Zobacz temat - [R75] 2.0 V6 Gaśnie silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] 2.0 V6 Gaśnie silnika

Ozi546 - Nie Lis 19, 2017 15:37
Temat postu: [R75] 2.0 V6 Gaśnie silnika
Witam. Posiadam rovera 75 2.0 V6 Benzyna+LPG. Samochód gaśnie najczęściej podczas nagłego zdjęcia nogi z gazu, ale zdarza się też, że zgaśnie przy wciśnięciu sprzęgła. Czasami dzieje się tak, że spadną obroty, samochód przygaśnie, ale od razu sam się uruchamia. Czy przyczyną mogą być VISy? czy to może być coś innego?
nanab - Nie Lis 19, 2017 15:45

Gaśnie tylko na lpg?
R75 - Nie Lis 19, 2017 16:38

Ozi546, Mam PB bez gazu i ile razy auto wracało od mechanika gdzie ruszali przepustnice, tyle razy miałem problemy, ze auto losowo gasło po wciśnięciu sprzęgła

U mnie pomaga poluzowanie linki od gazu na regulacji, już dwa razy się potwierdziło

- linka podkręcona na maxa: gaśnie
- linka poluzowana: ok

Z drugiej strony masz gaz, wiec może być tysiąc innych powodów

Ozi546 - Nie Lis 19, 2017 16:56

Najczęściej na LPG, ale zdarza się też, że przygaśnie na benzynie.
adam_26 - Nie Lis 19, 2017 17:29

myślę że to może być jakaś nieszczelność na rurkach podciśnienia popatrz czy nie są uszkodzone te pod osłoną, i czy gdzieś nie syczy powietrze. Dobrze by było podpiąć pod kompa auto błędy by dużo powiedziały.
Ozi546 - Sro Lis 22, 2017 11:10

Po diagnostyce toafem pojawiły mi się 2 błędy silnika:
P0553 - Power Steering Pressure Sensor Circuit High Input
-Zwarcie do zasilania
P1471 - Variable intake manifold actuator 1 - valve always closed
-Zwarcie do zasilania
P0171 - System too lean (bank1)
-Zwarcie do zasilania
P0174 - System too lean (bank2)
-Zwarcie do zasilania

Czyli przyczyną gaśnięcia samochodu najprawdopodobniej jest vis?I czego dotyczną te 2 ostatnie błędy (P0171, P0174), bo pojawiły się podczas diagnostyki na uruchomionym silniku.

Brat - Sro Lis 22, 2017 19:03

P0553 błąd czujnika ciśnienia układu wspomagania kierownicy

P1471 - zacięty VIS

P0171 i P0174 to błędy ubogiej mieszanki - to jest spowodowane przez uszkodzony VIS

Nie sądzę że padnięte visy były by powodem gaśnięcia - miałem epizod że oby dwa visy były padnięte i auto po prostu ma mniejszą moc- z tym że ja mam automat, ale nie zauważałem nigdy skoków obrotów. Prędzej winy bym szukał w krokowcu - to że nie ma jego błędu nie znaczy że nie jest uszkodzony.

adam_26 - Pią Lis 24, 2017 19:19

Brat napisał/a:

P0171 i P0174 to błędy ubogiej mieszanki - to jest spowodowane przez uszkodzony VIS

nie ma takiej możliwości visy nic nie mają to tego :cool:

Brat - Sob Lis 25, 2017 16:19

U mnie jak zacinał się jeden lub drugi vis - za każdym razem wywalało błąd VIS i błąd mieszanki właśnie - po skasowaniu błędów, wszystko znów git, potem pojeździłem chwilę auto łapało muła - czyli zacinał się VIS i znów zapalał się check i kolejny raz błąd VIS i mieszanki na raz. I tak w koło.. No chyba że to przez to że mam gaz - i wszystko jest wystrojone na granicy poprawnych parametrów i np zacięty VIS zmienia mieszankę na tyle że wywala błąd mieszanki.
Ozi546 - Wto Lis 28, 2017 21:07

No u mnie błędu vis nie da się skasować, ale kontrolka checka mi się nie zapala. A samochód rzeczywiście jest przymulony. To czyli muszę wykluczyć visy i szukać dalej przyczyny przygasania samochodu.
R75 - Wto Lis 28, 2017 21:26

Ozi546 napisał/a:
No u mnie błędu vis nie da się skasować, ale kontrolka checka mi się nie zapala. A samochód rzeczywiście jest przymulony. To czyli muszę wykluczyć visy i szukać dalej przyczyny przygasania samochodu.


błędu nie skasujesz, ponieważ vis jest uszkodzony, sam się nie naprawi :)

mając uszkodzone visy, żadna kontrolka w aucie się nie zapali :(

szkoda, mogłoby się pojawić jakieś ostrzeżenie