Zobacz temat - [MG ZR] Wymieniam uszczelę pod głowicą :)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] Wymieniam uszczelę pod głowicą :)

NoPE - Pią Gru 15, 2017 22:54
Temat postu: [MG ZR] Wymieniam uszczelę pod głowicą :)
Z cyklu chyć się roboty:

Jak w temacie i pierwsze pytanie:
Kiedy odkręcę wszystkie szpilki głowicy, magistrala olejowa nie "opadnie" mi do miski olejowej? :-|
W RAVE są jakieś rurki (jako narzędzie serwisowe) przez które trzeba z powrotem przykręcić 3 szpilki. Te tuleje sądzę są wysokości głowicy. Nie wiem po co to i czy mogę to pominąć.

Uprzedzająć pytania:
-uszczelka stary typ wzmacniana ELRING
-szpilki ELRING
-rozrząd ELRING
-napinacz ELRING
-pasek alternatora ELRING

reszty brak ale ilość zaworów dopiero wyjdzie w praniu.
nie wymieniam pompy wody - wiem, wiem ale i tak nie wymienię (INA chyba wytrzyma więcej niż 30kkm)

Remigiusz - Pią Gru 15, 2017 23:11

Moze tobie cos sie przyda z tego filmu :D


sTERYD - Sob Gru 16, 2017 11:07

Magidtrala nie spadnie. Jest przykrecona do dolnej połowy bloku kilkoma śrubami. Nie pamiętam, czy przypadkiem nie wkręca się tych szpilek po to, żeby można było przekręcić wałem.
NoPE - Sob Gru 16, 2017 11:37

sTERYD, dzięki, bo film nie odpowiedział mi na pytanie.

Ma ktoś odsprzedać trochę LOCTITE 574 albo podsunie jakiś środek w zamian? Nie wiem co dać na uszczelnienie metal-metal.

A w filmie w 35:35 min. autor mówi, że SAIC MLS może delikatnie przepuszczać jeśli będzie dużo wżerów na głowicy wokół komór spalania i najgorsze co może się zdarzyć to malutki przeciek pomiędzy warstwami uszczelki ale na tyle mały że zauważalny po kilku miesiącach i nie spowoduje drastic failure :) (katastrofy)

dzelo23 - Sob Gru 16, 2017 12:26

Magistrala olejowa jest przykręcona na dwie śruby do dolnej połówki bloku.
http://allegro.pl/loctite...7065528773.html ja używałem takiego.

sknerko - Sob Gru 16, 2017 18:17

a nie powinien być loctite 510 czasem? ja składałem na loctite 510 i kupowalem u tego kolesia allegro.pl/show_user.php?uid=36487928 nie wma teraz na allegro wystawione(wtedy też nie miał) jeden mail i wszystko załatwiłem kupiłem w małych buteleczkach po 10ml za 15pln
NoPE - Sob Gru 16, 2017 18:26

A jakiś zamiennik dostępny od ręki w samochodowym?
LOCTITE 574 używa autor filmu ale za drogie to jest na jedno użycie.

sknerko - Sob Gru 16, 2017 18:35

dlatego zamawiałem u tego gościa. on teraz ma poldka na sprzedaż jest tam nr telefonu zadzwoń i zapytaj i mi dosłał z dnia na dzień.

[ Dodano: Sob Gru 16, 2017 18:35 ]
aha z tego co mi mówił mój technolog w firmie to to g..o nie ma dobrego zamiennika

NoPE - Nie Gru 17, 2017 17:14

Mam problem z odkręceniem koła pasowego. Tzn nie mam go jak zablokować. Już pasek mi przeskoczył i kręcąc wałem blokuje się w jednym położeniu więc następuje kolizja.
Jak to zablokować?

dzelo23 - Nie Gru 17, 2017 17:58

Trzeba było walki zablokować blokadą a na koło zamachowe też jest blokada przykręcana na dwie górne śruby co trzymają skrzynie.
Ja blokuje śrubokręto-przscinakiem koło zamachowe przez jeden z dwóch otworów zamaskowanych blaszkami, jeden jest przy rozruszniku a drugi po drugiej stronie.

[ Dodano: Nie Gru 17, 2017 17:58 ]
Ta śruba jest dokręcona na 205Nm. Wczoraj jak dokrecalismy koło pasowe to braciak wisiał na kluczu i się bujał by klucz kliknął :d
Najlepiej podobno użyć klucza udarowego ale ja takiego jeszcze nie mam.
Teraz jak już czujesz spotkanie zaworów z tłokiem to chyba bym zdjął głowicę i blokował koło zamachowe.

NoPE - Nie Gru 17, 2017 18:44

Wałki były zablokowane ale nic to nie daje, bo luzuje się wtedy pasek i właśnie mi przeskoczył. Właściwie to pasek był w miejscu, a obróciłem wałem.

Przejrzałem RAVE (na miejscu nie miałem) i po odkręceniu rozrusznika trzeba przykręcić odpowiednie narzędzie blokujące. Wykonałbym je sobie w pracy ale nie znam rozstawu śrub :/
Zostaje chyba płaski pobijak.
dzelo23 napisał/a:
Teraz jak już czujesz spotkanie zaworów z tłokiem to chyba bym zdjął głowicę i blokował koło zamachowe.

Głowicę i tak zrzucam ale da mi jakiś dostęp do koła zamachowego? Chyba nie - zostaje pobijak.

Jak już odkręce to przecież przykręcić będę musiał więc te narzędzie i tak trzeba wykonać, co nie?

dzelo23 - Nie Gru 17, 2017 19:20

https://youtu.be/1Qn8ljQKZxA?t=513 o to mi chodziło, tylko zapomniałem że masz silnik w budzie.
Skoro silnik masz w budzie to zapnij 5 bieg posadź kogoś niech wciśnie hamulec ile ma siły w nogach i jedziesz z długą przedłużką. Tylko zapytaj jeszcze kogoś czy tak można :d

NoPE - Nie Gru 17, 2017 19:21

Tak robiłem jak piszesz bo i w filmie powyżej (z uszczelką SAIC) gość tak robił. I przekręciłem wałem na pasku.
dzelo23 - Nie Gru 17, 2017 20:20

auto na kołach, 5 bieg, ręczny, hamulec w podłogę i ... przesunąłeś auto ??
NoPE - Nie Gru 17, 2017 20:52

Obróciłem wałem o 2 zęby bo w/w sposób luzuje pasek. Koła pasowe zablokowane a mimo to auto-napinacz pracuje jak zwariowany i pozwala na poluzowanie paska.
Zrobił się na tyle luźny, że zdołałem obrócić wałem mimo że pasek był w miejscu.

[ Dodano: Nie Gru 17, 2017 20:52 ]
dzelo23 napisał/a:
auto na kołach

no, nie bardzo, bo i jakim cudem dostaniesz się do śruby?

dzelo23 - Nie Gru 17, 2017 20:57

W 75 tak jak u mnie po zdemontowaniu przodu nie ma problemu z dostępem. Nie wiem jak to wygląda w zr.
NoPE - Nie Gru 17, 2017 21:00

Trzeba koło ściągnąć.
sTERYD - Nie Gru 17, 2017 23:42

no bez jaj. Parę razy już pisałem. Zdejmujesz blachy od koła zamachowego albo rozrusznik i kawałek płaskownika pod wieniec. Niejednokrotnie sam w jedną osobę rozbierałem rozrząd i zawsze mi się udawało. Nie żeby było lekko, ta śruba jest przykręcona jak stąd do tamtąd, ale podstawa to klucz długi klucz z grzechotką (dynamometryczny jest w sam raz).

Z góry da się dojść, ale miejsca jest tyle, że akurat o jeden ząbek przeskakuje grzechotka.

NoPE - Nie Gru 17, 2017 23:45

sTERYD napisał/a:
Zdejmujesz blachy od koła zamachowego albo rozrusznik i kawałek płaskownika pod wieniec.

Znalazłem to w innym wątku ale nie rozumiem, bo nie widzę tego na żywo.
Wątek ze śrubą i płaskownikiem
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19222
Z kluczem to nie problem bo mam metrowego poganiacza 1/2 cala i 420nm już odkręcał.

dzelo23 - Nie Gru 17, 2017 23:57

Pisałem wyżej o tych blaszkach i jak to zrobić :p :d
sTERYD - Pon Gru 18, 2017 01:36

dopasowujesz sobie płaskownik tak, żeby stanął kantem między zębami wieńca a obudową koła zamachowego. Blacha 3mm ok 15-20mm pasek da radę. szerszy się będzie ślizgał.
NoPE - Pon Gru 18, 2017 20:52

Ok, tylko nie wiem o jakim wieńcu mówisz ale dorobię sobie taki płaskownik w pracy.
Dziś zrobiłem sobie blokadę kół wałków by móc je odkręcić.

Pytanie mam jeszcze inne:
- obie rolki napinaczy już są rozjechane. Czy są jakoś na wcisk czy skręcane? Bo same rolki można kupić. Ja też chciałbym wymienić im tylko same łożyska, bo mogę zamówić sobie dowolne łożysko.

- czy warto "przy okazji" wymienić pierścienie na tłokach? że są wytarte to na pewno, bo mam piston slap'a?

dzelo23 - Wto Gru 19, 2017 00:46

Chodzi o wieniec koła zamachowego, ten taki z ząbkami za które zazębia rozrusznik.
Rolki są przykręcane a łożyska na wcisk.
Co do wymiany pierścieni to musisz chyba sam zdecydować bo to już roboty dochodzi sporo. Silnik brał dużo oleju?

NoPE - Wto Gru 19, 2017 16:50

Ok, już jasne.
Oleju nie brał dużo. Raczej znikome ilości. Myślałem, że przy okazji można i to wymienić, bo może poprawi kompresję i nieco osiągi ale skoro to dużo roboty to zaniecham.

dzelo23 - Wto Gru 19, 2017 18:12

Trzeba zdjąć miskę, magistrale olejową, po drodze smok i już masz dostęp do korb. Jak masz auto na kanale to tej roboty aż tak dużo nie ma.
NoPE - Sro Gru 20, 2017 15:07

Niestety auto na kobyłkach, pod smogiem i przyjemnej temperaturze :-|

Pokonały mnie 2 śruby. Dolna od rozrusznika i tej blachy od koła zamachowego.
Łby zjechane i nie mam pomysłów jak to ruszyć.... Tylko palnik, którego nie mam.

dzelo23 - Sro Gru 20, 2017 22:24

Te małe na klucz 8? Może spróbuj nabić nasadke 7 taką wielokątną https://0.allegroimg.com/s400/01ee14/4abfac5249388d1e4b8c9ae252c0
NoPE - Sro Gru 20, 2017 22:27

Tak, ósemka, dolna. Spróbuję ale ciężko będzie, bo miejsca brak
A właśnie nasadką spline przekręciłem tą od rozrusznika. Nie powinienem jej używać do 6-kątnych ale innych nie mam.

sTERYD - Sro Gru 20, 2017 23:52

Dospawaj kawałek nakrętki. Tą małą śrubę możesz potraktować piłką, czy fleksem, co masz pod ręką. Nie będzie Ci jej brakować, a wygodniej Ci będzie z tamtej strony blokować zamach.
NoPE - Sro Gru 20, 2017 23:59

Nie mam spawarki ale pomysł dobry.
Kupiłem żabkę i może nią dam radę. Jak nie, to po uruchomieniu auta dospawam sobie w pracy. Lepiej ją wymienić na nową.

Mówisz, że tą małą można ją uciąć? Nie będzie się tam brud dostawał?

I z pewnością ten sam problem będę miał z odkręceniem kolektora wydechowego od rury. Od bloku nie ruszam, bo nie mam uszczelki.

dzelo23 - Czw Gru 21, 2017 00:21

Nie będziesz dawał głowicy do sprawdzenia, planowania i co tam jeszcze wyjdzie?
sTERYD - Czw Gru 21, 2017 10:39

jak przykręcisz pozostałe śruby, to nie będzie dramatu, ta blacha jest tam raczej żeby palucha nie wsadzić.
NoPE - Sob Gru 30, 2017 16:51

Chłopaki mam problem z popychaczami. Tzn nowych nie daje rady wybić, a już je wszystkie zanurzyłem w benzynie. Stare też są dobre i je mogę bez problemu przeczyścić tylko które radzicie wsadzić?
Chciałbym nowe, bo nie są tak wyeksploatowane. Ich powierzchnia styku z krzywką wałka czy trzpieniem zaworu nie są jak stare "na lusterko" więc sądzę, że będą lepsze.
Podgrzewałem je opalarką żeby nieco rozszerzyć szklankę od tłoczka ale nagrzewa się wszystko jednakowo. Co więcej wypływa olej i dwa już mam miękkie. Dziś sprawdzę czy wstrzyknięcie im oleju znów je utwardzi ale nie mam pomysłu jak bez rozebrania je przepłukać.

sTERYD - Sob Gru 30, 2017 17:17

musisz naparzac o klocek az wyleca, czasem trzeba na prawde mocno.
NoPE - Nie Sty 07, 2018 20:09

Popychacze bez odpowiedniego narzędzia nie wyszły.
Nie odkręciłem jeszcze pasowego, bo gówna nie ma czym zablokować mimo ściągniętego rozrusznika ale zdjąłem już głowicę. Jeśli to nieodpowiednia kolejność - trudno.
Na uszczelce brak jakichkolwiek śladów przecieków. Elastomer cały więc którędy przepuszczało to nie wiem. Poniżej kilka zdjęć i nie wygląda to optymistycznie szczególnie te 2 niedomknięte zawory na ostatnich zdjęciach.
https://drive.google.com/drive/folders/1Rk3IS7OEF3xiE6G11NutjdPx2DQsPdWV?usp=sharing

[ Dodano: Nie Sty 07, 2018 20:09 ]
Gdzie kupić uszczelniacze zaworowe? W landroverowym są tylko do 1.8 i nie wiem czy pasują do 1.4. Niby są Elringa ale na allegro nie widzę.

sTERYD - Pon Sty 08, 2018 09:18

pasują od 1,8
Silnik faktycznie wygląda jak masakra jakaś, te zawory pewnie zgiąłeś jak próbowałeś odkręcić koło pasowe. Zdarza się.

NoPE - Wto Sty 09, 2018 17:19

Na wkrętarce sprawdziłem wszystkie zawory i żaden nie bije więc nie domykały się z jakiegoś powodu. Czemu silnik klapał dalej nie wiem, bo na moje oko wszystko wydaje się być w porządku.
Poza syfem i niedomkniętymi dwoma zaworami.
Głowicę umyłem w.... wannie z płynem do naczyń ;p
Czekam na uszczelniacze zaworowe i będę to składał.

LilJohn - Sro Sty 10, 2018 14:29

Wyczyść ładnie blok i pokaż zdjęcia w jakim stanie masz powierzchnie cylindrów że mówisz o piston slapie
NoPE - Sro Sty 10, 2018 17:24

Tak zrobię ale dopiero na weekend. Obecnie jestem na etapie docierania zaworów i wcale to tak łatwo nie idzie.
Dziś znajomy zalecił wyciągnięcie tłoków i wymianę pierścieni, skoro już tak daleko jest rozebrany. Zastanowię się ale chyba zrezygnuję.

LilJohn - Sro Sty 10, 2018 17:44

A jak wyciągniesz tłoki to jeszcze będziesz musiał wklejać tuleje cylindrowe, jak będziesz miał dostęp do wału to przecież można już panewki wymienić i tak koszty się robią ;)
leszczu - Sro Sty 10, 2018 18:18

NoPE napisał/a:
Czemu silnik klapał dalej nie wiem,

A jak szklanki wchodzą w podstawę głowicy lekko czy z oporem?? Nie ma tam zbyt dużego luzu?

NoPE - Sro Sty 10, 2018 22:59

LilJohn napisał/a:
jak będziesz miał dostęp do wału to przecież można już panewki wymienić i tak koszty się robią

Dokładnie, zaraz cały silnik wymienię.

[ Dodano: Sro Sty 10, 2018 22:59 ]
leszczu napisał/a:
A jak szklanki wchodzą w podstawę głowicy lekko czy z oporem?? Nie ma tam zbyt dużego luzu?

Z oporem. Film olejowy nie pozwala na jakkolwiek ruch na boki.

Na razie to nie wiem jak pozbyć się tego nagaru z tłoków.
Ech te Brytole - aut nie umieją robić...

LilJohn - Czw Sty 11, 2018 00:33

Ja używałem AKRA na przemian z brake cleanerem I ładnie schodziło. Ogólnie średnia opcja gdy nie możesz ruszyć wałem i ten syf spływa na pierścienie olejowe ale wolałem tak niż zostawić cały ten nagar.
NoPE - Nie Sty 21, 2018 19:04

Dedykacja dla sTERYD'a


[ Dodano: Nie Sty 21, 2018 19:03 ]

sTERYD - Nie Sty 21, 2018 22:40

Tłoki pracują 2 na 2 , ale zawory pracują na każdym cylindrze osobno- szach mat płaskoziemcy ;)

Ja przy docieraniu zaworów dociskam jeszcze grzybek palcem. Przy docieraniu to pewnie niewiele zmienia, ale za to zawory od spodu się ładnie oczyszczają ;)

IROLA - Wto Sty 23, 2018 20:40

Widzę, że śruby i uszczelka ELRING, napisz jak będziesz dokręcał głowicę ? Opis przy uszczelce to 30 Nm i 2 x 180 st. podobno rave zaleca od 20 Nm, kolega oprawca_1978 kręcił inaczej : (cytuję : "Bardzo istotnym jes też sposób dokręcania tych śrub. To, co w tej materii określa RAVE (20 Nm + 2x180 stopni) - to profanacja i wręcz przepis na nadwyrężenie śruby, podkrzywienie głowicy i naciągnięcie gwintu w magistrali olejowej. Ja dokręcałem, kierując się siłą dokręcania (momentem) i podzieliłem to na siedem etapów - począwszy od 10 Nm, a skończywszy na wartości 55 Nm wskazania klucza. (choć potem klucz dynamometryczny z zapadką wykazał - po trzech latach - siłę co najmniej 85 Nm, widać klucz wyhyłowy, którym dokręcałem ją w 2006 roku był rozkalibrowany). Generalnie, powinno się dokręcać te śruby w wielu etapach, stopniując coraz więcej moment dokręcania i kończyć na wartości mniej więcej 50-60% momentu dokręcania, jaki stosuje się w "normalnych" silnikach o tej pojemności i mocy (około 110 Nm). "

MultecFSO - Czw Lut 01, 2018 22:42

Suma sumarum moment przy dokręcaniu kątowym wychodzi również 55Nm. A moment potrzebny do obrócenia śruby się zwiększy po czasie, bo po pierwszym rozgrzaniu silnika śruba rozciąga się plastycznie. Darowałbym sobie takie patenty, jak oprawca stosował i dokręcał, tak jak fabryka przykazała. Ewentualnie dzieląc etap 180 na dwa czyli 4x90, jeśli ktoś się boi coś nadwyrężyć.
addb1 - Sob Lut 10, 2018 19:24

Posiadam uszczelniacze zaworowe jesli jeszcze nie zakupiłeś :) ja z popychaczami miałem jeden problem 4 sztuki były do du.. wszystkie wypompowałem wyczyściłem w myjce ultradzwiękowej i 3 z nich były nie pewne, w sensie przy naciskaniu od wewnątrz był wyczuwalny jakiś "skok" a jeden kompletnie się zapadł.
Co do okręcenia śruby na wale od koła pasowego. Jak ktoś pisał o płaskowniku chyba ja tak zrobiłem i akurat idealnie sie oparł o jakąś część silnika no i oczywiście klucz długi by lepiej i łatwiej odkręcić,
NoPE, jęsli chcesz usunąć nagar z tłoków to polecam opcję któą napisałLilJohn, :) kup jedną butelkę i podziel całość na 4 części w sensie jak jest 400ml płynu to po 100ml i do tego ciepła woda w proporcji 1;1 i zostaw na jakiś czas niech na spokojnie sobie poleży pare godzin i wtedy pod ciepłą wodą zejdzie większość nagaru a reszte to już nożem ;)

Jak masz jakieś pytania wal śmiało ja od października skłądam silnik właśnie już głowica na miejscu i został rorząd ustawić i odpalanie :)

Pozdrawiam!

NoPE - Nie Mar 04, 2018 17:25

Kurcze powiadomień nie dostałem a tu tyle postów.
Dalej walczę z uszczelką i jak zwykle problem mam ze śrubami. A to przy napinaczach a to osłonie! Masakra jakaś.
Obecnie mam problem z wyciągnięciem tulejek ustalających z bloku. Te, które pozycjonują uszczelkę i później głowicę. Ani drgną.

Sposób dokręcania głowicy zastosuję z instrukcji uszczelki albo z RAVE, bo różnią się tylko momentem rozpoczęcia 20vs30 Nm.


leszczu - Nie Mar 04, 2018 19:00

NoPE napisał/a:
Obecnie mam problem z wyciągnięciem tulejek ustalających z bloku. Te, które pozycjonują uszczelkę i później głowicę. Ani drgną.

A po co chcesz je wyciągać ??

LilJohn - Nie Mar 04, 2018 19:44

Dokładnie, zmierz czy wystają według specyfikacji i jak są ok to zostaw je. Te plastikowe kiedyś trzeba było wymieniać co zdjęcie czapy ale metalowych już nie jeżeli siedzą ok

BTW będziesz wymieniał pierścienie w końcu? Bo widzę że rozkleiłeś tuleje cylindrowe.

NoPE - Nie Mar 04, 2018 20:32

leszczu napisał/a:

A po co chcesz je wyciągać ??

Bo tak jest napisane w RAVE i nie zastanawiając się przystąpiłem do wyciągania.
Tym bardziej, że dostałem nowe wraz z uszczelką :/
Teraz już jedną muszę wyciągnąć, bo zniszczyłem ją kombinerkami, a później żabką i szczypcami morse'a :oops:
Nie sądziłem, że będzie je tak trudno wyciągnąć... Chyba je przewiercę i jakoś będę rwał...

LilJohn, wiesz ile mają wystawać, bo nie ma tego w RAVE?

LilJohn - Nie Mar 04, 2018 20:46

http://www.wilmink.nl/wil..._koppakking.pdf

"NOTE: Fit dowels to a height of 10 to 11mm above the engine block face."
Tak z pamięci myślałem że jest mniejsza tolerancja.

Przewiercenie jest jakimś rozwiązaniem ;)

NoPE - Nie Mar 04, 2018 21:06

Dzięki!

A co myślicie o posmarowaniu powierzchni bloku i głowicy cieniutką warstwą LOCTITE i
ściągnięciu jej jakąś kartą (np. kredytową), żeby ten wszedł w pory i ryski uszczelniając
tym samym elementy?

Przy uszczelce SAIC cominhandynow tak zrobił i stąd podkradam pomysł. Wydaje mi się całkiem rozsądne, ponieważ metalowe obszary uszczelki po zetknięciu z blokiem, tulejami czy głowicą odetną powietrze co powinno uszczelnić te elementy na kamień.

LilJohn - Nie Mar 04, 2018 23:09

A co z tymi pierścieniami w końcu? Panewki też będziesz oglądał?
NoPE - Sro Cze 13, 2018 21:54

Nie. Ani miski olejowej, ani pierścieni z tłoków nie ściągam.
Gładzie cylindrów są ok, nie mam startych tłoków.
Dół podejrzewam jest w porządku.

[ Dodano: Czw Mar 29, 2018 23:18 ]
Poskładałem dziada, jeździ ale ale! KLEPIE dalej :) Dobre, co?
Będą za jakiś czas filmy.

[ Dodano: Pon Kwi 02, 2018 00:12 ]


[ Dodano: Sro Cze 13, 2018 21:54 ]