Zobacz temat - [Honda civic] problem ze sterownikiem silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Honda civic] problem ze sterownikiem silnika

adi6262 - Nie Lis 26, 2017 00:27
Temat postu: [Honda civic] problem ze sterownikiem silnika
Witam od niedawna jestem posiadaczem hondy civic aerodeck 2.0 Sdi 105 km z silnikiem rovera. Od paru dni mam z autem duzy problem mianowicie odpalam rano auto odpalilo i po ok 2 sekundach zgaslo i nie chce odpalic. Dzis sprawdzalem rozrzad jest ok . Odpalilem auto za pomoca plaka w kolektor ssacy i na plaku auto normalnie chodzi jak przestaje pryskac auto gasnie.pompa wtryskowa dostaje prad slychac charatkerystyczne bzyczenie.i moje pytanie jest takie jak sprawdzic czy padla pompa czy sterownik pompy?dodam ze jak auto postoij caly dzien to na okolo 1-2 sekundy odpali normalnie i zgasnie i kolejny raz juz nie odpala tak jakby dostalo na chwile paliwa i potem cos rozlaczylo. Czy to sterownik czy moze jakis przekaznik lub cos innego???kolejnym problemem jest to ze auto padlo w norwegii a nie w polsce.
mustek3 - Sro Lis 29, 2017 13:21

Ja miałem kiedyś problem i samochód mi nie odpalał. Zaczęło się od szarpania, falowania obrotów. Później przestał odpalać. Winna okazała się słynna w Roverach wiązka silnika. Należy porozpinać kostki, popsikać kontaktem, podoginać piny jak są za luźne, poszukać przetarć. Prawdopodobnie u mnie był niekontakt na drodze do czujnika położenia wału.

Co kilka miesięcy mam nawroty szarpania/falowania silnikiem, wtedy nie odpalonym silniku ruszam przewodami, wyginam je, naciągam, słychać wtedy, że silnik chodzi lepiej lub gorzej, obroty mu spadną/podskoczą, nawet potrafi zgasnąć. Takie manewry dają spokój na kilka miesięcy.

Myślę, że w Hondzie możesz zacząć od tego.

Może być też winny czujnik położenia wału, brak paliwa (nieszczelność w układzie paliwowym, cofające się paliwo, nieszczelna pompa wtryskowa, może zapowietrzony układ).

adi6262 - Sro Gru 06, 2017 11:57

Zrobilem samodiagnostyke wywalilo czujnik polozenia walu czujnik kupilem wymienilem nadal to samo okazuje soe ze nie idzie prad ze sterownika na czujnik polozenia walu wie ktos co to moze byc ?

[ Dodano: Sro Gru 06, 2017 11:57 ]
Kable od czuinika do sterownika maja przejscia.kazdy oddzielnie sprawdzany miernikiem.
A nie ma napiecia i nie idzie prad od sterownika do czujnika polozenia walu.bezpiecZniki sprawdzone
Jest jakis przekaznik jeszcze czy poprostu spalil sie sterownik?

Remigiusz - Sro Gru 06, 2017 13:40

adi6262, skoro map sensor działa to i tez CKp powinien bo na tej samej 5V szynie to jest :D
adi6262 - Sro Gru 06, 2017 13:46

Ok to dzis sprawdze czy do mam sensora dochodzi prad
Remigiusz - Sro Gru 06, 2017 14:43

To ze jest przejście jeszcze nic nie znaczy. Takie coś się sprawdza żarówka czy świeci najlepiej :-)

[ Dodano: Sro Gru 06, 2017 14:41 ]
Dobra moj błąd, CKP nie ma wejscia 5V wspólnego bo to jest przecież hall sensor i ma tylko wejście do ecu jako sygnał. Masz tam tylko mase / mase jako ekran / i wyjście z czujnika ;)

Wspólna jest masa :razz:

Takie coś najlepiej się scopem bada w tedy widać czy to działa czy nie. Jeszcze mozan sprawdzic testerem albo na kompie jakie oborty na CKP i jakie od wtrysku ecu widzi i w tedy mozna cos dokladniej sie dowiedziec gdzie lezy problem.

[ Dodano: Sro Gru 06, 2017 14:43 ]
Tak ze napiecia na CKP nie znajdziesz Panie :wink: bo go nie ma jak silnik nie pracuje ;)

adi6262 - Pon Gru 11, 2017 00:30

Auto naprawione mechanik nr jeden sie poddal a mechanik nimer 2 naprawil auto po 20 min ale nie chcial sie przyznac co bylo... wiem ze jakas duperelka cos mechanicznego zwiazane z pedalem gazu