Zobacz temat - [R75]Gniazdo zapalniczki: nie wyłącza zasilania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75]Gniazdo zapalniczki: nie wyłącza zasilania

SilesianSalix - Sro Lut 07, 2018 18:45
Temat postu: [R75]Gniazdo zapalniczki: nie wyłącza zasilania
witam

zdziwiło mnie dzisiaj, ze w moim roverze ani po wyłączeniu zapłonu ani po zamknięciu zamka centralnego nie odcina zasilania w gniazdku zapalniczki.

czy tak powinno byc i czy można to jakoś przestawić?

sTERYD - Sro Lut 07, 2018 20:22

Tak jest. Możesz ładować telefon na zgaszonym silniku.
SeniorA - Sro Lut 07, 2018 20:24

SilesianSalix napisał/a:
czy tak powinno byc
nie , tylko po włączonej stacyjce , pewnie jest "sklejony" przekaźnik od zapalniczki.
karolj - Sro Lut 07, 2018 20:26

Jak dobrze pamiętam, to u mnie zapalniczka jest włączona jeszcze ze 2 minuty po wyłączeniu zapłonu. Potem napięcie znika.
SeniorA - Sro Lut 07, 2018 21:00

SeniorA napisał/a:
pewnie jest "sklejony" przekaźnik od zapalniczki.
teraz zauważyłem , że 2004 r. czyli nie ma przekaźnika bo " 15th January 2003 / from VIN 279844 – 75 & ZT
Deletion of the cigar lighter relay, feed now had to come directly from the battery via fuse 3 (15 amp) in the passenger compartment fuse box."

SilesianSalix - Sro Lut 07, 2018 21:08

no to wymyślili. a można jakoś prosto ten bezpiecznik zamienić na przekaźnik?
christopher7 - Czw Lut 08, 2018 07:48

Niestety 2004 to był już etap jak Rover obcinał koszty na wszystkim. Nawet na elektryce.
SilesianSalix stałe zasilanie ma swoje zalety i wady.
+ możliwość zostawienia telefonu i jego ładowanie przy wyłączonym zapłonie (przydatne)
- możliwość rozładowywania aku przy zostawieniu w wozie włączonych urządzeń mocno ciągnących prąd np. lodówka, ogrzewanie elektryczne, etc.
Możesz oczywiście pokombinować i zmienić podłączenie zasilania zapalniczki tak, żeby napięcie znikało po wyłączeniu zapłonu.

karolj - Czw Lut 08, 2018 09:15

Kurcze, ja mam 2005 i jestem przekonany, że mi się po jakimś czasie wyłącza ta zapalniczka...
SeniorA - Czw Lut 08, 2018 10:39

SilesianSalix napisał/a:
a można jakoś prosto ten bezpiecznik zamienić na przekaźnik?
można zrobić z przekaźnikiem ale prościej jest założyć wyłącznik.
SilesianSalix - Czw Lut 08, 2018 17:11

SeniorA napisał/a:
SilesianSalix napisał/a:
a można jakoś prosto ten bezpiecznik zamienić na przekaźnik?
można zrobić z przekaźnikiem ale prościej jest założyć wyłącznik.



właśnie taki mam zamiar

[ Dodano: Czw Lut 08, 2018 17:11 ]
karolj napisał/a:
Kurcze, ja mam 2005 i jestem przekonany, że mi się po jakimś czasie wyłącza ta zapalniczka...



po jakim czasie? może za krótko czekałem.

karolj - Czw Lut 08, 2018 17:15

SilesianSalix napisał/a:
karolj napisał/a:
Kurcze, ja mam 2005 i jestem przekonany, że mi się po jakimś czasie wyłącza ta zapalniczka...



po jakim czasie? może za krótko czekałem.


Sprawdzę dzisiaj i Ci powiem ;)

SeniorA - Czw Lut 08, 2018 18:10

SilesianSalix napisał/a:

po jakim czasie? może za krótko czekałem
jeśli zasilanie zapalniczki jest podłączone do modułu komfortu BCU to może to być 16 minut , po tym czasie moduł przechodzi w "uśpienie".
SilesianSalix - Czw Lut 08, 2018 23:45

to na pewno nie czekałem tak długo. zaraz podejde sprawdzić

dzieki

[ Dodano: Czw Lut 08, 2018 23:45 ]
sprawdziłem. po godzinie dalej jest zasilanie w zapalniczce.

dla mnie to ma głównie minusy. założę pstryczek.

karolj - Pią Lut 09, 2018 00:23

SilesianSalix, sorry, zapomniałem sprawdzić u siebie... zerknę przy najbliższej okazji ;)
christopher7 - Pią Lut 09, 2018 14:43

W moim Roverze montowałem miniaturowy włącznik. Zależało mi żeby była możliwość ładowania telefonu przy wyłączonym zapłonie. Kiedy nie potrzebuję mogę wyłączyć sprzęt podpięty do gniazdka bez konieczności wyciągania wtyczki z gniazdka. Jak mam rozładowaną komórkę mogę sobie ją zostawić w wozie na parę godzin na podładowanie. Funkcjonalne jak dla mnie rozwiązanie...
MaReK - Sob Lut 17, 2018 16:01

Dla mnie taka opcja to też lipa ;) Powinno być drugie gniazdo, które oferuje stałe 12v nawet przy zamkniętym pojeździe z pilota. Ja mam rejestrator trasy podłączony pod zapalniczkę i dzięki temu, że napięcie znika, nie nagrywa mi cały czas tylko jak jest ruch mój lub czyjś przed autem.
christopher7 - Pią Mar 02, 2018 08:00

Stałe zasilanie przy wyłączonym samochodzie w gnieździe zapalniczki przydaje się za to na parkingu jak ktoś ma wideorejestrator...
Ostatnio coraz częściej trafiają się stłuczki osiedlowe gdzie sprawca/sprawczyni po zmasakrowaniu innych wozów podczas manewrowania na parkingu po prostu sobie znika...

MaReK - Sob Mar 03, 2018 18:20

christopher7 napisał/a:
w gnieździe zapalniczki przydaje się za to na parkingu jak ktoś ma wideorejestrator...

Dobry CAR_DVR ma w sobie baterię, która spokojnie powinna poradzić sobie z łącznym zapisem 2-3h materiału przerywanego. Czyli włącza się gdy wykryje ruch przed maską. Stałe zasilanie spowoduje, że materiał będzie się nagrywał non-stop.

christopher7 - Pon Mar 05, 2018 20:53

MaReK napisał/a:

ma w sobie baterię, która spokojnie powinna poradzić sobie z łącznym zapisem 2-3h materiału przerywanego. .

Powinna... Niestety najczęściej taka bateria wystarcza tylko do potrzymania pamięci i na parominutowy zapis w trybie wykrywania ruchu przed maską. Po czym pada :twisted:

MaReK - Pon Mar 05, 2018 22:23

christopher7 napisał/a:
Niestety najczęściej taka bateria wystarcza tylko do potrzymania pamięci i na parominutowy zapis w trybie wykrywania ruchu przed maską. Po czym pada

Piszesz o bylejakim chinczyku... ale i na to są sposoby. Oni produkują inne baterie, o dużo lepszej charakterystyce ;) Więc jak ktoś dysponuje chinolem powinien od razu zrobić podmiankę baterii. Nadal to nieuzasadoniene ekonomicznie aby trzymać zasiloną kamerę non-stop.