Zobacz temat - [214i] Duże spalanie po wymianie sondy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i] Duże spalanie po wymianie sondy

oleek - Czw Gru 21, 2017 22:43
Temat postu: [214i] Duże spalanie po wymianie sondy
Witam, chciałbym się poradzić co może być przyczyną dużego spalania w Roverku 214 i 1.4 75KM. Dodam iż ostatnio wymieniłem sondę, ale niestety to nie to było odpowiedzialne za spalanie.
Dziennie odbywam trasy około 2x8 km plus parę tras 4,5,6 km. Jezdze w mieście. Spalanie autka troche mnie przeraża iż wynosi okolo 12,5l/100km.
Czy to wysokie spalanie czy tylko mi się tak wydaje ??
Dodam, iż staram się jezdzić ECO.

nanab - Pią Gru 22, 2017 00:49

Mi mocniejsza wersja pali ok 7,5l lpg/100km, więc benzyny pewnie by 7l palił. Sprawdź czy masz sprawne hamulce i czy silnik zdąży się rozgrzać przez te kilka kilometrów. No i w jaki sposób mierzysz spalanie?
IROLA - Pią Gru 22, 2017 12:05

poj. : 1,4 l moc : 103 kucyki, przebiegi ok. 6 km kilka razy dziennie i w 99% miasto spalanie : lato 10 zima 11 l/100 km ŻADNEGO ECO
trasa : 4 osoby, klima, lato - coś około 7 l

przed roverkiem miałem VW POLO silnik 1,0 spalanie 9 lato i 11 zima.

Moim zdaniem to przez jazdę w mieście (dużo korków, ruszania itd.).

oleek - Pią Gru 22, 2017 20:15

Silnik daje radę się szybko zagrzać, a co do hamulców są jak w najlepszym stanie ! :)
Może faktycznie to, że jest zimno to potrafi spalić swoje. Paliwo mierzę na cały bak, 100km i znów pod korek i wychodzi srednio po 11,5-12,5l/100km.

seraph - Pią Gru 22, 2017 20:58

To jest mało miarodajna metoda. Lepiej jest przejechać jakąś wielokrotność, żeby było łatwiej liczyć, albo w ogóle zjeździć bak do rezerwy, a potem sobie z paragonu ilość paliwa przez przebieg podzielić to Ci wyjdzie jakaś średnia, a obecnie to prawie jakbyś chwilowe sobie policzył.
Rademenez_ - Sro Gru 27, 2017 18:02

Witam. Warto by sprawdzić tą nową sondę . Po 1 czy pracuje, po 2 czy na analizatorze spalin nie jest za bogato. Czasem zamienniki sond są kiepskiej jakości i potrafią podnieść spalanie.
Nieszczelność układu wydechowego również mogą zakłócić poprawną pracę sondy.
Można też przejechać 100km z odpiętą sondą lambda i porównać spalanie.
Czujnik temperatury silnika również może podnieść spalanie.
Zmontowanie interfejsu do MemsDiag na androida również pomogłoby wykryć ewentualne niedomagania osprzętu silnika.

Na niepocieszenie mój ZS w 100% po mieście normalnej jazdy pali około 12.5l/100km.

oleek - Sro Gru 27, 2017 20:12

no nic chyba po prostu musi tyle spalić aby jeździć po mieście, sonda jest orginał z Bosha, układ wydechowy hmmmm.. do tego moge mieć zastrzeżenia muszę się mu przyjrzeć, iż gdy zmieniam bieg przy 4k+ obrotów to słychać tak jakby świst powietrza ( haha jakbym miał turbo ) a cały rozrząd z uszczelkami, termostatem i pompą wody jest wymienione :)
NoPE - Sob Gru 30, 2017 16:56

Rademenez_ dobrze radzi. Wróć do starej sondy i będzie dobrze ze spalaniem.
Oryginał Bosch a charakterystyka odmienna i przez to spalanie wysokie.
12,5l/100 to zdecydowanie za dużo. Mój 103KM pali 8 i ciągle jeżdżę po mieście.

oleek - Pon Sty 01, 2018 21:43

tylko na starej sondzie też tyle palił!
NoPE - Pon Sty 01, 2018 21:44

Więc za dużo - szukaj przyczyny.
oleek - Wto Sty 02, 2018 16:36

tylko w tym jest problem że już 3 mechaników odwiedziłem i nikt nie może dać mi 100% pewności że to będzie coś ! Każdy mówi może wymienimy to i to i tamto...
Rademenez_ - Pią Sty 05, 2018 23:39

Witam. Skoro mechanicy chcą wymieniać części, ja zaproponowałem próbę diagnostyki samemu. MemsDiagLite na androida. Pokazuje odczyty z sondy , korekty benzynowe, odczyty z TPS'a i podciśnienie w kolektorze, temperaturę w dolocie i chłodziwa . Program pokazuje bardzo wiele za cenę interfejsu od golfa 3. Żaden z 3 mechaników nie podpinał pod komputer samochodu i zgaduje , wróży z fusów . Ja podpowiadam sposób na sprawdzenie osprzętu silnika bez wymieniania.
PS. Sterowniki MEMS montowane w rowerach również się psują. Na 3 sztuki aut z Memsami dwa były uszkodzone. W jednym rezystor SMD na wejściu sondy lambda - brak odczytów pomimo sprawnej sondy. W drugim przypadku uszkodzony mapsensor - silnik czasami gasł bez powodu . Uszkodzony czujnik temperatury chłodziwa również dzięki MemDiagowi zauważyłem. Na zimnym silniku temperatura silnika była niższa o 4stopnie od temperatury powietrza w dolocie i parownika gazowego. Wszystkie uszkodzenia znalezione dzięki Darmowej diagnostyce silnika.
PPS. Opisywane były tu na forum przypadki dużego spalania po wymianie silników , dołów silników , komputerów pomiędzy 16V i 8V.