Zobacz temat - [r 45 2.0 101KM] modzielny "chip tuning" + podkręc
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [r 45 2.0 101KM] modzielny "chip tuning" + podkręc

costa - Pon Kwi 09, 2018 11:37
Temat postu: [r 45 2.0 101KM] modzielny "chip tuning" + podkręc
Witam.

Poszukuję informacji na temat chip tuningu rovera 45 2.0 101KM 2000r. czyli fałszowania sygnału z pomiaru temperatury.

Powinienem użyć do tego opornika czy wzmacniacza napięcia i w które miejsce to podpiąć żeby zwiększyć troche dawkę paliwa.


Drugie pytanie to jak zwiększyć ciśnienie doładowania turbosprężarki.
Widziałem już wątki z tym pytaniem zamykane z informacją, że jest już temat o tym na forum, ale nie mogę go znaleźć.

Remigiusz - Pon Kwi 09, 2018 11:54

Co to ma tobie dac podkręcania temp ? A pytanie ktorej bo od paliwa nie oszukasz.

W turbo trzeba sciegno od wastegate skrócić czyli lyzujesz kontre m10 ściągasz clipsa i preta z klapki i wkrecasz go żeby był ktotszy. Zakładasz i jedziesz na test zegarem albo torque app i sprawdzasz doładowanie.

A jak chcesz mapy napisz mi prywatna wiadomość.

costa - Pon Kwi 09, 2018 13:59

Fałszuje sygnał z czujnika temp zasysanego powietrza/ przepływomierza który idzie do ECU a on zwiększa dawkę paliwa troche. Są gotowe produkty do takich ingerencji ale to technologicznie proste układy więc po co płacić >50 zł za elementy warte 4zł zapakowane w obudowę?
bociannielot - Pon Kwi 09, 2018 15:15

costa napisał/a:
Są gotowe produkty do takich ingerencji
które nic nie dają :ok:
costa - Pon Kwi 09, 2018 15:43

Bo są uniwersalne, ale fałszowanie samemu można dopasować tak żeby nie przelać mieszanki tylko dopełnić rezerwy w zostawionym zapasie, wyrównać niedobór paliwa przez podkręcone turbo czy zaślepiony egr.

Wiadomo nie będzie to super efekt jak dedykowana mapa, ale zawsze coś.

Remigiusz - Pon Kwi 09, 2018 18:00

Nic tobie to nie da na vp30. W przypadku vp37 z rezystorem się moZna bawić.

Mozesz oszukiwać temp ile chcesz przyrost będzie żaden. temp dolotu akurat wpływ ma zerowy prawie w tym silniku.

costa - Pon Kwi 09, 2018 20:09

W takim razie jak mogę podkręcić dawkę w tym silniku?
Remigiusz - Pon Kwi 09, 2018 20:54

Tylko mapa :wink:

Jest inna opcja wpiac sie w canbus pompy i ecu i modyfikowac sygnal na solenoid dawki jak to robia w Cumminsach z VP44 w USA. Tylko ze taki box kosztuje wiecej jak chip po ponad 1000zl :mrgreen:

Chyba ze masz zdolnosci to mozna cos takie zbudowac, tylko czy sie tez pompa nie uwali, ra raczej PSG5 na pompie, bo takie awarje czesto sie zdarzaja w Vp44 z tymi Boxami.

[ Dodano: Pon Kwi 09, 2018 20:54 ]
A btw jestes z świętokrzyskiego wiec blisko :mrgreen:

costa - Nie Kwi 29, 2018 07:31

A możesz mi przybliżyć temat pod które przewody powinienem się wpiąć do pompy i ECU. Programuje trochę mikrokontrolery więc zmiana solenoidy przez np. wydłużenie stanu wysokiego o zadaną wartość % jego trwania nie byłoby większym problemem.