Zobacz temat - [R75] Padł pilot i zamek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Padł pilot i zamek

PressionLife - Pon Lis 06, 2017 18:39
Temat postu: [R75] Padł pilot i zamek
Cześć,

Po raz kolejny Rover odmówił posłuszeństwa..

Wychodząc z auta chciałem zamknąć auto z pilota jak zawsze, nie reagował - pomyślałem bateria a akurat byłem pod sklepem zamknąłem auto z klucza i udałem się po baterie do pilotu.

Wymiana baterii nic nie dała, próbuje otworzyć auto z klucza zero reakcji, półtora godziny prób i udało się dostać poprzez bagażnik do auta.

Pojeździłem po mechanikach nikt nie chciał się za to zabrać bo to ROVER, tak mówili.

Trafiłem do naprawy zamków samochodowych i pilotów, sprawdzili pilot - padł procesor prawdopodobnie i mówią, że będzie złom.

Sprawdzili drzwi, zdjęli boczki ale mówią, że nie wiedzą o co dokładnie chodzi, nie mają części i nie są w stanie naprawić.

Auto można zamknąć ale otworzyć się nie da.

Nie wiem co w obecnej sytuacji robić, na co dzień wchodzić przez bagażnik to nie przejdzie.

Proszę Was o rady bądź namiary kogoś kto mógłby mi pomóc.

pawelo12 - Pon Lis 06, 2017 18:49

Jak zachowuje się zamek w drzwiach po przekręceniu kluczem? Wkładka się obraca/blokuje? Kierunki reagują?
PressionLife - Pon Lis 06, 2017 18:53

pawelo12 napisał/a:
Jak zachowuje się zamek w drzwiach po przekręceniu kluczem? Wkładka się obraca/blokuje? Kierunki reagują?


Wcześniej gdy używałem ( bardzo rzadko używałem głównie pilot ) wystarczyło delikatnie przekręcić a teraz robię tak jak by pół kółka - nie umiem się wysłowić zrozumiale.

Wcześniej wystarczyło delikatnie obrócić kluczyk i otwarte było.

pawelo12 - Pon Lis 06, 2017 19:09

Czyli nie jesteś w stanie wykonać pełnego obrotu kluczem? Jeśli chodzi o pilot to cóż... pozostaje zakup nowego i dopisanie go do bcu lub zakup pilota i bcu do kompletu.
PressionLife - Pon Lis 06, 2017 19:11

pawelo12 napisał/a:
Czyli nie jesteś w stanie wykonać pełnego obrotu kluczem? Jeśli chodzi o pilot to cóż... pozostaje zakup nowego i dopisanie go do bcu lub zakup pilota i bcu do kompletu.



Wcześniej nie byłem w stanie gdy się otwierały drzwi a teraz się nie otwierają i robię powiedzmy pół kółka.

pawelo12 - Pon Lis 06, 2017 19:21

Najprawdopodobniej masz problem z wkładką. Dobrze byłoby upewnić się kręcąc x bezpośrednio w zamku. Jeśli to wkładka to może wd40 + jakiś smar do zamków pomoże. Sprawdź jeszcze przy okazji czy blaszka chroniąca wkładkę zamka odbija prawidłowo po wyciągnięciu klucza. U mnie kilka tygodni temu pękła sprężynka, mam nadzieję, że znajdę gdzieś identyczną zanim mój zamek odmówi posłuszeństwa. Może wie ktoś gdzie takiej szukać?
PressionLife - Pon Lis 06, 2017 19:28

pawelo12 napisał/a:
Najprawdopodobniej masz problem z wkładką. Dobrze byłoby upewnić się kręcąc x bezpośrednio w zamku. Jeśli to wkładka to może wd40 + jakiś smar do zamków pomoże. Sprawdź jeszcze przy okazji czy blaszka chroniąca wkładkę zamka odbija prawidłowo po wyciągnięciu klucza. U mnie kilka tygodni temu pękła sprężynka, mam nadzieję, że znajdę gdzieś identyczną zanim mój zamek odmówi posłuszeństwa. Może wie ktoś gdzie takiej szukać?


Mechanik wspominał, że wydaje mu się, że zamek jest ok tylko mechanizmem jest coś nie tak bo przy zamknięciu auta jest " siła " a przy zamykaniu nie ma.

pawelo12 - Pon Lis 06, 2017 19:37

A czy przy otwieraniu/ zamykaniu drzwi kluczem pracują silniczki? Najlepiej będzie jak zdejmiesz boczek, wykręcisz zamek, wyciągniesz łącznik miedzy wkładką a zamkiem i sprawdzisz kręcąc x bezpośrednio w zamku. Jeśli chodzi płynnie to masz problem z wkładką jeśli nie to coś zamkiem jest nie tak.
PressionLife - Pon Lis 06, 2017 19:51

pawelo12 napisał/a:
A czy przy otwieraniu/ zamykaniu drzwi kluczem pracują silniczki? Najlepiej będzie jak zdejmiesz boczek, wykręcisz zamek, wyciągniesz łącznik miedzy wkładką a zamkiem i sprawdzisz kręcąc x bezpośrednio w zamku. Jeśli chodzi płynnie to masz problem z wkładką jeśli nie to coś zamkiem jest nie tak.


Przy zamykaniu tak, przy otwieraniu nie.

pawelo12 - Pon Lis 06, 2017 20:04

Silniczki pracują chyba tylko gdy korzystamy z pilota. Inaczej gdyby padł Ci akumulator to nie mógłbyś wejść do samochodu. Próbowałeś już czymś smarować wkładkę zamka? Jeśli po użyciu czegoś penetrującego i smarującego klucz nie obracałby się płynnie, rozebrałbym boczek i sprawdziłbym czy wejście w zamku dobrze się kręci. Gdy jest ok to wyciągasz wkładkę i niesiesz do kogoś od zamków. Biorąc pod uwagę statystyki to obstawiałbym wkładkę
PressionLife - Pon Lis 06, 2017 20:56

pawelo12 napisał/a:
Silniczki pracują chyba tylko gdy korzystamy z pilota. Inaczej gdyby padł Ci akumulator to nie mógłbyś wejść do samochodu. Próbowałeś już czymś smarować wkładkę zamka? Jeśli po użyciu czegoś penetrującego i smarującego klucz nie obracałby się płynnie, rozebrałbym boczek i sprawdziłbym czy wejście w zamku dobrze się kręci. Gdy jest ok to wyciągasz wkładkę i niesiesz do kogoś od zamków. Biorąc pod uwagę statystyki to obstawiałbym wkładkę


Sęk w tym, że obraca się płynnie kluczyk a boczek już zdjęty, nie montowałem.

MaReK - Wto Lis 07, 2017 06:35

Umów się na sesję z marcin.misek sprawdzi Ci dopisując pilota swojego, czy to kwestia pilota, czy może odbiornika w aucie (receivera). Zanim jednak tego dokonasz, dostań się do auta i sprawdź bezpieczniki. Chociaż test prądu możesz wykonać otwierając wszystkie drzwi (rygle do góry) następnie zamknąć z kluczyka i zobaczysz czy wszystkie inne zamki się zamykają.

A co do przekręcania kluczyka i oporów, to może być problem wkładki.
W najgorszym wypadku awarii zamka, możesz podmienić na czas naprawy na taki od anglika.

Do tego czasu nie zamkaj auta po prostu (drzwi kierowcy).

pawelo12 - Wto Lis 07, 2017 18:59

MaReK napisał/a:
Zanim jednak tego dokonasz, dostań się do auta i sprawdź bezpieczniki. Chociaż test prądu możesz wykonać otwierając wszystkie drzwi (rygle do góry) następnie zamknąć z kluczyka i zobaczysz czy wszystkie inne zamki się zamykają.

Czyli gdyby była taka sytuacja że zamknęły by sie tylko drzwi kierowcy to może być problem z masą? Zakładam, że wszystkie silniczki są ok.

MaReK - Sro Lis 08, 2017 11:18

Chodziło mi o sprawdzenie tego czy zamki dostają zasilanie (czy. sprawny jest bezpieczenik). Ale dla świętego spokoju sprawdź za pomocą "kontrolki" bezpieczniki wszystkie nad nogami pasażera.

Brak mas lub jej słabe styki może powodować wiele kuriozalnych usterek.

sknerko - Sro Lis 08, 2017 21:40

z tą wkładka to pewnie rozleciał ci sie koszyczek od wkładki w zamku mój zięć miał identyko jak ty i trzeba było kupić zamek z wkładka z anglika i przełożyć koszyczek wkładki do jego auta. masa roboty z rozebraniem tej klamki i naprawa tego pół dnia mi zeszło.
AdaskoC - Czw Lis 09, 2017 21:43

sknerko napisał/a:
masa roboty z rozebraniem tej klamki i naprawa tego pół dnia mi zeszło.


Jak ktos potrzebuje porady to dzwonić, pomogę, to robota na max godzinę-półtorej dla laika :)

sknerko - Pią Lis 10, 2017 15:09

AdaskoC, szczególnie jak będzie zapieczona wkładka jak u mnie i ni cholery wyjąć jej nie dało. samo rozbieranie też nie jest tak fifi rifi szczególnie jak pierwszy raz to robisz i musisz szukać gdzie jest zatrzask na chrom na klamce itd
pawelo12 - Pią Lis 10, 2017 16:45

Według mnie jeśli nie robi tego w garażu to lepiej zarezerwować sobie pół dnia. Ja ukręciłem śrubę pod klamką i kończyłem robotę z latarką.
sknerko - Pią Lis 10, 2017 21:50

no dokładnie, nigdy nie wiesz co tam siedzi
PressionLife - Sob Lis 11, 2017 12:34

Powróciłem, praca od rana do wieczora nie pozwala być tu.

Niestety garażem nie dysponuje zacznę od pracy pod chmurką jeszcze dziś.

Zacznę od sprawdzenia bezpieczników i dam wam znać.

Coś jeszcze sprawdzić ?

MaReK - Sob Lis 11, 2017 17:22

Ostatnio przywołałem Twój temat w pamięci :)

Wychodzę z roboty ok. 1:00 w nocy. Auto stoi pod trafo i czasami zdarza się, że w tym miejscu pilot nie działa - głupieje. Ale zwykle jak się podejdzie pod przednią szybę, to działa. Tym razem odstawiłem 10 minutowy taniec rytualny wokół auta i ... dupa, nie otworzył się. Zamek w drzwiach mam angielski, więc nawet nie otworzę z klucza. Przez bagażnik nie wejdę, bo mam właz na narty tylko i z moją tuszą nie mam nawet co próbować wchodzić przez pierwszy właz do kufra ;P

Myślę sobie... kurde, no bezpieczeniki? Raczej nie, bo klapa jak tylko poczuła lekkie przekręcenie zamka natychmiast się otworzyła. Pomyślałem, że może wyjmę baterię i włożę jeszcze raz. Zrobiłem to podczas spaceru z powrotem do firmy. W połowie drogi już miałem na wierzchu płytkę, wyjąłem baterię, włożyłem i z prawie 15m auto się otworzyło. Złożyłem zatem kluczyk, spakowalem do bagażnika laptopa, wsiadłem, zapiąłem pasy, odpalam i .... przekreślony silnik na żółto na LCD ;)

Co jest?! Najpierw pilot, teraz to? Otwieram obudowę po raz kolejny i widzę, że wypadł mi gdzieś transponder. O 3:20 znalzałem go pełazając przy krawężniku z telefonem jako latarką. Pojechałem, ale... miałem stracha, bo nie mam żadnych wolnych transponderów żeby je sobie dopisać ;)

Także dawaj znać co u Ciebie i bądź ostrożny ;)

PressionLife - Sob Lis 11, 2017 22:07

Nooo co Ty :D

Zabawna sytuacja, ja dzięki Bogu nie zgubiłem i cały czas pilnuje, żebym czasem go zgubił bądź zdeptał :mrgreen:

Wróciłem od Siostry, przechodni dziwnie patrzyli gdy wchodziłem bagażnikiem do auta :roll: