Zobacz temat - [R75] Pali za drugim razem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Pali za drugim razem

markozalko - Nie Lip 23, 2017 11:22
Temat postu: [R75] Pali za drugim razem
Witam. Mam taki problem, może ktoś z Was będzie wiedział gdzie szukać przyczyny. Pare dni temu wsiadam do auta i kręcę i nic. Przekręciłem kluczyk i jeszcze raz i odpalił. Tak się dzieje za każdym razem jak auto postoi bo jak przyjadę i zgaszę silnik a potem chcę odpalić i pali za pierwszym razem. Miałem dwa razy robione coś z rozrusznikiem bo nie chciał palić ale wtedy to w ogóle nie kręcił. Kilka miesięcy temu tez nie mogłem odpalić okazało się że filtr paliwa był zawalony i pompka paliwa padła ta pod maską. Nie wiem gdzie jechac do mechanika żeby dobrze trafić. Jak pojadę to auto zapali od razu. Macie jakieś pomysły? Nie chcę stanąć gdzieś w trasie czy na mieście.
dawidd - Nie Lip 23, 2017 13:46

Zaworek zwrotny paliwa koło akumulatora.

[ Dodano: Nie Lip 23, 2017 13:46 ]
Sprawdź tak: po nocy przekręceniu kluczyka ale nie odpalaj, poczekaj z 5 s i dopiero zakręceni rozrusznikiem. Jeśli odpali normalnie to zawór paliwa. Jeśli nie to może być zawór cr, pompa cr, wtryski.

markozalko - Nie Lip 23, 2017 20:23

Zawsze za nim odpalę to czekam aż kontrolka świec zgaśnie. Mam czekać jeszcze chwilę po zgaśnięciu tej kontrolki czy to już minął ten czas?

[ Dodano: Nie Lip 23, 2017 20:23 ]
Zrobiłem jak pisałeś i faktycznie zapalił za 1 razem. Fakr że trochę kręcił ale odpalił. A czy ten zaworek może całkiem paść i wtedy nie odpale już auta?

dawidd - Nie Lip 23, 2017 21:53

Zawór ma za zadanie utrzymywać określone ciśnienie ukladzie i sprawiać żeby paliwo się nie cofało do baku. Jak się rozleci to na pewno nje odpalisz, ale jest to mało prawdopodobne żeby się tak stało. O zaworki już wszystko co się dało napisać, jest na tym forum, łącznie z fotkami jak go naprawić, wymienić itd.
Przyczyn złego odpalania może być więcej, warto by podłączy toaf i zobaczyć bledy

dukat11 - Pon Lip 24, 2017 10:22

nie trzymający wtryskiwacz daje podobne objawy. U mnie zawór zwrotny był sprawdzony i okazało się że wtrysk lał w przelew
markozalko - Pon Lip 24, 2017 15:17

Byłem dziś na kompie i wykazało błąd ciśnienie wtrysku wstępnego - kontrola ponizej ciśnienia wstępnego. Koles mówi mi ze to wina pompy paliwa tej przy aku. Mialem hą wymienianą w listopadzie. Widać była slabej jakości.
wellman - Pon Lip 24, 2017 16:06

Dla pewności sprawdziłbym jeszcze przekaźnik od pomp paliwa nad nogami pasażera. Może powodować objawy padniętej pompy paliwa, która może w rzeczywistości być całkiem dobra. ;-)
markozalko - Pon Lip 24, 2017 16:50

Chodzi Ci o ten bezpiecznik 30A co w instrukcji ma nr 20 (czy jakiś inny przekaźnik)? Bo rozumiem że w tych bezpiecznikach nad nogami co klapkę się ściąga.
wellman - Pon Lip 24, 2017 17:09

markozalko, nie, nie, bezpiecznik to inna historia. Przekaźnik. W benzynie to jest bodajże pierwszy od prawej w gnieździe na skrzynce bezpieczników nad nogami pasażera. Tymczasem w dieslach przekaźnik od pomp paliwa jest przyczepiony NAD tą skrzynką bezpieczników w oddzielnym gnieździe.

Jeśli ktoś kiedyś tę podstawkę odpiął to równie dobrze może być schowany za skrzynką bezpieczników lub gdzieś obok niej.

U mnie się zacinał. Raz łapał, raz nie. Więc mimo zregenerowanych wtrysków, nowej pompy, wymienionego czujnika ciśnienia na filtrze raz na kilka prób odpalenia kręcił i nie ruszał, w TOAF-ie rejestrował się błąd zbyt niskiego ciśnienia (niedopowiedzenie), a gdy się odpinało sprawdzić wężyk to już wszystko grało. :P

prebenny - Wto Lip 25, 2017 12:30

Zasadnicze pytanie jakiego miał kompa, bo to nie musi być pompa przy aku tylko jeszcze pompa w baku albo zaworek zwrotny puszcza i nie nabija ciśnienia.
MaReK - Pon Lip 31, 2017 11:04

Masz modyfikowany program (chip-tuning) czy to goła seria?

Ani pompy w baku ani tej przy akumulatorze nie diagnozuje się programem.
To tylko czujnik ciśnienia paliwa wkręcany w filtr podaje takie informacje do komputera o ciśnieniu.

Trzeba prześwietlić cały układ paliwowy. Od pompy w baku, przez pompę obok akumulatora po zaworek zwrotny. Każdy niedobór paliwa zakończy się zarejestrowaniem tego błędu.

Pompa w baku jeśli jest niewydolna da osobie znać jak poziom paliwa w baku spadnie poniżej 1/4. Chyba, że to poliftowa wersja, która ma tylko pompę w baku :)

Podejrzyj sobie live data w momencie kiedy ten problem występuje. Będziesz wiedział.

Jeśli to się dzieje jak auto jest zimne (dłuższy postój) i tylko raz to też bym szedł w kierunku zaworka zwrotnego.

markozalko - Sro Sie 02, 2017 11:24

Co do komputera to nie jestem w stanie powiedzieć jaki miał. Dałem mu wczoraj auto i zrezygnował z jego naprawy. Sprawdzał cisnienie przed filtrem i okazalo się takie same jak za filtrem. Mówił że może ta pompka w baku ale on tego sie nie podejmie bo za dużo pracy z tym. Fakt teraz paliwa mam ciut poniżej kreski ostatniej ćwiartki ale jak to zaczęło sie dziać to bylo paliwa trochę wiecej. Zobacze jak wleje paliwa co to będzie. A czy ta pompka w baku moze całkiem paść i auta nie odpale czy tylko sie zacina? Jakbym miał paliwa zawsze więcej ro bedzie ok?

[ Dodano: Sro Sie 02, 2017 11:24 ]
I jeszcze jedno. Czy jak pompka w baku padnie to tylko nie odpalę czy w trakcie jazdy może stanąć?

MaReK - Sro Sie 02, 2017 11:51

Jak ta pompa padnie, to nie odpalisz auta jak będziesz miał poziom paliwa poniżej progu, który pozwala tej przy akumulatorze pociągnąć paliwo z baku. Wtedy dolanie paliwa pomoże, bo z pominięciem pompy w baku ta przy aku pociągnie paliwo i poda dalej. Jednak przy dynamicznej jeździe może Ci spadać ciśnienie i szarpać autem. O pompach w baku było już wiele. Nie jest to jakaś specjalnie ciężka procedura z wymianą. Niestety zamienniki bywają mało żywotne, zwłaszcza jak się jeździ na "pustym" baku. Jeżdżenie na uszkodzonej pompie w baku to tylko doraźnie, aby dojechać do serwisu i wymienić. A co do zaworu zwrotnego, możesz to sprawdzić, jak już układ będzie w 100% sprawny, zaciskając (delikatnie) np. morsa na przewodzie powrotnym przed zaworem. No i wtedy mierzyć sobie TOAFem jakie wartości odczytuje czujnik ciśnienia.
markozalko - Sro Sie 02, 2017 18:29

Zawsze tankowalem do pełna ale odkąd auto chciałem sprzedać to nie lalem tyle. Grunt ze można tak jeździć tylko miec dużo paliwa. Dzięki za pomoc

[ Dodano: Sro Sie 02, 2017 18:29 ]
Zalalem do pełna i po odpaleniu zgasł. Za krótko czekałem po przekreceniu kluczyka. To chyba zalanie do pełna nie pomoglo. Chyba ze potrzeba trochi czasu zeby pompka drgnela

MaReK - Pią Sie 04, 2017 09:36

markozalko napisał/a:
Zawsze tankowalem do pełna ale odkąd auto chciałem sprzedać to nie lalem tyle.
markozalko napisał/a:
Zalalem do pełna i po odpaleniu zgasł


Podwoiłeś cenę auta :P

Zalanie na full może pomóc tej pompce w baku lepiej radzić sobie z zapotrzebowaniem na paliwo. Jeśli jednak miałeś powietrze, to zgaśnie do czasu odpowietrzenia (czyli drugiego nabicia). Może walczysz z dwiema usterkami, pompa paliwa w baku oraz zaworek zwrotny. Ciężko coś powiedzieć bez logów i na odległość. Zaciśnij sobie morsa (jak masz) na przewodzie (z umiarem, żebyś nie przeciął go i jednak żeby jakieś ujście przy większym ciśnieniu było) i sprawdź wtedy.

markozalko - Pią Sie 04, 2017 15:18

Kolego szanowny. Ja w ogóle nie wiem o czym ty do mnie piszesz. Nie znam się na tym. Mnie interesuje tylko to czy dojadę jutro na lotnisko. Jakie 130 km.