Zobacz temat - [R75] rurka ze zdjęcia co to jest ??? PILNIE POTRZEBNA POMOC
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] rurka ze zdjęcia co to jest ??? PILNIE POTRZEBNA POMOC

Cichy1991 - Sro Paź 18, 2017 16:01
Temat postu: [R75] rurka ze zdjęcia co to jest ??? PILNIE POTRZEBNA POMOC
Witam,
jak w opisie co to za rurka ze zdjęcia ??
Ostatnio otworzyłem maskę auta na zapalonym silniki i zobaczyłem dymek wydobywający z pod osłony silnika po zdjęciu zobaczyłem ze trójnik który łączy ową rurkę jest pęknięty zrobiłem to na szybko ale nie lubię jak coś jest nie tak w aucie.. Liczę na szybką pomoc z góry dziękuje ...
Pozdrawiam :) [..]

marcin.misek - Sro Paź 18, 2017 16:08

Cichy1991 napisał/a:
co to za rurka

O ta : https://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-LLH102660

Cichy1991 - Czw Paź 19, 2017 10:59

Co ona ma za zadanie jeśli można wiedzieć
MD - Czw Paź 19, 2017 11:02

Cichy1991, to są przewody podciśnienia. Masz trzy takie, pająk na kolektorze (ten z trójnikiem właśnie) i dwa mniejsze obok. Uważaj jak się z nimi obchodzisz, bo przez olej oraz temperaturę plastik staje się kruchy. Wówczas łatwo je połamać.
SeniorA - Czw Paź 19, 2017 14:08

Cichy1991 napisał/a:
Co ona ma za zadanie jeśli można wiedzieć
to jest tzw. odma ,przewody spełniają różne funkcje w zależności od pracy silnika. W warunkach dużego podciśnienia w dolocie za przepustnicą , gdy przepustnica jest zamknięta ( bieg jałowy, hamowanie silnikiem ), cienki przewód którego wyjście jest za przepustnicą odpowietrza skrzynię korbową a gruby w tym czasie doprowadza świeże powietrze do skrzyni z przed zamkniętej przepustnicy.W warunkach niskiego podciśnienia w kolektorze ( przyspieszania, pełne otwarcie przepustnicy ) gazy ze skrzyni dzięki wyższemu ciśnieniu przepływają do kolektora do czasu spadku ciśnienia w skrzyni korbowej i wtedy znowu jest ona zasilana w świeże powietrze.I tak powietrze-gazy przepływają w górę i w dół .
Cichy1991 - Czw Paź 19, 2017 14:49

Dzięki bardzo wszystkim za pomoc ! :) pozdrawiam
obcy - Pon Cze 03, 2019 10:57

Cześć.
Ma ktoś może schemat/zdjęcia podłączenia tych przewodów, w zasadzie tych cieńszych?
Auto trafiło do mechanika na wymianę termostatu i nie wie jak te cienkie przewody z powrotem podłączyć, a część z nich skruszyła mu się w dłoniach ze starości.

tommasino - Pon Cze 03, 2019 11:32

obcy, zmień mechanika, skoro nie wie skąd wyjął te przewody.

Wygogluj KV6 vac pipes i otrzymasz pełno wyników ze zdjęćmi jak te przewody są zamontowane.

obcy - Pon Cze 03, 2019 12:29

Dzięki za namiary.
Co do mechanika, jedyny który chciał mi auto dotykać w dodatku sąsiad :) a nie miałem czasu szukać w piątek po 17 jak auto zgubiło cały płyn :)

MD - Pon Cze 03, 2019 18:34

obcy, skoro nie będąc mechanikiem z wykształcenia ani się na tym specjalnie nie znając, byłem w stanie wymienić termostat czy zająć się elektroniką/elektryką w tym aucie, to raczej nie jest to inżynieria rakietowa. Mechanicy przeginają. Przyzwyczajeni są do klepania 4 schematów popularnych marek, a reszta niet albo karna cena usługi 200% za ufo.

Jeżeli te wężyki się rozsypały, to można spróbować zrobić jakieś w zamian z uniwersalnych elastycznych. Sam miałem tę największą rurkę pękniętą przy trójniku i ostatnio to naprawiałem.

Wszystkie otwory na te rurki odmy są widoczne oprócz jednej, która jest nieco pod kolektorem (pod VISami). Do tego otworu trafia "pająk" z trójnikiem (ten większy). Druga odnoga idzie do przedniej głowicy, trzecia (ta odchodząca pod kątem prostym) do przepustnicy. Pozostałe otworki wręcz rzucają się w oczy.

tommasino - Pon Cze 03, 2019 21:45

MD, ty zdolny chłopak jesteś :mrgreen:

Wielu mechaników na sam widok silnika ucieka gdzie pieprz rośnie.

Gaziarz po dzień dzisiejszy przeklina dzień w którym musiał zdejmować naście razy kolektor, bo gdzieś mu wtryskiwacz wystawał i kolektor nie dochodził. Zrobić zrobił i mógłby to teraz zrobić z zamkniętymi oczami. Dla mnie to pestka :mrgreen: , ale mechaniory niestety leniwe, więc też niekiedy z tego lenistwa rzeźba powstaje, coś się połamie, czegoś się nie zmieni, itp. itd.

obcy - Pon Cze 03, 2019 22:17

Dzięki za informacje.
Tez trochę dłubie przy autach ale tu się balem ściągania kolektora. Te rurki z racji wieku i temperatur pękają, do tego poprawiam po poprzednim właścicielu. Te grubsza rurkę odmy wymieniłem sobie sam tylko to gniazdo w pokrywie mam do wymiany ale to prawie 100 z wysyłką - musi poczekać.
Teraz odpadła zaślepka z tylnej listwy wtryskowej, bo rozpadła się :)) przy wyciąganiu tej blaszki i muszę szukać kolejnej rzeczy.

Poprawione litery :)