyni i jego uszczelnienie. Nowy jakieś chore pieniądze kosztuje, ale trafiłem na używany w dobrym stanie. Poprzedni, metalowy wysprzęglik mi objechał pod kątem.

dawidd napisał/a:
Az jestem ciekaw jakości tych nowych rzeczy, mam 320 tys i oryginalny dwumas BMW 21.21

Obyś nie musiał sprawdzać. Ja dałem nowe sprzęgło (AP), nowy wysprzęglik (Britparta) (podziałał tydzień) (poprzedni TAZU wytrzymał 2 tyg. i rozpadło się łożysko, ale przejeździłem rok). Teraz mam coś co wrzucają do freelanderów. Niemniej na wszystkim już jest napisane MADE IN CHINA :)

wellman - Pon Cze 26, 2017 23:45

dawidd, w zestawie z kołem śrub nie miałem, ale w Bosch serwisie dobrali nowe. Uszczelniacz wału też wymienili, to akurat drogie nie było.
dawidd - Wto Cze 27, 2017 07:53

MaReK napisał/a:
Ja obydwa wkręcałem na stare śruby ale dałem klej LOCTITE'a.
a stare śruby miałeśna klucz sześciokąt? U mnie takie sa i patrząc po budowie kola lok takie juz nie będą pasować.

MaReK napisał/a:
poprzedni TAZU wytrzymał 2 tyg

no to u mnie tazu prawie 2 lata śmigał, ale i tak spodziewałem sie, że wytrzyma więcej. Jedynie co mogę zaliczyć na plus tazu to to ze po 2 telefonach i podesłaniu danych, bez paragonu (który zgubiłem) obiecali wysłać kolejny wysprzeglik całkowicie free

MaReK - Wto Cze 27, 2017 08:00

dawidd napisał/a:
a stare śruby miałeśna klucz sześciokąt? U mnie takie sa i patrząc po budowie kola lok takie juz nie będą pasować.

Piszemy o ośmiu śrubach? No miałem oryginalne. Nie zakładałem nigdy nowego koła, to Ci nie powiem. Śruby do docisku mam typu imbus.

dawidd napisał/a:
no to u mnie tazu prawie 2 lata śmigał, ale i tak spodziewałem sie, że wytrzyma więcej. Jedynie co mogę zaliczyć na plus tazu to to ze po 2 telefonach i podesłaniu danych, bez paragonu (który zgubiłem) obiecali wysłać kolejny wysprzeglik całkowicie free

A kupowałeś od nich? Bo ja niestety od pośrednika, też paragon posiałem ;/
Twój wysprzęglik się rozszczelnił czy padło łożyskowanie. Zobacz jak wygląda ten złoty kominek na skrzyni, bo mój po TAZU wyglądał źle. Miał skazy jakby ktoś pilarką kątową się po nim przejechał.

dawidd - Wto Cze 27, 2017 11:13

chodzi mi o śruby trzymające kolo dwumasowe
MaReK napisał/a:
A kupowałeś od nich?

tak, pamiętam ze bylo nawet trochę taniej niz na allegro. U mnie sie rozszczelnił, łożysko chodzi bardzo dobrze, nawet z lekkim oporem prawie jak nowe, wiec tu zastrzeżeń nie mam

[ Dodano: Wto Cze 27, 2017 11:13 ]
kurcze, nie myślałem ze z kupnem dwumasu może byc taki problem, na allegro jest pełno aukcji, ale jak przychodzi co do czego to stan 0. Obdzwoniłem sporo sklepów i wszędzie to samo - nie ma

longer86 - Wto Cze 27, 2017 12:19

dawidd, a tutaj dzwoniles?

https://m.czesciauto24.pl/oen/stc4561a

Wg numerów sie zgadza i w większości piszą ze wysyłka w 24h

MaReK - Wto Cze 27, 2017 12:44

longer86 napisał/a:
Wg numerów sie zgadza i w większości piszą ze wysyłka w 24h

Tylko cena 500+ w/g tego co podał wcześniej Dawidd ;)

Dlatego ja pierwsze koło zregenerowałem (i bardzo sobie chwaliłem), a potem kupiłem od ADI-Czesci dwumas w super stanie. Czasami można naprawdę dobrą używkę wyhaczyć w rozsądnej cenie.

dawidd - Sro Cze 28, 2017 12:20

już kupiłem, co prawda za 1600 ale ma na piątek być na 100%. A jak znów coś nie wyjdzie z tym kołem to wsadzę sacha zamiast lok'a - te są po 1500zl

[ Dodano: Sro Cze 28, 2017 12:20 ]
i wszystko idzie pod gore, dostałem sprzęgło - w pudelku Luk jest AP. Nie wiem czy oddawać czy zostawić - co radzicie?

MaReK - Sro Cze 28, 2017 13:16

To chyba dobrze nie? AP były na pierwszy montaż podobno.
dawidd - Sro Cze 28, 2017 13:22

no własnie nie wiem, może i dobrze. AP sa w tej samej cenie na allegro co luk, dzwonił do mnie sprzedawca i tłumaczył ze tak pakuje luk, podał nawet link do firmy zeby sobie tam zadzwonić i wyjaśnić
http://www.schaeffler.pl/...ontact-list.jsp
Z AP miałem wysprzeglik który po paru m-cach wyleciał ze skrzyni, ale drugiej strony tez czytałem ze produkty AP szły na pierwszy montaż do rovera, chociaż moje stare sprzęgło ma znaczek luk

MaReK - Sro Cze 28, 2017 15:16

Ja już nie nadążam za tymi częściami, wiem że na znakomitej większości napisane jest made in china ;) Moje nowe sprzęgło AP docisk/tarcza ma się świetnie. Wysprzęglik mam nie wiem jakiej firmy już (od Landka na pewno), póki co jeździ. Zauważyłem natomiast, że zaczyna się pojawiać syndrom dwumasy :) Ale spokojnie. Jak dotrwa do grudnia/stycznia, to mam pomysł aby wspólnie z ADI-CZESCI wsadzić automat ;)
karolj - Sro Cze 28, 2017 15:17

MaReK napisał/a:
to mam pomysł aby wspólnie z ADI-CZESCI wsadzić automat ;)


Ooo, ja też chcę ;)

MaReK - Sro Cze 28, 2017 15:19

Ale to nie jest takie plug & play :) W każdym razie da się ogarnąć.
karolj - Sro Cze 28, 2017 15:26

No domyślam się ;)

A tak mniej więcej jaki to by był koszt?

MaReK - Sro Cze 28, 2017 15:39

Nie wiem. Na pewno koszt skrzyni, chłodnicy skrzyni, wiązki elektrycznej, komputera silnika, elektroniki, wybieraka skrzyni, osłony wybieraka (to musi być europa) no i robocizna ;)
SyntaX - Sro Cze 28, 2017 23:06

Nie wiem czy taka zabawa będzie opłacalna.
Na szybko licząc po średnim koszcie części z Allezłomu wychodzi 2370zł za same graty.

dawidd - Pon Lip 03, 2017 13:31

dzis w końcu dotarł do mnie nowy dwumas. Luz na starym był 3 ząbki (te kolo śrub mocujących) a na nowym jest 1 ząbek, wiec różnica spora.
Co do złotego kominka w skrzyni u mnie nie było nic wytarte, jest gładki na całej powierzchni

MaReK - Pon Lip 03, 2017 13:37

dawidd napisał/a:
Co do złotego kominka w skrzyni u mnie nie było nic wytarte, jest gładki na całej powierzchni

Dziwne, powinieneś mieć delikatną różnicę w kolorze w miejscu w którym wysprzęglik się kręci. Jeśli jednak jest on gładki na całej powierzchni i równomierny, bez żadnych "mikrogórek" to tylko się cieszyć ;) Mój taki nie był. Dlatego go zmieniłem.

Po regeneracji dwumas też jest sztywny ;) Wytrzymuje 2 lat bez żadnych problemów... :)

dawidd - Pon Lip 03, 2017 21:25

Po 7h walki w pojedynkę z przerwa na obiad i kawę auto wyjechało z garażu. Pierwsze wrażenie po odpaleniu - inny cichszy samochód. Silnik odpala i gasi bez charakterystycznego dla diesla kliknięcia, klekotniecia czy jak to tam nazwać.
Był nawet temat na forum żeby dorobić klapkę gasząca odcinająca dopływ powietrza przy gaszeniu żeby zmiękczyć zatrzymanie silnika i niedawno o tym myślałem żeby to zrobić, a teraz już nie muszę :)

Co do sprzęgła - chodzi tez jak by w innym aucie, opór jest równy na całym skoku pedału i chodzi znacznie lżej niż przez naprawa. To pewnie zasługa nowego docisku.
Pompie tazu rozebrałem na czynniki pierwsze, chociaż wiele tam do rozbierania nie ma, wymyłem wszystko i zmieniłem górna osłonę gumowa tłoka - po 3 latach była na tyle wytarta ze nie chroniła od brudu, a nawet sama ta osłonka sie kruszyła i wpadała do środka pompki (może stad czarny płyn w pompce). Wsadziłem osłonę ze starej pompki AP i ta mimo iz sporo starsza była jak nowa. Kazdy kto ma pompkę tazu już jakiś czas myślę ze warto by sie tej osłonce przyjrzał.
Koszt - dwumas 1613 zl
Sprzęgło i docisk Luk (w środku bylo AP) 600zl
Wysprzeglik dostałem w ramach gwarancji za free od Tazu
Płyn Shell 24zl
Moja praca - bezcenna :)

MaReK - Wto Lip 04, 2017 21:45

Brawo Ty! :) W sumie ja też podobnie walczyłem. Nie wiem jak zrobił to Mariusz418, który wymienił dwumas u mnie w 45 min ;) Sam :)

Co do tego efektu płynnego i miękkiego wciskania... niestety, minie po kilkunastu kilometrach :)
Obyś nie musiał tego ściągać i nic nie zaczęło wyć.

Co do pompki, w/w Mariusz418 właśnie na to uczula, że warto robić przegląd tych pompek raz na pół roku. Ma nawet zestawy naprawcze do tego.

dawidd - Wto Lip 04, 2017 22:17

Dziś zrobiłem ponad 100 km i sprzęgło chodzi tak samo.
Co do czasu to nie wiem jak ludzie rozkładają i składają sprzęgło w no 5h, dla mnie to nierealne

prebenny - Sro Lip 05, 2017 09:48

U mnie od wymiany sprzęgło ładnie miękko bierze. Tylko niestety na samej górze więc pewnie będę się musiał wziąć za odpowietrzenie.
karolj - Sro Lip 05, 2017 10:15

prebenny napisał/a:
U mnie od wymiany sprzęgło ładnie miękko bierze. Tylko niestety na samej górze więc pewnie będę się musiał wziąć za odpowietrzenie.


Jakby było zapowietrzone, to by brało na samym dole.

dawidd - Sro Lip 05, 2017 12:06

prebenny, jak juz będziesz grzebał to looknij na pompkę i gumę o której pisałem. Ciekaw jestem czy tez u Ciebie jest wytarta, bo już chyba trochę na niej jeździsz
MaReK - Sro Lip 05, 2017 18:56

Nie chodzi o to, że nagle zrobi się jak w starze :) Chodzi o to, że po wymianie i wyjechaniu z warsztatu jest inaczej (tak jakby w ogóle nie stawiał pedał oporu) a po kilkunastu wciśnięciach wraca do tzw. "normy" i chodzi ciężej ale tak jak zwykle w R75 ;)

Jak po miesiącu u dawidd będzie okej, to znaczy, że była to jakaś wadliwa partia i stąd te fakapy.

dawidd - Sro Lip 05, 2017 21:17

MaReK napisał/a:
Jak po miesiącu u dawidd będzie okej, to znaczy, że była to jakaś wadliwa partia i stąd te fakapy
nie strasz ze za miesiąc znów będę zrzucał skrzynie:) . Juz powiedziałem zonie ze do końca użytkowania rovera problem sprzęgła dla mnie nie istnieje. Uśmiała sie, nie wiem czy to dobrze czy zle...
longer86 - Czw Lip 06, 2017 09:43

Mój razu (wysprzeglik) zyje juz 3 miesiąc, przeżył zlot, przeżył tor, jeździ dalej bez oznak zniszczenia.
prebenny - Czw Lip 06, 2017 10:38

dawidd pompkę wkładałem w grudniu 2014 i dobre 30kkm (jak nie więcej) zrobiła (żeby nie było większość po mieście).