Zobacz temat - [Land Rover freelander 1.8] nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Land Rover freelander 1.8] nie odpala

ferdeksuv - Wto Wrz 26, 2017 21:17
Temat postu: [Land Rover freelander 1.8] nie odpala
Witam serdecznie administrację jak i klubowiczów oraz użytkowników forum.

Nie ukrywam, że to mój pierwszy post a w nim problem dla którego się zarejestrowałem na portalu ROVERki.

Od 3-ech lat jestem właścicielem freelandera z 1999r z silnikiem benzynowym 1,8 120kM z LPG nie będę wymieniał problemów z jakimi się zmagałem przez te 3 lata, bo pewno braknie znaków, była ich masa... więc do sedna od początku zdarzenia:

Przez ostatnie 2 tyg. auto paliło jakby na 3 garki i dopiero po przejechaniu 100-200m łapało na 4, przypuszczam, że to wina kabla zapłonowego ze względu na deszczową pogodę nie mniej jednak w ostatnich 2-ch dniach "życia" auto nie mogło odpalić trzeba było kręcić powyżej 5min z przerwami by odpaliło, po odpaleniu przy wciśnięciu max pedału gazu bardzo wolno wchodziło na obroty i dopiero przy ponad 2,5k obrotów pracowało jakby normalnie ale z brakiem mocy podczas jazdy. Nadmienię, iż tak samo odpalało i pracowało na benzynie jak i na gazie, żeby wykluczyć sprawę pompy paliwa. Po 2-ch takich wyjazdach do pracy auto w ogóle nie odpaliło. Iskra była raczej dobra. Założyłem nowe świece (bosch-a platynowo-irydowe) i przewody (sentech-a z rdzeniem ferrytowym 8593) kupione do zmiany przed zimą. Wymieniłem kopułkę na używkę w lepszym stanie, paluch oczyściłem z nalotu, ale te zabiegi nic nie wniosły w stan pacjenta...
Proszę o pomoc w wskrzeszeniu ferdka i sugestie co do objawów które przedstawiłem z sposobem sprawdzenia i naprawy.

Pozdrawiam i oczekuję wsparcia w sprawie.

dzelo23 - Wto Wrz 26, 2017 21:29

Sprawdź ciśnienie paliwa.
ferdeksuv - Sro Wrz 27, 2017 20:18

Napisałem wcześniej cyt: "Nadmienię, iż tak samo odpalało i pracowało na benzynie jak i na gazie, żeby wykluczyć sprawę pompy paliwa". Około pół roku temu autu faktycznie brakowało mieszanki na benzynie przy powyżej 4k obr. ze względu na ciśnienie ciut powyżej 2bary. Została osobiście rozebrana pompa paliwa na czynniki pierwsze, wyczyszczona dokładnie plastikowa siatka filtra wstępnego i wymieniony na nowy filtr metalowy wraz z załączonymi oringami i łączką. Usterka usunięta. Dodam, że nie mam sekwencji i przełącza na gaz przy 3k obrotów a manualnie z gazu na benzynę zmieniam rzadko głównie gdy brakło lpg.
zdzichu - Sro Wrz 27, 2017 22:07

Masz jedną cewkę zapłonową pod kolektorem ssącym?
ferdeksuv - Czw Wrz 28, 2017 09:39

Tak cewka zapłonowa, 1-na z tym, że pomiędzy rozrządem a filtrem powietrza, obok kopułki rozdzielacza zapłonu.
zdzichu - Czw Wrz 28, 2017 11:10

Zobacz wieczorem czy iskra nie skacze na cewce.
ferdeksuv - Pią Wrz 29, 2017 06:44

cewka sprawdzona wizualnie - brak przebicia
zdzichu - Sob Wrz 30, 2017 10:44

Sprawdź jednak na innej cewce. Na próbę moźe być np. z poldka.
ferdeksuv - Pon Gru 18, 2017 13:01

usterką okazało się wyrobione koło rozrządu na wale korbowodowym stąd zmienione fazy pracy rozrządu uniemożliwiały rozruch
temat do zamknięcia