Zobacz temat - [R45] problem z zawieszeniem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] problem z zawieszeniem

mechtron - Sob Paź 14, 2017 16:17
Temat postu: [R45] problem z zawieszeniem
Witam, mam problem z zawieszeniem po prawej stronie mojego roverka, był strasznie obniżony że wręcz na większych nierównościach naszych pięknych dróg ocierał zderzakiem. Zabrałem się za wymianę amortyzatorów i sprężyn, lecz po wymianie prawa strona była dalej w tej samej pozycji.. co robić panowie? czy to może być wina wahacza górnego? proszę o szybką pomoc.
Koder - Sob Paź 14, 2017 21:01

Hmm. Mało danych.
Strasznie nisko wisi... z tego nikt Ci niczego nie wywróży.
Zwis taki, że - jak mówisz - zderzak przyciera to nie byle co, bałbym się tym jeździć.
Wymieniałeś amorki i sprężyny i niczego podejrzanego nie zauważyłeś?
Nic cię nie zastanowiło?
Proponuję zdjąć koło, i dokładnie wszystko obejrzeć.

mechtron - Sob Paź 14, 2017 21:22

Jedyne co mnie zaniepokoiło to różniący się nieco sworzeń wahacza górnego i jest ewidentnie mocniej zużyty, ale czy górny wahacz tak mocno wpływałby na wysokosc całego prawego zawieszenia?
Koder - Nie Paź 15, 2017 08:34

W dużym uproszczeniu mówiąc, samochód stoi na dolnych wahaczach i amortyzatorach (przynajmniej w tym przypadku), górne do tego nic nie mają. utrzymują zwrotnice pod odpowiednim kątem.
Najczęstszą przyczyną "opadnięcia" jest mocno osłabiona lub pęknięta sprężyna - ale mówisz że wymieniłeś...
Może też być skrzywiony wahacz (dolny), ale to musiałoby być bardzo duże skrzywienie, więc pewnie wpłynęłoby na geometrię, co byłoby odczuwalne w czasie jazdy (np. ściąganie w którąś stronę).
Wjedź na kanał i na spokojnie porównaj obie strony - muszą być identyczne.

mechtron - Nie Paź 15, 2017 10:28

Dzisiaj wyjechałem na kanał i zauważyłem pewna rzecz, ostatnio wyminilem sworzeń dolnego wahacza w prawej strony właśnie i okazało się że wahacz na nowym sworzniu wisi niżej, nie jest to wielka różnica może około 10mm, czy to ma tak duży wpływ na rozkład masy przedniego zawieszenia? Dodam również że wahacze dolne są proste
Remigiusz - Nie Paź 15, 2017 19:43

mechtron, Czemu wymieniłeś sworzeń dolny tylko jeden ? :-|

A nie masz czasem nie tego sworznia co trzeba. Do Diesla są grubsze i od Benzyny nie pasują !

mechtron - Pon Paź 16, 2017 06:11

Sworzeń do modelu diesla tego roverka jest ciężko dostępny, jest na pewno odpowiedni ponieważ sciagalem go z połowy polski, sworznie do Rovera 45 td są zle katologowane, zamawiałem 3 z rzędu w sklepie motoryzacyjnym, wszystkie były albo za wąskie albo zbyt krótkie, pan z sklepu polkiego specjalizującym się w częściach do roverkow poinformował mnie że takie problemy z tymi sworzniami do tego modelu niestety są i będą. Wracając do tematu, czy różnica odległości zwrotnica-wahacz dolny na odcinku sworznia przekłada się na wysokość zawieszenia? A i wyminilem jeden ponieważ taki sworzeń można dostać tylko oryginalny więc taka przyjemność kosztuje 150zl
Remigiusz - Pon Paź 16, 2017 10:49

Sworzeń akurat nie jest ciężko dostępny od Rts lub 555 bez problemu można dostać :-) trzeba tylko nr katalogowy znać.

masz jakieś zdjęcia jak to leży ? Sprezyny masz na pewno odpowiednie ?

mechtron - Pon Paź 16, 2017 11:40

Mówi pan teraz o sworzniach do roveru 45/400 dla modeli z silnikami benzynowymi, do modeli diesla sa to sworznie wciskane znacznie większe , bez zabezpieczeń w postaci zegera. Amortyzatory na pewno są odpowiednie.
Remigiusz - Pon Paź 16, 2017 13:29

Mowie o dieslu. Benzynę to mają wszędzie i taka dostanie jak powyżej zostało stwierdzone.

Ja u siebie wymieniałem cale przednie zawieszenie w 45 2.0 itd i wszystko dostałem bez problemu. Trzeba na forum poszukać co pasuje. :-)

W sumie sprężyny są ważne żeby nie było ze masz jakiś jeden od benzyny ?

mechtron - Pon Paź 16, 2017 15:03

kupowałem cały komplet amorków i sprężyn wiec są identyczne, jutro zostanie wymieniony sworzeń dolnego wahacza i dam znać czy problem znikł. wrzucam zdj poniżej jak wyglądają oba sworznie:
https://zapodaj.net/623b875ed4861.jpg.html
https://zapodaj.net/7972279407a69.jpg.html
na zdjęciach widać ze jeden sworzeń łapie bliżej zwrotnice. czekam na opinie.

iktorn73 - Pon Paź 16, 2017 16:44

A co tam jest dane przy starym sworzniu? Jeszcze jedna nakrętka? Ktoś założył sworzeń od małego silnika,czyli ma za cienki stożek,ma luzy w gnieździe wahacza i za głęboko wchodzi.

[ Dodano: Pon Paź 16, 2017 16:35 ]
A kłopotu ze sworzniami nie ma żadnego :) , pasuje od Civic VII

[ Dodano: Pon Paź 16, 2017 16:44 ]
nr fabryczny firmy 555 J14008

Remigiusz - Pon Paź 16, 2017 17:19

Cytat:
Kupiłem te RTS 93.06626 przez allegro i zobaczymy co to warta :wink: Podawali pod tym nr jedynie ze to do 1.8 i 2.0 silników oraz V6.


Takie o to ja mam :-) I są dość cenowo atrakcyjne.

[ Dodano: Pon Paź 16, 2017 17:19 ]
A z tych fot to nowy sworzen jest na tym kole co za bardzo ociera ? Wygląda jak by nie ten sworzeń :neutral:

mechtron - Pon Paź 16, 2017 17:50

stary sworzeń był identyczny , widać że był tam od nowości auta i porównując wymiaro i wizualnie, taki sam.
sworzeń zamawiałem z tej strony:
http://allegro.pl/rover-4...6820318830.html

Koder - Pon Paź 16, 2017 19:20

Remigiusz napisał/a:
...Wygląda jak by nie ten sworzeń :neutral:

Tak. Nie ten, albo ze zwrotnicą coś nie tak - wyrobione gniazdo sworznia, albo (co gorsze) pęknięte, i dlatego wpuszcza sworzeń tak głęboko.
To oczywiście tylko gdybanie bo jedyne na czym można się oprzeć to fakt, że kolega uparcie twierdzi, że wszystkie wymieniane części są dokładnie jak trzeba itd... a jednak wynik tych wymian nie jest "jak trzeba".
Kiedy pojawił się ten "zwis", albo, kiedy go zauważyłeś, po wymianie czego?

iktorn73 - Pon Paź 16, 2017 19:56

O matko .... sworzeń za 149 zł ? To on chyba jest z dodatkiem złota :) ,albo magiczny napis MG jest tyle wart :) . Japońskie 555 kosztuje około 70 zł.
mechtron - Pon Paź 16, 2017 20:17

cała sytuacja z opadniętą prawą stroną zaczęła się gdy kupiłem auto, po 2 tygodniach gdy po prostu wyjeżdżałem z parkingu nakrętka z sworznia po prostu się odkręciła, na szczęście obok był mechanik który mi ten sworzeń na tym parkingu przykręcił dla pewności dwiema nakrętkami, potem auto było niżej z tej prawej strony właśnie ale wtedy jeszcze nie było tak źle, po 4 tygodniach urwał się kolejny, szukając wszędzie sworznie to albo miały zbyt małą średnice dolnego stożka lub były za krótkie przy górnej części, link który podesłałem to z pewnością jest sworzeń pasujący do tego modelu auta, być może zwrotnice mają inne gniazdo na sworznie niż inne 45-iątki? nawet w motoryzacyjnym panowie głowili się nad tym problemem. Podczas wciskania sworznia nowego pasował idealnie więc chyba mój rover to chyba jakiś specjalny wyjątek albo błąd w produkcji :mrgreen:
sknerko - Pon Paź 16, 2017 20:51

albo zwrotnicę masz nie taką jak trzeba
mechtron - Wto Paź 17, 2017 06:06

Gdyby jedna się różniła to ok ale obydwie? Dzisiaj przyjdzie nowy sworzeń, zamontuje i się okaże jak będzie, może przynajmniej się wyrówna przednie zawieszenie do jednej plaszczyzny.
iktorn73 - Wto Paź 17, 2017 11:40

Albo masz wybity otwór na sworzeń ,lub pęknięta zwrotnica, albo za mała średnica sworznia. Innej możliwości nie widzę :) .
sknerko - Wto Paź 17, 2017 12:49

mechtron napisał/a:
Gdyby jedna się różniła to ok ale obydwie?
Skąd wiesz że auto nie miało przygody bokiem i obie nie były wymieniane
Remigiusz - Wto Paź 17, 2017 14:01

Ja tylko jednej rzeczy nie rozumiem, pierwszy post wskazuje ze tylko jedna strona wisi za nisko druga strona jest ok. A teraz wynika ze cały przód za nisko wisi :-|

Się już gubię :D

[ Dodano: Wto Paź 17, 2017 14:01 ]


U mnie jest po prawej jak sworzen wyglada RTS :D

mechtron - Wto Paź 17, 2017 20:26

dzisiaj wymieniałem sworzeń z lewej strony (ten z dwiema nakrętkami)

Remigiusz tylko prawa strona była niżej, lewa może minimalnie.

iktorn73 miałeś rację , stożek sworznia ten na dole miał średnice 14mm zamiast 16mm , dosłownie latał środku. nowy pasował , czyli identyczny jak z prawej strony.
Wnioski po wymianie są następujące, przód się wyrównał ale i tak jest dosyć nisko ale po jeździe próbnej już nie trze mi błotnik o ziemię, dziękuje wszystkim za pomoc i myślę ze to lekcja nie tylko dla mnie ale i ciekawostka dla wszystkich uczestniczących w tym temacie.[/b]

Koder - Sro Paź 18, 2017 12:35

mechtron napisał/a:
stary sworzeń był identyczny , widać że był tam od nowości auta i porównując wymiaro i wizualnie, taki sam.[...]

... i w kilku innych miejscach podobne zapewnienia (części takie, jakie być powinny).
Nie to, żebym się czepiał, ale faktycznie, lekcja i nauczka jest...