Zobacz temat - [all] program diagnostyczny T4
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [all] program diagnostyczny T4

tramborgini - Pon Gru 04, 2017 15:54
Temat postu: [all] program diagnostyczny T4
Szanowni Państwo

szukam płyty TBI z programem diagnostycznym T4 and diagnostic.
Do ROVER oraz do Mini Cooper 1.3 SPI (1995).

Ma ktoś lub wie kto może mieć oprogramowanie Omnitec do urządzenia diagnostycznego T4? Gdzie znaleźć lub skąd można ściągnąć w internecie takie oprogramowanie?

Z wyrazami szaczunku,
Kacper D.

Markzo - Wto Gru 05, 2017 19:42

MEMSdiag na androida załatwia temat :)
Remigiusz - Wto Gru 05, 2017 22:16

A masz sprzęt t4 ? Bo bez tego software zbędne bo nic nie zrobisz.
tramborgini - Sob Gru 09, 2017 09:22

tak, mam wartsztat, który ma T4 ale nie ma programu na płycie do Mini Coopera 1.3 SPI.
Masz może, możesz poratować takim softem?

Podaj proszę nr telefonu to zadzwonie

BigBoyPL - Wto Gru 12, 2017 20:56

Wystarczy ci chyba "DRE0008Y", znajdziesz go np. na chomiku.
tramborgini - Sro Gru 27, 2017 11:06

A jakiś inny namiar skąd mogę pobrać właściwą płytę?
Ta z Chomika co podałeś wyżej zawiera oprogramowanie do Mini Rovera z silnikiem MPI, a ja szukam oprogramowania do Mini z silnikiem SPI.

Multi Point Injuction to nie to samo co Single Point Injuction (silnik z wtryskiem wielopunktowym i silnik z pojedynczym wtryskiem).

Kto pomoże? Grzecznie proszę o pomoc

sail - Sro Mar 14, 2018 18:35

Witam

Nie wiem co chcesz do końca zrobić i dlaczego T4, ale podpowiem że KTS obsługuje MEMS 2J oraz MEMS SPI 1.3, oczywiście podstawowa diagnostyka DTC, wartości rzeczywiste, oraz proste testy elementów nastawczych...

Pozdro

tramborgini - Sro Mar 14, 2018 18:42

T4 ponieważ dostęp do takiego urządzenia mam. nie mam tylko do niego płyty z niezbędnym oprogramowaniem by się podłączyć do mojego Mini Coopera z silnikiem 1.3i (SPI) od Rovera.

pomożesz lub wiesz kto może pomóc?

sail - Sro Mar 14, 2018 19:05

Kiedyś też pytałem o lokalizację T4, z tego co udało mi się zorientować wiem że na 100% w Polsce są dwie sztuki:

British Cars - Mariusz Stanisławski
ul. Poznańska 21
05-580 Mory k/Warszawy
mobile: 508 353 669

PH JOWI (serwis) ul. Sosnowa 23
63-040 Nowe Miasto nad Wartą

Z opinii różnych użytkowników wiem że obydwa warsztaty używają T4.
Co do płyty to może być ciężko, nie sądzę że ktoś się nią podzieli, bo w pewnym sensie jest to bardzo drogie i unikatowe oprogramowanie.

Zasadnicze pytanie czego oczekujesz od tego oprogramowania ? masz problem z samochodem ? , immo ? błędami, generalnie diagnostyką ?

marcin.misek - Czw Mar 15, 2018 18:51

Płyta DRE0008Y zawiera pewną obsługe Mini, ale nie wiem czy akurat to co Cie intetresuje.


A moze prosciej bedzie zrobić coś samemu ? : http://alum.wpi.edu/~coli...c-protocol.html
Albo poleciec po całości - http://www.mini-cooper-cl..._classic_m.html

tramborgini - Czw Mar 15, 2018 20:34

Płytę DRE0008Y mam. Pobrałem z Chomika. Jest do Mini z silnikiem MPI (MEMS MPI).
Ja potrzebuję SPI. czyli chyba MEMS SPI ....

marcin.misek - Czw Mar 15, 2018 21:00

Pytanie tylko czy T4 obsługuje te silnik, być może potrzeba starszej wersji sprzętu ,np T1
Ale dalej nie napisałeś w czym problem, co takiego chcesz zrobić ze konieczne jest do tego T4 ?
Do podstawowej diagnostyki można by się pokusić o napisanie sobie oprogramowania.

tramborgini - Czw Mar 15, 2018 21:52

"podstawową" diagnostykę zaliczyłem u najlepszego fachowca i nic nie wykazała.
do T4 potrzebuję płytę DO SWOJEGO AUTA KTORE MAM, bo do takiego urządzenia mam dostęp i z niego mogę skorzystać. i wiem, że T4 obsługuje takie silnik, bo bym nie pytał tu na darmo.
o T1 nie słyszałem i nie mam dostępu.

Ludzie Wy macie Rovery. Nie wiem czemu ale na tej płycie jest oprogramowanie do 10-20 typów Roverów. Nie wiem do ilu. To nie mój świat. Wiem tylko jedno, że na kolenej jakiejś płycie do T4 do kolejnych 10-20 waszych Roverów jest oprogramowanie do MINI SPI. Płytę do MINI MPI znalazłem.

SZUKAM do MINI SPI, SPI, SPI!

a mój problem to: Mini odpala czasami 10 razy na 10. następnego dnia 2 razy na 8 prób. za chwilę znów odpala na dotyk. potem znów nie odpala. po następnym tygodniu odpala 9 razy w przeciągu 3min i tylko może nie odpali - obojętnie czy jest temperatyra na zewn. -5 czy plus 30. mogę przejechać 300-500km non stop i nic, ale często się zdarza ze przejadę 20km i ni stąd ni zowąd obroty zaczynają się wahać od 1000 do 5000 przy tym samym położeniu nogi na pedale gazu, lub na luzie za chwile mi silnik gaśnie jak już się zagrzał. albo jadę jadę jadę wrzucam na luz a obroty 3000, zatrzymuje się, a obroty nadal 3000. zgaszę silnik, odpalę i wzorowe 1050 obr/min i tak mogę jechać nadal 200km lub nie odpalić znów 9 razy na 10 prób.

i co Ci to mówi? czujnik/sondę Halla wymieniłem dodam:-)

marcin.misek - Czw Mar 15, 2018 22:41

tramborgini napisał/a:
"podstawową" diagnostykę zaliczyłem u najlepszego fachowca i nic nie wykazała.

To i T4 nic nowego nie pokaże.
tramborgini napisał/a:
SZUKAM do MINI SPI, SPI, SPI!

Szukasz zapewne tego : https://www.ebay.ie/itm/182550114771
Nie spotkalem się z tą płytą nigdy, nawet informacje o niej są szczątkowe.

tramborgini napisał/a:
i co Ci to mówi?

Tyle że T4 tu nic nie pomoże. sail, pisał że KTS też to obsługuje, i zapewne T4 nie będzie miało nic więcej, no może niewiele.
Skoro diagnostyka komputerowa nic nie wykazuje , to moim zdaniem problem lezy zapewne gdzieś w instalacji elektrycznej. Proponuje wybebeszyć wszystko i kabel po kabelku sprawdzić i zmierzyć, do tego wszystkie czuniki, i sterowniki.