Zobacz temat - [Civic Aerodeck] ~70-80% mocy, "limiter" przy 120-
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Civic Aerodeck] ~70-80% mocy, "limiter" przy 120-

Divi - Sob Sty 27, 2018 12:12
Temat postu: [Civic Aerodeck] ~70-80% mocy, "limiter" przy 120-
Witam!

Mam problem z moim 105-konnym 20T2N, mianowicie auto straciło na mocy powyżej 3000 obrotów, do tej granicy ciągnie jak normalnie, wyżej zupełny spadochron, na trójce ciężko go nawet wkręcić powyżej 3 tysięcy. Nie puszcza czarnego dymu nawet przy 4-5 tysiącach, na prostej drodze max. jaki da się osiągnąć to 120-130km/h, wyżej po prostu auto nawet nie kręci. Obroty stoją w miejscu, prędkościomierz również.

Na obrotach jałowych nie sprawia żadnych problemów, pali normalnie, na luzie wkręca się bez problemu na obroty, problem się pojawia dopiero podczas jazdy.

Wymieniłem już przepływomierz, turbo działa i raczej nie w nim leży problem.

natsu9 - Sob Sty 27, 2018 19:10

pedał ;-)
mustek3 - Pon Sty 29, 2018 07:12

Pewnie masz dużą nieszczelność w dolocie (może jakaś opaska jest luźna), ale to wiąże się z kłębami czarnego dymu przy przyspieszaniu.
bociannielot - Pon Sty 29, 2018 11:02

Divi napisał/a:
Wymieniłem już przepływomierz
w tym modelu daje on tyle co nic, masz SDI, w SDI możesz sobie samemu wybłyskać błędy silnika, instrukcję znajdziesz na forum lub stronie klubowej :ok:
Divi - Czw Lut 01, 2018 12:08

mustek3 napisał/a:
Pewnie masz dużą nieszczelność w dolocie (może jakaś opaska jest luźna), ale to wiąże się z kłębami czarnego dymu przy przyspieszaniu.



No właśnie problem w tym, że dymu nawet przy 4-5 tysiącach dosłownie brak. 0.

mustek3 - Czw Lut 01, 2018 13:12

Divi napisał/a:

mustek3 napisał/a:
Pewnie masz dużą nieszczelność w dolocie (może jakaś opaska jest luźna), ale to wiąże się z kłębami czarnego dymu przy przyspieszaniu.

No właśnie problem w tym, że dymu nawet przy 4-5 tysiącach dosłownie brak. 0.


To w końcu kręci się podczas jazdy powyżej 3 tysięcy czy nie? Na postoju, podczas gazowania bez obciążenia nie będzie kopcił na czarno. Czarny dym pojawi się dopiero podczas przyspieszania, bo silnik będzie podawał paliwo do cylindrów, ale nie będzie na tyle powietrza, żeby go spalić. Turbosprężarka pompuje właściwe ciśnienie tylko pod obciążeniem, czyli podczas jazdy.

Divi - Pią Lut 02, 2018 12:17

mustek3 napisał/a:
Divi napisał/a:

mustek3 napisał/a:
Pewnie masz dużą nieszczelność w dolocie (może jakaś opaska jest luźna), ale to wiąże się z kłębami czarnego dymu przy przyspieszaniu.

No właśnie problem w tym, że dymu nawet przy 4-5 tysiącach dosłownie brak. 0.


To w końcu kręci się podczas jazdy powyżej 3 tysięcy czy nie? Na postoju, podczas gazowania bez obciążenia nie będzie kopcił na czarno. Czarny dym pojawi się dopiero podczas przyspieszania, bo silnik będzie podawał paliwo do cylindrów, ale nie będzie na tyle powietrza, żeby go spalić. Turbosprężarka pompuje właściwe ciśnienie tylko pod obciążeniem, czyli podczas jazdy.



Kręci na wszystkich biegach oprócz 5, tak jak napisałem w pierwszym poście. Brak dymu przy 3-4+ tysiącach na wszystkich biegach oprócz wspomnianej 5tki.
Kiedyś na postoju potrafił zostawić na trawie czarny ślad z wydechu, teraz ciężko o dym nawet podczas jazdy. Mam kilka teorii, ale czekam na czas, żeby się za to zabrać(może jutro), głównie myślę o ominięciu filtra paliwa.

mustek3 - Pią Lut 02, 2018 12:54

Żeby zawęzić poszukiwania musisz wybłyskać błędy. Jak odpala silnik na ciepłym silniku i po nocy, czy są obecne jakieś wycieki? Czy jest zassana gruszka od pompowania paliwa?
Divi - Pią Lut 02, 2018 13:22

Wezmę się jutro pewnie za błyskanie, muszę znaleźć złącze u mnie.

Silnik na ciepłym odpala bez problemu, po nocy pokręci chwilę i też pali, przy większych mrozach dwa razy trzeba zagrzać świece i zapali bez problemu, także w tej kwestii wszystko wygląda normalnie. Wycieków nie zauważyłem.

Jest możliwe, że to coś związanego z zapchaniem któregoś z filtrów/sadzą zebraną w którymś miejscu przez co "coś" dusi silnik?

Mati1696 - Sro Lut 07, 2018 17:16

Właśnie podpinam sie u mnie w hondzie tez siedzi 2.0 105km i wygląda to tak że nie wkreca sie powyzej 4tys obrotów i nie ma znaczenia na jakim biegu czy tez na luzie czasami sie odmuli i zbiera sie jak wsciekła przekracza te 4 tys problem mam taki ze nie moge wybłyskać bo próbowałem i jakioś szpec mi powiedział że mam taki sterownik w którym sie nie da tego zrobic . wszystko szczelne sprawdzane i nie wiem sam co może być? może wy macie jakies sugestie ? :|
Remigiusz - Sro Lut 07, 2018 19:01

Mati1696, Ty masz TD silnik inna pompa inny sterownik, u ciebie jest winna przeplywki :D To nie Vp37 i MSA11 jak bylo w pozostałych starszych Aeorodeck'ach Jedyna opcja zmienić mapy w sterowniku i mieć święty spokój z przeplywka albo kupić orig Bosch przeplwyke nowa !
Mati1696 - Sro Lut 07, 2018 20:28

Remigiusz orientujesz się ile się cenią za wgranie mapki ? tak mniej więcej
Remigiusz - Sro Lut 07, 2018 22:05

Mati1696, Orientuje się :wink:

[ Dodano: Sro Lut 07, 2018 22:05 ]
A co do tematu początkowego radze zgrać trochę live data podczas jazdy i się można więcej dowiedzieć co jest nie halo. :wink: Kolega sail ma dobre podręczne testery dla tych wersji silników jego własnej produkcji ;)

bociannielot - Czw Lut 08, 2018 09:21

Remigiusz, przypominam Ci po raz 148 chyba że nie zawsze odcinka na 4tys. obrotów to wina przepływki, bywa np, urwana masa na wtrysku sterującym lub np zapchany jakimś syfem filtr paliwa, obydwa to przypadki znane mi z forum :wink:
Mati1696 - Czw Lut 08, 2018 15:17

no właśnie przepływka działa była sprawdzana filtr wymieniany ale to przy wtrysku sprawdze
Remigiusz - Czw Lut 08, 2018 15:32

bociannielot, Tak tylko ze jak sie ma urwana mase na wtrysku to jest blad w ECU, ja wychodze z zalozenia ze ludziska odczyta ECU bledy. A co do wtrysku to sie chyba tak dziej tylko na seryjnej mapie :razz:

Jak sie zapcha filtr to objawy troche inne sa :wink: Odcina ale obortow w tedy same spadaja i wali bialym dyme z wydechu. Przerabialem temat sam dwa razy :)

[ Dodano: Czw Lut 08, 2018 15:32 ]
Mati1696, Jak to bylo sprawdzane ze jest sprawna ?

Mati1696 - Czw Lut 08, 2018 16:22

podmianka była robiona . Mapa jest seryjna . a jakby była masa upalona to wgl by chodził ? wyglądało to tak że od czasu do czasu sie zawieszał tzn nie wkręcał sie powyzej 4 i był zamulony czasami w trakcie jazdy sie odmula i dostaje takiego kopa jak trzeba kreci prawie do konca ale zgasze go i od nowa . i nie kopci na biało nawet na czarno jedynie po dłuższym postoju na włączonym silniku jak pozniej dam gazu to na niebiesko ale wydmucha to i w trakcie jazdy przestaje
Remigiusz - Czw Lut 08, 2018 16:27

Mati1696 napisał/a:
podmianka była robiona
I to ma byc test ze jest sprawna ? :-| :| Jakies wartosci pokazuje ecu z przeplwyki to jest bardziej miarodajne .

Bez sygnalu wtrysku chodzi, jest on potrzebny do porownania z CKP, jedynie ma problem jak padnie CKP :razz:

Mati1696 napisał/a:
zawieszał tzn nie wkręcał sie powyzej 4 i był zamulony czasami w trakcie jazdy sie odmula

To jest ewidetny znak zepsutej przeplywki.

[ Dodano: Czw Lut 08, 2018 16:27 ]
Odczytaj sobie jeszcze moja wiadomość do ciebie :wink:

Mati1696 - Czw Lut 08, 2018 16:28

Nie wyrobie z Tymi przepływkami trzeba bedzie tak jak kolega mówił wgrać nową mapke
Remigiusz - Czw Lut 08, 2018 16:32

Tak naprawdę to ta przeplwyka w TD jest tylko ze względu na emisje spalin w środku bo tak jest EDC15M skonstruowane. Przy SDI Vp37 i MSA11 przeplwyka steruje tylko EGR a w TD z Vp30 i EDC15M poszli krok dalej i ma duzy wpływ na EGR i dawke.
ostry295 - Czw Lut 08, 2018 23:37

u mnie to samo w hondzie, oborty do 4 k i koniec, w trasie max 160 jechała
Divi - Pią Lut 16, 2018 15:07

Jest możliwe, że tu chodzi o turbo? Mój mechanik sugeruje zaczynanie od diagnostyki właśnie turbiny.
bociannielot - Pią Lut 16, 2018 17:13

Divi, możliwe jest ale ja bym Ci dał na to jakieś 0,5 % szansy, prawda jest taka że najłatwiej zdoić klienta za regenerację, a że potem dalej będziesz miał problem? Jeśli nie zmienisz mechanika to jemu to tym bardziej na rękę będzie :ok: , a nawet jak go zmienisz będzie bogatszy o odpowiednią ilość gotówki ;)
ostry295 - Pią Lut 16, 2018 18:58

mam dokładnie ten sam problem do 4k i stoi, sprawdzałem juz 3 przepływkę i nic

turbina raczej napewno nie bo moja świeżo regenerowana

Divi - Sob Maj 05, 2018 17:32

Zagadka rozwiązana.

Tak wyglądał przez 7 lat dolot do filtra powietrza. Jakiś magik uszkodzoną rurę chciał naprawić dętką od roweru rozmiar koła 26, nawet łatkę miała. :))))
Męczyłem się tyle czasu z tym szukając winy w turbinie, przepływce i dolocie za przepływką, a tu taki bubel pod aku i obudową filtra, aż głupio, że tego po prostu nie zauważyłem wcześniej.