Zobacz temat - [R75] Prośba o analizę wtrysków - logi TOAF
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Prośba o analizę wtrysków - logi TOAF

encor - Sro Gru 06, 2017 21:53
Temat postu: [R75] Prośba o analizę wtrysków - logi TOAF
Proszę o analizę czy układ wtryskowy w moim R75 CDTi jest w porządku? Nie wiem czy dodałem wszystkie potrzebne rzeczy do odczytania, ale mam nadzieję, że tak :)



[ Dodano: Sro Gru 06, 2017 21:53 ]
Ktoś, coś pomoże i określi czy wszystko jest OK?

prebenny - Czw Gru 07, 2017 10:05

Zadałbyś sobie odrobinę trudu i poszukał na forum tematy dokładnie o Twoim pytaniu to sam byś wiedział czy jest OK, bo nawet nie napisałeś czy logi robiłeś na ciepłym czy zimnym silniku.

Druga kwestia jakbyś poczytał to byś wiedział żeby TOAFem w live data nie mieszać korekt wtrysków z innymi parametrami.

Podpowiem tylko, że pomiar robisz po rozgrzaniu silnika. Korekty im bliżej 0 tym lepiej - powyżej +1 jest źle a minusem 'niby' (tak twierdził mechanik) się przejmować nie trzeba.

christopher7 - Czw Gru 07, 2017 10:38

encor, Tak na pierwsz rzut oka patrząc co wrzuciłeś nie wygląda, żebyś miał powody do bezsenności z powodu układu wtryskowego :-)
Dla świętego spokoju sprawdź jeszcze korekty na rozgrzanym silniku. Powinno wyjść jeszcze lepiej...
Twoje pytanie wynika z dbałości o układ wtryskowy samochodu i profilaktykę czy zauważyłeś jakieś nieprawidłowości i stąd Twoje pytanie?

dawidd - Czw Gru 07, 2017 14:30

Odczyt robi się na gorącym silniku i biegu jałowym, bez dodawania gazu
MaReK - Pią Gru 08, 2017 20:28

Jak już prebenny napisał, zrób pomiar na silniku o temp powyżej 63C, na biegu jałowym i loguj tylko pracę 4 wtryskiwaczy - nic więcej. Nie musisz się spuszczać nad excelem. Po prostu obserwuj pracę wtrysków. Im bliżej zera tym lepiej. Im wyżej ponad 1 tym gorzej. Niekoniecznie wtryskiwacz może być uszkodzony, ale może też być brak odpowiedniej kompresji na cylindrze, albo inny defekt silnika (np. u mnie było 10mm3 - maks. wartość jaką zmierzy program), a przekręciła się panewka ;)

Potem zrób jeszcze sobie test dla grupy paramertów:

- pozycja pedału gazu
- obroty silnika
- temperatura cieczy
- ciśnienie wstępne paliwa
- rzeczywista wartość powietrza z przepływki
- wymagana wartość powietrza z przepływki
- rzeczyswiste ciśnienie paliwa na listwie CR
- wymagane ciśnienie paliwa na listwie CR

I tutaj zaloguj parametry na biegu jałowym, potem na obrotach do 2000 tyś, do 3000 tyś. i przytrzymaj pedał na wciśnięty na max przez ok. 10-20 sek.

No i pokaż co Ci wyszło. Możesz już w excelu, chociaż jak uruchomisz TOAF'a z prawami administratora to powinien zapisać Ci plik w postaci CSV.

encor - Sob Gru 09, 2017 23:57

prebenny napisał/a:
Zadałbyś sobie odrobinę trudu i poszukał na forum tematy dokładnie o Twoim pytaniu to sam byś wiedział czy jest OK, bo nawet nie napisałeś czy logi robiłeś na ciepłym czy zimnym silniku.


Zapomniałem, test był robiony na rozgrzanym silniku. Szukałem informacji na ten temat i znalazłem dwie sprzeczne wiadomości. Mianowicie w jednej ktoś mówił, że prawidłowe wartości dla wtrysków powinny być maksymalnie do 5 a w drugiej że maksymalnie 0.5
To jest duża rozbieżność, dlatego chciałem, skonsultować. Tutaj znowu pojawia się wartość 1 więc już sam nie wiem, które jest prawidłowe.

Dzisiaj robiłem ponownie i na żadnym cylindrze nie przekraczało wartości 0.3 a nawet na 3 cylindrze były wartości rzędu 0.01

christopher7 napisał/a:
Twoje pytanie wynika z dbałości o układ wtryskowy samochodu i profilaktykę czy zauważyłeś jakieś nieprawidłowości i stąd Twoje pytanie?

Zauważyłem, że zaczął dymić przy mocniejszym przyspieszaniu, szczególnie widać to wieczorem w światłach reflektorów samochodów jadących za mną.

MaReK, Niestety, padła mi bateria w laptopie i już nic nie sprawdzę do puki nie zamówię nowej. Chyba jakieś elektryczne fatum wisi nade mną, ponieważ tak 3 km przed domem rozpoczęła mi się dyskoteka na wyświetlaczu. Kontrolka ładowania akumulatora zaczęła migać co 1 sekundę i na dużym wyświetlaczu komunikat również migał co chwilę. Teraz na dużym wyświetlaczu już się nie pokazuje, ale za to świeci się cały czas kontrolka ładowania. Czasami podczas przyspieszania znika na 1 sekundę ale zaraz pojawia się ponownie.

Napięcie oscyluje w granicach 11.9 - 12.1V to chyba za mało? Powinno być w granicach 14V?
Do tego dochodzą jakieś lekkie stuki jakby gdzieś z dołu, może z alternatora? Stuki podobne do tych jakby rolka była na wykończeniu i tak charakterystycznie klepie... Dodam, że autko pali normalnie od tyku.

Jutro mam trasę ponad 100 km i nie wiem czy objadę, a jechać muszę...

prebenny - Nie Gru 10, 2017 07:59

Bez ładowania optymistycznie zajedziesz w jedną stronę ale już nie wrócisz. Jak coś stuka to sprawdziłbym koło pasowe.