Zobacz temat - r400 - pytania przed zakupem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - r400 - pytania przed zakupem

jodelko - Pon Sie 07, 2017 00:57
Temat postu: r400 - pytania przed zakupem
Cześć. Jadę jutro oglądać R400 z 98 roku. Jest to dieselek 105KM, wersja z białym wnętrzem, fotele skórzane. Przebieg ponoć 266kkm.

Moje pytania ną następujące:
1. Czy będą znaczne uszkodzenia kierownicy oraz foteli przy tym przebiegu?
2. Na co zwrócić uwagę jeśli chodzi o mechanikę oraz prace silnika?
3. Słyszałem, że diesle są bardzo głośne, czy to prawda?
4. Jak jest z braniem oleju w tych silnikach?
5. Najczęstsze usterki? :)

Oraz generalnie czy warto się pakować w diesla czy też może lepiej szukać benzyny :)


Zdjęcia:
https://zapodaj.net/06a6475bbd62a.jpg.html
https://zapodaj.net/25d9b0d7e84f8.jpg.html
https://zapodaj.net/313b87b31a27b.jpg.html

Auto jest po przygodzie z otwarcia maski podczas jazdy. Miało uszkodzony lekko dach, wybitą szybę oraz została maska do roboty.

Foto sprzed naprawy: https://zapodaj.net/9d900de0ea0ce.jpg.html

6. Czy ten uszkodzenia są bardzo poważne czy jeśli dach wyklepali, wyrównali i zamalowali podkładem to wystarczy :) Dodam, że po ewentualnym zakupie chciałbym je lekko doprowadzić do stanu wizualnego i pojeździć ok 3 lat.

bociannielot - Pon Sie 07, 2017 11:33

jodelko, zdjęcia wrzuć na forum żeby się pokazywały a nie linki do str. zewnętrznych :ok:
Excalibue - Wto Sie 08, 2017 22:59

Z otwarciem dachu podobnie miała moja siostra w swoim R45.
Z naprawą tego to już zależy od fachowców, którzy to robili.
U mnie po wstawieniu szyby ciekło, jednak szybka poprawka i jest git.

Skopiuje to co napisałem kiedyś bo nie chce mi się drugi raz tego samego klepać :

"zależy czy celujesz w diesla czy benz.
Miałem jedno i drugie i zdecydowanie Diesel sprawiał mniej kłopotów choć to może być też kwestia egzemplarza.

Co warto sprawdzić :
- działanie mechanizmu szyby kierowcy.
- układ sprzęgła, czy pedał ciężko chodzi, wysprzęglik nie cieknie. Łapa sprzęgła lubi się zacierać ciągnąc za sobą resztę współpracujących podzespołów.
- działanie dmuchawy - czy wszystkie biegi działają.
- drążek zmiany biegów bardzo możliwe, że będzie rozklekotany i latał na wszystkie strony - standard oczywiście do zrobienia : )
- Czy fotel kierowcy jest sztywny. Szyny przytwierdzone są do cienkiej blachy która lubi pękać i potem trzeba spawać.
- Czy zaświecają się kontrolki srs/abs/check engine po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłon ( handlarze jak coś świeci lubią wykręcać żarówki bądź zaklejać taśmą) Prawidłowo oczywiście mają się na chwile zapalić i zgasnąć.
- Tapicerka również stały problem, najprawdopodobniej materiał z boczków drzwi i podsufitka będą się odklejały jeśli wcześniej nie były podklejane.

Jeśli chodzi o silnik Diesla, poza osprzętem bardzo trwały.
- sprawdzić półoski przy skrzyni biegów czy są suche - mogą być do wymiany simmeringi, lecz równie dobrze łożyska w skrzyni ( tak miałem w dwóch egzemplarzach, koszt łożysk znikomy jednak roboty dużo przy wymianie )
- pompa wtryskowa.. co tu nie mówić, lubi się psuć, głownie nastawnik, koniecznie zobacz jak zapala na zimnym silniku i jak zachowuje się w wyższych partiach obrotów.
- Wsteczny potrafi nie wejść lub wyskoczyć - standard.

Co do głośności.. no pracuje jak stary diesel, coś jak 90km 1.9 TDI.
Cudów nie ma.
Oleju nie powinień brać, chyba, że już zużyty motor, bądź turbina na wykończeniu, będziesz widział po kolorze spalin z wydechu.