Zobacz temat - [MG ZR 160] HGF- Pomoc, Porady żeby nie zepsuć :)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] HGF- Pomoc, Porady żeby nie zepsuć :)

addb1 - Pią Wrz 15, 2017 11:28
Temat postu: [MG ZR 160] HGF- Pomoc, Porady żeby nie zepsuć :)
Witam Was serdecznie drodzy forumowicze.

Jako że dopadł mnie "nielubiany" HGF mam parę pytań jak i prośbę o pomoc.
1. rozrząd- Jakiej firmy najlepszy, oczywiście z pompą wody oraz czy koniecznie musi być do VVC? Szukając po allegro jak i w opisach sprzedawcy nie znalazłem że pasuje do 160 tylko 105 jak i 120.
2. Popychacze- Chcę bardzo zwrócić uwagę na ich stan, jeśli będą dość mocno wyrobione to chętnie je wymienię. znalazłem na stronie sklep.landroverowy popychacze o wysokości 24mm, na Ebay większość pokazała mi ze mają 26mm wysokośći i chyba 33mm szerokości. Także jeśli ktoś zna wymiary to był bym wdzięczny :)
3. Uszczelki- jakiej firmy, czy są jakieś <wzmocnione>
4. Na co zwrócić uwagę przy wyjmowaniu głowicy, co sprawdzić. <zawory, luz na prowadnicach zaworu, uszczelniacze, łożyska na mechanizmach VVC, coś jeszcze pewnie sie znajdzie.

Ogólnie rzecz biorąc Co i jak i Gdzie, co sprawdzić, czego nie ruszać itp.


Chcę zaznaczyć iż nie wiadomo czy to będzie HGF do póki nie sprawdzę jeszcze korka od zbiorniczka wyrównawczego :) ale są pogłoski iż być może mnie to trafiło :D < nie załamuje się, później bym miał to tak czy siak >

Zdaję sobie sprawę że tego typu posty były już wałkowane, lecz chciałbym mieć tutaj swoją encyklopedię co i jak z HGF. A jeżeli post zostanie usunięty zrozumiem z całego serca :D

Z góry Dziękuje za udzielaną mi tu pomoc oraz wskazówki :)
Pozdrawiam serdecznie
Addb1

Markzo - Sob Wrz 16, 2017 18:36

addb1 napisał/a:
1. rozrząd- Jakiej firmy najlepszy, oczywiście z pompą wody oraz czy koniecznie musi być do VVC? Szukając po allegro jak i w opisach sprzedawcy nie znalazłem że pasuje do 160 tylko 105 jak i 120.

Rozrząd kupilem od ręki, paski gates'a (długi i krótki), napinacz ruville, pompa wody jakas względna :) rozrząd jest taki sam jak w zwyklym 1,8, wystarczy dokupić drugi pasek.

addb1 napisał/a:
2. Popychacze- Chcę bardzo zwrócić uwagę na ich stan, jeśli będą dość mocno wyrobione to chętnie je wymienię. znalazłem na stronie sklep.landroverowy popychacze o wysokości 24mm, na Ebay większość pokazała mi ze mają 26mm wysokośći i chyba 33mm szerokości. Także jeśli ktoś zna wymiary to był bym wdzięczny

Rozbierz i wyczyść swoje :)

addb1 napisał/a:
3. Uszczelki- jakiej firmy, czy są jakieś <wzmocnione>

Kup stary typ wzmocniony, bodajże elringa.

addb1 napisał/a:
4. Na co zwrócić uwagę przy wyjmowaniu głowicy, co sprawdzić. <zawory, luz na prowadnicach zaworu, uszczelniacze, łożyska na mechanizmach VVC, coś jeszcze pewnie sie znajdzie.

Czy tuleje cylindrów nie opadły poniżej płaszczyzny bloku, głowica do sprawdzenia szczelności - jeśli będzie ok to planowanie, szlif gniazd/zaworów, docieranie zaworów, sprawdzenie prowadnic + nowe uszczelniacze. Innymi słowy kompleksowa robota głowicy. Jeśli działa Ci VVC (płynnie przyspiesza, odcinka 7250obr/min itp) to jest poprawnie ustawione. W takim przypadku nie odkręcałbym go od magistrali (2 górne śrubki na każdy młynek), tylko zdjął całość razem z wałkami ssącymi. Oszczędzisz sobie mase roboty i potencjalnego spierdzielenia VVC :)

Ważna sprawa to przed całą robotą ustawić rozrzad na znaki i wtedy demontować paski i głowicę. Po zdjęciu głowicy NIE WOLNO kręcić wałem, można sobie pokiełabisić panewki :)

Potrzebujesz jeszcze jeszcze uszczelniacze wałków, kolektorów (wydechowy i ssący), pokrywy zaworów.

Musowo wypłucz układ wodny (ludwik z wodą), pewnie i tak zostanie troche syfu. Olej zalej jakiś tani na start (10w40, bron Boze 5w czy 15w!!) i po ok 1000km zmien na docelowy olej :)

Ważna sprawa, śruby głowicy przed montażem namocz w oleju, całe i pod łbami. Dokręcaj zgodnie z momentami na instrukcji z uszczelki, a dokręcanie o kąt rób jednostajnie i płynnie, nie zrywaj na siłe.

Powodzenia :)