Zobacz temat - [825] Parę pytań o Rovera 825 sdi ,VM
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [825] Parę pytań o Rovera 825 sdi ,VM

IPiotr - Sob Lip 08, 2017 12:31
Temat postu: [825] Parę pytań o Rovera 825 sdi ,VM
Witam wszystkich miłośników Rovera , i ja nie dawno stałem się właścicielem Rovera 825 sdi z 1996r z 2,5l turbo diesel VM , trochę tak wyszło , smutno też trochę wyszło ale w rodzinie u brata teściu zmarł a on był pierwotnym właścicielem , teściowa chciała go sprzedać i ja się stałem teraz jego właścicielem żal było auta bo wydaje mi się że dość egzotyczne na naszych drogach ?, ale auto ma też parę manka mętów , i rzeczy do zrobienia a auto jest dla mnie tajemnicą bo mało co o nim wiem co było robione , i też 8 miesięcy nie jeżdżone teraz się za niego biorę. Trochę czytałem o tych silnikach VM i wiele różnych opinii aż się go trochę boję czy nie będzie za drogi w utrzymaniu ,ma na razie przejechane 235 tyś nie wiem czy to dużo czy mało na takie auto?. na razie chce się nim pobawić zobaczymy co z tego będzie bo autko ciekawe…
Jeśli można się o parę rzeczy podpytać was ?
1. Poduszka po wieczna nie działa .
2. Coś skrzypi w zawieszeniu i oba tylnie koła dobijają do nadkoli , chyba amortyzatory poszły…
3. Nie działa centralny zamek z pilota ,z kluczyka działa .
4. Co ewentualnie w nim przejrzeć /profilaktycznie wymienić ? , oczywiści oprócz płynów życiodajnych olejów/ filtrów bo to zrobione. Zastanawiam się jeszcze na wymianą oleju w skrzyni biegów czy warto? ,i co jeszcze obejrzeć?....
5. Faktycznie ten silnik ma w rozrządzie koła zębate?, z tego co czytałem po neci jakoś specjalnie się tego nie serwisuje?...
6. Zwijacz pasa/naciąg ,od strony kierowcy słabo działa .
7. Trochę go rdza bierze przy nadkolach , no i auto nie wygląda za świeżo ,tapicerka itp. ale to już na późniejszy temat by go powoli doprowadzić do ładu.

Pozdrawiam.

[ Dodano: Sob Lip 08, 2017 12:31 ]
A jest może gdzieś opis znaczenia kontrolek na desce rozdzielczej ,bo nie wiem co niektóre znaczą .a czasem zapali mi się taka żółta….

AndrewS - Pon Lip 17, 2017 22:29

Witaj

IPiotr napisał/a:
bo wydaje mi się że dość egzotyczne na naszych drogach ?


dokładnie, jest egzotyczny, ja to właśnie lubię, jeździsz sobie przez rok i spotkasz taki samochód w trasie może raz :-)

IPiotr napisał/a:
ma na razie przejechane 235 tyś nie wiem


hmm na diesela to niby malo
niestety o tym silniku nie wiem nic... moze kolega Vigoslaw cos wiecej doda bo taki silnik mial.
poczytaj dzial 800 ale niestety nie ma tu tylu informacji co do 75 :-)


Ad.1 znalazlem dosc stara malo optymistyczna wypowiedz
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=72508&highlight=820+srs

Ad.2 Skrzypienie jesli z przodu mi podchodzi pod przedni górny wahacz
https://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID004406 czyli czesc nr. 18 a dokładniej nr. 20

dobijanie tylnych kol to w/g mnie raczej wina sprężyn ale to mozna sprawdzic na przegladzie

Ad.3 pilot daje oznaki życia ??

Ad.4 Ja olej w skrzyni wymienilem na rekomendowany przez rovera MTF 94
Ad.5 nie wiem :-)
Ad.6 tu chyba tylko wymiana wchodzi w gre, chyba że cos gdzies jest przyciete przycisniete
Ad.7 U mnie byly robione u blacharza

co do kontrolek, hmmm manual do 800 chyba byl do pobrania na naszej stronie

Vigoslaw - Sro Lip 19, 2017 21:41

Co do VM-a luzujące się szpilki głowicy, trzeba się im przypatrzeć chociaż raz w roku...
Do tego mi się skończyła kompresja :P
Silnik głośny i żeliwny :P
Cztery głowice to tez niezła egzotyka
Ogólnie silnik stosowany w Alfie Romeo, Jeep, Chrysler, Ford... był nawet we włoskich radiowozach.

Zadbany podobno i 300 tyś zrobi.
Mój padł przy 135 tys <lol>

Pozdro,

Vig

IPiotr - Pon Lis 27, 2017 19:18

Dzięki za odpowiedzi , musiałem poszukać chętnego mechanika do niego bo nie każdy z tutejszych lokalnych chciał się nim VM zając . zawieszenie naprawione były sworzni i metalowe gumowe przeguby wymienione , i płyny oleje filtry.

Pilota właśnie nie mam przepadł centralny zamek działa z kluczyka tylko., teraz świeci mi się kontrolka od akumulatora ,byłem u gościa twierdzi że akumulator sprawny ino alternator podaje za słaby prąd by go naładować będę musiał go teraz zregenerować , choć gościu narzekał na kiepski dostęp do niego, dochodzę już 300tyś, dlatego myślę co w nim jeszcze przejrzeć , byłem już z nim na paru dłuższych wypadach i było bez problemów jak na razie.

O tych luzujących się szpilek głowicy nie wiedziałem , to ważne? Mam go 3 miesiąc ,a co było więcej robione to nie wiem . A skomplikowana naprawa? , bo silnik lekko się poci gościu twierdził by tego nie ruszać ,że jak ten silnik chodzi to przy nim nie grzebać bo ino można gorzej zrobić. ,

też mi się to podoba że egzotyka drugiego takiego na drodze nie widziałem, choć mechanicy kręcą nosem przy nim ale jak na razie jestem zadowolony , mam nadzieje że jeszcze długo posłuży.

[ Dodano: Pon Lis 27, 2017 19:18 ]
Witam ponownie część rzeczy już porobiłem ,nad nie którymi wciąż pracuję i trochę nowych wypłynęło ,

Alternator zregenerowany 500zł masakra ponoć ciężki dostęp części mało dostępne już, ale jest jak nowy ponoć wszystko było oryginalne, nawet na łożyskach pisało made in UK :grin:

Jedna z dziwnych rzeczy co nie dawno się pojawiło to że jak odpalę silnik to nie mogę go potem zgasić nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki , ktoś się z tym spotkał?. Już parę razy mi się to przytrafiło. Martwię się czy to nie pierwsze objawy tak zwanego rozbiegania diesla ? niby na obroty nie wchodzi pracuje na stałych minimalnych ino ciężko go zgasić,

I poszukuję dwóch tylni nadkoli do niego , może ktoś się z nimi spotkał , bo te co mam to są mocno popękane, a ciężko dokupić, może są jakieś inne/uniwersalne ktoś coś podpowie,

Poszukuję też napisu ROVER Na klapę bagażnika trafiają się ale od innych modeli i różnią się czcionką

AndrewS - Pon Lis 27, 2017 19:45

IPiotr napisał/a:
Martwię się czy to nie pierwsze objawy tak zwanego rozbiegania diesla


eee to dotyczy turbo dieseli

IPiotr napisał/a:
I poszukuję dwóch tylni nadkoli do niego ,


chodzi o te krotkie elementy we wnece tylnego kola od strony tylnego zderzaka ??

litery latwo sie odkleja od klapy ??

IPiotr - Pon Lis 27, 2017 20:02

Przecież to jest turbo diesel , :razz:

Tak od wewnętrznej strony plastikowe nadkola tylnie są już popękane widać karoserię , chciałbym wymienić na nowe, chyba że nie dostanę to myślałem połatać je Żywica poliestrowa zestawem naprawczym.

Tak brakuje paru literek od pełnej nazwy były przyklejone :(
---

Zapomniałem dodać że zepsuło mi się też elektryczne otwieranie wlewu paliwa, z tego co oglądałem to ciężki dostęp jest też do tego mechanizmu :( , może ktoś się z tym spotkał, ewentualnie znowu do mechanika , ale ten bolec co blokuje klapkę nie odbija .

AndrewS - Wto Lis 28, 2017 19:00

IPiotr napisał/a:
Przecież to jest turbo diesel


:-| ups opinie ma lekkiego mułka, dlatego założyłem ze nie ma turbo :mrgreen:



mam 800 na czesci tylko kwestia w jakim sa stanie, tylko stoi 50 km ode mnie i w sezonie zimowym rzadko ja odwiedzam

eee z wlewem to pewnie problem mechaniczny, ja przy tym nie dłubałem, zatarl sie pewnie ten bolczyk, popsikaj jakims wd cx, jak sie nie rozrusza to trzeba bedzie rozebrac

IPiotr - Wto Lis 28, 2017 20:10

Jakbyś miał coś czego poszukuję pasującego to chętnie odkupię,
właśnie że już psikałem i nic, raczej jak się do tego dobrać by naprawić,

Jeszcze jakby ktoś wiedział jak zdjąć boczek z drzwi , bo lekko mi się szyba nie do myka chciałbym się temu przyjrzeć też, ale jak po odkręcałem wszystkie widoczne śrubki /zaczepy to ciągle mi coś trzymało boczek ,

AndrewS - Wto Lis 28, 2017 21:20

pobierz sobie te pliki tam powinno byc opisane jak rozbierac

https://drive.google.com/open?id=0B_gXn4Np0srRZmpyYlJmSEhSTm8
https://drive.google.com/open?id=0B_gXn4Np0srRVFVwd3k2bTVNb0U
https://drive.google.com/open?id=0B_gXn4Np0srRZ0JQNFZySV9CU1U

IPiotr - Wto Sty 16, 2018 13:49

Cześć mam kolejne pytanie ten mechanizm siłownik klapki wlewu paliwa próbowałem go naprawić ale raczej nic z tego nie będzie wyciągnąłem go i ma popękaną obudowę i jakby coś od niego odpadło , a od rover 75 , będzie pasować do mojego 825d ? , bo takiego samego nie mogę nigdzie dostać :( , od 75 jest ich sporo , ale czy pasują ? , lub jaki inny można zamiennie zastosować?. Pozdro
AndrewS - Sro Sty 17, 2018 00:05

niestety nie wiem tego, mysle ze od R75 nie bedzie pasowac, moze chociaz fotki z R75 dla porownania tego znajdziesz w necie
IPiotr - Pią Cze 01, 2018 12:44

Z wyglądu jak oglądałem na allegro to prawie podobne różnice na oko małe, jaki pisałem do paru sprzedawców ,to też mi nie umieli na to odpowiedzieć …

[ Dodano: Czw Lut 15, 2018 13:28 ]
Dalszy ciąg mojej nie równej walki z roverem, jakby kogoś to interesowało :razz: , ostatnio zaczęła cos elektryka świrować, po konsultacji z elektrykiem stwierdził że komfort komputer nawala jest on pod siedzeniem kierowcy i faktycznie źle to wygląda już zaczął rdzewieć i wilgoć do środka się dostała zalecił mi go wymienic, , 2dni z elektryką walczył ponoć dużo zimnych lutów było, powiedział że takiej elektryki już dawno nie widział już w szkołach technicznych o tym nie uczą już :razz: trochę był tym na początku przerażony mam nadzieje że to trafna decyzja bo od tygodnia czekam na nowy moduł kiedy dojedzie , mówi mi żeby do tego starego poszukać kogoś kto by go zregenerował /przelutował bo to już stary typ elektroniki i ciężko potem z tym będzie :cry:

[ Dodano: Pią Cze 01, 2018 12:44 ]
Hej a jaki płyn chłodniczy zastosować najlepiej do tego samochodu/chłodnicy?, zastanawiam się również nad wymianą przewodów gumowych są już trochę popękane dlatego pytam bo są ponać różne płyny ,w różnych technologiach wykonane…

zabor4 - Wto Cze 05, 2018 20:43

Witaj
Miałem kiedyś Rovera 825sd i na 90% miał zalane zwykłe borygo. Niedawno w swoim Roverku 825si V6 wymieniałem i teź zalałem zwykłe czerwone borygo. Jeśli zamierzasz sam naprawiać swojego Roverka warto zainwestować w książkę ( sam naprawiam Rover 800 czy jakoś tak :wink: )

IPiotr - Czw Cze 14, 2018 19:46

Dzięki za odpowiedź , nie jestem aż tak dobry w naprawach , a na przeglądzie mi wyszła popękana guma na pół osi to raczej dam to komuś zrobić, choć myślę po wymieniać płyny bo nie wiem jakie stare są chłodniczy ,wspomagania..