Zobacz temat - [R75] Błagam o pomoc stuki w silniku..2 warsztaty już polegl
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Błagam o pomoc stuki w silniku..2 warsztaty już polegl

Tubek - Pon Sty 08, 2018 17:28
Temat postu: [R75] Błagam o pomoc stuki w silniku..2 warsztaty już polegl
Witam. Historia wygląda tak że kupiłem parę miesięcy temu silnik i dzisiaj zaczęło coś szurać. Po zdjęciu paska z osprzętu i rozgrzaniu silnika dalej zaczęło szurać...pytanie jest moje takie czy istnieje możliwość że to jest coś innego prócz rozrządu ?? Brzmi to jakby pasek lub koło o coś haczyło. Słychać to ewidentnie od strony rozrządu a najlepiej nisko przy nadkolu. Drugie pytanie jest takie czy bezpiecznie jest jakbym przełożył rozrząd ze starego silnika na ktorym zrobiłem max 5 000 km ( na zimnym nie słychać tego) ta sprawa zalatwiona prosze czytac nizej
marek501 - Wto Sty 09, 2018 23:30

Nie wiem czy dobrze rozumiem - włożyłeś drugi motor i nie założyłeś w nim nowego rozrządu ? Jeśli tak zrobiłeś to bardzo ,bardzo niewskazana oszczędność.
Tubek - Pią Mar 09, 2018 15:21

Wierz mi ze prosiłem...stwierdzili ze ten co jest jest super...wytrzymal 4oo km o ile to rozrząd...jutro bd rozbierany

[ Dodano: Pią Mar 09, 2018 15:21 ]
Panowie Pomóżcie jakomś radą błagam....wymieniłem rozrzad i sytuacja sie odwrocila...zaraz po odebraniu na drugi dzien po wymianie rozrzadu...w silniku zaczeło stukac ale teraz nie na cieplym tylko na zimnym silniku....jak sie rozgrzeje to cichnie....y dzieje sie tak gdy samochod postoi wiecej jak 24 h..jak stoi mniej to jest cicho heheh szaleństwo...dwa warsztaty zaglądały i rozkładające ręce...co tu robić gdzie tu szukac przyczyny....dźwięk najlepiej słychac przy lewym nadkolu(od pasażera)...pod maska jak sie patrzy no to dzwięk idzie centralnie od strony rozrządu a bardziej przy tylnmiej głowicy...błagam was jakieś sugestie ??

AndrewS - Sob Mar 10, 2018 19:16

Tak z opisu to ciezko cos zasugerowac moze jakis filmik ?
kranik01 - Sob Mar 10, 2018 19:27

Tubek, być może, poszły panewki, czy stukanie narasta wraz z prędkością? Czy po wciśnięciu sprzęgła cichnie? Czy narasta przy większych obrotach? Czy jeżeli jedziesz pod górkę stuka bardziej?
Tubek - Nie Mar 11, 2018 11:20

Ok w tyg sprobuje wrzucic filmik

[ Dodano: Nie Mar 11, 2018 11:16 ]
Dźwiek zwieksza czestotliwosc z obrotami ale sam dźwiek nie....skoro moglaby byc to panewka to by chyba nie cichla po rozgrzaniu silnika chcoc praktycznie z pewnoscia to doł silnika...a powiedzcie mi czy moze tak stukac napinacz hydrauliczny ?? niewiem do konca jak on działa....dźwiek jest taki jakby cos chodzilo bez oleju poprostu...a co myslicie o pompie olejowej ?? moze male cisnienie albo koło pasowe wału korbowego...dwumasy nie mam bo to AUTOMAT...co moge jeszcze dodac to to ze spece od rozrzadu twierdza ze dzwiek idzie z łaczenia skrzyni z silnikiem chcoc skrzynia jest przeciez z drugiej strony

[ Dodano: Nie Mar 11, 2018 11:19 ]
podpowiedzcie co jeszcze moge sprawdzic zeby chcociaz weliminowac powazne konsekwencje tej usterki

[ Dodano: Nie Mar 11, 2018 11:20 ]
kurde a moze olej ?? Mam wlany tragiczny mobil 1 10w40 a to tylko chwilowo po 1000 km mialem go wylac i zalac porzadny

adam_26 - Nie Mar 11, 2018 13:03

A może tuleja któraś się odkleiła i stuka ?? Ubywa płynu ?? Zobacz czy jest np majonez pod korkiem i poświeć na pokrywę zaworów przez otwór korka. ?? sprawdził bym ciśnienie sprężania na tłokach.
Tubek - Nie Mar 11, 2018 16:23

Był sprawdzany po montażu wszystko z silnikiem było porzadku akcja zaczęła się po wymianie rozrządu płyny w normie pod korkiem woorzadku
tommasino - Nie Mar 11, 2018 17:45

Tubek, jeżeli wrzucałeś nowy silnik, w którym nie wiesz kiedy był wymieniany rozrząd, to powinieneś go wymienić. To, że mechanik powiedział, że dobrze wygląda o niczym nie świadczy. Po czym stwierdził, że jest ok? Może nie chciało mu się wymieniać? Miał do niego blokady? Skoro jesteś pewny tego starego osprzętu z wcześniejszego silnika to bym przełożył. Ale mimo wszystko kupiłbym nowe paski.
adam_26 - Nie Mar 11, 2018 19:01

Tubek napisał/a:
Był sprawdzany po montażu wszystko z silnikiem było porzadku akcja zaczęła się po wymianie rozrządu płyny w normie pod korkiem woorzadku
to w takim razie coś zawalili z rozrządem .
Tubek - Pon Mar 12, 2018 17:56

tommasino napisał/a:
Tubek, jeżeli wrzucałeś nowy silnik, w którym nie wiesz kiedy był wymieniany rozrząd, to powinieneś go wymienić. To, że mechanik powiedział, że dobrze wygląda o niczym nie świadczy. Po czym stwierdził, że jest ok? Może nie chciało mu się wymieniać? Miał do niego blokady? Skoro jesteś pewny tego starego osprzętu z wcześniejszego silnika to bym przełożył. Ale mimo wszystko kupiłbym nowe paski.



Sorrki chyba nie bardzo zrozumiałes...kupilem samochod z nowym rozrzadem i po 2k km padl silnik wiec kupilem drugi a rozrzad przerzucilem z tego pierwszego dokupilem tylko wszystkie 3 paski (głowny i dwa małe) masz racje rozrzad nie jest w 100 % pewny....kurde nie jarze tych mechow...skoro zle zalozyli i przyjechalem na poprawke to mi powiedzieli ze to nie wina rozrzadu :( niewiem co tu robic...nie mam pojecia czy mieli blokady ale pewnie nie ale dziekuje za reakcje pod koniec miesiaca wstawie do 3 warsztatu...a w tyg wrzuce ten filmik moze cos wam podpowie

adas07072a - Pon Mar 12, 2018 21:13

Wg mnie powinni bez zastanowienia usunac usterke za free
tommasino - Wto Mar 13, 2018 00:32

Tubek, jeżeli ci mechaniory nie zajmują się na codzień Roverkami to takich blokad napewno nie posiadają. Nie sadzę, aby też chciałoby im się je zakupić specjalnie na okazję wymiany silnika.

Napisz skąd jesteś. Może akurat masz niedaleko siebie mechaniora, który ogarnia temat.

Tubek - Wto Mar 13, 2018 14:44

Jestem z Elbląga...na pewno tych blokad nie mieli... W planach mam najpierw wymienić na Nowy napinacz hydrauliczny...jak nie pomoże to oleje wymienię jak nie to właśnie dalej narazie nie mam pomysłu, na pewno wykluczam szklanki i na pewno to nie panewka ...czekam na jakiś sugestie co mógłbym sprawdzić i bardzo wam dziekuje ze probujecie pomoc...ja to juz depresja ha ha
kranik01 - Wto Mar 13, 2018 15:12

Tubek, skąd wiesz, że to nie panewka?

Zanim wymienisz napinacz (nigdy nie słyszałem żeby w R75 poszedł napinacz), zrzuć najpierw miskę olejową. Jak z dołem wszystko ok. To później trzeba obejrzeć jak głowica wygląda.

Najlepiej auto wrzucić na lawetę i dać je komuś kto się na tych silnikach zna, ma blokady itp. Bo stukać może wiele rzeczy nawet klapki w kolektorze (sporo aut przyjechało od zachodnich sąsiadów z "uszkodzonymi silnikami" a się później okazywało, że trzeba było tylko kolektor wymienić).

czarek236 - Wto Mar 13, 2018 16:20

Tubek! w Elblągu na Obrońców Pokoju jest serwis prowadzony przez 2 braci,Łukasz i Michała są bardzo kumaci.
Pozdrawiam.

tommasino - Wto Mar 13, 2018 16:28

Tubek, Zaprowadź auto do mechaników, którzy mieli do czynienia z tym silnikiem. Dużo osób mówi, że silnik jak każdy inny, ale większość jednak sobie z nim nie radzi.
Tak, jak czarek236, podpowiada skontakuj się z tymi braćmi i podpytaj. Jakby blokad nie mieli to możesz skontaktować się z Rafalmis1 (Rafał Miśniakiewicz). On wypożycza. Jakby co to pisz do niego na messengerze.

tomi24lbn - Wto Mar 13, 2018 16:30

Napinacz bym sobie odpuścił, kolektor raczej nie cichnie po nagrzaniu. Na pewno pomiar ciśnienia oleju i sprężania nie zaszkodzi jak i sprawdzenie ustawienia rozrządu . Pewnie coś z hydrauliką szwankuje skoro cichnie po nagrzaniu ,a stuki dochodzą z okolicy pompy wody?? między głowicami???
Tubek - Wto Mar 13, 2018 17:57

kranik01 napisał/a:
Tubek, skąd wiesz, że to nie panewka?

Zanim wymienisz napinacz (nigdy nie słyszałem żeby w R75 poszedł napinacz), zrzuć najpierw miskę olejową. Jak z dołem wszystko ok. To później trzeba obejrzeć jak głowica wygląda.

Najlepiej auto wrzucić na lawetę i dać je komuś kto się na tych silnikach zna, ma blokady itp. Bo stukać może wiele rzeczy nawet klapki w kolektorze (sporo aut przyjechało od zachodnich sąsiadów z "uszkodzonymi silnikami" a się później okazywało, że trzeba było tylko kolektor wymienić).
wiem ze to nie panewka bo slysze...i nigdy nie slyszalem zeby panewka cichła po 500 metrach jazdy a kolektor to bym slyszal z gory silnika nie z dolu(wszystko moje przypuszczenia niechce nikogo urazic)

[ Dodano: Wto Mar 13, 2018 17:55 ]
tomi24lbn napisał/a:
Napinacz bym sobie odpuścił, kolektor raczej nie cichnie po nagrzaniu. Na pewno pomiar ciśnienia oleju i sprężania nie zaszkodzi jak i sprawdzenie ustawienia rozrządu . Pewnie coś z hydrauliką szwankuje skoro cichnie po nagrzaniu ,a stuki dochodzą z okolicy pompy wody?? między głowicami???
wiesz napewno jest to blisko rozrzadu jak nie sam rozrzad....wiec moze byc to pompa wody tak...ewidetnie moim zdaniem jest to gdzies na zewnatrz nie w bloku silnika a dlaczego wykluczasz napinacz ?? on niemoze stukac pukac niewiem jak to okreslic

[ Dodano: Wto Mar 13, 2018 17:57 ]
czarek236 napisał/a:
Tubek! w Elblągu na Obrońców Pokoju jest serwis prowadzony przez 2 braci,Łukasz i Michała są bardzo kumaci.
Pozdrawiam.
Dzieki wielkie skoro tak twierdzisz to do nich pojade
tomi24lbn - Wto Mar 13, 2018 18:28

Tubek napisał/a:
moze byc to pompa wody tak...ewidetnie moim zdaniem jest to gdzies na zewnatrz nie w bloku silnika
Miałem uszkodzona pompę wody po 25K i napewno nie stuka/puka :P

Tubek napisał/a:
dlaczego wykluczasz napinacz on niemoze stukac pukac niewiem jak to okreslic
Bo w nim nie ma co stukać ,gdyby padł napinacz to już miałbyś po zaworach :mrgreen:
SeniorA - Wto Mar 13, 2018 19:31

Tubek napisał/a:
czekam na jakiś sugestie co mógłbym sprawdzić
czy coś się zmienia po wciśnięcia hamulca i włączenia D ?
Tubek - Sro Mar 14, 2018 17:29

SeniorA napisał/a:
Tubek napisał/a:
czekam na jakiś sugestie co mógłbym sprawdzić
czy coś się zmienia po wciśnięcia hamulca i włączenia D ?
no sam dzwięk tego pukania chyba sie nie zmienia choc mowie ze jeden z mechanikow twierdzi ze dzwiek dochodzi ze skrzyni lub jego łaczenia z silnikiem

[ Dodano: Sro Mar 14, 2018 17:29 ]
Podsumujmy: napewno to nie szklanki...ani panewka....ani napinacz...ani pompa wody...gdzie szukac dalej ?? Silnik procz dzwieku pracuje normalnie....nie bierze oleju ani nie kopci chłodniczy tez w normie...patologia gdzie tu ja mam szukac dalej....pod koniec miesiaca postaram sie pojechac do tego sprawdzone warsztatu

columbus73 - Sro Mar 14, 2018 21:29

Moze odpadl pilot z konventera . Mialem taki przypadek w toyocie LC . Wypracowala sie i popekala blacha na zamachu i w konsekwencji uwalilo polota . Stuk dobiegal dokladnie na laczeniu ze skrzynia .
Tubek - Czw Mar 15, 2018 17:00

columbus73 napisał/a:
Moze odpadl pilot z konventera . Mialem taki przypadek w toyocie LC . Wypracowala sie i popekala blacha na zamachu i w konsekwencji uwalilo polota . Stuk dobiegal dokladnie na laczeniu ze skrzynia .
kurcze przepraszam ale moglbys troszeczke jasniej ??
columbus73 - Czw Mar 15, 2018 22:51

Konwerter - sprzegło hydrokinetyczne od strony silnika ma taki grzybek - pilot . i ten grzybek jak odpadnie , zostanie oderwany od konwertera to potrafi robic taki stukot jak by to byla panewka albo cos latalo w silniku . Po osłuchaniu stetoskopem silnika wyrok padł ze cos sie dzieje z konwerterem albo cos gdzies blisko niego . i po zdjeciu skrzyni od razu zagadka sie rozwiazała .
Tubek - Nie Kwi 15, 2018 13:41

columbus73 napisał/a:
Konwerter - sprzegło hydrokinetyczne od strony silnika ma taki grzybek - pilot . i ten grzybek jak odpadnie , zostanie oderwany od konwertera to potrafi robic taki stukot jak by to byla panewka albo cos latalo w silniku . Po osłuchaniu stetoskopem silnika wyrok padł ze cos sie dzieje z konwerterem albo cos gdzies blisko niego . i po zdjeciu skrzyni od razu zagadka sie rozwiazała .
problem w tym ze stuki mi cichna...... ja mam praktycznie identyczny dzwiek co na tym filmie: https://www.youtube.com/watch?v=qEj5_Ib_bYI

[ Dodano: Nie Kwi 15, 2018 13:41 ]
Witam drogich forumowiczów. Chciałem poinformować iż problemem okazała się jednak szklanka na tylniej głowicy. Po wymianie oleju na lepszy i zalecany przez producenta wszystko powróciło do normy. Silnik znów na zimnym pracuje cicho