Zobacz temat - [R45] stuki w przednim zawieszeniu tylko na zimnym silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] stuki w przednim zawieszeniu tylko na zimnym silniku

reeadon - Sro Wrz 27, 2017 21:02
Temat postu: [R45] stuki w przednim zawieszeniu tylko na zimnym silniku
Witam,

od jakiegos czasu, wazne tylko na zimnym silniku na wybojach slychac dziwne chrupanie, stukanie w prawym kole, czasem jak szybko skrece kierownica w lewo w prawo w malym zakresie tez je slyszec. Chrupotanie, stukanie zanika tak po 15-20 min jazdy. Mechanicy rozkladaja rece, stacja diagnostyczna rowniez, nie ma zadnych luzow itp. Myslalem ze powodem moze byc cieknaca maglownica lecz ja zregenowalwm i dalej to samo. Dodam jeszcze, ze przeguby ok, test krecenia sie w kolko, zaliczone.

jakies pomysly ?

Remigiusz - Sro Wrz 27, 2017 22:34

Dolny sworzeń !
reeadon - Sro Wrz 27, 2017 22:58

Remigiusz napisał/a:
Dolny sworzeń !


Wymieniać z obu stron czy tylko tam gdzie puka ? Geometria potrzebna po wymianie ?

Remigiusz - Czw Wrz 28, 2017 00:07

Obie strony wymień od razu. Geometrii ustawiać nie trzeba od nowa.

Możliwość ze że to u ciebie tez Przegub jest :-)

reeadon - Czw Wrz 28, 2017 22:49

Remigiusz napisał/a:
Obie strony wymień od razu. Geometrii ustawiać nie trzeba od nowa.

Możliwość ze że to u ciebie tez Przegub jest :-)


Przegub raczej nie osłony całe, a przy próbie jazdy w kółko 0 stuków.

Jeszcze mam pytanie co do rozmiaru sworznia są podobno 30 i 40 mm jak dobrze zrozumiałem i teraz nie wiem, które zamówić.

iktorn73 - Pią Wrz 29, 2017 11:22

Ty masz zapewne stożek 16 mm, w mniejszych silnikach jest stożek 14,5 mm. Pasują sworznie od Hondy Civic VII, tu masz nr fabryczny firmy 555 J14008. Łatwiej znaleźć niż do Rovera :) .
reeadon - Pią Wrz 29, 2017 22:48

iktorn73 napisał/a:
Ty masz zapewne stożek 16 mm, w mniejszych silnikach jest stożek 14,5 mm. Pasują sworznie od Hondy Civic VII, tu masz nr fabryczny firmy 555 J14008. Łatwiej znaleźć niż do Rovera :) .


Ostatnie pytanie wymienić przy okazji tuleje ? oraz górne sworznie ?

iktorn73 - Sob Wrz 30, 2017 00:49

Jak wyjmiesz wahacz to zobaczysz w jakim stanie są tuleje. Jeśli górne sworznie są sztywne to po co wymieniać?
reeadon - Nie Paź 15, 2017 10:54

Juz mi rece opadaja, mechanik twierdzi, ze wszystkie sworznie sa ok. Do tego ciagle walcze z wibracjami z przodu na kierownicy przy predkosci od 115 do 140 km/h. Kola wywarzane wiele razy opony nowe, felgi proste, maglownica po regeneracji, drazki kierownicze, i kacowki nowe, amortyzatory nowe.

Skrzypienie na zimnym dalej jest. Teraz juz nie wiem czy wymienic wszystkie tuleje i sworznie z obu stron czy wynienic oba kompletne wachacze, gora, dol, z obu stron ?

Koszt wszystkich tulei i sworzni to okolo 280 pln, a komplet wachaczy 425 pln.

iktorn73 - Pon Paź 16, 2017 16:42

Zwykle skrzypienie oznacza zbliżający się koniec żywotu sworznia wahacza. Tak naprawdę dopóki nie zdejmiesz wahacza dolnego ze sworznia to nie sprawdzisz czy ma luz czy nie. Majster pewnie sprawdza podważając wahacz,niestety to pokazuje wady sworznia wahacza tylko kiedy jest on kompletnie zużyty. Ja miałem wibracje i na przeglądzie nic nie wyszło a jak rozebrałem zawieszenie to się okazało że sworznie były do wyrzucenia. Pamiętaj że w tych autach jak wypadnie sworzeń to koło staje w poprzek :) .
Remigiusz - Pon Paź 16, 2017 17:10

iktorn73 napisał/a:
Tak naprawdę dopóki nie zdejmiesz wahacza dolnego ze sworznia to nie sprawdzisz czy ma luz czy nie. Majster pewnie sprawdza podważając wahacz,


Dokładnie tak to z tymi sworzniami jest, szarpaki i podważanie nic nie wykaże a będzie dalej skrzypiec :D

reeadon - Pon Paź 16, 2017 21:17

Remigiusz napisał/a:
iktorn73 napisał/a:
Tak naprawdę dopóki nie zdejmiesz wahacza dolnego ze sworznia to nie sprawdzisz czy ma luz czy nie. Majster pewnie sprawdza podważając wahacz,


Dokładnie tak to z tymi sworzniami jest, szarpaki i podważanie nic nie wykaże a będzie dalej skrzypiec :D


Ehhhh no to zamawiam komplet sworzni góra dół i tulei i niech rozbierają wahacze i wymieniają jak leci trudno przynajmniej będzie spokój .....

iktorn73 - Wto Paź 17, 2017 11:44

Taniej by było po prostu rozebrać zawieszenie i sprawdzić co jest nie tak :) . Tuleje pasują od Hondy Civic VI,tylko kup firmowe np.TRW a nie Yamato czy inny szajs bo będziesz zaraz znów wymieniał. Sworznie dół masz zapewne z mniejszą średnicą sworznia,więc też pasują od Civic VI. Górnych w polifcie jeszcze nie wymieniałem ale obstawiam że też pasują od Civic.
reeadon - Pon Gru 04, 2017 19:27

iktorn73 napisał/a:
Taniej by było po prostu rozebrać zawieszenie i sprawdzić co jest nie tak :) . Tuleje pasują od Hondy Civic VI,tylko kup firmowe np.TRW a nie Yamato czy inny szajs bo będziesz zaraz znów wymieniał. Sworznie dół masz zapewne z mniejszą średnicą sworznia,więc też pasują od Civic VI. Górnych w polifcie jeszcze nie wymieniałem ale obstawiam że też pasują od Civic.


Jeżeli posiadacie pełne nr sworznia górnego i dolnego oraz wszystkich tulei był bym wdzięczny ;)

[ Dodano: Pon Gru 04, 2017 19:27 ]
A więc wymieniłem, kompletne górne wahacze, dolne sworznie, wszystkie tuleje dolnego wahacza, gumy stabilizatora, duże tuleja na końcu wahacza przykręcane do podwozia, oraz przy okazji tarcze i klocki.

Koszt:

Wahacz góra x 2 - 300 pln
Tuleje dolnych wahaczy x 4 - 99 pln
Sworznie dolne x 2 - 150 pln (strasznie trudno było dostać 16 mm stożek i 40 mm średnicy)
Tuleje przykręcane do podwozia x 2 - 140 pln
Gumy stabilizatora - x 2 90 pln (również był problem z dostaniem 24mm)
Tarcze przód - 180 pln
Klocki przód - 130 pln

Praca mechanika - 250 pln

Auto prowadzi się jak marzenie ;) , w styczniu planuje zająć się tylnymi tulejami itp.

reeadon - Wto Gru 05, 2017 21:34
Temat postu: [R45] Lift - stuki ciąg dalszy
Witam,

Niestety po wymianie kompletnych górnych wahaczy, sworzni dolnych wszystkich tulei w dolnym wahaczu, gum stabilizatora, tych dużych tulei przytwierdzanych do podwozia, łączników stabilizatora, tarcz + klocków, wszystko wymienione z obu stron. Nadal są stuki na dziurach, torach w przednim peawym kole które najbardziej słychać gdy auto jest zimne i gdy na np. torach ruszam szybko kierownicą w lewo, prawo. Dodam, że przekładnia kierownicza również jest z regenerowana i założono także nowe drążki i końcówki kierownicze. Wszystkie 3 poduszki silnika także wymienione, opony nowe, osłona silnika oraz nadkola wymienione.
(wymiana, powyższych elementów była świadoma decyzja, aby powoli doprowadzać wszystko do stanu jakiego bym sobie życzył :) )


Nie wiem już gdzie szukać...... szarpaki nic nie wykazują amortyzatory 75%, mechanicy rozkładają ręce, auto jest jako rezerwowe i ma dożywocie u nas (sentyment do modelu) stąd ciągłe inwestycje w to auto.

MatiNitro - Wto Gru 05, 2017 22:17

reeadon, jeśli stuk jest przy ruszaniu, hamowaniu oraz przy szybkich ruchach kierownicą lewo-prawo to może to być poduszka amortyzatora. Miałem to w R75 2 miesiące temu.
Remigiusz - Wto Gru 05, 2017 22:18

Po co nowy temat zaglądasz ? Jak to samo w innym masz opisane ?
reeadon - Wto Gru 05, 2017 22:43

Remigiusz napisał/a:
Po co nowy temat zaglądasz ? Jak to samo w innym masz opisane ?


Ponieważ, temat jest na następnych stronach a nie na froncie, i jak to miała miejsce w innych moich wątkach jak aktualizowałem nikt nie odpowiadał, ponieważ jak widać jak nie ma pierwszej stronie temat idzie w zapomni nie. Jeżeli to problem, to sry i proszę usunąć post.

Remigiusz - Wto Gru 05, 2017 22:55

reeadon, I tak się zaśmieca fora :roll: To ze nie jest na pierwszej nic ie żnący, jak ktoś będzie miał poradę odpisze.
reeadon - Sro Gru 06, 2017 00:14

MatiNitro napisał/a:
reeadon, jeśli stuk jest przy ruszaniu, hamowaniu oraz przy szybkich ruchach kierownicą lewo-prawo to może to być poduszka amortyzatora. Miałem to w R75 2 miesiące temu.


Tego nie sprawdzałem, zobaczymy choć u mnie stuki, chrupotanie pojawia się tylko na dziurach a pogłębia się jak jadę po dziurach i ruszam kierownicą szybko lewo, prawa.

[ Dodano: Sro Gru 06, 2017 00:14 ]
Remigiusz napisał/a:
reeadon, I tak się zaśmieca fora :roll: To ze nie jest na pierwszej nic ie żnący, jak ktoś będzie miał poradę odpisze.


ok,

maciej - Sro Gru 06, 2017 09:47

Oba wątki scalone, bo dotyczą tego samego problemu.

A co do samego problemu, to ja bym przejrzał bardzo dokładnie kabinę. :)

Kilka osób zna juz historię jak w R623 wymieniłem sworzeń, a zabierałem się za wymianę wahacza, bo szykowałem się do długiej podróży i 'coś stukało', a okazało się, że w szynie fotela pasażera jest butelka 'bombeczka' od Łomży 0,33l, którą piły znajome, jak jechaliśmy na weekend na Mazury.

Od tego czasu, jak 'coś mi stuka', zaczynam od bardzo dokładnego przeglądu kabiny, łącznie z miejscami, których nie widać, jak właśnie szyny foteli.

reeadon - Czw Gru 07, 2017 23:17

Poduszki amortyzatorów zamówione KYB koszt: 95 pln wymienimy zobaczymy ;)