Zobacz temat - [R all turbo] Poszukiwani posiadacze silnika z turbo
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [R all turbo] Poszukiwani posiadacze silnika z turbo

lloyd - Czw Wrz 21, 2017 23:27
Temat postu: [R all turbo] Poszukiwani posiadacze silnika z turbo
Witam :)

Mam uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu (oznaczenie MHK10014). Nie jestem w stanie dostać nigdzie takiego nowego ani używanego, więc postanowiłem znaleźć inny pasujący wymiarami i skorygować jego parametry elektryczne. I w tym miejscu pojawia się problem - nie znam indukcyjności tego czujnika (katalogi podają tylko rezystancję 1290 Ohm).

W związku z tym szukam osoby (niekoniecznie z okolicy, podjadę wszędzie), która ma silnik 2.0 z turbiną. Chciałbym zmierzyć wartości tego czujnika. To wszystko, dalej sam sobie poradzę. Oczywiście zrewanżuję się za poświęcony czas i fatygę.

Bardzo proszę o pomoc, bez 'naprawienia'/wymiany tego czujnika auto fatalnie jeździ i nie ma z niego większego pożytku :(

slax - Pią Wrz 22, 2017 12:31

odłącz ten czujnik i tyle, auto bez niego normalnie śmiga :D
lloyd - Sro Wrz 27, 2017 17:30

Z odłączonym czy podłączonym niesprawnym efekt jest taki sam - auto jeździ, ale mizernie. Silnik przeszedł generalny remont, a zachowuje się jakby miał połowę mocy

[ Dodano: Sro Wrz 27, 2017 18:30 ]
slax napisał/a:
odłącz ten czujnik i tyle, auto bez niego normalnie śmiga :D


To mam dla Ciebie propozycję: odsprzedaj mi go. Szczegóły na prv

Markzo - Sro Wrz 27, 2017 20:17

lloyd napisał/a:
Z odłączonym czy podłączonym niesprawnym efekt jest taki sam - auto jeździ, ale mizernie. Silnik przeszedł generalny remont, a zachowuje się jakby miał połowę mocy

uuu to raczej nie jest przyczyna w czujniku położenia wałka :) sprawdz najpierw kompresje ;) pierscienie tłokowe od turbo czy NA? czujnika szukaj używanego, albo zobacz czy na tym nie ma jakis numerow :)

slax - Czw Wrz 28, 2017 10:33

lloyd, No to wina nie leży w czujniku, auto bez niego powinno normalnie jeździć. Szukaj usterki gdzie indziej. Mój był walnięty i jeździłem z odpiętym, auto jechało normalnie, tak jak powinno. w silnikach na module zapłonowym, nie było tego czujnika w ogóle.
lloyd - Pią Wrz 29, 2017 16:08

Markzo napisał/a:
uuu to raczej nie jest przyczyna w czujniku położenia wałka :)

Diagnostyka komputerem Testbook wskazała na zepsuty czujnik.
Markzo napisał/a:
sprawdz najpierw kompresje ;)

Mierzyłem zaraz po remoncie, wzorowa. Jak odszukam zapisane wartości to je podam, jeżeli nie znajdę to niedługo zmierzę ponownie.
Przed remontem auto jeździło tak sam kiepsko.
Markzo napisał/a:
pierscienie tłokowe od turbo czy NA?

Od turbo, razem z tłokami - kupiłem takie http://www.wossner.pl/product.php?id_product=3794
Markzo napisał/a:

czujnika szukaj używanego, albo zobacz czy na tym nie ma jakis numerow :)

Są numery, znam kody zamienników, ale co z tego jeśli ich nigdzie nie ma? W niektórych sklepach są w ofercie na stronie, ale po kilku dniach zwracają przelew i odpisują, że jest niedostępny. Przeszukałem wszystkie tropy znalezione w internecie, poprzez ebay niemiecki, angielski, sklepy internetowe z Chin, Polski, Łotwy, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Włoch.
Używanego ani jednego nie znalazłem. Szukam od 2,5 miesiąca bezskutecznie, dlatego piszę tu.
Pomijam kwestię kupna całego silnika 20T4G (silnik na zapas, czujnik do wykorzystania), ponieważ sprzedający mieli silnik bez elektryki itp.

slax napisał/a:
lloyd, No to wina nie leży w czujniku, auto bez niego powinno normalnie jeździć.

Hmm, to jaką on rolę pełni w silniku, skoro producent go tam umieścił?
slax napisał/a:
Szukaj usterki gdzie indziej. Mój był walnięty i jeździłem z odpiętym, auto jechało normalnie, tak jak powinno. w silnikach na module zapłonowym, nie było tego czujnika w ogóle.

Diagnostyka komputerem Testbook wskazała na zepsuty czujnik. Wszystko inne mam posprawdzane/wymienione na nowe (również rurki podciśnienia itd.) - naprawdę przyłożyłem się do remontu. Został tylko ten czujnik i Testbook to potwierdza. Zatem...?

slax - Pią Wrz 29, 2017 16:26

lloyd, pezejdz na memsa 1.9 na module zapłonowym, taka przeróbka wyjdzie cie tyle co czujnik, a bedzi spokój. Pomijam fakt ze wg mnie turbas na mamsie 1.9 pracuje lepiej
lloyd - Pią Wrz 29, 2017 16:52

Brzmi ciekawie :) Przybliżysz temat?

Zastanawiałem się też nad przejściem na piggy back jeśli wszystko inne zawiedzie.

greg-si - Pią Wrz 29, 2017 20:58

Przede wszystkim co to znaczy jeździ mizernie?
Na jakim doładowaniu jeździsz, na jakiej sprężarce, jakie doładowanie masz przy 6k obr.

Może masz zbyt wygórowane oczekiwania.

slax - Nie Paź 01, 2017 20:33

lloyd, potrzebujesz ECU MEMS 1.9 Od rovera turbo z wyciętym IMMO oraz moduł zapłonowy. Do tego jeszcze klika drobnych przeróbek w instalacji elektrycznej silnika, np wtryskiwaczy gdyż w MEMS 1.9 pracują parami, natomiast w starszym w pełni sekwencyjnie.